Wie weet iets van Alympia nrps hengst

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Wie weet iets van Alympia nrps hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-04 19:05

ik ben op zoek naar meer info over ALYMPIA.

het is een nrps hengst.

ik heb er een pony van gehad, dus ik denk dat het een klein paard of een pony is. En de kleur van alypia is een vos.
OK dan!

zondag krinfinale rijden



petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 20:19

Alympia is helaas hengst af. De nieuwe eigenaaresse kon met hem als hengst blijkbaar niet overweg en heeft hem laten ruinen. Heel spijtig goed sporthengst verloren voor de fok.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 09:53

Alympia is een D-pony.
Hij was voor zijn "ruining" al afgekeurd op afstammelingen.

Vraag het aan Wendela of Hoho, Wendy van der Helm dus. Die heeft 'm gereden (en ondanks dat haar pa school op een laag pitje zette is het haar niet gelukt een EK plaatsje met hem te bemachtigen Haha! )

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-04 10:39

Missouri schreef:
Alympia is een D-pony.
Hij was voor zijn "ruining" al afgekeurd op afstammelingen.

Vraag het aan Wendela of Hoho, Wendy van der Helm dus. Die heeft 'm gereden (en ondanks dat haar pa school op een laag pitje zette is het haar niet gelukt een EK plaatsje met hem te bemachtigen Haha! )


ik had Aron van hem (zie profiel). En die kon totaal niet lopen in de dressuur of springen. Aron was een buitenrit paardje. Maar lijkt sprekend op ALYMPIA. Maar hebben jullie ook foto's Cheese!

zondag krinfinale rijden

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 11:30

Iemand die ik ken heeft een 4-jarige afstamming van Alympia. Ik weet niet of het direct is, ik zit niet zo in de NRPS, ik weet alleen de namen Alympia en Allure (is Alympia niet een zoon van Allure?), en dat hun toen ook naar info op zoek waren. Hun pony is in ieder geval een super dressuurpony!

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-04 11:39

Neonlight schreef:
Iemand die ik ken heeft een 4-jarige afstamming van Alympia. Ik weet niet of het direct is, ik zit niet zo in de NRPS, ik weet alleen de namen Alympia en Allure (is Alympia niet een zoon van Allure?), en dat hun toen ook naar info op zoek waren. Hun pony is in ieder geval een super dressuurpony!


Dat weet ik niet meer wie de vader van Alympia is. Want ik heb de mijne in december verkocht en toen zijn de papieren meegegaan.
Maar heb je er geen foto's van??? Pling

zondag krinfinale rijden

joop007
Berichten: 798
Geregistreerd: 05-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 11:43

EVEN VOOR DE GOEDE ORDE : ALYMPIA IS NOOIT AFGEKEURD OP AFSTAMMELINGEN!!!!! deze pony is nml van ons geweest een paar jaar mijn zus heeft hem altijd gereden en was Z2 dres met hem en UTV kamp bestgaande rijpony, toen hij van ons was heeft alympia altijd sport en dekkerij super kunnen combineren want hij had gewoon een super karakter. wij hebben hem verkocht aan wendy. Alympia had 2 goedgekeurde zonen Aldrik en Allure deze waren beide in ons bezit maar zijn uiteindelijk als sport pony verkocht. Alympia zelf was 1.48 groot maar hij fokte regelmatig E pony's. wij hebben zeer veel nakomelingen van hem gehad omdat ze uitblinken in beweging en type en karakter. toen mijn zus te groot voor hem wordt was het de bedoeling dat ik hem zou gaan rijden maar ik wou mijn eigen pony niet kwijt ( joop ) en daarom werd hij verkocht. Alympia heeft ik geloof 2 EK's gelopen voor belgie onder jullie de deken.

joop007
Berichten: 798
Geregistreerd: 05-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 11:44

vader van alympia is aron

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 14:24

Ja, dit verhaal komt me bekend voor. Dan is de vader van de pony die ik bedoelde dus Allure. Heb je toevallig foto's en meer info van beide hengsten, ik kan hier iemand zeer gelukkig mee maken! Helaas heb ik zo geen foto van de pony die ik bedoel, maar ik zal morgen eens informeren of ik er eentje kan krijgen.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

joop007
Berichten: 798
Geregistreerd: 05-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 21:27

ik heb hier thuis nog foto's van allure en aldrik, van alympia zelf geloof ik niet omdat mijn zus die reed en ik de andere twee. maar ik kan geen foto's inscannen helaas.....

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 21:38

Dat is niet eerlijk dat je geen foto's in kan scannen! Ben ik helemaal lekker gemaakt, of nee, heb ik mezelf helemaal lekker gemaakt, en dan dit......jammer zeg! Is er niet iemand in de buurt die......????????

Kun je wel een omschrijving geven van zijn uiterlijk, aftekeningen en zo, en zijn karakter?

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-04 20:20

Neonlight schreef:
Dat is niet eerlijk dat je geen foto's in kan scannen! Ben ik helemaal lekker gemaakt, of nee, heb ik mezelf helemaal lekker gemaakt, en dan dit......jammer zeg! Is er niet iemand in de buurt die......????????

Kun je wel een omschrijving geven van zijn uiterlijk, aftekeningen en zo, en zijn karakter?


TUURLIJK MIJN ARON EN DAT IS DE ZOON VAN ALYMPIA EN DAT STAAT OP DE PAPIEREN DUS DIE KAN GOED NAAR ZIJN OPA ZIJN VERNOEMD OMDAT ZE MISSCHIEN GEEN ANDERE NAAM KONDEN VINDEN VOOR HEM. DUS VANDAAR MAAR ALS JE INFO WIL DAN BEN JE ALTIJD WELKOM.

XXX JUDITH

zondag krinfinale rijden

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 17:17

Weet iemand wat het percentage arabisch bloed van Alympia en van Allure is?

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 09:26

nee dat weet ik ook niet

zondag krinfinale rijden

wendela
Berichten: 38
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 11:30

Missouri schreef:
Alympia is een D-pony.
Hij was voor zijn "ruining" al afgekeurd op afstammelingen.

Vraag het aan Wendela of Hoho, Wendy van der Helm dus. Die heeft 'm gereden (en ondanks dat haar pa school op een laag pitje zette is het haar niet gelukt een EK plaatsje met hem te bemachtigen Haha! )


waar haal jij deze informatie vandaan !!!!!!!!!!??????????? Ik geen plaatsje kunnen bemachtige omdat ik een ernstig auto ongeluk had gehad ! Ik zat gewoon netjes op school voor als je het wilt weten op stebo in utrecht en daarna op het luzac in amsterdam. hoho ben ik niet .

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 11:32

Iemand op mijn manege heeft een vos, Alympia, er staat ook een kruising ofzo op, moet ik eens kijken..

finley

Berichten: 448
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 20:21

Alympia
The Dutch NRPS pony gelding Alympia is your keystone for high achievement pony sport. Trained by the Grand Prix rider Sander Marijnissen, Alympia received close-contact professional guidance throughout the Van Der Helm ownership. Intensively competed at FEI pony level, Alympia's dressage qualities are not limited to Third/Fourth level. The chestnut gelding knows how to piaffe and he has been complimented on that by Anky van Grunsven and Sjef Janssen. His basic gaits are highly marked (walk: 7 - trot: 9 - canter: 8.5) and the pony shows great extensions. Re-examined by the vet on 25th October 1999, Alympia was found 100% healthy and his X-rays were perfect. The pony is easy to ride, always willing to work and is a true source of energy. Known as a real "show star", Alympia behaves "stallionish" in the arena trying to convince the audience of his talent. "Never in my career has Alympia let me down, he's a darling, my buddy, my soul mate, my 'pony' love of my life and I'm sure his next rider/owner will also fall as much in love with Alympia as I did," Wendy commented.

finley

Berichten: 448
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 20:22

toen stond ie te koop op www.junior-riders.com effe klikken of horses for sale en dan onder de kop "sold". daar zie je ook een foto

Le paradis sur terre est sur le dos d'un cheval...

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 21:15

Was Altos Othello van Janneke Sinnige niet een Alympia Verward Of was dat nou toch een Aron Verward (ik lette daar toen nog niet zo op als nu )

Die pony heeft iig drie EK's gelopen bij de pony's SGW(waarvan 2 onder Janneke) en liep ook Z2-dressuur en ZZ-springen.
POny loopt nu in Italiƫ meen ik

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 14:40

Ik heb aron dan gehad maar ik snap er nog steeds niks van er stond op de papieren en alympia zijn vader is en cora de moeder. En hier zeggen ze dat aron de vader van alympia is. kan mij iemand vertellen wat hier nu de bedoeling van is???

zondag krinfinale rijden

joop007
Berichten: 798
Geregistreerd: 05-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 15:28

aron is inderdaad de vader van alympia...

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 15:34

joop007 schreef:
aron is inderdaad de vader van alympia...


Weet jij dan hoe oud alympia is???

zondag krinfinale rijden

joop007
Berichten: 798
Geregistreerd: 05-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 15:58

alympia geb 8-5-1987 v.Aron m.Prinses dunja

joop007
Berichten: 798
Geregistreerd: 05-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 15:59

othello is een aron...

joop007
Berichten: 798
Geregistreerd: 05-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:02

alympia liep al Z2 dres en was UTV kampioen bestgaande en kon al piaffe voordat wendy hem kreeg.... Mijn zus reed hem, en toen zij te oud werd moest ik kiezen tussen alympia en mijn toen 4jr joop. Ik koos voor joop goede keus geweest want 2jr later liep joop ek.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 bezoekers