Rijden in de sneeuw?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Rijden in de sneeuw?

Ja altijd, ik vind het wel iets hebben!!
13 (100%)

Totaal aantal stemmen: 13


wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 16:26

ik zal wel gaan rijden in de sneeuw,maar alleen als m'n paard geen ijzers onder heeft. anders heeft hij hele grote klompen onder zijn voeten.
het is altijd wel een mooi gezicht in het bos en duin alles helemaal wit.

Wodan en ik onderweg in de M2


My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 16:43

ik heb een heerlijke wandeling gemaakt vandaag,
vind ik wel veilig want dan voel je zelf ook waar het glad is.
en ik heb lekker om me heen zitten kijken naar al dat mooie witte spul Haha!

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 16:45

als mijn paard geen ijzers had ging ik zo vandaag een mega bosrit maken.
Maar helaas, paard heeft ijzers en moest vandaag zelfs op stal blijven :evil:
Daarom houd ik Danno zolang mogenlijk zonder ijzers.
Maar het wordt wel eens tijd voor een oplossing hiervoor.
Een soort beschermschoen/hoes(betaalbaar die je over de bestaande ijzers kunt trekken lijkt me wel wat.
En dan zo dat de binnen kant ook dicht zit zodat er geen sneeuw in kan plakken.
jammer dat we niet gewoon 4 maanden sneeuw hebben, dan is het wel de moeite waard voor speciaal beslag.
Misschien laat ik het er volgend jaar toch onderzetten. Dan maar een paar tientjes meer, kan ik wel lekker genieten van de sneeuw in het bos.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 17:43

ja hoor , rijd gewoon in de sneeuw. In de duinen is het echt niet glad, vandaag was het ook niet hard ofzo. supermooi, enige nadeel is dat het zo KOUD is!! Haha!
En mijn paard heeft geen ijzers. Anders deed ik het ook niet.

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 17:49

Ik heb wel ff een rondje gereden. Door de berm en een stukje langs de rand van een akker. Niet glad dus. En Dennis en ik hadden het voor geen goud willen missen. Hij vond het geweldig. Net een hond die geen natte/koude voeten wou krijgen maar er ondertussen wel in gaan liggen Verward Verward Verward .

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 17:56

als je de hoeven voor je gaat rijden aan de onderkant invet krijgt je paard geen klompen onder, het blijft echter glad


Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 17:59

Echttt NOOIT! Ik vind het onverantwoordelijk.Met sneeuw krijgt Sunny rust (achja,ze bokt en tiert door het land heen,dus rust is het eigelijk ook niet) maar het is bij ons spekglad,en ik heb geen kalkoenen...Dus ik rijd niet.Mijn pony is trouwens extra vurig bij raar weer.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 18:03

ligt eraan hoe de sneeuw is als het niet zo plakt heeft een paard zonder ijzers er geen last van met ijzers zou ik het nooit doen.
Als het na de sneeuwval flink heeft gevroren wordt de sneeuw hard en daaronder ijs dan zou ik het zonder ijzers ook niet doen. Als het heeft gevroren en het gaan sneeuwen doe ik het ook niet. Je ziet niet waar je loopt op de ruiterpaden en er kan best een boomstronk of gat in het pad zitten.
Bovendien als de grond is bevroren dan heb je harde gedeelten waar het paard op kan verstappen.
Ik rijd alleen zonder ijzers over de weg mits deze gestrooid is.met ijzers kom je bij ons vaak het erf niet eens af..

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 18:11

Nee, absoluut niet, ik laat r liever gewoon staan zodat ik het risico niet loopt dat ze uitglijdt en iets breekt, verrekt ofzo.
En voor degenen die zeggen dat ze moeten rijden omdat het anders niet kan met hun paard, dat vind ik onzin, omdat je altijd kan aanpassen een van de volgende dagen. Eerst longeren voor het rijden dat kan je ook altijd doen, maar enfin een ieder moet het zelf maar weten.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 18:15

Ik heb Fie en Quiet vandaag allebei even los gehad in de bak, compleet met peesbeschermers en springschoenen. Ze vonden het fantastisch, maar ze hadden in een mum van tijd wel klompjes onder hun voeten...

Ik ben met Fie maar een rondje over straat wezen stappen, was ze er tcoh nog even lekker uit. Ze was wel fris hoor met dat vriezende weer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 18:17

Maya schreef:
En voor degenen die zeggen dat ze moeten rijden omdat het anders niet kan met hun paard, dat vind ik onzin,


Ik nodig je uit om op de mijne te komen rijden als ze een paar dagen op stal heeft gestaan Extreme duivel Daar helpt echt geen longeren meer aan hoor, die gaat helemaal door het lintje.......

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 18:19

Het ligt eraan of het opgevroren is of niet. Als het niet glad is kun je op een paard zonder ijzers in de sneeuw makkelijker naar buiten. Ik vind het onzin om te zeggen dat ik dom en overantwoord zou zijn als ik op mijn paard naar buiten ga in de sneeuw. Ik ben hartstikke zuinig op d'r, maar in een beetje stappen en draven door de sneeuw zie ik echt geen gevaar. je moet uiteraard wel opletten, als ik in de sneeuw ga rijden rij ik altijd over de weg en dan stukken die ik ken en waarvan ik weet dat ze betrouwbaar zijn, niet dat er inene een kuil zit die verborgen is onder de sneeuw. Het schijnt trouwens zo te zijn dat een paard zonder ijzers minder moeite heeft met door de sneeuw heen banjeren dan wij.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 19:23

Nou, vandaag Toscar naar huis gehaald en hem ff in de tuin in zijn wieiTJE gezet, later achter in de grote wei... was eigenlijk van plan vandaag niet te rijden,
en toen stond ineens zijn oude verzorgster voor de deur! en die kwam kijken hoe het met hem was en tja, ik zei dat ze best mocht rijden dus die was helemaal happy! Dus die heeft hem flink nat gereden en tja toen heb ik ff met hem gestapt... maar in de wei was goed te rijden!
*Was wel leuk, dat zijn oude verzorgster kwam!*
Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

rijden in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 19:38

OMdat mijn paard geen ijzers heeft, ga ik gewoon rijden in de bak. Vandaag was de grond niet eens hard, dus het kon best. Wel oppassen op het erf, want daar is het dus wel glad. Met sneeuw gaan ze niet naar buiten en ik wil haar geen boxrust aandoen.
groetjes

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 21:10

ik ging vandaag met batje wandelen zij met fleur en ik zonder zadelop domenic en domenic heeft dus ijzers en inderdaad gigantische klompen ijs onder de hoeven maar zodr je op asfalt gaat rijden zijn ze zo weg!
en anders gewoon altijd een hoevenkrabber mee...

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 23:16

Mijn pony had tot voor kort nooit ijzers, en in de sneeuw rijden ging prima, heerlijk! Als het had gedooid en weer was opgevroren wardoor het glad werd, dan deed ik het niet meer.
Vandaag probeerden we naar buiten te gaan, maar de grond was bevroren en mijn pony heeft nu voor ijzers, en dat was toch wel glad... In de berm met gras ging het wel, maar op kale stukken vond ik het wel eng! Hopen dat het snel weer dooit!

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 00:18

Ik moet wel want hij kan niet de hele dag op stal blijven

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 20:28

ik vind het dood en dood eng, behalve in de bak, want die was niet bevroren, maar dat kleine stukje naar de bak was al spekglad!!! laat staan dat het buiten even glad is en je dar dus langer rijd!!!

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ABC_Pony, Barchetta, Celebi, Claudia1993_, JackieT, jojoleinee, Kabayo, Lotje033, m0niekkkie, meniekske, neline11, Rainer, Wilkje en 101 bezoekers