*pong* *pong* stap...galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

*pong* *pong* stap...galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-04 16:11

Ik heb sinds kort een klein probleempje...

Als ik begin met rijden eigenlijk geen probleem, maar op een gegeven moment wil hij alleen nog maar galoperen of stappen.
Er zit werkelijk waar geen draf meer op...

Het is net een pongpongbal...
We zitten zelf soms in piaff.. zo langzaam dat het soms gaat...

Ik heb al geprobeerd om mijn benen meer naar voren te houden en dit lukt af en toe ook, maar meeste keren gaat hij gewoon galoperen...

Wat is het beste wat ik kan doen??

Of komt het gewoon dat hij de lente in de kop heeft.

P.s. Hij komt er voor de rest niet uit (wel elke dag een uurtje natuurlijk) ... dus het zou misschien ook wat frisheid kunnen zijn..

L1 + 5 :)

Ons wondertje Collin is geboren :)


Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 16:13

Kan je niet een keer proberen hem van te voren los te gooien zodat je kan zien of het die frisheid is?

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 16:52

Frisheid uit zich ook aan het begin van het rijden.. Het lijkt er meer op dat je paard dit zich langzaam heeft aangeleerd, bijvoorbeeld omdat hij het zo wel makkelijk vind..
Je benen naar voren houden vind ik geen goed plan, deze moeten er ten alle tijden 'aan/bij' zijn. Verder ook niet teveel van voren tegenhouden. Even een ophouding 'terug' en weer rust, ophouding en weer rust. Het kan zijn dat hij zo eerst rustig gaat galopperen en als je weer rust geeft wat harder, maar zo steeds een stapje rustiger totdat hij in draf 'valt'. Dan wel je been eraan houden (maar oppassen met teveel anders zit je weer in galop). en verder draven en ook rust van voren houden, misschien alleen een ophouding als hij te hard gaat..
Dus niet te overhaast met je been, maar ook niet te vast met je hand.

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 16:56

ben het helemaal eens met bovenstaande reacties
Misschien ook een keer les nemen?
of heb je dat al??

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!


tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-04 20:07

les heb ik al...
1 x in de week vereningingsles en af en toe priveles...

Het is ook niet altijd dat ie zo is...
Vandaag was het wel heel erg extreem...

MIjn vraag is eigenlijk hoe ik het makkelijkst kan oplossen...

Heb hem al naar voren gereden en dan maakt hij zijn passen wat meer af... maar als ik hem dan terugzet komt hij zo'n beetje in stap...

Heb hem ook wat langer gereden en dat gaat wel wat beter...
Maar wat is nu de beste oplossing???

L1 + 5 :)

Ons wondertje Collin is geboren :)

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 20:13

tallie schreef:
MIjn vraag is eigenlijk hoe ik het makkelijkst kan oplossen...

Heb hem al naar voren gereden en dan maakt hij zijn passen wat meer af... maar als ik hem dan terugzet komt hij zo'n beetje in stap...


niet te extreem terugzetten, maar met beleid.. Ook dan weer gelijk naar voren rijden, niet extreem naar voren als in een super snelle draf, maar niet in dat dribbelige of stap laten lopen..

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 22:08

Klinkt als heel veel spanning;-)
Wat gebeurt er als je in galop even lekker vw/nw rijdt, gewoon een flink eindje lekker vooruit rijden tot je paard echt relaxed is, en dan nog eens probeert terug te gaan naar draf?

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 14 bezoekers