Ineens raar doen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Ineens raar doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 12:56

Sinds deze week doet mijn paard erg raar, als ik aan het rijden ben en ze loopt lekker ontspannen, tilt ze ineens haar been hoger op en wil met haar hoofd er naar toe, het is niet zo dat ze jeuk heeft.
Nu doet ze dit ook als ik haar aan het poetsen ben bij haar hals dan begint ze met haar voorbeen te schrapen..
Dit heeft ze echt nog nooit gedaan, weet iemand wat het kan zijn?

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 13:07

Een irritatie aan haar been? Is er ergens iets dikker? Voelt het warm aan? Misschien spiertje verrekt?
Wanneer ze dit tijdens het rijden doet loopt ze dan wel zuiver?
Ik zou het in de gaten houden (voornamelijk met dat rijden) en anders even iemand naar laten kijken..

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 13:08

Ze loopt gewoon helemaal goed, er is niets dik of warm en ik kan ook nergens een wondje vinden Verward

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 13:15

Ze doet dit dus al een paar dagen? Ook na even rust? En blijft ze dit dan de rest van de rit doen, of is het tijdelijk en dan gaat het weer over?

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 13:17

Ze doet het voornamelijk als ik haar dressuurgericht ga trainen, ik ben deze week nog niet de bosse ingeweest dus ik weet niet of ze het dan ook doet.
Ze doet dit denk ik nu zo'n 5 a 6 dagen..
ze doet het niet de hele tijd, gewoon soms ineen keer uit het niets, je voelt het ook niet aankomen

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 13:17

Vooral in stap voel je het goed dan lijkt net of ze haar been kei hard neerzet, zo klinkt het

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 13:30

Dus dat ze haar been als het ware stampend neerzet?
Als er niets gebeurd is aan verstappen/verzwikken/spierpijn/etc. Kun je het nog een paar daagjes aankijken of het helpt om het te negeren en door te drijven, anders even iemand van stal ernaar laten kijken die er enig verstand van heeft en anders gewoon de DA even laten komen.. Als het niets is, mooi meegenomen, zowel dan ben je blij dat je er vroeg bij bent Lachen

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 13:32

ze zet haar been als het ware inderdaad stampend neer, mijn instructrice zei ook al dat ze hem dan hoger op pakt dat moment.
Het is in draf natuurlijk moeilijker voor hem
en in galop maakt ze zich op dat moment heel rond

Odeale

Berichten: 1775
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 14:52

ulisse doet dat ook. Maar ze doet dat op het moment dat ze het moeilijk krijgt. Dus als ik iets van haar vraag wat ze moeilijk vind. Volgens mijn instructrice moet ik haar daarvoor straffen, dat is iets wat ze zichzelf heeft aangeleerd te doen, en dat kan natuurlijk niet. Stel dat ze het ook zou doen tijdens een proef.

Het voelt een beetje of ze zich "wil gaan jeuken" aan haar been. Maar dan terwijl ze draaft (dommie dat kan toch niet *LOL* )

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 15:04

Ja zo voelt het idd wel, en dan zet hij hem erg hard neer, maar ik moet wel zeggen dat die ontspannen momenten nog niet zo heel lang zijn, maar volgens mij heeft ze het niet moeilijk, ze is doorgetraind tot M niveau en heeft bij die oefeningen nog nooit zo raar gedaan

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 00:44

Ja, ligt eraan, ik ken ook een paard dat zichzelf in de borst hapte als hij een oefening moeilijk vond, dat was echt een tik. Maar zo moeilijk te bepalen of het een tik is of dat hij ergens last van heeft.

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 11:00

Ik heb er gister nog eens op gelet, hij gaat heel laag diep en rond lopen wel helemaal ontspannen en dan tilt ie ineens zijn linker voorbeen wat hoger op... t lijkt net of hij de spaanse pas gaat doen Verward