Afbeulerij? Ik heb er wat van gezegd!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Afbeulerij? Ik heb er wat van gezegd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-04 20:12

Vandaag was ik weer naar Brenda geweest en heb lekker voor het eerst in de nieuwe bak gereden
Maar na het rijden ging een man zijn pony's poetsen (nog geen 5 minuten per pony en weer op stal Verward ) Maar nu heeft hij ook een nog geen 2 jaar oude kruising tinker/arabier.
In mei word dat beestje 2 en hij is nu al volop bezig met het aanspannen en sinds kort ook met de kar.
Nou die in 5 minuten opgetuigd wij lopen erlangs. Hij gaat zitten en draaft weg! Oke misschien kan komen dat het paardje even wegschoot ofzo maar voordat hij bij de bak aankwam (nog geen 100 meter) had ie al gegaloppeerd. Hij vraagt of wij de bak deur open willen doen want wij liepen ook de bak in om de spullen weg te leggen.
Nou hij reed erin en hij ging gewoon hu vort! Weg draven. Verward
Mij is nog altijd geleerd om eerst 10 minuten te stappen!

Maar ik ben nogal verlegen en durf niet zo goed tegen mensen iets te zeggen. Maar ik heb toch tegen hem gezegd: Je moet wel instappen he! (owow trots ik tegen een volwassen man!!)

Zijn antwoord was onverstaanbaar gemompel en hij draafde net zo hard weer weg.
Wij legden de spullen weg en toen we terug liepen heeft de andere die bij mij liep er ook nog duidelijk iets van gezegd. Maar nee hoor dat hoefde bij hem niet Verward

Nou hebben we beide er iets van gezegd maar die man wil gewoon niet luisteren! Wat kun je dan nog doen Verward
Waarom is hij ook zo eigenwijs! Hij verdient gewoon geen paarden! Heeft er 3 maar is er maar een half uurtje op een dag en wat er met een haflinger van hem gebeurd is is te vreselijk (lang verhaal maar uiteindelijk naar de slacht)

Wat moet je hier nu mee??!!

Boos!

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)


Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 20:17

Het is gewoon zwaar klote dat je er verder eigenlijk weinig tot niks aan kan doen dan alleen er iets van te zeggen. Het is goed dat jullie beide al jullie mening gegeven hebben het is ook helemaal niet goed voor een paard/pony om meteen zo te beginnen. En daarbij is dit nog een ontzettend jong beestje. Het is gewoon frustrerend om het maar aan te kijken. Of je moet zien dat zijn paarden echt verwaarloosd zijn, dan zou je misschien de dierenbescherming nog kunnen bellen, maar zij komen eigenlijk ook alleen maar bij echt verwaarloosde dieren (die hebben het ook ontzettend druk).

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-04 20:25

Ja er klopt van alle kanten niets aan.
Veel te jong
Ook heel snel, van 2 jaar niet aankijken nu 4 keer in de week de bak rond rijden een tijd.
Niet inrijden en ik betwijfel het uitstappen.
bijna niet verzorgen gewoon buiten gooien en eten geven (of alleen eten geven)
Maar..........

Het beestje ziet er wel goed uit, niet verwaarloosd enzo maar echt alleen het minimale is weg gepoetst en ik weet niet of hij van wormenspuiten/inetingen/hoefsmeden heeft gehoord.

Maar het is zo vervelend om alleen te kunnen toekijken!

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 21:29

Fleury schreef:
Maar het is zo vervelend om alleen te kunnen toekijken!


Dat is het zeker en ieder gezond mens heeft daar ook problemen mee. Maar je kan er eigenlijk gewoon niks aan doen, gewoon onmacht wat heel erg is. Jij kan het niet aanzien dat het paard zo aan zijn lot overgelaten wordt. Maar ja als ie er verder niet verwaarloosd uitziet kan je er volgens mij echt niks mee. Alleen maar tegen de eigenaar blijven zeggen dat het zo niet goed is voor het paard. Aangezien dat hij zichzelf er niks van aantrekt is het nog verschrikkelijker. Maar ja wat moet je????? Sorry, kan je verder niet helpen.

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 22:28

Heb het in een ander topic ook al getypt. Mensen die zo overtuigd van eigen kunnen zijn die nemen niks aan van anderen. Hún manier is dé manier en alle anderen zijn koekebakkers.
Tegen die mensen kun je 100x zeggen dat gras groen is, die blijven volhouden dat het oranje is.
Ben bang dat je er weinig aan kan doen. Of ze lopen tegen de lamp óf ze blijven altijd zo. Bedenk goed dat het uiteindelijk zíjn probleem is en niet het jouwe, hoe cru het ook klinkt. Als je je aan alle problemen van anderen op moet houden heb je geen leven meer Knipoog

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 23:35

Wat moet zo iemand met drie pony's, daar valt geen touw aan vast te knopen, koop dan een fiets en rij daar op rond, die kun je gerust in de schuur laten staan en meteen keihard aanfietsen als je wil!

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 08:24

Jeetje fleur. Je vertelde het gisteren ja

Echt slecht hoor van die man. maarja jij kunt er heleaas niks aan doen

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 08:49

Citaat:
gewoon buiten gooien en eten geven


Staan zijn paarden hele dagen buiten?

In dat geval: als Chubby de hele dag buiten heeft gelopen, stap ik ook niet echt lang in... Haar spieren zijn dan soepel en warm van het rondwandelen de hele dag...
En als je je paarden hele dagen buiten hebt staan dan is het ook niet goed om ze vaak stevig te borstelen...

Daarnaast schijnt het zo te zijn dat inspannen voor een kar al op veel jongere leeftijd kan dan berijden onder het zadel. Vooral als zo'n jong paard naast een korte, regelmatige, niet te inspannende training veel tijd krijgt om alles te verwerken, is er mi. niet zo veel verkeerd aan...

Bovenstaande mening is overigens dus gebaseerd op het feit dat de paarden hele dagen in de wei staan... Mocht dat niet zo zijn dan hoop ik dat meneer later wel geconfronteerd wordt met zijn misdragingen Knipoog


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 09:42

Ik ken wel meer mensen die hun paard(en) niet of nauwelijks poetsen, dat schijnt de normaalste zaak van de wereld te zijn Verward Maar dat terzijde..

Weet je trouwens zeker dat die pony nog geen 2 is?
Tja verder, dravers worden toch ook met 1,5 voor de sulky gespannen, althans dat las ik een keer op Bokt. Ik heb er geen verstand van, maar als dat wel zo is lijkt het me niet goed

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 09:46

Okkie1 schreef:
Heb het in een ander topic ook al getypt. Mensen die zo overtuigd van eigen kunnen zijn die nemen niks aan van anderen. Hún manier is dé manier en alle anderen zijn koekebakkers.
Tegen die mensen kun je 100x zeggen dat gras groen is, die blijven volhouden dat het oranje is.
Ben bang dat je er weinig aan kan doen. Of ze lopen tegen de lamp óf ze blijven altijd zo. Bedenk goed dat het uiteindelijk zíjn probleem is en niet het jouwe, hoe cru het ook klinkt. Als je je aan alle problemen van anderen op moet houden heb je geen leven meer Knipoog


helemaal mee eens OK dan! Misschien met de 'baas' overleggen dit soort dingen. Is natuurlijk geen goed voorbeeld...

:){

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 09:49

Ik sta mijn paard ook echt niet elke dag zo lang te poetsen. Ik denk dat ik ook wel in sneller dan 5 minuten klaar ben met poetsen hoor. Je paard wordt er ook niet ziek van als je maar een paar minuten poetst. Het is meer dat andere mensen het mooi vinden als je je paard poetst.

Dravers en renners worden ook op 1 jarige leeftijd ingereden. Ik wil niet beweren dat dat voor alle paarden ok is, maar ik ben zelf niet bij die situatie geweest. Misschien wil hij het paard alleen alvast aan nieuwe dingen laten wennen, en dat kan op die leeftijd nog geen kwaad.

Wat die 10 minuten stappen betreft. Er is geen regel die dat stelt. Per paar is het heel verschillen. Ik heb er ook een waar ik binnen een paar minuten mee aan het galopperen ben. Sommige paarden zijn nou eenmaal fijner los te werken in de galop of in de draf.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 11:35

Tsja..... Niet iedereen is even goed voor zn paard. Dat is nu eenmaal zo.
Het lijkt mij ook niet goed om een 2 jarig al zo voor de kar te hebben staan! Tuurlijk een 2 jarige kan wel voor de kar maar wel rustig aan lijkt mij Verward

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour


Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-04 12:45

De pony's hadden die dag alleen maar in de stal gestaan en als ze in de wei komen is dat een half uurtje wanneer hij er ook is.
5 minuten poetsen kan best, maar daarna worden jullie pony's toch niet op stal gezet? Ofwel ze komen vaak maar 5 minuten om heel snel gepoetst te worden uit hun stal.
Ik weet zeker dat de pony pas in mei 2 wordt, dat zegt hij zelf.

Het is echt niet zo dat hij zijn paarden verwaarloosd enzo maar ik heb nogal mijn twijfels over het uit de stal plukken en gelijk wegdraven (echt hij heeft NIET gestapt!)

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

prompter

Berichten: 11048
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 12:50

Dravers worden inderdaad ook jong beleerd, maar.... dat wordt door professionele trainers gedaan, ze staan voor een megalichte kar, en ze hoeven zeker niet door een zware bak te ploegen , maar op een mooie vlakke trainingsbaan, waar de kar zonder enige inspanning overheen kan "glijden" als het ware.

Voor de kar staan is veel minder inspannend dan onder het zadel, maar je moet wel weten waar je mee bezig bent. Bovendien gaan de jonge dravertjes elke dag zolang mogelijk in het land, dat is goed voor hun ontwikkeling, en staan ze niet de hele dag op stal....

Extremely rare and Beyond Compare


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Freekfuchs, Happy_Hippie, Mnoonn, Myrkvi en 99 bezoekers