hoe snel hadden jullie je rijbewijs?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

hoe snel hadden jullie je rijbewijs?

in 1 keer
30 (100%)

Totaal aantal stemmen: 30


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

hoe snel hadden jullie je rijbewijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-01 01:08

wil ik ff weten, ik ga namelijk voor mijn 3e keer op!! Frusty

gr linda Lachen


kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 01:29

he hallo
ik haalde mijn rijbewijs in 1 maand was de eerste keer wel gezakt op niks gewoon !!!!!
ik heb ook mijn e al
nou heel veel succes morgen
en niet zenuwachtig worden hoor !!!!!!
groetjes

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 01:36

Hai,
Ik heb mijn auto en motorrijbewijs beide in 1 x gehaald.
Was er zelf verbaast over eigenlijk,ondanks het heel goed ging hoor.
Ik twijfel soms een beetje teveel aan mezelf en dit was een bewijs dat ik het fout had,gelukkig.
Ik wens je heel veel succes!!!!Je kan niet meer dan je best doen,toch!
Groetjes Smousje. Knipoog

Een goede ruiter hoort zijn paard praten,
Een hele goede ruiter hoort zijn paard zelfs fluisteren,
Een slechte ruiter hoort zijn paard niet eens schreeuwen!!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 03:21

Ik twee keer dus, na in totaal een les of 18 geloof ik...

Maar wat ik eigenlijk heel graag wil weten:
Wat is nou zoal het gemiddelde aantal lessen tegenwoordig dat nodig is om examen te kunnen doen ?
Zoonlief heeft namelijk sinds kort rijles en ik heb geen zin om een beetje uitgebuit te worden door een rijschool die b.v. een paar extra lesjes inlast omdat dat hun misschien toevallig net wel een beetje aardig uitkomt. Haha! Haha!

traksnz
Berichten: 78
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: New Zealand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 05:56

veel geluk ik had hem in een keer en dat toen ik 15 was,,, mag hier veel eerder rijen..

je haalt het wel ooid!

mijn moeder was er jaren aan bezig en heeft het opgegeven

Hendrik

Berichten: 234
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Loon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 09:15

ik heb hem in 1 keer gehaald. binnen 60 dagen. ik reed namelijk ook al veel op trekkers en ja daar leer je het wel van

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 09:45

Dacht dat gemiddelde nu een les of 40 was (van 1 uur geloof ik, maar dat weet ik niet zeker)
Ik heb nu 15 lessen gehad, ik doe niet zo 'n snelcursus ofzo, maar 'gewoon' eens in de week lessen en ik heb nog geen een keer examen gedaan!
Succes Linda!!! Drie keer is scheepsrecht zoals je me al geschreven had!! Lachen

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 09:48

Kan ik drie keer stemmen? Ik heb namelijk het B en E rijbewijs.

Het B rijbewijs heb ik in Nederland behaald. Theorie was slechts een foutje, dus dat ging in een keer. Dan zakte ik de eerste keer (iets te snel)... De tweede keer duurde de aanvraag te lang en moest ik op vakantie met mijn ouders. De derde keer vond ik dat ik al geweldig kon rijden, dus reed ik al als iemand die zijn rijbewijs al heeft > niet goed. De vierde keer slaagde ik met vlag en wimpel.

Het E rijbewijs heb ik in Finland behaald. Dat koste me ongeveer 15 Euro, en daarvoor heb ik niets meer hoeven te doen. In nul keer dus.

In Canada moest ik weer opnieuw op rijexamen. De examinator hoopte dat al haar kandidaten zo goed waren...


Belangrijkste: sinds 1986 heb ik dus helemaal geen ongelukken gemaakt, dus al dat geles heeft wel geholpen...

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 11:57

Ik ben redelijk consequent met rijbewijzen halen. Ik heb mijn A, B en E rijbewijs allemaal in 2 keer gehaald. De laatste keer was het zo erg dat ik zo graag eens de eerste keer wilde slagen dat ik zo verschrikkelijk nerveus was dat ik zelfs niet meer wist wat rechts en links was...
Nu weer een andere baan, milieumetingen, onze meetapparatuur staat in vrachtwagens, dus hoogstwaarschijnlijk mag ik daar ook nog een rijbewijs voor halen, ben dan wel heel benieuwd hoe dat dan gaat...

Sprakeloos

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 12:19

Alle 3 in 1 keer. Auto, motor en aanhanger. Theorie 2 x moeten halen, voor auto en motor en die ook in 1 x. Allebei de keren 1 foutje...
Schouderklopje voor mezelf en het scheelt een hoop in kosten, als je alles gewoon in 1x haalt.
Aantal lessen auto: 30
Aantal lessen motor: 10
Aantal lessen aanh.: 6

Toos paardloos

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 12:37

B rijbewijs in 2 keer, ik heb toen wel 60 lessen gehad!! Ik moest namelijk heeeeeeel lang wachten voor ik examen kon doen, wachttijd was ruim 3 maanden. Frusty

E rijbewijs in 1 keer, in een dag.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 13:44

Zakken voor je theorie? Is voor eitjes riep ik altijd. Helaas, ik zakte dus grandioos voor mijn theorie de 1e keer. 2e keer gehaald. Rijbewijs B in 1x geslaagd.
Ik wil nu ook E achter B doen (rij al jaren trailer, maar zonder E..... Verward ).
Wie weet een goede rijschool in Zeeland of omgeving Steenbergen (Brabant)?????? (Dit laatste off-topic.)

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-01 20:23

ik ga waarschijnlijk in februari weer op. Theorie haalde ik trouwens in 2 keer!

gr linda Lachen

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 20:28

Kinta schreef:
Dacht dat gemiddelde nu een les of 40 was (van 1 uur geloof ik, maar dat weet ik niet zeker)
Ik heb nu 15 lessen gehad, ik doe niet zo 'n snelcursus ofzo, maar 'gewoon' eens in de week lessen en ik heb nog geen een keer examen gedaan!
Succes Linda!!! Drie keer is scheepsrecht zoals je me al geschreven had!! Lachen


Een gemiddelde van 40 lessen is wel erg hoog, volgens mij ligt het eerder tegen de 25 a 30 lessen aan. Een vriend van mij heeft inmiddels ook de 40 lessen al gepasseerd en is al 3x gezakt. Heb ik mn rijbewijs misschien toch nog eerder als hem! Haha!

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 20:28

Mijn theorie heb ik in 1 keer gehaald en mijn praktijk in 2 keer! Ik had wel 3 maanden na mijn eerst rijles mijn rijbewijs!
De korte maar ook dure methode, dus Extreme duivel !

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 20:44

40 lessen is tegenwoordig heel normaal.
Dat is zo''n beetje wel het gemiddelde.
Ik heb zelf iets van 45 lessen gehad, net iets boven het gemiddelde zei mijn instructeur.
Ik heb de praktijk in 1x gehaald en mijn theorie in 4x(ja sorry ben niet zo''n stuudje Haha! )
Nu nog mijn E rijbewijs.(moet dus nog steeds beginnen) Weet iemand een rijschool omg. Alkmaar/Heerhugowaard.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-01 20:47

40 lessen is wel normaal denk van een uur dan he! ik heb er zelf tot nu toe 41 gehad!! Haha! Haha!

gr linda Lachen

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 00:18

Ik heb m'n theorie in 1x gehaald, en B-rijbewijs in 2x met 47 lessen. En hopelijk haal ik m'n E ook ooit nog een keertje.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 14:09

Theorie en B-rijbewijs beiden in 1 keer, met 23 lesjes van een uur. Enne Maartje, ik moest ook 13 weken wachten hoor, in juli is het aangevraagd en ik ben in oktober een keer afgereden.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Colga
Berichten: 352
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 19:16

Ik heb mijn rijbewijs in een keer gehaald! Haha!
Daar moet ik wel bij zeggen dat ik ontzettend veel lessen gehad heb. Ik was namelijk ontzettend bang.......Maar nu heb ik het en ben er heel erg blij mee!
Enne...Linda het gaat je vast lukken!

Groetjes,

Sonja

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 21:20

traksnz schreef:
veel geluk ik had hem in een keer en dat toen ik 15 was,,, mag hier veel eerder rijen..

je haalt het wel ooid!

mijn moeder was er jaren aan bezig en heeft het opgegeven


IK WILD AAR WONEN!!!!!!!!!!!
maaruh zal je es wat vertellen, mijn vader heeft daar altijd willen wonen maar me moeder niet Boos!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 09:59

IK in 2 keer,jaren geleden alweer Lachen

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 10:34

M'n B heb ik in twee keer gehaald en m'n A-rijbewijs in een keer. Maar da's alweer zo'n 10 jaar geleden.
E achter B heb ik ook in een keer gehaald, dit jaar. Daar heb ik trouwens wel extra lessen voor genomen.

En een gemiddelde van 40 lessen is heel normaal, hoor. Ik heb als rij-instructeur gewerkt en het is absoluut niet zo dat mensen die wat meer lessen nodig hebben later niet goed kunnen rijden. Sommigen hebben gewoon wat langer nodig voor ze het gevoel te pakken hebben. Die mensen hebben dan vaak wel een betere voorbereiding op het "echte" rijden. Je hebt nou eenmaal meer tijd om vreemde situaties door te nemen als iemand meer lest.
Ik vind eigenlijk dat de meeste mensen veel te kort lessen. Zodra ik als instructeur aangaf dat ik vond dat iemand nog niet toe was aan examen dan kreeg ik te horen dat ik de kas van de rijschool wilde spekken. Net of ik daar ook rijker van werd!

Maar goed, als de lessen niet zo verrekte duur waren zouden mensen het ook minder erg vinden om meer te lessen.

En niet te vergeten: veel mensen hebben meer lessen gehad dan ze zeggen! Haha!

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 13:30

Buitenzorg schreef:
Ik wil nu ook E achter B doen (rij al jaren trailer, maar zonder E..... Verward ).
Wie weet een goede rijschool in Zeeland of omgeving Steenbergen (Brabant)?????? (Dit laatste off-topic.)


Kijk uit met rijden zonder je R rijbewijs. Je bent nl niet verzekerd als je een niet toegestane combinatie rijdt.
Ik ga half januari de eendags cursus doen bij Blom in Etten Leur, die stata heel goed bekend. IK laat het wel weten hoe het mij bevalt.


lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 02:22

Gwen schreef:

Ik vind eigenlijk dat de meeste mensen veel te kort lessen. Zodra ik als instructeur aangaf dat ik vond dat iemand nog niet toe was aan examen dan kreeg ik te horen dat ik de kas van de rijschool wilde spekken. Net of ik daar ook rijker van werd!

Maar goed, als de lessen niet zo verrekte duur waren zouden mensen het ook minder erg vinden om meer te lessen.



Toch kan ik die mensen wel een beetje begrijpen Gwen. Evenals de rijschoolhouder trouwens. Zaken zijn zaken en als de boel een beetje slap is op enig moment is elk extra lesje er een. Van zijn kant bekeken niks mis mee overigens (ik zou hetzelfde doen denk ik haha) maar heb geen zin er nu de dupe van te worden Haha!

Wat me echter opvalt, is het grote verschil in aantal lessen van .. zeg maar 20 jaar terug en nu !
Zeker verdubbeld zoals ik dat hier lees, en dat vind ik op zijn zachtst gezegd raar. Natuurlijk, het verkeer is drukker geworden, maar mijns inziens wordt dat gecompenseerd door het feit dat dan elke les ook vanzelf intensiever wordt.
En ik ken toch echt mensen die na twaalf lessen in 1 x geslaagd zijn. Waarom zou dat nu opeens niet meer kunnen ?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Bolletje29, Facebook, lastig, Manieki, marit34, Petra_O, SemrushBot, Suliko, Varekaj en 152 bezoekers