brief in bit over KNHS

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

brief in bit over KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 12:23

Ene v. Bakel uit Helmond heeft een hele goede brief geschreven over de kostenplaatjes van de KNHS, dat het wedstrijdrijden duur is geworden, niet 2x zo duur maar 70%!! duurder.

Eigenlijk is dat ook te gek voor woorden. Dit is ook de reden geweest voor mij om te stoppen met lidmaatschap. voor die paar wedstrijden die ik maar wil rijden is het niet meer te doen. Jammer.
Zijn er nog meer mensen die hier tegenaan lopen?

De hond is de betere mens


biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:30

Desiree schreef:
Ene v. Bakel uit Helmond heeft een hele goede brief geschreven over de kostenplaatjes van de KNHS, dat het wedstrijdrijden duur is geworden, niet 2x zo duur maar 70%!! duurder.

Eigenlijk is dat ook te gek voor woorden. Dit is ook de reden geweest voor mij om te stoppen met lidmaatschap. voor die paar wedstrijden die ik maar wil rijden is het niet meer te doen. Jammer.
Zijn er nog meer mensen die hier tegenaan lopen?


Ik ga ook stoppen met wedstrijd rijden denk ik als ik ga studeren, dan is het echt niet meer te doen (dan betalen mijn ouders niet meer zoveel mee als nu).

Ik kan dit jaar gelukkig nog bij de pony's starten, zodat ik de kosten nog een beetje kan drukken (scheelt immers bijna de helft!). Maar in de toekomst zal het voor mij denk ik bijna onmogelijk worden fanatiek wedstrijden te rijden, zeker als ze door blijven gaan met hun verhogingen (dat zie ik nl nog wel gebeuren).

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:32

Ja het is zeker duurder geworden, zoals zoveel in NL... Maar dat staat er even buiten Knipoog
Ik moet nog ooit gaan starten maar als ik start zullen het niet veel wedstrijden per jaar worden hoor... Geen 10 ofsow. Wel jammer dat het duurder is zo haken wel meer mensen af... Lijkt me ook niet de bedoeling...

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 13:48

Minder concurrenten Knipoog
Nee hoor, tis wel vervelend ja!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 14:27

de prijzen zijn echt achterlijk hoog geworden!
nu ik nog thuis woon kan ik het nog betalen, maar of dat ook nog zo is als ik dalijk op mezelf woon Scheve mond

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

xJustMe
Berichten: 247
Geregistreerd: 26-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 15:08

Ben benieuwd naar die brief!
Kan iemand die brief linken/quoten/plaatsen????

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 15:16

Renske20 schreef:
nu ik nog thuis woon kan ik het nog betalen, maar of dat ook nog zo is als ik dalijk op mezelf woon Scheve mond


ja dat heb ik ook..
Voorlopig blijf ik dus nog lekker thuis wonen tot mijn ouders mij het huis uit schoppen Knipoog

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 18:43

Die Hellemonders kunnen nog wel iets!! HAHA

Het is inderdaad duurder geworden, maar tot nu toe betalen mijn ouders alles, dus zelf merk ik er niet heel veel van. Maar toch is het niet normaal dat het 70% duurder is geworden!

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:22

Het wordt idd alsmaar duurder om te starten, op zich laat ik me er nog niet door weerhouden maar als het zo door blijft gaan, gaat de lol er wel af op den duur en zal er een punt komen waarop ik er ook een eind aan brei. Het is trouwens niet alleen de KNHS die duurder wordt, in mijn geval gaat de verenigingscontributie ook gestaag omhoog elk jaar dus dat komt er dan ook nog eens bij (al vind ik dat meer te billijken dan de stijgingen van de KNHS).

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 20:37

Ik heb dit jaar ook geen startkaart meer aangevraagd.
Ik heb daar geen 37,50 voor over. Als je dat uitsmeert over die enkele proef die ik rijd dan worden het knap dure wedstrijden....

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:12

37,50 voor een startkaart??????
Bij de pony's is het 20 euro en dat is opzich nog wel te doen! Wow echt te veel gewoon!
Ikkrijg altijd eind van het jaar een rekening en die douw ik bij mn ouders in de handen Schijnheilig Dus ik merk er niet al te veel van!
Ik vind het inschrjf geld ook best veel bij de paarden! Soms 14 euro per wedstrijd! Dat is toch wel bjna 30 gulden (zouden mn ouders zeggen Tong uitsteken )
Ik hoop niet dat het nog duurder wordt Boos!

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:21

Oh bij ons is het inschrijfgeld 9 euro dus dat valt nog wel mee dan... Maar is ook flink omhoog gegaan hoor eerst was het 5 euro ofsow Scheve mond

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:30

Ik weet nog de tijd dat de pony B/L-proeven 5 GULDEN waren Scheve mond
"Vroeger" Haha!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:32

Nou dat is idd zo! Laatst was ik mee op concours en was het inschrijfgeld voor Z1 dressuur 15 euro!!!! En de hoofdprijs voor springen was een trailer... Rara wat er met die (dressuur)centjes gebeurt is Boos!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:37

Desiree schreef:
Ene v. Bakel uit Helmond heeft een hele goede brief geschreven over de kostenplaatjes van de KNHS, dat het wedstrijdrijden duur is geworden, niet 2x zo duur maar 70%!! duurder.



Volgens mij is 70% minder dan 2x zo duur hoor?!

Maar goed. Ik blijf gewoon ws rijden! Vidn het veel te leuk om te stoppen! Ik werk er voor en heb verder toch niet echt hobby's die geld kosten!

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:42

YvonneS"]
[quote="Desiree schreef:
Ene v. Bakel uit Helmond heeft een hele goede brief geschreven over de kostenplaatjes van de KNHS, dat het wedstrijdrijden duur is geworden, niet 2x zo duur maar 70%!! duurder.



Volgens mij is 70% minder dan 2x zo duur hoor?!

Maar goed. Ik blijf gewoon ws rijden! Vidn het veel te leuk om te stoppen! Ik werk er voor en heb verder toch niet echt hobby's die geld kosten!
[/quote]

dat dacht ik ook gelijk! zal wel een foutje zijn .
gelukkig rijdt ik voor eigenaren die mn wedstrijden betalen.... is banketstaaf voor hun maar ik heb er (nu nog) weinig last van. vind het wel belachelijk dat alles zoveel duurder is geworden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-04 11:14

Dickie schreef:
Het is trouwens niet alleen de KNHS die duurder wordt, in mijn geval gaat de verenigingscontributie ook gestaag omhoog elk jaar dus dat komt er dan ook nog eens bij (al vind ik dat meer te billijken dan de stijgingen van de KNHS).

De vereniging moet afdragen aan de KNHS, en DAAROM gaat de contributie omhoog. dus OOK weer door de KNHS.

en mensen, een kostentoename van 70% is te veel in een keer.

De hond is de betere mens


wendyke
Berichten: 2258
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 15:00

er moet gewoon weer een zwarte bond opgestart worden dit is voor een amateur ruiter/amazone niet te betalen als het zo door gaat met de knhs.

groetjes wendyke

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 19:06

Hobby's kosten nu eenmaal geld en anders moet je gewoon stoppen met ws rijden! Iedereen gooit het allemaal maar bij de KNHS neer, maar alles wordt duurder. Toen ik 5 jaar geleden begon met uitgaan betaalde ik 2 gulden voor een drankje, dat is nu ook al 1,50 tot 2 euro geworden!!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 19:49

biepp schreef:
Ik weet nog de tijd dat de pony B/L-proeven 5 GULDEN waren Scheve mond
"Vroeger" Haha!

Ik had een keer dat ik 2 proeven moest rijden, zei ze dat is dus €6 euro. b Ik: nou ook lekker goedkoop. zij: Ohnee sorry, het is 2 proeven dus €12,- Scheve mond
Ik ben blij dat mijn ouders het betalen Schijnheilig

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 20:17

YvonneS schreef:
Hobby's kosten nu eenmaal geld en anders moet je gewoon stoppen met ws rijden! !!


Dat is idd makkelijk om te zeggen.

maar volgens mij is het hele punt hier dat op deze manier onze hobby, het wedstrijden rijden, bijna niet leuk meer is door de idiote prijzen... Eerder was het, ook voor mensen van het boerenland (zoals hier in Wenum Wiesel) nog leuk om af en toe eens een proefje mee te pikken, gewoon voor de lol en gezelligheid, nu is dat ook vanwege die prijzen helemaal niet zo gezellig meer.

Dat overal de prijzen hoger zijn geworden is dan wel zo, maar de judo/fitness en voetbal contributie van mijn broertjes is misschien met 15% gestegen, maar 70% is gewoon teveel!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-04 21:15

YvonneS schreef:
Hobby's kosten nu eenmaal geld en anders moet je gewoon stoppen met ws rijden!

Is toch een erg domme stelling van je. Het klinkt alsof het allemaal maar weer alleen voor de rijkeren onder ons weggelegd mag zijn. En het was nu juist zo mooi dat in dit land de paardensport voor iedereen in het bereik lag. DAt moet zo blijven vind ik. En ook mensen met minder geld maar die gevoel hebben voor rijden, moeten een kans krijgen om zich te profileren.

Vergeet niet dat andere hobbies best duurder mogen zijn qua contributie: een voetbaltenue of een tennisracket of wat dan ook, vreet niets en hoeft ook niet gestald te worden.

De hond is de betere mens

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 21:22

Desiree schreef:
De vereniging moet afdragen aan de KNHS, en DAAROM gaat de contributie omhoog. dus OOK weer door de KNHS.

Ja dat snap ik, maar de contributie voor de vereniging zelf is bij ons ook alweer omhoog, mede door gebrek aan vrijwilligers etc, dus dat is extra vervelend.

Citaat:
en mensen, een kostentoename van 70% is te veel in een keer.

Natuurlijk! Ben ik helemaal met je eens, zulke stijgingen zijn echt van de zotte, helemaal omdat het gewoon doorgedrukt word en er nauwelijks verantwoording voor afgelegd word naar het gewone lid toe. Dat mag wel eens een keer vind ik, wat de kosten stijgen vooral door mis-management heb ik zo het idee.

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 21:47

Desiree"]
[quote="YvonneS schreef:
Hobby's kosten nu eenmaal geld en anders moet je gewoon stoppen met ws rijden!

Is toch een erg domme stelling van je. Het klinkt alsof het allemaal maar weer alleen voor de rijkeren onder ons weggelegd mag zijn. En het was nu juist zo mooi dat in dit land de paardensport voor iedereen in het bereik lag. DAt moet zo blijven vind ik. En ook mensen met minder geld maar die gevoel hebben voor rijden, moeten een kans krijgen om zich te profileren. .
[/quote]


zoiets bedoelde ik dus ook duidelijk te maken, alleen ben jij hier toch echt iets beter in dan ik Schijnheilig

maar ik ben het 1000% met je eens!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 08:44

Er zijn ook verenigingen die hier aan kapot gaan want een hoop mensen gaan toch naar een goedkopere vereniging om de kosten een beetje te drukken maar het is gewoon niet meer normaal.

...Dreaming with my eye's wide open...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 12 bezoekers