hippotwin wormenkuur, is het veilig en goed?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

hippotwin wormenkuur, is het veilig en goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-04 14:53

Hallo,
ik vraag me af of een hippotwin wormenkuur veilig is als je je paard een hele spuit geeft, want dan is hij ook tegen lintwormen.
Normaal geef ik mijn paard 1 spuit van 600.
En is het een goede wormenkuur of kun je net zo goed furexel geven of beter equimax?
De hippotwin is op basis van pyrantelpamoaat en furexel op ivectermine, wat is beter? Verward

"Kies je paard uit, zoals je een vriend kiest, want je moet hem liefhebben."


Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 16:31

Er staat op de verpakking altijd hoeveel je paard mag hebben...Hoeveel streepjes er per 100 kg gegeven moeten worden. Dat is verplicht (dacht ik) om op de worenkuur te zetten. óf op het doosje óf op een bijsluiter.

Wij doen het hele jaar een goedkope geven (ze staan dan niet in het land) en 1x in het jaar, als ze uit het lang komen, een hele dure/goede.
Het is ook het beste om zo af en toe een andere erdoorheen te doen. Dan pak je net weer andere wormpjes. Maar de goodkopere wormenkuren zijn tegenwoordig zeker niet meer veel slechter, je betaald echt voor het merk.

Ikdeliefste

Berichten: 172
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Beek en Donk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 16:34

Vraag me toch ook af wat er gebeurt als je er een hele spuit (dus 1200 kilo!!) induwt...ben je dan niet aan het overdoseren?....

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 16:38


- Offline -

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-04 17:09

hippotwin zegt dus zelf als je de hele spuit (voor 1200 kg) geeft dat dat dan ook tegen lintwormen is.
Geef je de helft is het een gewone kuur.
Maar als je dan die hele spuit geeft is dat dan niet veel te veel voor je paard??

"Kies je paard uit, zoals je een vriend kiest, want je moet hem liefhebben."


gillian

Berichten: 4415
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 18:06

toevallig heb ik van de week een kuur Hippotwin gegeven.
aangezien Hippotwin onze nieuwe sponsor van het dressuurteam is, krijgen we die gratis Haha!
ik heb Oeds een hele spuit gegeven, is idd een mond vol hoor Scheve mond en hij vond het niet lekker , maar hij leeft nog steeds, heeft geen koliekverschijnselen gehad Knipoog
houd jezelf wel aan de hoeveelheid die op de verpakking staat, dus voor een paard een halve spuit, of als je ook voor lintworm wilt ontwormen gebruik je een hele spuit.

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 18:37

Ik heb mijn paard(2.5 jaar oud) ook laatst hippotwin gegeven en ook gewoon de gehele spuit. hij heeft er ook niks aan overgehouden.
Dus gewoon hele spuit erin en dan is hij ook gelijk tegen lintworm ontwormd.

Wodan en ik onderweg in de M2

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 21:42

Voor lintworm gebruik ik in het voor-en najaar equimax. Dit is volgens dierenartsen de beste tegen lintworm en je hoeft er ook niet zo'n enorme hoeveelheid van te geven. Gewoon dezelfde dosering als je andere wormenspuiten. Ivermectine is niet actief tegen lintwormen, daarom is het zo belangrijk dat je 2 keer per jaar (voor-najaar) ontwormt met een middel tegen lintworm.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Brusi06, Fudge, janneke584, Lui_, rifat en 107 bezoekers