Selectie

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-01 12:34

Gister gingen we dan op voor de selectie.
Anouk bleef slapen en zowaar ben ik als een blok in slaap gevallen om 's morgens pas van de wekker wakker te worden.
Tja en toen was het echt mega rotweer.
Heel voorzichtig naar stal waar we onderweg de sneeuwschuivers en strooiwagens tegenkwamen.Nouja op stal wassen etc. en toen kwam mike de wegen waren aardig begaanbaar maar ze riepen wel op indien niet noodzakelijk niet de snelweg op te gaan een boel twijfelen wel gaan niet gaan er komen meer selectie's toch?
Uiteindelijk de knoop doorgehakt wel gaan maar indien het naar het Noorden toe erger werd zouden we omkeren.
Tja het was een uur rijden ik had al een half uur extra gerekend vanwege de gladheid.
onderweg de heletijd 40/50 en soms stapvoets gereden.uiteindelijk viel het mee als je echt rustig reedmaarja we kwamen daar veel te laat aan 15 min voor m'n eerste proef kwamen we aan gelukkig mocht ik wel wat later starten dus als een gek gaan zadelen etc.
Op weg van de kantine naar de trailer kwam ik aardig was sjago mensen tegen en iedereen liep over de bak te klagen dat beloofde dus wat....
heb nog geen 5 min losgereden maar hij liep oooh ik was op slag alle zenuwen vergeten.
Die lompe tank knalde als een duur sportpaard door de losrijdbaan.. en toen moest ik al...En toen zag ik voor het eerst de bak en dat was even slikken het was een compleet maanlandschap....De hekjes stonden hier en daar scheef vanwegen de bulten en de kuilen op de hoefslag tussen F en M de rest lag er redelijk bij..
dus ik meld me bij de jury draaf aan en hij kwam amper vooruit zo mul was de bak het was niet leuk meer dus X halthouden en groeten was op X precies een kuil stond ie met z'n reet hoger dan met z'n voorbenen.Verder ging het vanhandveranderen in middendraf de mist in hij begon goed stapte in de kuil en kwam dus erg terug...Verder ging die proef wel redelijk hij viel door allehoeken heen (kwam gewoon niet weg in dat zand) en het wijken voor het linkerbeen ging super (was op een redelijkstuk)
Tussen proef 1 en 2 heb ik alleen maar lang gestapt om 'm bij te laten komen.
Toen kon ik even naar de rest op dat moment kijken galopwissels om de pas.. prachtig maar noodzakelijk in de L om losterijden?
De moed zonk me in de schoenen het gaat redelijk in de L maar zo super ben ik ook weer niet gelukkig hadden zij meer problemen in de bak dan ik teminste dat kon ik niet zien maar Mike wel en die zei dat.
Haarpaard ging in staking bij c het mulste stuk.
verder viel ie bijna bij het wijken en viel in de galop steeds uit elkaar. tja das mijn voordeel dan met een zwaarderpaard die gaan ploegen maar komen er wel doorheen.
De 2de proef begon zo goed hij sjouwde echt netjes G halthouden en groeten hij struikelde in die kuil viel uit elkaar das chips maar acht.
toen de lange zijde M-F middengalop...
tussen B en F stapte ie in een gat viel uit elkaar struikelde lag bijna aan de grond sprong over had toen zoiets van ojee ik doe alles verkeerd probeerde terug te springen maar vanwege het mullezand sprong ie overkruist raakte iets paniekerig tja en wat kan je dan naar draf even belonen met stem hij werd meteen rustiger bij A opnieuw aangesprongen bij K in draf E afwenden X achterwaarts B linkerhand B-M uitgestrekte stap.
En Anouk stond bij B schrok behoorlijk omdat we bijna onderuit gingen was dus ff allekwijt en toen ik B de M was zei ze B-M uitgestrekte stap...
Nouja daarna was die proef ook voorbij.
Nog even gestap en dat meisje na mij kwam met een kreupelpaarddebak uit 2 keer verstapt...
Nouja Lot op de trailer en naar boven.
Ik wou alleen mijn punten weten en naar huis. Proef 1 had ik 155 en 156 pnt (zitten 2 jury's) van de 1 een 7 voor het wijken linkerbeen en de ander een 8!!! en een * voor de grote volte halsstrekken en die ander gaf daar ook een 7 voor verder een boel 3-en (valt uit elkaar etc. klopt ook helemaal)Proef 2 moest ik even slikken van Jury 1 had ik 154 pnt en van 2 139 pnt... 15 pnt verschil voor 1 proef?????
een & van de 1 voor het wijken en van de ander had ik er een 4 voor zonder comentaar.
van de ander een 7 voor het achterwaarts en een 4?
scheef.
Het uit de galop vallen waren wel 2 keer een 3 wijken rechterbeen een 7 en een 5 weer geen comentaar.. Uiteindelijk stond ik 6de toen we naar huis gingen had geen zin om op de prijsuitreiking te wachten er moesten er nog 15 ofzo jamaar als 6de heb je een beker daag als of ik dat paard nog 3 uur op een trailer laat staan voor een lintje!.
Ze zouden me bellen als ik alsnog geselecteerd werd. alleen nummer 1 en 2 gingen maar door.
iemand anders van onze vereniging had het paard ook onregelmatig uit de 2de proef gekregen.zij had daar 134 pnt (die waarmee ik samen in de P&S sta)Selectie : NOOIT meer wat een grote paasei zeg.
ie van het tafeltje naast ons was voor het eerst indoor en ging normaal altijd naar de outdoor en zei ook nooit meer een indoor misschien dat ik outdoor probeer als het erg dicht ind e buurt is.. en ik de tereinen en. want wat een grote paasei zeg!
Maar toch ben ik onwijs trots op m'n paard Hij was er voor de volle 100% en deed zo z'n best dus ik hoef niet meer zenuwachtig te zijn het gaat toch wel want ik heb namelijk een superknol!


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-01 13:07

Juist!! Hah! Als je dat maar in de gaten hebt. Een echte superknol!
Als ik dat zo hoor, was het inderdaad een mooi zooitje. Wat is het nou voor moeite om ff de bak aan te slepen voor een wedstrijd?
Jeetje zeg, gelukkig dat jouw paardje er niets aan over heeft gehouden!
En ach er komt misschien wel weer eens eentje in de buurt.

1 van de redenen waarom ik niet zo van dresuur houd, is het verschil in jury. Dat blijkt ook wel weer uit jouw verhaal! Helemaal als je bij je onvoldoendes geen commentaar krijgt, dan weet je nog niet waar het aan lag....

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-01 15:28

hoi,

jeetje wat een verhaal. Wat een klote bak. maar niets aan te doen. Je hebt toch goed gereden en mag trots zijn op jezelf.

Het verschil in punten is wel ooit uit te leggen hoor. (ik praat niets goed hoor) maar stal je gaat wijken en het wijken is net een zesje waard. Die ene jury geeft dan een vij en de andere een zes. maar de tweede keer wijken gaat beter. De ene die straks een zes gaf geeft nu een zeven. (hij ging beter als de eerste keer en dat wil je graag terug zien in je punten) en die andere geeft nu een zes. Scheelt weer een punt. ls dat zo vaker voorkomt kan het al gauw een boel punten schelen.

Maar ja ik praat niets goed. Dressuur is een jurysport en voordat je daaraan beging weet je dat eigenlijk al....

Toch goed gedaan meissie...Party!!

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-01 16:46

Zoals ik het lees, ging het (voor zo'n K##bak) toch goed. Super toch? Het gaat ook niet alleen om de punten en om de selectie. Het belangrijkste lijkt me toch je eigen gevoel ten opzichte van je prestatie. En een prestatie is het als je in zo'n bak nog goed kunt rijden!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _RobinA_, dioni, La_Lune, maitestar23, Mark0919, rien10, sterregoud, vilheide en 41 bezoekers