Hoe gaat jouw (merrie`s) veulen eruit zien?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Hoe gaat jouw (merrie`s) veulen eruit zien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-01 08:44

In maart verwacht mijn merrie haar veulen (eigenlijk al bijna Bloos ) en ik ga even gokken hoe ik denk dat het veulen eruit gaat zien. De merrie is zwartbruin met een grote kol op haar hoofd, 4 zwarte hoeven en verder geen andere aftekeningen. De hengst is ook zwartbruin, heeft een piepklein kolletje en een witte hoef en witte kroonrand rechtsvoor. Overige hoeven zijn zwart.

Het veulen wordt: een zwartbruin merrieveulen met een klein wit kolletje op het hoofd en 4 zwarte hoeven.

Welke aanstaande fokkers doen ermee met voorspellen? mischien leuk om dit topic weer op te halen als de veulentjes geboren zijn, kijken of we gelijk hadden!


Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 09:54

Van Charlotte hopen we op een zwart merrie veulen met een kol en 2 witte achtervoeten. zowel paps als mams zijn helemaal zwart en hebben beide een kol en witte achterbenen. Maar vorig jaar hebben we een helemaal zwarte hengst gebruikt en toen kwam er een vos met bles en 4 witte benen uit Verward

Van Zeske de sabino merrie hopen we weer op een zwart veulen of iig bruin met een wit voetje achter en een kol

Jane hopen we op een zwart merrie veulen met kol en geen aftekeingen op de benen *LOL*

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 11:24

Tsja...het is mij al vrij duidelijk...mams is een vosje met een grote witte bles, linksachter een wit voetje en rechtsachter een stukje wit been, papa is een vos met 4 hoge witte benen dus het spreekt voor zich dat ik een pikzwart veulentje verwacht met slechts een klein wit kolletje... Schijnheilig *grinnik* Maar nu even alle gekheid op een stokje; ik denk dat ik een vos veulentje kan verwachten met iig wit aan de achterbenen en misschien ook wel aan de voorbenen en ik vind een schatiige witte bles dan ook wel leuk. Haha! Maar goed, in mei hoop ik het zeker te weten. Knipoog

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 12:25

Moeder is vosje met druipkol en drie witte benen..
Vader is een hengst.. Knipoog
Meer kon de fokker er niet over zeggen, dus ik ben vreselijk benieuwd wat dáár uit komt.. Tong uitsteken

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 14:26

super mooi! Haha!
Is kruising Marjon x Boreas ubbo Kwijl . tis een welshje dus dat doet het hem al en bovendien is het een broertje (of zusje maar ik voorspel dat er een hengst komt) van Pinky en Mysty dus dat moet wel een wonderschoon veulen worden Vingers aflikken Kwijl
En ALS het een hengstje is wordtie van mij, heb ik besloten Lachen }>

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

WennieJ88

Berichten: 2563
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Emmen, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 17:18

de moeder is platen bont kleur: ligt tussen vos en buckskin en met appaloosa en vader is zwart kijk maar!Afbeelding nou ik denk dat er een zwart bonte uitkomt want hij heeft ook al een haflinger gedekt en die is ook zwart!

Malakeh Arabians * Breeder of the Beautifull Arabian Horse.*

Neem een kijkje op onze nieuwe website!! http://www.malakeharabians.webs.com

Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 17:25

Nou, bij mijn 'Votje' (moeder heet Lotje, veulen moet met de V beginnen en heb nog geen naam Haha! ) doe ik ook een gok.
De moeder Lotje is zwart met een klein kolletje en 2 witte sokjes achter.
De vader Gribaldi is ook zwart met een sneb en 4 witte sokken.

Ik hoop dat er dit uitkomt: Eeen zwart veulen met een klein kolletje en 2 witte sokjes achter. Eigenlijk hetzelfde als de moeder. Maakt eigenlijk niet uit of het een hengstje of merrie is.

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 19:27

Nou je kan er lelijk naast zitten met kleurvererving! Ik had een merrie die twee bruine ouders had Goodwill = bruin moeder was bruin, vader van de moeder = Ramiro, bruin. Ze kwam uit de ottie vottie stam en die waren vos. Mijn merrie werd ook als vos geboren, kolletje en twee witte voeten achter. Ik dacht laten we met een bruine hengst dekken, Kojak en er zit ook nog eens twee x Ramiro in wat denk je , WEER vos! Hengstje net zo getekend als de moeder....
He meisje uit emmen Is dat Basgier op de foto? Die staat bij mij in de buurt en dat veulen van een haflinger is nog steeds gitzwart, een merrie. Die staat namelijk aan het einde van mijn straat, vandaar! Gr gabrycha Haha!

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 19:56

ik ben ook heel erg benieuwd wat voor veulentje er uit Fleur zal komen!!!
zij zelf is een vosje met een druipkol en de hengst is bont. meer weet ik niet van de hengt.... heel erg benieuwd..!!!
SPANNEND!! *LOL*

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"

Vasco

Berichten: 444
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Steenwijkerwold (bij Steenwijk)

mijn pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 21:16

Mijn pony verwacht er ook 1 en mijn verzorgpony ook.

Mijn eigen pony is vos met een kol. Haar moeder is zwartbont en haar vader vos met een mooie bles. Degene die mijn pony heeft gedekt is een hele mooie pikzwarte kleine shetlander net een klein friesje. Ik hoop dat het een vos met een bles word :-D ik vind blesjes zo lief en anders zwart met een bles of bont.

Mijn verzorgshetjes is zwart met een ppppiiiieeepppp klein kolletje. Ik weet niet door wat voor kleur ze gedekt is, maar ik hoop dat daarbij een bonte mag lopen ze heeft 2x achter elkaar een zwartbruine gehad. Waarvan 1 nog te koop staat.

Silvester staat TE KOOP!!!

Drumpie
Berichten: 2
Geregistreerd: 19-12-01
Woonplaats: Brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 22:53

Mamsie is een valke Lusitano merrie met een mooie bles en papsie is een zwarte Veiga hengst!! Ik hoop op een zwart merrieveulen zonder aftekeningen. Paps heeft namelijk ook geen aftekeningen. Maar eigenlijk doet het er weinig toe als het maar een mooi gezond dingetje is!! Lovers
Welke kleur ook, Lusitanos zijn en blijven de mooiste!! Haha!

Groetjes van Caroline. (onder naam van Ine, mijn vriendin)

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 23:33

Hoi Vivian, die hengst op de foto die Saffielover heeft geplaatst is idd G Basgier...ik heb even gezocht in haar oude topics, daar had ze eerder een foto van hem geplaatst. Mooi paard overigens. Lovers

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 01:10

Mag een wens ook haha?
Ik wil errug graag een donkerbruin merrieveulen met een kol en een sneb en vier witte sokken OF een zwarte hengst met een smalle bles en vier witte voeten..... Lovers Dus Jurres... je weet het.

hahaha, maar ik ben gewoon erg benieuwd en overal blij mee, het maakt me niet uit wat het wordt. Oh ja, uiterlijk van vader met de kuren van de moeder lijkt me wel wat... Cool Fly babe...

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 12:07

Reddy: Tja, het kwam zomaar vanzelf die naam, Votje. Ik vind het wel sneu om hem/haar zo op het stamboekpapier te noemen maar ik weet zeker dat dat wel de roepnaam zal worden. Ik noem hem nu al heel veel Votje dus als het geboren is zal het zeker Votje gaan heten. Als iemand een mooie naam met een V weet houd ik me aanbevolen, PB dan effe. Knipoog


Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 18:31

De moeder is een fjord dus het veulen zal er ook wel zo uit zien

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 23:46

leonora is zelf een zwartbruine stermerrie en de hengst ooseven is zelf ook zwartbruin,dus hoop op een heel donker veulen met een kolletje (heeft masie ook)en 0/2 of 4 witte bkleine lage sokjes(masie heeft 2 witte achtersokjes)en hopelijk natuurlijk gezond en goed aan de maat(moeder is 1. 69 en wij vonden als naam wel vanity(ijdel)of valentine wel leuk als het een merrie word en voor een hengst vip(very important paard)of viper.

mijn andere merrie,atodina is een voskleurige stermerrie,flemming de hengst is bruin en geloof ik met bles en 2 witte sokken en dat heeft atodina ook dus dat lijkt me wel leuk en dan het liefst de kleur van papsie,bruin,niet dat ik vos niet leuk vind maar bruin is nou eenmaal geleifder bij kwpn stamboek.de merrie is 1.66 dus hopelijk ook een flink veul;en en de namen staan hierboven.maar het zal waarschijnlijk wel een voskleurige merrie worden als je naar haar nakomelingen kijkt,iets van 8 merrie's,meeste vos en maar 2/3 hengstjes.

het liefst zou ik 2 merrie's willen,das wel zo gezellie en atodina is al 20 en je weet niet hoew oud ze nog word en dan kunnen we nog doorfokken met de stam,vandaar.het jaar daarop zou ik wel een hengstje willen en voor de hengstenkeuring brengen.

greetz n

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 13:46

Ik heb zwarte merrie die drachtig is van een zwarte hengst, dus er is kans op een zwart veulentje. Maar deze merrie heeft van een andere zwarte hengst al eens een vos veulen gehad.
Ik hoop op een zwart merrieveulen met een kol, net als de merrie zelf.

De bruine merie is gedekt door een bruine hengst, dus waarschijnlijk een bruin veulen. Hopelijk een merrie met een kol of een smalle bles.

De vos merrie is gedekt door een zwarte hengst. Ze heeft al eerder een zwart veulen gehad en daar hoop ik nu ook weer op. En een merrietje uiteraard.
Moeders zelf is een levervos (grijze manen en staart) en dat vind ik ook een hele mooie kleur.

Maar het belangrijkste is toch dat het gezonde veulentjes zijn.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 00:02

Moeder (odette) is bruin, met twee witte kroonranden achter.
De vader is zwartbont.
Ik hoop op een driekleur merrieveulen (vedette) of een zwartbont hengstveulen (vitalis). Maar in Juni zullen we het weten.
Verder verwacht ik nog een fjord (ik hoop zwart Haha! ) en een veulen uit de volgende combinatie:
Moeder een vos marmerbonte appaloosa merrie en de vader een zwartbonte. Ik hoop op een zwart platenbont merrieveulen met stippen op haar billen Schijnheilig Maar ook dat weten we pas in juni.
Alleen het fjordje wordt verwacht in februari/maart en dat is de enige die geen verassing wordt, maar daarom niet minder welkom!!

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cemlys en 141 bezoekers