Brokkeltjes tussen de uiers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 13:45

Dat is huidvet. Het kan verder geen kwaad, ik hoor tegenstrijdige informatie of je het moet laten zitten of weg moet halen. Ik haal het persoonlijk weg, maar alleen met warm water en zeep. Als je er alleen maar droog aan gaat pulken kon het wel eens zeer doen. Trouwens is ook niet iedere merrie ervan gediend dat je aan haar tietjes zit. Uitkijken dus!

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 21:50

Ailin heeft t ook ik laat het gewoon zitten. ze vind het niet fijn als ik aan der uiers zit niet dat ze trapt maar ze wordt er gewoon kriebelig van. kan ze wel aanraken enzo maar meer mag ook echt niet. ik laat t dus gewoon zitten, waarom niet in de natuur blijft t toch ook zitten

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 21:54

Ik zou het , als je het wilt wassen, met alleen warm water doen, van zeep droogt de huid uit en dat vet zit er nou juist om dat te voorkomen!!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 22:53

orri schreef:
Ik zou het , als je het wilt wassen, met alleen warm water doen, van zeep droogt de huid uit en dat vet zit er nou juist om dat te voorkomen!!!


Daar is ook wat voor te zeggen natuurlijk. OK, vanaf nu zonder zeep....

Minne

Berichten: 512
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gent, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 22:59

Zou je die niet weg kunnen krijgen babydoekjes?
De lotion zou het huidvet en vuil toch oplossen en die doekjes dienen voor babybilletjes dus als die niet geschikt zijn voor de gevoelige huid van de uier dan weet ik het ook niet meer...
Ik zal het eens proberen en dan laten het weten. Amber vindt het toch niet erg als ik daaraan pruts, ze heeft het zelfs graag volgens mij, 't rare beest Knipoog

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 23:12

Ik maak het dus schoon met baby oliedoekjes Minne... Haha! Van Zwitsal, niks is te goed voor mijn meis hoor...ik maak het nu wat vaker schoon dan voorheen, maar nog steeds niet super vaak...en de enige reden dat ik nu wat vaker (lees: regelmatig) aan haar tepels zit is omdat ze drachtig is en het imo zeker geen kwaad kan dat ze vast gewend raakt dat er aan haar tepels gezeten wordt...beter dat ze er nu vast een beetje aan went dan dat ze het veulen weg slaat zou ik zeggen... Knipoog

zita

Berichten: 754
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 10:48

ik haal het er altijd 1x in de 2 weken af, met warm water en zeepsop.

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 20:59

Gewoon met enige regelmaat schoonmaken. In de natuur wordt het steeds schoon als ze buikdiep door het water gaan en in het water rollen, maar wij mensen moeten onze paarden zonodig op een droog weitje hebben staan en in het water rijden vindt men alleen maar gevaarlijk.
Hetzelfde verhaal geldt overigens ook voor de bezitters van ruinen en hengsten, gewoon af en toe schoonmaken, eventueel met wat warm water.

DubbelFun

Berichten: 88659
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 21:14

Het verschilt heel erg per paard wat ze er van vinden: de één gaat er voor staan Haha! , bij de ander is het regelrechte zelfmoord Huilen

Ik maak het regelmatig schoon, gewoon met de vingers het ergste eraf frutselen. Ze leren het maar te accepteren. Dus te makkelijker accepteren ze het als er eens een veulentje aan moet sabbelen... Haha!

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 22:01

Tammy geniet er echt van als ik het doe. Dien probeerde me eerst weg te schoppen maar nu ik 'haar' meisje ben mag ik het wel doen. Gewoon ff de meeste rommel wat er op zit af halen met m'n vingers. Alleen als het meteen los laat.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 23:42

zita schreef:
ik haal het er altijd 1x in de 2 weken af, met warm water en zeepsop.



met wat voor zeepsop???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 01:14

gewoon invetten met vaseline of liever baby olie. Alles goed los laten weken en even laten weghalen met warm water.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 13:12

ik maak ze altijd gewoon schoon met mijn vingers en dat vind ze nog lekker ook Haha!