paard laten plassen, iemand tips??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

paard laten plassen, iemand tips??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 12:19

Mijn paard durft niet te plassen op wedstrijd. Ik rij al 2,5 jaar wedstrijden, dus ik denk niet dat het nog vanzelf gaat gebeuren

Veel met hem rondstappen, slenteren, fluiten ed heeft tot nu toe nog niks opgeleverd.

Dus ik hoop dat iemand een gouden tip heeft *LOL*

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 12:28

Heeft bij mijn paard ook een tijdje geduurt, maar op een gegeven moment ging het vanzelf, al doet ie het liever als ie ergens rustig staat, geen pottekijkers dus Haha!
(is niet echt een tip he... Verward )

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 13:01

Ik zou ook niet echt een tip voor je hebben...
Mijn paard doet altijd standaard plassen als ik zijn box aan het opstrooien ben (Niets piest lekkerder dan een schone pot zegt men wel eens:-D) maar hoe dat nu gekomen is zou ik ook niet weten...

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 13:25

Hoog gras opzoeken of ergens op stro zetten helpt vaak en inderdaad wat afgelegen.

krokus
Berichten: 8
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 13:45

klinkt misschien raar maar het werkt echt. leer hem op een emmer te plassen.
thuis oefenen. fluiten en emmer eronder. Op wedstrijden kan je dit toepassen in de trailer of op een afgelegen plek.
Want tja... als ie moet plassen is ie niet vooruit te branden.
Succes!!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 14:03

Geef hem 's morgen een flesje bier dan plast hij echt op de wedstrijd en ook tijdens het reizen.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 14:04

Beginnen met fluiten als ie plast terwijl je er naast staat (dus 'fluiten' met 'plassen' verbinden) kan ook helpenj

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 14:06

Chronos schreef:
Geef hem 's morgen een flesje bier dan plast hij echt op de wedstrijd en ook tijdens het reizen.


Het klinkt nu echt wel penny! maar is het nou een geintje.. ( k neem t aan van wel Lachen )

dakota
Berichten: 420
Geregistreerd: 31-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 15:38

Nou, mijn paard plast echt overal! Altijd na het rijden moet hij wel, hij wordt dan zo sloom en loopt tijdens het uitstappen zelf naar een hoek van de bak (heb m geleerd in de hoek te plassen). Tijdens buitenritten moet hij helemaal vaak, gemiddeld na 40 minuten! Soms zou ik wel eens willen dat hij ook alleen in zn stal zou plassen. Maar als hij echt moet gaat hij zelfs onder een hoefsmit bezoek

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:12

Ik weet van iemand die zijn paard regelmatig bier geeft. is echt niet zo verkeerd hoor!
Alleen wel oud bruin. Weet niet waarom geen ander soort bier.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 21:16

Heb ook ooit eens een paard om die reden op een emmer leren plassen. Als hij thuis in de box ging plassen emmer eronder, fluiten en daarna een snoepje. Het werd net Pavlov voor zijn snoepje en na een tijd was het dus op vreemd terrein op een rustig plekje ook emmer/plassen/snoepje.

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 08:06

Oke, dat met die emmer kan ik wel proberen. Thuis gaat hij in zijn stal altijd gelijk in het schone stro plassen als hij uit het land komt.

Dus ik doe in de trailer ook een dikke laag stro, maar dat helpt niet

Maar met die emmer kan ik proberen

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 10:26

MoonChloe"]
[quote="Chronos schreef:
Geef hem 's morgen een flesje bier dan plast hij echt op de wedstrijd en ook tijdens het reizen.


Het klinkt nu echt wel penny! maar is het nou een geintje.. ( k neem t aan van wel Lachen )
[/quote]


Het werkt heel erg goed! Wij gaven de paarden op lange concours dagen of lange reizen een 's morgen een bruin biertje over het voer en ze plaste gewoon op de auto.

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 11:01

Dus je geeft het biertje 's morgens voor je weggaat?

Want geef er 's avonds een als ik thuis kom van de cross, schijnt ook goed te zijn tegen de afvoer van afvalstoffen.

Maar ik kan het flesje best een keer ’s ochtends geven. Hij vindt het in ieder geval lekker, maar heeft het nog invloed op mijn dressuurproef (kan ik nog recht van A naar C??) Clown

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 11:04

miss_jumpy schreef:
Maar ik kan het flesje best een keer ’s ochtends geven. Hij vindt het in ieder geval lekker, maar heeft het nog invloed op mijn dressuurproef (kan ik nog recht van A naar C??) Clown


Dat beetje alcohol op dat grote paardenlichaam kan geen kwaad hoor!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 11:10

Nee paarden hebben er iets meer bloed voor dat ze van 1 flesje echt niet dronken worden. Maar het is goed om idd de afvalstoffen kwijt te raken. Maar er zijn ook vaak paarden die thuis de auto of trailer af vliegen omdat ze heel snel naar de stal willen om te plassen zo een hadden wij er bij een ruiter waar ik gewerkt heb en die gaf ik 's morgen bier hij plaste op de auto en het van de auto springen was ook over...

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 11:51

Iedereen zegt OP auto.. piesen ze nou echt OP auto's Tong uitsteken

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 12:17

Ik denk als ze op de trailen staan???