discussie: 'snacken' tussendoor?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sirius_

Berichten: 10948
Geregistreerd: 09-01-01

discussie: 'snacken' tussendoor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 22:12

Goh, net ff een discussie thuis.
Wij aten vanavond om half 6 al, omdat mn moeder en oma eerder weggingen. Het avondeten: 3 macaronirolletjes (je weet wel, die banketstaaf dingetjes met gehakt). Maar goed, nu om 22.00 heb ik best wel weer een rammelende maag gekregen, dus ik vroeg of ik wat bamisoep mocht maken. Mocht dus niet, 'had ik net maar fatsoenlijk moeten eten'. Dus ik werp of tafel dat het eten gewoon veel te weinig was. Zegt mijn vader dat ik een zak chips mag open trekken. Ik protesteer, want ik wil gewoon eten, en niet snacken, waarop hij tegenwerpt dat snacks als chips ook gewoon eten is. En ik moest maar niet zo dwars doen. Maar goed, zit dus nu aan een zak chips, met tegenzin, als we iets eten wat ik niet lus pak ik toch ook geen chips onder het mom van 'het is gewoon eten'?
Wat vinden jullie?


loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 22:16

beetje vreemd.
wil je gezond eten, mag het niet.

hier is het juist andersom, heb ik zin in chips moet ik maar 'gewoon' eten pakken.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 22:44

Chips is géén gewoon eten. Beetje vreemd dat je ouders dat wel blijven volhouden. Neem dan een boterham of zo, of soep, zoals je al zei. Eten jullie verder wel een beetje gezond (omdat je ouders kennelijk een beetje een typische opvatting hebben over eten)?

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 22:55

chips is inderdaad geen gewoon eten .....ik neem meestal 2 geroosterde boterhammen als ik honger krijg 's avonds (jah net nog gehad)...en dat vinden mij ouders beter dan chips ofzo

Sirius_

Berichten: 10948
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 22:57

Hm brood hadden we niet thuis, en soep, mn moeder zei dat t te laat was. ze kwamen vanmiddag beiden van de psycholoog af en moeten leren een lijn te trekken. Werken ze een beetje erg ver door. Nu ruim een uur later heb ik nog steeds honger, vreemd he.. *heb de neiging om in dit weer naar de snack te fietsen Haha!*

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 23:26

het is eigenlijk wel heel ongezond om na 10 uur 's avonds nog vet te gaan eten..mjaa zonder kan ik ook niet Tong uitsteken heb ik ook vaker nog friet/pizza ofzow gehaald...lijkt me behoorlijk balen als je geen "gewoon eten"mag nemen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 23:37

Waarom is het te laat om soep te maken Verward Gaan de buren dan klagen over de stank van het eten maken ofzo? Waarom te laat? Dat argument snap ik niet, echt niet Verward

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 23:45

Hahahahaha zie mijn ouders dat dus nooit zeggen *toen ik jonger was dan*
En logisch dat je nog honger hebt...chips vult toch niet?

Als ik het vroeger tussendoor honger had kreeg ik een appel *of pakte een appel* er stond altijd wel wat komkommer koud, of een cracker, beschuitje en ga maar door.

Ouders die 1 lijn trekken zijn prima, lekker duidelijk, maar trek dan een lijn waar je nog wat aan hebt Knipoog

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Sirius_

Berichten: 10948
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-04 15:27

te laat omdat je biologische klok dan in de war loopt.
ik mocht ook nasi, na wat argumenten te hebben aangevoerd *de nasi stond al 5 dagen in de koelkast en ik us geen nasi*

deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 16:27

Ze waren zeker bang dat het gasstel weer vies zou worden Tong uitsteken echt heel raar maar kon je geen fruit of yoghurt eten ofzo?

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 16:34

Vreemd hoor, als je mijn kind was geweest, had je gerust bamisoep of iets anders gezonds mogen hebben, dat liever dan een zak chips.

Gillian


Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 22:56

Pam schreef:
Maar goed, nu om 22.00 heb ik best wel weer een rammelende maag gekregen, dus ik vroeg of ik wat bamisoep mocht maken.


Ik heb al de hele tijd onwijs veel trek in bamisoep en nu zie ik dit topic Boos! Nu kan ik me bijna helemaal niet meer beheersen Tong uitsteken Denk dat ik maar ff Super Noodles met bamisoepkruiden (die over zijn) ga maken Schijnheilig

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Gretha
Berichten: 377
Geregistreerd: 12-09-03
Woonplaats: hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 23:03

je kan misschien ook koppie soep (met broodje) cup a soup dus, pakken
of gewoon een broodje met iets gezonds
doe ik ook vaak
wil meestal ook gezond, in plaats van vet
gelukkig hoef ik niet meer te vragen, en de rest heeft ook vaak honger savonds :p of trek eigenlijk he

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 23:09

Dat is vreemd Verward
Ouders zouden juist gezond eten moet stimuleren!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Gretha
Berichten: 377
Geregistreerd: 12-09-03
Woonplaats: hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 23:12

inderdaad!
brood, fruit, rauwe groente, wat dan ook :p
maar nit zeggen dat je maar chips moet gaan eten :p

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 23:28

Hmm, ik vind het ook een beetje raar gezegd van je vader dat chips gewoon eten is. Ik vind chips toch wel snacken tussendoor.
Hoe denken jullie dan over pizza? Voor mij is dat een beetje een twijfelgeval.

Geen onderschrift.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 0_saskia_0, Amazonbot, Bullebeest, Cerosa, Eefje_Sammy, Ginny135, GrapeshotBot, herr_balou, Lalidan, Lalladidoo, Lynn_Nikita, Momo94, MyrtheJ, Setteli, teunis001, Xayah en 131 bezoekers