nachtmerries

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

nachtmerries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 15:37

hai

Ondanks dat ik heel gelukkig ben, en een fijn leventje heb nu met mijn "nieuwe" vriend, blijf ik last houden van nachtmerries betreffende mijn ex vriend. Die mij nogal wat elende heeft aangedaan in mijn leven. Onze relatie was alles behalve sucsesvol , hij heeft me zowel geestelijk als lichamelijk veel pijn gedaan.. En de manier waarop hij bij me weg is gegaan is ook niet leuk te noemen ( zoals sommige weten en waar ik niet verder meer op in ga )
Ik word nu vaak snachts wakker gemaakt door mijn vriend omdat ik dan lig te spartelen en te gillen in mijn slaap. Ik word dan huilend wakker en kan dan gelukkig in zijn armen troost vinden.... Deze nachtmerries komen vooral als ik erg moe ben ( wat dus nu het geval is doordat ik een aantal keer uit bed moet snachts voor [***]). Mijn vriend vraagt dan altijd wat er is, maar aangezien ik niet over mijn ex wil praten met hem blijf ik altijd stil..
Ik wil van deze nachtmerries af maar weet niet hoe.. meer slapen om zo minder moe te zijn is helaas geen mogelijkheid, aangezien ik voor [***] moet zorgen.
Ik wil van de pijn en het verdriet af wat mij is overkomen , maar hoe?? Wil verder met mijn (op het moment erg gelukkige) leventje, zonder ook nog maar 1sec aan mijn ex herinnert te worden.. als ik dan weer een nachtmerrie heb gehad zit hij de hele dag in mijn hoofd .. waar ik erg depri van word..

Zijn er mensen met deze ervaring?? Iemand een iedee hoe ik hier van af kan komen??
Hoop dat dit serieus genomen word... zit op moment weer even in een dipje door een erg onrustige nacht vanacht.... Hoop dat nu ik het van me af geschreven heb , het mischien ook helpt..


youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 15:43

Geen ervaringen ermee gelukkig. Maar jij hebt dit nog lang niet verwerkt, en dat zal ook niet gaan gebeuren zolang je er niet over gaat praten. Je moet met je vriend hierover praten, hji houd van je, en zal dit ook echt moeten weten hoe moeilijk het ook is, zodat hij je daarmee kan helpen.. Hij kan je zo niet helpen, en ik denk wel dat hij dat graag wil..
Sterkte meis..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 15:43

Praat je helemaal niet met je huidige vriend over je ex vriend? Dat zou weleens heel erg veel opluchting kunnen geven voor je.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 15:53

mijn vriend weet in grote lijnen wat er gebeurt is... maar heb t nooit allemaal verteld..

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 15:58

Misschien moet je dat eens doen, waarschijnlijk lucht het enorm op en is het eruit.. Je bent in je dromen onderbewust allerlei dingen aan het verwerken, maar dat lukt niet..
Echt ik denk dat praten al een heel stuk oplucht, al zal het wel erg moeilijk voor je zijn..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Samantha_

Berichten: 10796
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 16:15

Ik zou t hele verhaal aan je vriend vertellen. T zal wel moeilijk zijn, maar t lucht wel op denk ik.
En hij kan je dan helpen. Zo te lezen heb je nu een hele lieve vriend, dus dat moet wel goedkomen.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 16:20

Ik zou er ook over beginnen terwijl je met je huidige vriend op de bank zit, in een rustig moment. Het zal vast een lastig gesprek worden, maar ik denk dat jullie er allebei opgelucht door raken. Je vriend weet eindelijk wat er aan de hand is en zal blij zijn dat je hem genoeg vertrouwt dat je zo iets aan hem kunt vertellen. Jij zult opgelucht zijn dat je het eindelijk kwijt bent.

En ja, ik weet het, het is doodeng om zoiets te vertellen (al weet ik natuurlijk niet precies wat er is gebeurd), maar de opluchting die je ervoor terug krijgt, die lijkt mij ook veel waard. En met zo iemand als je vriend, met wie je verder wilt, zou je toch alles moeten kunnen delen?

Dus raap je moed bij elkaar, vertel het en begin met verwerken.

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 16:37

Ik heb je een pb gestuurd.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 16:48

ik heb er {gelukkig} ook geen ervaring mee, maar ik zou er in ieder geval met iemand over gaan praten. Als je dit niet met je vriend wil/kan dan met een psycholoog/dokter/vriendin in ieder geval met IEMAND.
want die nachtmerries betekenen gewoon dat je het nog niet hebt verwerkt/nog geen plaats hebt gegeven.
kom op meid!! Ach gut

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 16:53

Praten...
Praat er toch eens over met je vriend, je bent er onbewust nog mee bezig (daarom die dromen) en ik denk dat als je er over gaat praten je het ook beter kan plaatsen en de dromen uiteindelijk zullen wegblijven.

Het is misschien niet leuk om over te praten, maar door te praten verwerk je het ook voor een groot deel.

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 22:59

ik ga zeker eens een goed gesprek aan mijn mijn vriend, maar moet er nog even moed voor verzamelen... Vind het moeilijk wil namelijk niet dat hij weet dat ik nogwel aan mijn ex denk (ookal is dit negatief) Hij is er nogaltijd bang voor dat ik naar hem terug wil namelijk...

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 23:06

Ook van mij een PB, persoonlijk :/

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 23:06

Heeft ervaring met nachtmerries, verwerkings en angst nachtmerries dus ook.

Ik denk dat jouw nachtmerries een deel verwerken is....en dat kan je niet alleen.
Met andere woorden: je meot dit verhaal kwijt, zoveel mogelijk om het allemaal te kunnen verwerken, je hebt een boel achter elkaar op je hals geworpen gekregen en als je er niet over praat moet het er toch op een andere manier uit.

Je zegt dat je een hele lieve vriend hebt, vertrouw hem dan ook, ook met dit.
Het zal voor jezelf een opluchting zijn en ik denk dat hij het toch ook wel fijn zal vinden....want wat denkt hij nu iedere keer als die je wakker maakt uit een nachtmerrie?
Zal die niet gaan twijfelen aan jullie gelukkige leventje?

Een goed gesprek doet wonderen.....maar is ook heel moeilijk.

Heel veel sterkte en succes Ach gut

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 00:01

van mij ook een pb...
(is persoonlijk berichtje aan jou !)

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 09:13

thanks iedereen voor de reacties en lieve pbtjes.. Ik heb gister al een beetje laten vallen dat ik er graag over wil praten , hij wil graag weten wat er alemaal gebeurt is.... Nu nog de moed bijelkaar halen om het ook echt allemaal te vertellen.... Scheve mond

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 09:22

Komt goed, het maakt je alleen maar sterker!!
Sterkte..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

ellepel

Berichten: 47318
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 12:54

ik heb ook heel lang nachtmerries gehad, het klopt dat je je problemen een plekje moet geven anders zul je ze blijven houden. gelukkig kan ik met mij huidige vriend heel goed overal over praten, mijn nachtmerries komen nog maar heel zelden terug..

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 13:10

Debo schreef:
thanks iedereen voor de reacties en lieve pbtjes.. Ik heb gister al een beetje laten vallen dat ik er graag over wil praten , hij wil graag weten wat er alemaal gebeurt is.... Nu nog de moed bijelkaar halen om het ook echt allemaal te vertellen.... Scheve mond



ja nu moet je dan ook ECHT ALLES vertellen, je weet zelf wel waar ik op doel, zolang je dat niet hebt gedaan kan je er geen goed gevoel over hebben en zal t aan je blijven knagen, een goede relatie bestaat nl uit eerlijkheid en openheid en dat betekent letterlijk met de billen bloot ook als er uit naar boven komt dat je zelf ook sommige dingen fout hebt gedaan, waar er 2 strijden hebben er 2 schuld.
eerlijkheid en oprechtheid is m.i. wat je nieuwe vriend wel heeft verdient zeker omdat hij Noa heeft geaccepteerd en jullie een stabiel leven wilt geven dus nu is het aan jou om de laatste eerlijke stap te zetten zodat dit stabiele leven in ieders belang kan blijven voortduren.

ik val je niet aan maar geef je een advies, voordat je het fout oppakt!

Ubie (Brusvein) Haakon (Hisco) en Indigo (Ismo) onze 3 Fjorden musketiers!!!
http://www.bokt.nl/markt/ad/17225/rober ... o-boek-pre

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 14:07

veel sterkte meis... Knipoog het zal vast wel lukken...

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 14:11

Ik had ook vaak nachtmerries, niet om dezelfde reden als jij, maar omdat ik altijd vreselijk gepest ben. Weigerde ook om erover te praten, d8 dat ik een aansteller gevonden zou worden. Totdat mn vriendje me ongeveer dwong om te praten. Heb verschrikkelijk gehuild en was echt een vreselijke herbeleving, maar het heeft me wel echt geholpen! heb er nu nooit meer last van!
Heel veel succes, you can do it!

Der Ellmauer Dancing Queen

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 14:14

Debo het lucht zo ontzettend op als je je hele verhaal kwijt hebt gekunt bij je vriend.
Ik heb in het zelfde soort schuitje gezeten, en geloof me je komt er alleen maar beter uit Ach gut

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 22:43

Carolinef"]
[quote="Debo schreef:
thanks iedereen voor de reacties en lieve pbtjes.. Ik heb gister al een beetje laten vallen dat ik er graag over wil praten , hij wil graag weten wat er alemaal gebeurt is.... Nu nog de moed bijelkaar halen om het ook echt allemaal te vertellen.... Scheve mond



ja nu moet je dan ook ECHT ALLES vertellen, je weet zelf wel waar ik op doel, zolang je dat niet hebt gedaan kan je er geen goed gevoel over hebben en zal t aan je blijven knagen, een goede relatie bestaat nl uit eerlijkheid en openheid en dat betekent letterlijk met de billen bloot ook als er uit naar boven komt dat je zelf ook sommige dingen fout hebt gedaan, waar er 2 strijden hebben er 2 schuld.
eerlijkheid en oprechtheid is m.i. wat je nieuwe vriend wel heeft verdient zeker omdat hij [***] heeft geaccepteerd en jullie een stabiel leven wilt geven dus nu is het aan jou om de laatste eerlijke stap te zetten zodat dit stabiele leven in ieders belang kan blijven voortduren.

ik val je niet aan maar geef je een advies, voordat je het fout oppakt!
[/quote]

mens get a live zucht... je denkt dingen te weten maar dat is al leugen,,, dat je heilig in mijn ex zijn verhalen geloofd is jouw recht maar noem mij geen leugenaar , je weet niets van dit alles je bent er nooit bij geweest dus doe niet alsof je weet hoe mijn ex mij behandeld heeft aub.
natuurlijk gaat hij jou niet vertellen hoe hij mij keer op keer bond en blouw sgeslagen heeft, hoe hij mij verkracht en geschopt heeft toen hij hoorde dat ik zwanger was om er zo een einde aan te maken, hoe hij elke avond tegen me tekeer ging als ie stoned thuis kwam....wat denk jij nou? dat ie jou alles verteld?? kom op zeg omdat je het vriendinnetje van zijn nieuwe vriendinnetje bent krijg je echt niet alles te horen hoor.... en nee het lag niet aan mij , hij deed dit bij al zijn exen en ik heb er met meerdere contact gehad die dat allemaal verteld hebben aan me... nu doet ie waarscheinlijk het zelfde weer bij dat lueke vriendinnetje van je...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 23:02

sorry dat moest ik even kwijt...

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 23:14

Debo schreef:
sorry dat moest ik even kwijt...


euhmm dat is duidellijk OK dan!

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 07:38

hey hey, jeetje, wat een gebeuren allemaal, wat steekt het leven soms toch raar in elkaar. Ik denk dat jij nachtmerries hebt omdat je met opgekropte gevoelens zit, dingen die je dwars zitten, die je nooit verteld hebt.

Ik denk wel dat het belangrijk is dat je je vriend verteld van het gebeurde. Ik denk dat als hij alles weet dat hij ook niet meer bang hoeft te zijn dat jij naar je ex terug zou willen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je huidige vriend het graag wil weten.

Hij houd van jou (althans dat neem ik aan! Tong uitsteken) en ik denk dat hij niet graag ziet dat je pijn en verdriet hebt om oude wonden. ik kan me heel goed voorstellen dat hij dit met je wilt delen, dat hij je wilt helpen. Ik denk dat als je hem alles verteld dat hij jou ook beter begrijpt. Misschien voelt het voor hem zelfs nu een beetje of jij hem niet helemaal vertrouwd. Ik snap heel goed dat dit heel erg moeilijk is. Maar daar kunnen wij jou niet mee helpen, alleen maar steunen.

Ik denk dat het ook goed is om een brief te schrijven. Een brief in eerste instantie aan een complete vreemde! Gooi daar al je gevoelens en gedachten en alle gebeurtenissen in, desnoods begin je 30 keer opnieuw... en als je dan helemaal klaar bent, en tevreden bent over wat er staat, dan deze brief aan je vriend laten lezen. Ik heb al meerdere malen gemerkt dat het schrijven van een brief niet alleen makkelijker is, omdat je het niet rechstreeks hoeft te vertellen, maar ook fijner omdat je alles gewoon even rustig tot je door kan laten dringen, alles op een rijtje kan zetten....

Heeeeeeeel erg veel sterkte me alles... en echt, laat je vriend binnen in jou wereldje!, dat zal jullie beide goed doen....

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, LiannePuthzy en 169 bezoekers