Welke merken hebben zadelvormige dekjes?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Welke merken hebben zadelvormige dekjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-04 14:02

Ik ben pas sinds kort weer bezig met engels rijden, dus me nog een beetje aan het orienteren op de verschillende merken en kwaliteiten dekjes.

Ik wil een groen dressuurdekje, zadelvormig.

Groen want dat zijn onze wedstrijdkleuren, heb een dressuurzadel, en zadelvormig zodat het geen overtollige warmte vasthoud.

Heb daar nu een Harry's Horse van, maar daar word ik eigenlijk niet blij van. Het is dunnig, word snel hard, en wast niet goed schoon.

Welke andere merken doen nog meer zadelvormige dekjes? Welke merken vinden jullie prettig qua dikheid/materiaal/wasbaarheid? De betere merken hebben - voor zover ik gezien heb - alleen maar showdekjes en geen fijne functionele spullen. Maar ik heb nog niet zo heel ver gekeken geloof ik Lachen

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 14:06

Ik heb HH 4kanten dekjes en ben er wel erg tevreden over. Net als die van S&K(zijn beide van ong de zelfde kwaliteit).

Al haalt niets het bij mijn Poly pad. Ik wil graag nog een zadelvormig Poly pad maar heb hem nog niet in maatje inimini kunnen vinden.

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 14:08

Passier heeft zulke dekjes, maar daar wordt ik ook al niet vrolijk van: peperduur en het verkleurt verschrikkelijk. Zelf had ik er een aantal van Equiline. Verkleurden ook en bovendien krimpen die. Vrienden van mij hebben na een aantal Equiline-dekjes (met ook de verkleur- en krimp-ervaringen) nu Kieffer-dekjes en zijn daar tevreden over.
Zelf heb ik tegenwoordig alleen nog maar vierkante dekjes, waaronder twee van Hyporama en die blijven wel mooi van kleur en vorm. Misschien kun je daar eens kijken?

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 14:11

en een poly pad zelf op maat maken?

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 14:28

Waterkippie schreef:
en een poly pad zelf op maat maken?


Ik heb nu een 4kant Polypad. Die ligt prima onder Dennis zijn zadel. Maar ik heb ze nog helemaal niet gevonden in NL(de zadelvormige, de 4kante kom je heel soms wel tegen). Ik vind het super dingen en wil er graag 1 of 2 bij(iig 1 zadelvormige).

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 14:29

Ik heb een S&K zadeldekje gehad met een flanellen onderkant, bleef mooi na uitwassen en had een goede pasvorm onder mijn dressuurzadel.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 14:44

Ik heb stubben zadelvormige dekjes, mooie dekjes lekker zacht alleen slijten ze vrij snel bij de singel/waar je been ligt

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 14:45

Die van Stubben zijn idd erg mooi, maar ook ERRUG duur. Daarom heb ik er eentje gekocht van Equiline, voor de zomer (witte, voor als ik wedstrijd heb). Ik vond ze trouwens toch nog best prijzig....

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-04 14:51

Dit word een endurance/trainingsdekje, dus snel slijtend heb ik niets aan. Als het daarentegen ECHT goed spul is ben ik best bereid daarvoor te betalen.

Ik denk dat ik een keer richting divoza/hypodrama zal moeten, begrijp ik dat goed?

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 16:54

onder het stubbenzadel van tommy heb ik de zadelvormormige dekjes van divoza liggen.
ze zijn erg stevig en blijven mooi, ook na het vele wassen, en niet zo duur, euro 22,67.
er zijn groene dekjes, ik heb ook een groene.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 17:02

Imperial Riding heeft ze ook. S&K, Kieffer, Divoza huismerk.
Die van Imperial Riding passen het mooist onder mijn zadel en vind ik erg fijn, maar ik houd niet van dikke dekjes.

Als er nog mensen interesse hebben, ik heb er 3 te koop: [EA-TK] 3 HH zadelvormige dressuurdekjes

lyszannuh

Berichten: 404
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Heerhugowaard (HHW)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 19:06

ik heb zelf ook een Harry's Horse, maar die was wel veelzijdigheid, maar voor de kwaliteit van het dekje maakt dat volgens mij niet uit. ik heb er min. 3/4 jaar mee gereden en elke keer al had ik gereden, dan borstelde ik de binnen kant en legte ik het dekje los op het zadel, omgekeert.
de mijne lijkt nu nog net nieuw! alleen aan het labeltje kan je zien dat ie gebruik is, want die is meeverkleurt in de was. k heb hem in die tijd ook maar 1 keer gewassen! de mijne verkeerd dus nog in nieuwstaat terwijl ik hem al zo lang gebruikt heb (min. 5 dagen per week dus reken maar uit).
ik denk dat als je dit trucje toepast, dat dit merk dan well degelijk goede dekjes levert! (dit was trouwens niet bedoeld als aanvalling maar als hulp)
kiszaz lyszan

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 19:20

Die van Divoza zal je wel fijn vinden denk ik...
Die zijn wat stugger en steviger als 'normale' shabrackjes en er zit een heel goede pasvorm in.
Toen ik nog niet in de 'sjieke zooi'zat was ik altijd heel tevreden over deze shabracken. (nu vind ik ze saai Bloos!)
Afbeelding

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 19:39

Ik vind die van Divoza juist heel beroerd qua pasvorm....
Wat voor een dressuurmodel door moest gaan paste voor geen meter onder mijn (toch heel normale) dressuurzadel.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 19:42

Nooit geen problemen mee gehad,
nou moet ik wel zeggen dat er nog wel eens verschil in de partijen zit wb andere artikelen, dus misschien gaat dat ook op voor de shabracken?

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 19:44

Ik heb ook een Divoza gehad. Goede kwaliteit, goede pasvorm. Was er heel tevreden over eigenlijk..
Heb sinds kort een Stubben... erg mooi sjabrak. Goede kwaliteit, pasvorm etc.

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 20:00

Ik heb er ook eentje van divoza en goede kwaliteit hoor... ik gebruik hem eigenlijk alleen in de zomer voor de springles, anders wordt het zo warm onder een gewoon dekje.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-04 20:05

Oh ik heb ook 'sjiek' hoor, een heel mooi groen fluwele dekje met geel biesje. Maar 90 van de 100 keren gaan wij op bostraining en dan ziet niemand het, zweet paardlief er flink op en is zo'n sjiek dekje verspilde moeite. (en zonde..)

Ik ga gewoon eens op bezoek bij een echte grote winkel (heb je niet echt hier in de buurt) en dan zoek ik er een paar. Nog aanraders in midden Nederland waar echt stapels dekjes liggen? Vaak liggen er veel, maar als je dan zadelvormig EN dressuur wil heb je plots nog maar 1 merk en 3 kleuren over...

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 21:40

Volgens mij hebben ze de zadelvormige Polypads wel bij Heja in Garderen, daar hebben ze iig veel soorten polypads! (en goedkoper dan bij Divoza....)

Die dikke 'classic' chabrakken van Divoza zijn ook fijn vind ik, ik heb een groene die inmiddels lichter dan mintgroen is (ben ik toch nog hip :-8), maar nog steeds dik, functionerend en behalve dattie verkleurd is niet versleten. Over de pasvorm ben ik zeer te spreken, deze zakken tenminste niet in de kamer.

[edit/] zeer stupide typo....

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 21:45

Wil je voor luxe gaan moet je de Christ lamsvellen zadelonderlegger kopen
Mijn buurvrouw heeft em en het is echt een geweldig ding,met goed onderhoud doe je er jaren mee!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 22:00

S&K heeft ze inderdaad, maar één maat dacht ik. Mijne is daarom helaas ook te lang. Bij Divoza hebben ze shabrakken voor verschillende inchen zadels OK dan! maar dat was helaas te duur/ver in verhouding met S&K

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 22:03

S&K heeft ze in verschillende maten, zelfs in extra lang, die had ik onder mijn stockzadel

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 22:08

Ik heb ze van S&K erg fijne dekjes!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 12:22

Van het zogenaamde dressuurmodel van Divoza hield ik aan de voorkant bij m'n zweetbladen over en aan de achterkant kwam ik juist tekort. Of ik moest 'm strak naar beneden op de schoft trekken. Waardeloos ding
Onder een veelzijdigheid richting dressuur zadel zou het wel netjes gepast hebben denk ik.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 17:53

Vandaag was ik bij de magazijnopruiming van het Drunens Ruiterhuis, daar hadden ze zadelvormige dekjes van Polypad.