help ik wil een website maken, maar weet niet hoe.

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

help ik wil een website maken, maar weet niet hoe.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-04 16:26

ik wil graag zelf mijn eigen website gaan maken, maar heb geen idee waar ik moet beginnen of welk programma je er voor nodig hebt. Is er iemand die hier meer vertand van heeft en die het mij in het HOLLANDS kan uit leggen hoe het werkt.

Zoek je nog een leuke en leerzamen paarden stage op een erkend stage/leer bedrijf in GL. Marianne's Zorgboerderij, lekker knus en gezellig.


Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 16:31

Eerst een paar vraagjes. Wat wil je?

Een professionele site, zonder banners en ads?
Maakt het professionele niet zo uit, en mag het ook bijvoorbeeld een 'msn' site zijn die uit een kant en klaar 'potje' komt?
Wil je de taal gaan leren (HTML)?
Wil je een programma waarin je alles kan doen zodat je zelf de taal niet hoeft te leren?
Wil je het zelf gaan ontwerpen?

Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-04 16:46

Ellende schreef:
Eerst een paar vraagjes. Wat wil je?

Een professionele site, zonder banners en ads?
Maakt het professionele niet zo uit, en mag het ook bijvoorbeeld een 'msn' site zijn die uit een kant en klaar 'potje' komt?
Wil je de taal gaan leren (HTML)?
Wil je een programma waarin je alles kan doen zodat je zelf de taal niet hoeft te leren?
Wil je het zelf gaan ontwerpen?

ik wil zelf gaan ontwerpen
want ik heb zelf wel een eigen website, maar wil deze zelf verder gaan ontwikkelen. dit is mijn website http://www.theblackriders.net hij is geweldig gemaakt door Debo maar ik wil het ZELF doen.

Zoek je nog een leuke en leerzamen paarden stage op een erkend stage/leer bedrijf in GL. Marianne's Zorgboerderij, lekker knus en gezellig.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 17:27

Dan zou ik je aanraden om html te leren, je kan op www.htmlgoodies.com kijken of je d'r 'iets' van snapt.

Ik ben zelf toch fan van 'templates' die je aan kan passen, maar dat is omdat ik geen ontwerp kwaliteiten heb, je kan een hoop free templates vinden als je op (duh) free template zoekt op google.

Zelf maak ik sites met htmlkit of gewoon m'n oude vertrouwde kladblok en 'schrijf' ik de html, maar als je zelf gaat ontwerpen kan je voor tips beter wachten tot mensen als Rainie reageren Lachen

IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 17:29

het kan op verschillende manieren, zelf doe ik het met het programma dreamweaver (html) en maak het wat spectaculairder door achtergronden, knoppen, foto's etc. met photoshop te bewerken.

ik moet eerlijk zeggen dat ik de site zoals die nu is nietzi geweldig vind Lips are sealed (slechte kwaliteid foto's, foto's uit verband gerukt, op sommige pagina's is een schreefletter gebruikt op andere weer niet, als de pagina heel lang scroll je het menuutje weg) daar zou ik dan als ik jou was wel wat aan doen Lachen .

Maar als je zegt wat je nou precies wilt doen helpt wat makkelijker Knipoog


Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-04 21:11

ik heb geen idee hoe het allemaal werkt om een eigen website te maken.
Ik wil het graag leren, van voor tot achter, ontwerpen kan ik wel maar het hele gedoe op de site zetten, daar snap ik dus echt geen ......... van.

Zoek je nog een leuke en leerzamen paarden stage op een erkend stage/leer bedrijf in GL. Marianne's Zorgboerderij, lekker knus en gezellig.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 09:39

Dan is het denk ik wel heel veel werk/moeite om het allemaal in één keer zelf aan te leren, en dan ook nog in één keer 'een goede website' te maken.

Al nagedacht om een cursus html/webdesign te volgen?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 09:42

Zoek een goede webtutorial op webmonkey bijvoorbeeld, met een beetje degelijke kennis van HTML en CSS kom je al een heel end. Ik werk zelf in Dreamweaver, maak verder alles in Photoshop.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 15:04

Ik heb het ook met een template gemaakt...lekker makkelijk en een leuk effect!

Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-04 16:06

ben ff aan het spitten gegaan en MEN wat een hoop info is er te vinden, maar ik ben nu bezig om dit programma maar eens te lezen http://www.websitemaken.be/cursus.php?id=html2 best handig en vooral DUIDELIJK voor een ras echte Blond
dus Ellende bedankt voor de tip *LOL*

Zoek je nog een leuke en leerzamen paarden stage op een erkend stage/leer bedrijf in GL. Marianne's Zorgboerderij, lekker knus en gezellig.

Signe

Berichten: 5797
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 15:08

tja.. belgische site! hahahahaha

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-04 15:52

dapperdier schreef:
tja.. belgische site! hahahahaha

elwelja he das duidelijk Haha!

Zoek je nog een leuke en leerzamen paarden stage op een erkend stage/leer bedrijf in GL. Marianne's Zorgboerderij, lekker knus en gezellig.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 2 bezoekers