2 super lessen gehad! Dress en Springen..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

2 super lessen gehad! Dress en Springen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 22:45

... En ik ben niet moe te krijgen!! Haha!:D

Eerst om 16.45 mijn eerste les met Magic sinds een heeele lange tijd.. Ik wilde ook graag weer eens een basislesje, omdat ook bij de basis er vanalles in kan sluipen en we haar graag goed willen hebben en houden! Dus het enigste dat we gedaan hebben in het kleine half uurtje, is zoals de fysio ook zei, loswerken, loswerken, loswerken..

En ze deed het super! OK dan! Het was gewoon heel fijn weer even een paar tips en hints te krijgen waar je dan weer mee verder kan!
Magic liep heerlijk.. (ja, ben nog steeds aan het nagenieten) en wilde aan het eind zelfs al wat meer buigen en nog wat ronder.. Het gaat de goede kant op!

Toen snel naar huis, even wat eten en dan weer op weg..

Ik was al eens met pietje (Pierrot) wezen springen [VvdD] Pietje kan ook springen, dat is leuk! , zondag nog eens een klein sprongetje en toen ging hij al zoveel beter (voor de 2e keer springen) dat de eigenaresse er ook erg enthausiast en verbaasd over was.. Gisteren werd ik gebeld dat er een plaatsje was in de springles van vandaag.. Nou dat liet ik mij geen 2x vertellen Haha!

Dus om 20.00 zat ik te paard.. (is al een hele klim voor mij, m'n krukje was zoek Bloos Dus de stoel er maar bij gepakt Haha! Hij is 1.80m).
De bak in vol hindernissen was best wel indrukwekkend, maar hij hield zich erg goed! (terwijl het best wel een bangerd is).. Het enigste dat hij eng vond was de instructeur (tevens hoefsmid) daar wilde hij niet langs Haha!.

Balkjes stappen ging goed, balkjes draven ging goed.. Toen was er een balkje die over de hoefslag lag en toen stonden we dus even stil en keken er naar.. Maar ook daar gingen we overheen..
Over kruisje, dubbeltje, 3 spronggejte (allemaal kruisjes) hij sprong geweldig! OK dan!

Toen een hekje, eerst in draf... Grote stop *spring* *spring* (achteruit)
Ik even vragen of er een drafbalkje voor mocht (ik kan in draf dus absoluut geen afstanden schatten) en voilla meneer sprong! Niet eens er belachelijk overheen, hij deed het gewoon (ik ben nog verbaasd Haha!)..

Toen rondje in galop, ook dat sprong hij..

Voor zijn eerste springles deed hij het dus echt super! OK dan! Ik ben ook helemaal blij.. Is zolang geleden dat ik gesprongen had, ik vond het geweldig.. En hij ook!

Dus dit gaan we vaker doen (ahum, eerst even overleggen)..

Al met al, 2 super lesjes gehad.. Dus ik ben weer helemaal gelukkig Haha!

Sall

Berichten: 6712
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 08:20

Volgens mij zit jij nu helemaal na te 'soezen' en na te genieten!
Kan me er iets van voorstellen! Leuk dat Pietje het springen zo leuk oppakt en heerlijk dat Magic het werk ook zo lekker oppakt.
Redenen te over om te genieten!!

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 09:59

jemig wat een lang verhaal maar wel mooi dat het goed ging

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 21:13

Het was erg leuk om pietje te zien springen. Ik was heel benieuwd, zeker omdat hij lang nog niet altijd even makkelijk door de bochten te krijgen is (paard van 1.80 in een bakje met hindernissen, probeer dan maar te sturen Haha! ).

Maar hij had er duidelijk erg veel plezier in en deed het echt heel goed zo voor de derde keer springen. In het begin was hij duidelijk wat nerveus maar dat werd al snel beter

En natuurlijk lekker om Magic ook weer zo fijn te zien lopen (ik zat beide lessen dus aan de kant, mee te kijken).
Het gaat nog wel een keer goedkomen met ons een paardjes...

marjoleinie

Berichten: 1521
Geregistreerd: 20-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 21:43

he, lekker zeg dat het nu weer goed gaat.
OK dan!
Goed dat je tog die basis les genomen heb, zoals je al zij je kan er altijd wat van opsteken OK dan!