Verandert een hond door sterelisatie?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Verandert een hond door sterelisatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-04 19:52

Ik zit dus nog steeds aan te hikken tegen het feit dat Kaatje gestereliseerd moet worden, ivm met mijn 2 reuen.
Ik heb de afspraak staan voor morgen.

Zou ze veranderen door de ingreep?Hormoonspiegel anders?

Noodkreet: Als iemand nog een ander idee heeft hoor ik het graag!

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk


_Roos_
Berichten: 456
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 19:55

Mijn hondje is niet veranderd na de sterrelisatie maar je moet wle oppassen dat ze dan niet dik gaat worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 19:57

Mijn teven zijn gecastreerd (dus baarmoeder en eierstokken eruit).
Ik merk eigenlijk niets kwa gedrag, alleen wordt Kira wat sneller dik maar Genki heeft daar geen last van.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 20:05

Aan ons werd verteld dat ze wat rustiger zou worden en meer aanleg tot dik worden zou krijgen.

Ze werd in de 6 jaar daarna idd 2 kg dikker Haha!
Maar we wachten nog op het rustige...zou wel prettig zijn afentoe.

Wel ben ik van mening dat het voor het dier zelf wel fijner is, dat geklooi iedere keer en de daarbij horende hormonen lijken me niet prettig als je er niets mee kan/mag.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 20:19

interessant onderwerp, wil mijn teefje ook laten steriliseren (200 euro kost zoiets) Best veel geld....

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 20:54

wat dikker, maar de meesten worden niet echt rustiger. Minder kans op (of geen bij castratie) baarmoederproblemen op latere leeftijd.
Een alternatief is de "prikpil", hier ben ik eigenlijk niet zo dol op want hierbij kunnen wel negatieve effcten optreden terwijl deze bij een goed uitgevoerde sterilisatie te verwaarlozen zijn.

Only two things are infinite: the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 20:59

Mij is verteld dat het ook te maken heeft wanneer ze "geholpen" worden, vlak voor en na de loopsheid is niet verstandig, omdat ze op dat moment wat dominanter zijn en dat gevoel kunnen houden, mij werd verteld om het echt precies tussen twee loopsheden in te doen, door mijn DA.

Mijn fokkster is er helemaal op tegen omdat volgens haar de teven dan wel wat dominanter kunnen worden en incontinentie problemen kunnen hebben.

Inmiddels is mijn teef nog steeds niet gesteriliseerd omdat ik zelf dus ook nog niet uit ben, ook voor mij, alle info welkom!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-04 21:21

King_Camaro schreef:
Mijn hondje is niet veranderd na de sterrelisatie maar je moet wle oppassen dat ze dan niet dik gaat worden!

Daar kan ik niet voor oppassen wat dat is ze al! Haha!

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 21:22

Nikita is niet veranderd.... Lachen Kyra is iets rustiger geworden... Nikita is nu eindelijk op gewicht (ze was wat aan de magere kant ondanks al het voer en lekkers...) Kyra heeft nu meer aanleg om dik te worden...

Andere optie: laat je reutjes snijden... Haha!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-04 21:24

Anke schreef:
interessant onderwerp, wil mijn teefje ook laten steriliseren (200 euro kost zoiets) Best veel geld....

Ja veel geld.Maar dat is nog niet eens het belangrijkste voor mij.
Kaatje is al 8 en al heel erg rustig, ze zal nooit eens uit haar eigen gaan rennen ofzo.

Om de 2 reuen te laten castreren is ook weer zo wat, want dan verliest Gizmo helemaal zijn eigenwaarde en het is al zon schijterd.....

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 21:31

8 jaar?? ik zou haar dan niet laten steriliseren Mel... verhoogd risico van narcose, etc.

Hoe oud zijn de reutjes?

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 21:35

Onze Flatcoated reu was te speels, te druk, te aanwezig en eigenlijk heel onderdanig. Hij dacht dat elke hond met hem wilde spelen. Hij ging plat op de grond liggen als er een pup een kilometer verderop liep. Verward Hij is met 1 1/2 gecastreerd en na een half jaar werd hij rustiger. We hebben meteen iets minder voer gegeven. Werd hij te dik, dan een paar dagen aan de spercibonen. Hij is nu 10 jaar en nog steeds erg druk en erg aanwezig. Degene die hem niet als echte man mee hebben gemaakt is hij verschrikkelijk druk. Voor ons is hij heel rustig vergeleken voor de castratie.

Ons teefje is nog helemaal heel. Ik zit er ook over na te denken. Aan de ene kant wil ik een nestje, maar aan de andere kant zijn er genoeg honden op de wereld.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 21:38

PhiaBink: hoe oud is jouw teefje?

het voordeel van sterilisatie is dat het de kans op moedertumoren (kanker) zeer veel vermindert.... dat is de reden dat ik Nikita ook heb laten "helpen"....

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 21:45

SmithsGirl schreef:
PhiaBink: hoe oud is jouw teefje?

het voordeel van sterilisatie is dat het de kans op moedertumoren (kanker) zeer veel vermindert.... dat is de reden dat ik Nikita ook heb laten "helpen"....


Het teefje is een kruizing Labrador/Duitse Staander. Ze is 6 jaar. Het kan nog wel op die leeftijd. We hebben haar een tijdje de prikpil gegeven, dat beviel wel, maar de DA adviseerde niet te lang achter elkaar de prikpil geven of te laten steriliseren.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-04 22:15

SmithsGirl schreef:
8 jaar?? ik zou haar dan niet laten steriliseren Mel... verhoogd risico van narcose, etc.

Hoe oud zijn de reutjes?

Wat zeg je nou weer , is dat echt????????????

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-04 22:16

1 reu is haar zoon, de andere, Gizmo is 3 jaar.

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 22:18

Natasha"]
[quote="SmithsGirl schreef:
8 jaar?? ik zou haar dan niet laten steriliseren Mel... verhoogd risico van narcose, etc.

Hoe oud zijn de reutjes?

Wat zeg je nou weer , is dat echt????????????
[/quote]

Narcose is op elke leeftijd een risico.!
Je moet met stereliseren niet te lang wachten. Het teefje moet in een goede conditie zijn en vooral niet te dik. Gewoon een keer naar de DA gaan en bepraat het.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 22:24

Narcose is idd op elke leeftijd een risico, alleen voor oudere honden brengt het een verhoogd risico mee, heeft mijn eigen DA me verteld....

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 22:26

Vergeet inderdaad dat incontinentie gebeuren niet !
Dit "vergeten" ze er vaak bij te vertellen...
Vooral bij grote honden met korte staart..
Er wordt in een deel van het lichaam (volgens mij de baarmoeder, maar ik kan me vergissen), wat dus wordt verwijderd bij een sterelisatie), een bepaald hormoon aangemaakt, want voor de spanning op de sluitspier zorgt. Na een sterilisatie wordt dat hormoon dus niet meer aangemaakt door het lichaam, waardoor de spanning op de sluitspier afneemt...en kan leiden tot incontinentie.
Dit hormoon is wel toe te voegen doormiddel van pilletjes, waar een hond dan vaak zijn levenlang aan vast zit.....

Dit verhaal is mij iedergeval verteld door mijn dierenarst, dus zal het wel kloppen Lachen

Terry (boxer) is dus inderdaad incontinent geworden nadat ze geholpen was. Tijdje op pilletjes gedaan, nu alweer een jaar vanaf en het gaat eigenlijk vrij goed, helaas de laatste dagen laat ze weer plasjes lopen zonder dat ze het door heeft.

Laat je hierover dus ook even goed informeren.

Eentje is niet genoeg...Meer...Meer...Meer !!

~`Life's there for the ones who love to live and take it all, for it is free...~` -*Sonata Arctica*-

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-04 22:42

Sjee, ik heb er nu HELEMAAL geen zin meer in..........

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 22:43

weet je Mel... ik denk dat het verstandiger is om de mannen te laten "helpen", zeker ook vanwege de leeftijden.... hou ons iig op de hoogte over morgen... Lachen

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 22:49

SmithsGirl schreef:
Narcose is idd op elke leeftijd een risico, alleen voor oudere honden brengt het een verhoogd risico mee, heeft mijn eigen DA me verteld....


En hier nog 1 met dezelfde DA Haha!
Nou ja een Da met dezelfde woorden dus....8 jaar vind ik toch wel een risico, alhoewel je idd bij je DA kan laten nakijken of het voor jouw teef een extra risico zou zijn.

En natuurlijk of het nog echt zin zou hebben, denk niet dat je nu nog de kans op tumoren kan verminderen.

Je kan ook zoals Smith zegt de reutjes laten helpen, hebben ook kans op rustiger worden en dikker worden.
Maar zoals mijn DA het ook al zei: Ze worden ook rustiger van binnen, omdat ze niet meer de hele tijd achter hun hormonen aan moeten.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"


Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 22:50

Mijn ouders hebben twee teckels, ook een mannetje en een vrouwtje, broer en zus zelfs, dus er moest wel wat gebeuren. Knipoog
Ons werd vantevoren gezegd dat mannetjes dikker, forser worden als ze gesterilliseerd worden. Het bleek echter andersom te zijn. Het vrouwtje werd dikker. We hebben het vrouwtje laten sterilliseren btw. Daarvoor was ze een heel slank hondje.

Geen onderschrift.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-04 22:58

SmithsGirl schreef:
weet je Mel... ik denk dat het verstandiger is om de mannen te laten "helpen", zeker ook vanwege de leeftijden.... hou ons iig op de hoogte over morgen... Lachen

Ik weet t nu echt niet meer.Vooral door dat incontinentieprobleem ook, als je kaatje aait pist ze al!
De veearts vond t t beste dat Ik kaatje liet helpen, en niet de 2 reuen.
Zou een broekje aandoen als ze loops is echt niet helpen als ik het in de gaten houd?

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 06:14

Als je het alleen voor de reuen doet waarom doe haar dan niet aan de prikpil?
Dat hebben we een paar jaar met daisy gedaan en dat is ons prima bevallen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Abiola, chinnie, Kidde, NogSteedsGek, PlukenKrul, Poekkie, Westhof, xPabloBokt en 67 bezoekers