Helpen die dingen nou echt??? > proppengaten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Helpen die dingen nou echt??? > proppengaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-04 11:09

Er zijn van die dingetjes te krijgen om in de proppengaten te doen (of stiftgaten of kalkoengaten)

Zal ze ff onschrijven: Je doet ze dus in de proppengaten om de gaten schoon te houden voor als je er proppen (kalkoenen, stiften) in wil doen. Het si eigenlijk gewoon schroefdraad dat je er met de schroevendraaier indraait en dat zou een poos moeten blijven zitten. Je ijzer is dan zeg maar plat, het steekt er dus niet uit.

Heb net ff op divoza gekeken, maar daar staan ze alleen van plastik.

Afbeelding

Dus wie weet waar je die dingen kan krijgen en nog belangrijker?? Wie heeft er ervaring mee!! Aangezien ik een pesthekel heb aan die gaten schoonmaken!!


YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-04 11:19


YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-04 11:19

Het lijkt me echt wel wat!!

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 11:24

Ik heb ze wel gebruikt, alleen waren het toen gewoon stopjes, zonder schroefdraad (die plastic dingen dus). Dat werkte niet heel erg denderend.
Uiteindelijk was het praktischer om de gaten gewoon schoon te maken met een tap (tab Verward ) en zo'n borsteltje en dan vette watten erin, de dag voor concours.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 11:26

Nou die stopjes van Divo zijn ondingen en heb je nog meer last van! Gewoon een propje watten vanuit de olie halen! Die zijn veel makkelijker om eruit te halen en kun je rustig een dag van tevoren thuis erin doen!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-04 11:28

Ja die plastik dingen leek me ook al niks, maar die ijzer dingen??

Ik doe het nu ook zo met die watten, maar vind het zulk klerewerk!!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 11:32

die plastic dingen zijn echt ondingen hoor! of ze vielen er zelf uit.. (dus heel de gaten gelijk vol) of je kreeg ze er niet meer uit.. Scheve mond

die ijzeren dingen zien er wel handig uit! gelukkig heb ik geen stiften meer nodig Lachen

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 12:28

Wat ik gehoord heb is dat als je ijzers iets dunner worden, de metalen 'schroeven' toch iets uitsteken (anders tillen ze je ijzer op) en dat dan de gleuf voor de schroevendraaier afslijt. Dan krijg je hem er echt nooit meer uit!!
Volgens mijn hoefsmid gebeurd dat heel vaak.

Ik maak de gaten de dag voor de wedstrijd schoon (of dezelfde dag als hij eerst nog het land in gaat) tapje erdoor, en klaar. Ik doe er tegenwoordig niet eens watten meer in. Bloos

Navragen is beter dan afvragen.

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 16:23

Ik heb er een keer een stel gekocht, het leek me wel wat. Totdat ik op het wedstrijd terein aankwam en de helft van die stomme dingen er niet meer uit wouden. Nooit weer gebruikt.
Ik knip nu altijd van de de-makup wattenschijfjes (maar dan van de aldi Haha!) in vieren en doe er een beetje olie op. Dan weet ik iig zeker dat ik ze er weer uit krijg !!

“Riding a horse is not a gentle hobby, to be picked up and laid down like a game of Solitaire. It is a grand passion.”

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 16:28

echt waardeloze dingen... Ik gebruik ze niet meer. Ik doe er vette watten in de gaten, en haal die dingen eruit als ik naar wedstrijd ga.

:){

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-04 20:03

Hebben jullie die ijzeren dan?? Of de plastiken??? Lijkt me dat die ijzeren er niet zo snela uitgaan namelijk

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 21:14

ik doe gewoon de dag voor de wedstrijd de gaten schoonmaken en wat vet met watten erin, bij mensen die die dingen gebruikten heb ik gezien dat ze die er niet meer uitkregen dus ik begin er niet aan Lachen

............

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 21:22

Ik heb die ijzeren dingen er wel eens een dag van tevoren in gedaan, ze sleten niet echt maar ik kreeg ze er toch zeer beroerd uit, waarschijnlijk door zand/vuil in het schroefdraad o.i.d. Dat was echt peentjes zweten, want als je ze er niet meer uitkrijgt, wat dan? Met het schaamrood op de kaken de hoefsmid bellen ofzo? Haha!
Dus ik maak ze nu 's ochtends schoon en dan gaan de stiften er wel redelijk in. De vette-watten-optie lijkt me ook een goede, dat ga ik zeker proberen in de toekomst.Lachen

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 21:23

Ook ik doe gewoon watter erin, doet 't goed zat en anders is het een kleine moeite om ze even schoon te maken. Dat lijkt me minder werk dan als die andere dingen eruit halen.
Schoonmaken moet je ze toch, de dag ervoor of dezelfde dag is weinig verschil. Hoogstens voor op de trailer lijkt het me handig.
Laatst bijgewerkt door Solvej op 07-04-04 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 21:26

pff ik maak ze de dag ervoor schoon, en dan lekker in een schone stal
meestal hoef ik er dan de dag van t concours alleen wat los zand uit te halen ... mjah dat is op de vr8wagen wel iets makkelijker als dat je het buiten moet doen of op de trailer.

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 22:00

Ik stop er altijd stukjes spons in de dag tevoren. Werkt super..

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 22:17

Ik steek nooit iets in de gaten, in het begin deed ik er altijd watten in maar dat was altijd zo een geprul. Ik vind da als er niks inzit het ook goed proper te maken is.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 22:43

Ik heb sinds kort een "gripper". Dat is een soort tapper waarmee je niet eerst de propgaten helemaal schoon moet maken met priem en borsteltje.
Je kunt gewoon meteen met dit ding het vieze kalkoengat doorboren en daarna meteen de kalkoen erin draaien.

( zie ook www.gripper.nl )

Echt ideaal! OK dan!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 22:50

watje met vet: goedkoop en doeltreffend Haha!

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 23:10

Kitty schreef:
Ik heb sinds kort een "gripper". Dat is een soort tapper waarmee je niet eerst de propgaten helemaal schoon moet maken met priem en borsteltje.
Je kunt gewoon meteen met dit ding het vieze kalkoengat doorboren en daarna meteen de kalkoen erin draaien.

( zie ook www.gripper.nl )

Echt ideaal! OK dan!



lijkt me wel wat.
maar gut wat is dat kreng duur zeg Scheve mond

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 02:59

Ik had een speciale hoevekrabber enzo ijzeren Lachen daar zat een boortje aan vast en een puntje waar je je stift gaten mee kan leeg maken Haha!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 08:13

Tyrza schreef:
watje met vet: goedkoop en doeltreffend Haha!



Zoals Tyrza al zei gewoon met een watje met vet (ik gebruikte altijd hoevevet, stond het dichtsbij Haha! ). De dag ervoor gaten schoonmaken watje erin en op wedstrijd met een oude kleine schroevedraaier watje eruit halen en kalkoenen erin draaien. Goedkoop en heel efficiënt.


Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 09:17

Ja inderdaad, dat doe ik ook altijd: watje met vet!

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 10:34

Niet doen hoor! Ik heb ze gehad, en idd, als je ijzers gaan slijtn krijg je ze er dus niet meer uit! Zo heb ik een keer dus op concours gestaan Boos!
Die rubber dingetjes zijn iets beter, alleen een heleboel gepiel om t eruit te krijgen, terwijl je vette watjes er zo uithaalt.

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 11:03

Ook ik gebruikte altijd het vette watje Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Contemplate, DotBot, louise30, Wieke en 107 bezoekers