probleem met mijn 4 jarige haflinger

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

liesje_waal

Berichten: 2878
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: schiedam

probleem met mijn 4 jarige haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-04 21:19

hoi mensne ik hoop dat julei mijn wat kunnen vertellen og raat geven
ik heb dus een 4 jarige haflinger en hij is supper sterk in zijn half en ik krijg hem niet los niet met voltens slangen bvolten 8tjes loopen achterwaarts ik weet het niet meer
ik ben bang dan ik een keer uit val tegne hem maar hij kan er niets aan doen hij is nog jong enzo .
ik hoop dat jullie iets voor mij hebbe nof weetne wat ik er ana kan doen moet hem soepel in zijn half te krijgen en naar beneden
ik wil hety liefs geen hulptuegels gebrueken dan leert hij het nog niet zonder en dan gaat hij hangen heb ik al een keer geprobeert Lachen Haha!
ik zou het top vinden *LOL*

Furore
Rafiki


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 21:24

Los laten aan de voorkant. Lossigheid is het enige dat je kan redden. Heel bewust handen naar voren ontspannen en been eraan. Principe buitenteugel buitenbeen voor je wendingen, binnenhand los. Heel moeilijk gezegd maar jij moet ontspannen zitten voordat je van je pony ook onstpanning kan vragen..........

hoho
Berichten: 151
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 21:34

NOu ik zou zeggen probeer eens gewoon een slof en handen naar voren en been eraan!!!!!! Dit is echt een nieuwe methode voor mijn om te horen heel apart maar als gijsenkim zegt dat het werkt moet je het maar eens proberen

ik weet dat je het er niet mee eens bent

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 21:47

Ik zie gijsenkim nergens het woord slof noemen Hoho Verward

Wat ze verder zegt lijkt mij persoonlijk geen slechte tip, maar zo te lezen ben jij het er niet mee eens Verward
Wat zou jij dan doen?

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 21:54

gomir schreef:
Ik zie gijsenkim nergens het woord slof noemen Hoho Verward
Nee, dat is zijn eigen voorstel, zo te lezen Knipoog Maar liesje_waal zegt zelf al liever geen hulpteugels te gebruiken.

liesje_waal

Berichten: 2878
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-04 06:42

hey dat klop ik heb 3 keer met slof gereden en hij gaat aleen maar hangen en ik wil mijn ponny niet verzikeen maar brdankt voor de tip ~ gijsenkim~ ik zal he teens proberen Lachen

Furore
Rafiki

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 07:04

slof is daar ook het antwoord niet op Haha!

ellepel

Berichten: 47258
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 07:27

als hij gaat hangen ben je denk ik te sterk met je handen bezig, een paard is zo sterk in de mond/hals als jij in je handen armen bent..
dus meer loslaten denk ik..

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 07:34

pcies......... lossigheid. paard moet eigen hoofd dragen, wij worden er alleen maar moe van als wij dat voor ze gaan doen Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 07:56

Heeft ook een sterke haf en krijgt les van Gijsenkim Haha!

En het helpt echt en klopt dus ook helemaal.
Loslaten, ontspannen, been eraan en werken met je buitenteugel.

Heb er niets anders aan toe te voegen dan dat het ons ook gelukt is zonder slof, haffie van mij is ook nog jong *nog geen 4* maar met geduld en goede les kom je er wel.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 09:53

Volgende keer misschien ook even je berichtje nachecken op spelfouten voordat je op OK klikt...1 iets is niet zo erg kan altijd, maar ik moest eerst je bericht ontcijferen voor ik begreep wat er stond Verward

Voor de rest ga ik met Gijsenkim en Sily mee Haha!
Absoluut geen slof, dat werkt helemaal niet, want dan ga je alleen nog maar meer vastpakken.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

marianna

Berichten: 3031
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Warten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 12:43

ik heb zelf ook een haflinger en loop tegen hetzelfde probleem aan. Mijn instructrice zegt ook: loslaten en met je benen rijden. Voor de rest heel veel wendingen, voltes en overgangen... Daarnaast zal je ook een goed protie geduld moeten hebben want de meeste haflingers zijn niet makkelijk...
Veel succes en hulpteugels heb je hier echt niet bij nodig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 12:46

Ik ga ook helemaal met Kim mee
Loslaten
want sterk win je niet met sterk terug zijn.
Touwtrekken wint je paard altijd.
Als jij nu loslaat is er niks te touwtrekken voor je paard.

En is je paard wel aan het been?
1x drijven is reactie krijgen, daar zit ook vaak een stukje van het probleem.

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 12:49

Ik ga ook met Kim mee en zeker geen slof gebruiken. Vooral niet als je niet weet hoe een slof werkt. Maar zoals je zelf zegt wil je ook liever geen hulpteugels gebruiken als het echt niet nodig is. Heel veel succes.

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

Yellowfreaky

Berichten: 111
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 12:49

Ik zou geen slofteugel gaan gebruiken.
Idd loslaten

--------------- ?? Summer ?? --------------------

liesje_waal

Berichten: 2878
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-04 13:54

bednakt allemaal mensen voor jullie tippie's Lachen
ben blij dat jullie me een stuk vooruit hebben geholpen Lachen
ik zoek idd ook al een tijdje iemand die mij les kang geven Haha! maar ik heb 4 reacties gehad en het is voor hun en mij veel te ver rijdne en aangezien ik niet veel verdien en mijn ouders vinden dat ik het zelf moet betalen moet he tniet te ver weg voor mij zijn Lachen
dus als jullie nog iemand weetne voor mij pm me dan even mijn paard staat ni noord brabant in lage zwaluwe
nogmaa;s bedankt Lachen:D

Furore
Rafiki

liesje_waal

Berichten: 2878
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-04 21:39

nogmaals bedankt ik heb goed geoefend en het heeft wat opgeleverd Lachen een soepel paard ik heb hem 2,5 uur gereden (stappen)
en alleen maar met mijn benen te werken en hem meer in de voltens en andere oefeningen Lachen:D ben al weer supper trots op mijn haffie Lachen

Furore
Rafiki

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 06:31

Goedzo, denk eraan zitten, lossigheid aan de voorkant en aan het been...... dan kan je alles Haha! Haha!

Dressuurgek

Berichten: 2287
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: Zuid-Oost Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 12:25

Ga in ieder geval niet vechten met m want dat verlies je altijd en ga m los werken, dat zal wel een tijdje gaan duren want ik heb op een pony gereden die 10 jaar in de manege heeft gelopen en was geen land mee te bezeilen en zat aan alle kanten vast en had nog nooit rond gelopen en ik ben er Z2 mee geworden.

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 15:19

Fijn dat het zo goed ging Vind alleen 2,5 uur rijden (ookal is het alleen stappen) wel erg lang voor een 4 jarige...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 15:21

Veel te lang idd
Een paard dat moe is gaat ook eerder hangen.
En heeft er de keer erop ook al geen zin meer in.

ga aub les halen, dan kan het paard ook in 30 min los zijn. (en veel korter)

liesje_waal

Berichten: 2878
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-04 18:31

ahah het gaat nu al weer veel beeter mensen ik heb hem nu is stap aan de teugel gewoon geven en nemen alleen als ik hem eindelijk heb dat gooit hij zijn kop weer de lucht in Boos! maar ik het maar 2,5 uur gestapt en hij was niet moe hoor hij heeft energie waar je u tegne zecht Lachen
maar Dressuurgek: goed dat je dat paardje dan nog in de Z2 heb gekregen Lachen

Furore
Rafiki

Janneke040

Berichten: 38
Geregistreerd: 03-03-04
Woonplaats: nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 22:41

Jaaa!! Ik heb dus ook een haf, inmiddels 6 en 1,5 jaar onder het zadel, en zat eerst met hetzelfde probleem. Eerst heb ik het net als jij op gelost met weinig druk op de teugels, veel been, veel stappen, en als ik hem dan eindelijk zover had, lekker naar beneden hoorde hij iets en was zijn hoofd weer boven, of hij ontspande zich zo dat ie met z'n neus op de grond hing! Uiteindelijk heb ik een paar keer met een tieddemann teugel gereden, omdat het gewoon net was of hij niet begreep wat ik nou precies wilde, en we steeds op dat punt bleven hangen.
Ik heb het natuurlijk niet continu gedaan met tieddemann, maar omdat het alleen inwerkt als ie zich sterk maakt, en z'n hoofd omhoog wil gooien,
is het een stuk vriendelijker als een slof.
Bij mij heeft het in iedergeval super geholpen, en ik gebruik de tieddemann nu ook nooit meer, Robin is inmiddels wedstrijd klaar, en wij starten binnenkort!
Misschien dat het een idee is voor jou, in iedergeval succes met je haffie!

liesje_waal

Berichten: 2878
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 07:42

hey supper bedankt Lachen
ik hoop dat je haffie ver komt in de punten met wedstrijd rijden Lachen
en ik ga der ook alles op alles zetten om mijn haf volgend jaar wedstrijd klaar te maaken als het allemaal gelukt is Lachen

Furore
Rafiki


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 1 bezoeker