Eigenlijk is het gekkenwerk :-)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Eigenlijk is het gekkenwerk :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 20:33

Maar tot nu is het goed gegaan. Pablo mag wel 5 minuten draven, jippie. Het vriest, hij mag verder alleen wat stappen en op stal staan.
Veel paarden zouden al behoorlijk door het lint zijn gegaan maar het gaat tot nu toe aardig.
Gisteravond is hij maar 4 keer er even tussen uitgesjeesd, telkens maar een halve bak voor ik hem weer terug had. En vandaag 2 keer (achterlijke wandelaars gooiden 2 sneeuwballen op het dak van de rijhal).
Vooral gisteren was hij helemaal hyper, hij maakte aan 1 stuk door snurk geluiden. De bak was maar 1 uur vrij en in dat uur gingen we met zijn 7-en rijden, moest er 1 jong paard nog even gelongeerd worden voor ze er op gingen en daarna moesten er een paar nog even een oefensprongetje maken.
Pablo werd helemaal opgefokt van het jonge paard aan de longe, die hinnikte namelijk nogal en Pablo wou eigenlijk eer even heen om die "knol" (chique dress.paard) even op zijn plaats te wijzen en daarna wilde hij heel graag even kennismaken met een merrie die hij nog niet kende. Maar helaas voor Pablo mocht dat allemaal niet. Hij was echt een bommetje maar gzd kon ik hem steeds weer bij me houden (okee soms helemaal zijwaarts terwijl hij juist rechte stukken moet lopen) en kon ik de sprintjes goed opvangen.
Vandaag was hij wat minder opgefokt en dus ook maar 2 keer weggesprongen maar wat ben ik blij dat hij niet bokt op zulke moment, als hij losloopt kan hij echt wel mega bokken maar op de momenten dat hij onder het zadel zo opgefokt is komt het niet in hem op om te bokken.
Ik geloof ook niet dat ik dit soort acties op zomaar een ander paard zou ondernemen. Op Pablo zit ik ook niet echt ontspannen als hij zo loopt te snurken maar ik weet wat hij doet als hij wegschiet en hoe ik hem kan opvangen en bovenal dat hij niet probeert om mij er af te gooien maar alleen even van zijn overtollige energie af wil. Maar het is zo moeilijk om hem duidelijk te maken dat hij echt niet even volluit mag gaan, dat hij weer rustig moet gaan stappen. Ik vind het zo sneu voor hem want hij wordt er echt niet vrolijker van maar het is voor zijn bestwil, als hij nu wel al zou ogen werken is dat niet bevordelijk voor zijn pootje.
Nog een paar dagen en dan mag hij al 10 minuten draven!
(en ja ik heb een goede cap op mijn koppie Knipoog )
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-12-01 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

zita

Berichten: 754
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 20:36

jippie!!! heel erg veel sterkte( Knipoog ) en sucses de komende dagen!!! en je bent niet de enige die vliegend door de bak heen gaat....