Ervaring met western wedstrijden.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roll

Berichten: 47
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Geldermalsen

Ervaring met western wedstrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 19:45

Afgelopen zaterdag heb ik mijn eerste western wedstrijd gereden. Ik kan jullie wel vertellen een hele ervaring die ik niet snel zal vergeten.
Bloed nerveus, bakte er niets van. Mijn quarter hengst was gelukkig super braaf.
OK dan!
Waar ik benieuwd naar ben hoe jullie dit aanpakken en beleven.
Verward
Rijden jullie zelf je paard.
Gaan jullie met meerdere op wedstrijd of alleen.
Heb je dan een vast persoon mee die je helpt.

Zijn er mensen hier op bokt die geen westrijden rijden maar wel mee willen als ze de kans geboden wordt voor bijvoorbeeld clinnics en wedstrijden.

Veel vragen maar ik hoop een hoop possitieve antwoorden te ontvangen.
Zoals ik al schreef een hele ervaring die ik niet snel zal vergeten en ben zeker van plan meer wedstrijden te gaan rijden.

Saera

Berichten: 178
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 20:06

Ik ben zelf niet zo'n wedstrijdrijder, maar ik ga in de meivakantie wel mee naar één en daar doe ik de pauze vullen(very proud ). Ik vind heel de sfeer rond wedstrijden vaak erg leuk, dus ik ben een meekomer. Haha!

RedKing

Berichten: 291
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 20:13

Ik probeer zoveel mogelijk wedstrijden ( die een beetje in de buurt zijn) te bezoeken. Dit is meer om wat wedstrijdervaring op te doen. Ik ben zelf nl elke keer bloednerveus, en hoop gewoon door het vaak te doen ik er een beetje minder gestressd van wordt . Ik vindt het ook handig als er iemand meegaat. Vaak is het een heel gedoe om alles uit je trailer te halen, op te zadelen, in te schrijven , enz. en het is natuurlijk veel gezelliger om met iemand samen te gaan.

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 21:17

ik wil nooit alleen *LOL*
ik ben altijd erg gaotich dus dan vergeet ik van alles en gaat dus alles mis.

ik heb dus echt iemand nodig die me helpt Haha!
vaak is dat mijn moeder of een vriendin die zich aanbied *LOL*

ik rij wel het liefst zelf me paard

horsea

Berichten: 1544
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Lischoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 21:27

meestal ga ik alleen ( dus niet met ander ruiters die moeten rijden) maar heb natuurlijk altijd wel 1 of 2 mensen bij me om te helpen enz.

en jah, ik rijd mijn paard altijd zelf

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 21:45

Ik rij mijn paard zelf. Er gaat meestal wel iemand mee die me helpt.
Meestal is mijn paard de rust zelve en ben ik de zenuwachtige.
Vorig weekend was dat helemaal anders. Mijn paard wilde alleen maar naar zijn maatje (die voor het eerst mee was) en veranderde van een rustig paard in een klein monstertje. Tja dat soort dingen gebeuren.

Ik kan alleen maar zeggen: gewoon lekker gaan. Genieten als het goed gaat en je schouders zoveel mogelijk ophalen als het misgaat.

En iemand meenemen: dat is namelijk gezellig!

Reki

Berichten: 143
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 22:41

hallo Roll, naar wedstrijden had ik altijd mijn man bij me om te helpen en voor de broodnodige steuntje in mijn rug, die had ik dan ook heel erg hard nodig zo zenuwachtig was ik altijd. Tegenwoordig rij ik geen wedstrijden meer maar, als lukt om iemand mee te krijgen ga ik wel wedstrijden, shows of naar clinics toe. Binnenkort weer naar Vorstenbosch voor een reining clinic van Ricky lijk me erg leerzaam, en de sfeer proeven vind ik toch zo leuk he. Nou geniet van de wedstrijden en bedenk dat je niet de enige bent de last van zenuwen heeft je moet proberen van de wedstrijden net zo ontspannen te genieten als van b.v. een buitenrit. OK dan! moeilijk dat wel maar toch blijven proberen. groetjes uit brabant

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 00:46

ik probeer ook altijd bij wedstrijden die enigzins in de buurt zijn mee te doen. en nee ik heb niet zo veel last meer van zenuwen, ligt er wel an welk paard ik mee heb. een nieuwe is altijd spannender dan als ik mijn oude doos mee heb.
meestal ga ik alleen, dat ligt eraan of mijn vriend thuis is of niet. grooms heb ik meestal niet (en mijn vriend heb ik ook niet echt veel aan die zit altijd in de kantine).
rijden doe ik altijd zelf, wil het zelf doen en daar blijft het dan ook bij .
voor een wedstrijd zorg ik de dag van te voren dat de auto geladen is en controleer dat nog eens extra dat ik niets vergeten ben. en ik rijd op tijd weg dat ik me niet hoef te haasten.

mvbr
Berichten: 16
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 20:43

is het dan niet normaal dat je trainer mee gaat dan??
Bij mij namenlijk wel

14cecile14

Berichten: 2726
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 21:10

Op de wedstrijden rij ik barry (paard van spotty hier op bokt OK dan! ) En dan gaan er meestal nog 5 andere mensen mee. Waarvan er eentje ook rijd. En eentje die fotografeerd enzo en groomd. 2 andere die mee gaan om zelf te kijken wat wedstrijden inhouden en die zelf ook de stap willen maken om wedstrijden te gaan rijden en die groomen een beetje. en trainer die groom helpt met aanwijzingen geven enzo (spotty)

Zelf ben ik best wel zenuwachtig op wedstrijden maar barry is nooit zenuwachtig en doet altijd er goed zijn best op wedstrijden

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 21:36

het lijkt mij super eng, barrelrace is dan ook de enigste wedstrijd wat ik zou durven rijden, omdat daar niet veel aan kan misgaan.
Nee niks voor mij jammer genoeg!