Problematisch galopperen --> komt door dracht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Problematisch galopperen --> komt door dracht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-04 09:13

De laatste 1 1/2 maand is Syta verschrikkelijk met galopperen. Zowel onde het zadel als aan de longe! Ze is met twee weken uitgereken en kan het door de dracht komen? Verder is ze superbraaf en wordt ze lekker rustig. Ook aan de longe knetterd ze als een gek, soms springt ze in de verkeerde galop aan! Terwijl ze dit nooit deed, zelfs met het beleren sprong ze altijd netjes in de goede galop aan!

De rest van de drachtige merries rijd ik niet door, haar wel zij heeft energie over, dus heb daar geen ervaring in. Kan het zijn door de dracht? Of moet ik haar opnieuw opvoeden ~~}>


josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 09:36

Ik denk inderdaat door haar dracht. Laat dus de galop gewoon lekker zitten en ga meer grondwerk doen en stap oefeningen.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-04 09:38

Grond werk deed ik al Haha! En galopperen laat ik de laatste weken ook al zitten. Maar het wijken enz. pakt ze wel weer heel goed op! Het is een iel paardje, dus ze tekend ook heel erg dik door de dracht....

Maar ze heeft nog een energie......... wordt je niet goed van!


josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 09:59

Kun je haar niet lekker in de wei zetten. Zo kan ze zelf haar beweging regelen en jullie zitten niet met over energie probleem.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 10:32

Nou zo intensief rijden is geen pretje voor een paard als ze drachtig is hoor..Ik hou alleen maar lekker stappen en draven..Wijken en alles :s mja...Ik had het niet gedaaan.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-04 10:32

josien schreef:
Kun je haar niet lekker in de wei zetten. Zo kan ze zelf haar beweging regelen en jullie zitten niet met over energie probleem.


Ze staat ook al in de wei! Ze komt elke dag buiten en daarnaast geef ik haar om de dag beweging. snachts staad ze wel gewoon binnen. Het rijden op dit moment is puur stap en draf werk, daarin ruime figuren en veel overgangen!

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 10:37

LuvdaTossa"]
[quote="josien schreef:
Kun je haar niet lekker in de wei zetten. Zo kan ze zelf haar beweging regelen en jullie zitten niet met over energie probleem.


Ze staat ook al in de wei! Ze komt elke dag buiten en daarnaast geef ik haar om de dag beweging. snachts staad ze wel gewoon binnen. Het rijden op dit moment is puur stap en draf werk, daarin ruime figuren en veel overgangen!
[/quote]


Mijn haflingertje was ook drachtig ik heb der ook wel doorgereden.
Is beter dan zijn ze nog ontspannen met de bevalling. Maar je moet niet te erg doorrijden dan krijg je een milkshakeveulen haha... hoelang moet ze nog????

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-04 16:56

Ze moet nog ruim twee weken dus ze kan zeker wel aan de lichte arbeid! Dat ontspant ze zich iig, anders staat ze te ijsberen op stal! Tos heb ik juist niet door gereden omdat ze jonger is en erg dik was! Maar Syta kan het zeker wel hebben!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aliedaa, Pally, Rupser, Trendiction en 16 bezoekers