Vraagje over oefenen met laden.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Milka

Berichten: 2112
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Vraagje over oefenen met laden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 20:49

HoiHoi,

Ik heb een paard wat de laatste keer dat we op wedstrijd gingen en dus met trailer nog al moeilijk was om te laden. Hierna hebben we gewoon nog een keertje geprobeerd om hem in de trailer te zetten, maar dat is ook niet gelukt na ruim anderhalf uur.
Nou denk ik dat je met heel veel geduld en vertrouwen heel ver bij hem komt. Ik heb in de loop der tijd een stuk vertrouwen van hem voor me gewonnen en wil graag van de week gaan proberen om hem weer in de trailer te zetten.
Ik ga daar gewoon even een middagje voor uittrekken, maar nou is mijn vraag, kan je oefenen met een trailer die niet aangekoppeld zit aan een auto?
Ik wil de trailer graag in de bak zetten, zodat ik de ruimte heb om rustig met hem te kunnen oefenen, maar sommige zeggen dat je trailer wel aan een auto gekoppeld hebt moeten zitten en andere zeggen weer dat het ook los kan. Verward
Ik hoop dat hierdoor wat duidelijkheid te krijgen. Ik zit namelijk niet echt te wachten op een onstabiele trailer, want dan krijg ik hem straks nooit meer in een trailer

Groetjes van Emi en Hedio

Milka

Berichten: 2112
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 22:08

Is er niemand die dit weet??

BlueStar

Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 23:42

Zet nooit je paard in een trailer die niet gekoppeld is aan een auto of aan een diep geslagen paal met trekhaak knop erop.

De trailer kan door het gewicht van je paard kantelen.
Hiermee bedoel ik dat je neuswiel van de grond komt en de klep (achterkant van de trailer) op de grond komt.
Je paard is al niet makkelijk te laden als er iets gebeurt dan schrikt hij zo erg dat je het misschien voor altijd wel kan vergeten (zeker met die trailer).
Mijn advies zet er een auto voor. Hoe stabiel de trailer ook lijkt.

Als dit echt niet kan is er nog een andere optie. Uitschuifpaaltjes aan je trailer vast zetten die steun geven of grote stenen zo stapelen dat de achterkant van de trailer daarop rust. Maar het meest makkelijke is de auto ervoor laten staan.