wie rijden er allemaal op een dravertje?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
_MijnTrots

Berichten: 356
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: heerhugowaard

wie rijden er allemaal op een dravertje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-04 17:59

Hallo,

Ik ben benieuwd wie er allemaal met een draver rijden.
Wat doe je dan zoal, rijd je ook wetstrijden?
En wat zijn jou problemen en voordelen?
En nog veel meer..........

ik ben vooral benieuwd wie er dressuur rijden met een draver, en hoe dat gaat.

Ik heb zelf ongeveer 3 jaar een draver... Haha!
Ze is bijna 13 en heeft 6 jaar op een draverij gelopen.

ik rij voornamelijk dressuur met haar, maar voor springen zijn wij ook in!
ik ga in juni beginnen met een wedstrijd weekend... en als dat goed gaat ga ik misschien verder

ik heb veel problemen met de galop. het gaat al beter.. maar er moet nog heel veel aan gesleuteld worden

ook heeft mijn dravertje een hele lenige tong Vingers aflikken waar ik helemaal niet bij mee ben
ze gooit constant haar tong over het bit heen en laat hem er dan lekker uithangen, waardoor mij teugel hulp te vergeefs is.
ik rij nu met een lepel bit, waar het haar 1x gelukt is om haar tong er overheen te gooien Boos!
maar op dit bit rijdt ze niet lekker.

dit was het ongeveer...
ze is een lieverd
houdt van knuffelen en vooral eten *LOL*


xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 19:44

Ik heb een dravertje, echt gewoon het liefste paard dat er is! Lovers

Wij rijden altijd buiten, heb hekel aan dressuur, net als starlight Knipoog en springen doen we heel af en toe, soms wel boompjes springen in het bos.
Ik heb ook heel veel moeite gehad met galop, maar het gaat steeds beter (heb haar bijna 4 jaar) en ondertussen KAN ze rustig galoperen, als ze het wat vaker zou doen zou het helemaal ideaal zijn Haha!

Furnie
Berichten: 15
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 21:17

Hoi Jamie,

ik heb zelf ook een tijdje op een Franse draver gereden, ze was echt superlief, maar wel heel nerveus.
Ze werd voornamelijk recreatief bereden, maar ik ben meer dressuur met der gaan rijden om zo de basisgangen wat meer te ontwikkelen. Galop was idd ook niet haar sterkste kant.

Later ging het een stuk beter, springen kon ze trouwens heel goed. Wat ik vernomen heb is dat ze ooit 1.50/1.60 m. gesprongen heeft.

Wel merkte ik dat ze beter te hanteren was als ik haar echt iedere dag aan het werk liet, ik heb nu een Merens en als ik die een week niet rijd, dan maakt dat niets uit, ze is dan frisser of kalmer dan dat ik haar iedere dag rijd. Dat vind ik zo'n voordeel. Maar dat zal per draver ook wel verschillend zijn.

Nou veel succes met je paardje.
Groetjes Anna

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 09:21

Wij hebben vier dravers thuis, twee koerspaarden (staan in training) en twee ex-koerspaarden. Rival heeft eigenlijk alleen kwalificatie gelopen, en die heb ik geprobeert onder het zadel te rijden. Dat wou dus niet, hopeloos geval... Ofir rij ik nu een behoorlijke tijd onder het zadel en die is geweldig. Hij heeft tot vorig jaar koersen gelopen, hij is nu 7. Hij was echt goed, maar door een peesblessure kan hij niet meer koersen. Rijden onder het zadel gaat prima, we doen een beetje dressuur en een hoop buitenritten. Ik hoop dit jaar nog een endurancewedstrijd met hem te rijden

Ik kan ofir trouwens wel gewoon een week laten staan en gaan rijden, zonder verschil te merken. En dat van de tong erover gooien herken ik van zijn moeder wel, die heb ik ook zeven jaar gereden. Ik reed haar altijd met lepelbit omdat er anders ook geen beginnen aan was Ik rij ofir nu met een hackamore en dat bevalt bij hem eigenlijk nog wel beter als een gewoon bit.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48122
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 11:07

ik rijd met Banjer, een halve draver (familie van de paarden van wkoekoek... Haha!)

We rijden recreatief western, maar ook freestyle en heel veel buitenritten als het weer het toelaat... Haha! Banjer springt heel graag, dus ik offer mezelf op en spring ook wel eens met haar...

Banjer is heel relaxed... ik kan rustig een week niet rijden zonder dat ze dan gek gaat doen... ze loopt dan alleen iets harder... Haha!

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 12:18

Ik heb een 4 jarige draver, en heb vanavond wedstrijd. Zegt genoeg denk ik? Haha!

_MijnTrots

Berichten: 356
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-04 19:41

Op welk nieuveau rij je met je draver ilse?
en rij je al lang wedstrijden?
veel suc6 vannavond!!!

en ik heb een vraagje aan smithsgirl:
western is met heel veel galop!! hoe heb jij je draver dat ooit aangeleerd?

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 19:50

JaimieD schreef:
en ik heb een vraagje aan smithsgirl:
western is met heel veel galop!! hoe heb jij je draver dat ooit aangeleerd?


vraag is wel niet voor mij Knipoog maar ik gallopeer ook vrij veel.
Het is echt een kwestie van oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Hoe vaker je oefent hoe beter het gaat. Begin met controle, zorg dat je je paardje bij je kan houden. Ga dan op de volte met veel stelling in galop proberen te springen. Als het dan lukt kun je aan de snelheid gaan werken en uiteindelijk ook buiten Haha!
Het heeft bij mij wel extreem lang geduurd, maar als ik minder bang was had het allemaal zo veel sneller kunnen gaan.. Scheve mond

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 01:34

Ik rijd endurance met mijn dravertje. Ook ik had in het begin moeite met een rustige galop (Salty kon enkel hard), maar inmiddels zit ook de knop "handgalop" goed ingesteld.
Voor de endurance zijn dravers bijzonder goed geschikt! Springen doe ik eigenlijk nauwelijks (2x per jaar is veel).

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

manzano

Berichten: 23783
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 10:39

wkoekoek schreef:
Rival heeft eigenlijk alleen kwalificatie gelopen, en die heb ik geprobeert onder het zadel te rijden. Dat wou dus niet, hopeloos geval...

Wat is er met Rival dan? Toen ik er van de zomer was reed je wel gewoon op hem (al was ie beetje druk, maar ok). Ik begreep dat Maaike er ook nog een tijdje op gereden heeft?

langua

Berichten: 437
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Paradise city.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 14:29

Van Wendy:
Ja, maar wat ze toen deed (trillen met de schoft) werd alleen maar erger en ze begon te slaan naar beenhulpen. Na veel proberen (ander zadel, zonder zadel) hebben we het opgegeven.... Boos!

en nu weer ontopic Haha!

Graaf Maritzo 14-2-2000/04-10-2016

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 17:02

Ik heb pas op stal waar ik rijd op een draver gereden, wat ik dus erg leuk vond.
Ik ben van plan een keertje een maand ofzo te gaan leasen. In de wedstrijd zou hij opzich ook wel een eind kunnen komen, met de juiste ruiter, jammer genoeg heeft hij een beetje een raar achterbeen, waardoor hij in de galop erg hobbelig zit, en met z'n achterhand een beetje naar binnen valt. Dat is dus wel jammer, voorderest is het een super beessie!

ruitje

Berichten: 12280
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:54

Tip voor iedereen: er is al een draver topic Haha! !Ik rij ook wel eens op mijn draver!Schat van een paard!Ik zou nooit anders willen(maar dat weet heel bokt al Tong uitsteken )Verder ken ik wel veel dravers met een lenige tong hoor Haha! In de koers heb je een speciaal leren bandje om de tong mee vast te binden(Je kunt ook gewoon een stukje kous nemen)!Werkt super!

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 09:54

kom allemaal naar het andere topic, wordt het daar nog gezelliger!!!

Ik heb zelf ook een draver Morespeed Mac, ook wel Mores genoemd. Met galopperen gaat het nog niet heel goed, maar dat oefenen we ook eigenlijk te weinig. Verder is het een superpaard!!!!

Gebruikersnaam veranderd van Mackie in Judith_W

wendytj4h
Berichten: 312
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 11:09

Ik rijd ook een draver maar die gaat weer terug in de koers dus daar word geen dressuur mee gereden alleen maar getraind.
En als hij uitgekoerst is word het denk ik een springertje.

serenta

Berichten: 2270
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 13:59

Ik rij ook een dravertje (manza transs r) maar alleen in stap en draf, aangezien hij de baan weer op moet.

snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 18:49

Ik rij een half draver, marquez. Zijn opa is een nrps hengst en zijn vader ? huis tuin en keuken paard? zijn moeder was een draver.

Hij is 11, en is eerst voor een paar jaartjes manegepaard geweest. Toen heeft zijn huidige eigenaresse hem gekocht.

Zij heeft er L2 (M startgerechtigd) dresuur, B (L startgerechtigd) springen, B samengesteld mee gereden.
Hij heeft wat moeite met de dressuur. Hij viindt het niet zo leuk, maar als hij echt moet doet hij het heel braaf. Hij heeft moeite om zijn lange achterbenen onder de massa te zetten.

Spingen vindt hij heel leuk. En hij heeft er oog voor gekregen . Als ik het even niet meer weet laat ik het aan hem over Cool ( mag eigenlijk niet Bloos! ) en dan komt het altijd goed uit Haha! .

Crossen vindt hij helemaal geweldig, oortjes erop en gaan Haha! . Over een paar weekjes beginnen de croslessen weer!

Ik doe ook vrijheidsdressuur met hem. Zijn trukjes; voetballen
voet geven
spaanse pas
kus

Hij is erg lief maar absoluut geen sukkel, en kan soms heel nerveus worden, ook is hij erg eenkennig. Maar verder is het echt een schat Lovers .

Iris22

Berichten: 125
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: onder Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:00

hoi JaimieD.

Er zijn zat draverliefhebbers/bezitters zoals je ziet. Naast bokt is er ook een yahoogroup waar nu 18 mensen lid van zijn die met dravers rijden.

Je bent altijd welkom hoor (hoe meer zielen hoe meer vreugd!)

groet iris


Quote="JaimieD"]Hallo,

Ik ben benieuwd wie er allemaal met een draver rijden.
Wat doe je dan zoal,

Te Koop (thuis veeel belangrijker dan de prijs!!): viewtopic.php?f=5&t=457007&p=9886666#9886666


Voor draver liefhebbers: http://groups.yahoo.com/group/dravers


ellepel

Berichten: 47213
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 18:53

ik heb jaren op dravers gereden en heb er zelf ook een gehad, die is helaas gestorven.
van haar heb ik nog een nakomeling gehad, zijn vader was een tuigpaard.
ik vind vooral de gangen van dravers heerlijk, lekker vlak.

Saar01
Berichten: 3524
Geregistreerd: 09-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 19:06

Ik reed eerder ook altijd een draver, ik heb er altijd dressuur meegereden maar ook mee gesprongen.
Gallop was ook altijd een moeilijke oefening voor haar.
meestal ging ze niet eerst heel hard draven, maar sprong meestal verkeerd aan. Verder kon ze wel rustig galloperen. Maar het harde draven is ze nooit vergeten Haha!

. . . . . .

superstarry
Berichten: 225
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Drachten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 19:51

Ik heb ook een draver waarmee ik western rijd en NH doe.
Ze heeft niet gekoerst, en is een vijfganger, wat soms wel lastig rijden is, dan crosst ze ineens weg in telgang Bloos .
Is een heel lief paardje, alleen niet zo naar andere paarden toe maar zeker wel naar mensen, ze is heel makkelijk en relaxt in de omgang maar als ze onder het zadel mag gaan dan doet ze het ook met plezier
Je moet haar zeker niet een week stilzetten, of ze moet gewoon de hele dag in de wei haar energie kwijt kunnen, want anders is ze wel heeel voorwaarts Knipoog
Ik ben heel blij met haar en zou ook niet meer anders willen!

Mijn paard de workaholic Haha!

superstarry
Berichten: 225
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Drachten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 19:53

Iris22 schreef:
Naast bokt is er ook een yahoogroup waar nu 18 mensen lid van zijn die met dravers rijden.


Hoe heet die groep dan?

Mijn paard de workaholic Haha!

_MijnTrots

Berichten: 356
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-04 20:19

ik ben lid van die dravergroep yahoo, maar zelf vind ik dat er niet veel aan is

Iris22

Berichten: 125
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: onder Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 19:06

JaimieD schreef:
ik ben lid van die dravergroep yahoo, maar zelf vind ik dat er niet veel aan is



Dat komt omdat er nog meer leden bij moeten komen Haha!

En Superstarry, kijk hier onderaan maar eens, daar staat de link naar de site.

doeg

Iris

Te Koop (thuis veeel belangrijker dan de prijs!!): viewtopic.php?f=5&t=457007&p=9886666#9886666


Voor draver liefhebbers: http://groups.yahoo.com/group/dravers

superstarry
Berichten: 225
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Drachten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 11:22

Iris22 schreef:
En Superstarry, kijk hier onderaan maar eens, daar staat de link naar de site.


Bedankt! Lachen

Mijn paard de workaholic Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jokesonyou en 3 bezoekers