Ben nieuw op bokt ... meteen een heleboel vraagjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Samantha4567
Berichten: 96
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: Benthuizen

Ben nieuw op bokt ... meteen een heleboel vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-04 13:11

Ik ben nieuw op bokt en ik heb meteen een aantal vraagjes.
Ik woon in Benthuizen (vlakbij Zoetermeer) en ben op zoek naar een leuke manege in de buurt waar je echt goed les krijgt (mag best een eindje fietsen zijn, maximaal 20 kilometer ofzo, maar dan wel echt goed dressuur/springgericht les op fijne pony's waar je wat meer kan leren dan een grote volte en wijken bijvoorbeeld). De maneges in Zoetermeer ken ik volgens mij allemaal wel maar die worden of verkocht of ik vind het niks eerlijk gezegd.
Ik heb een poosje priveles gehad op iemands eigen paard (zij is helaas gestopt met lesgeven) en als ik zoiets zou kunnen vinden zou het helemaal super zijn, maar ik ben bang dat ik niet nog eens zoiets vind. Mocht je wel iets weten, PB dan alsjeblieft !!!
Verder ben ik op zoek naar een stal/camping/manege etc. (ergens in Nederland of Belgie) waar je in de vakantie voor een week/dag of per uur een paard of pony kan huren waarmee je kan lessen of waarmee je zonder begeleiding in de bak of buiten kan rijden.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen ...


Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 13:13

Welkom op bokt!

Maar misschien kom je al heel ver met een gouden gids en een zoekmachine op internet Knipoog


Samantha4567
Berichten: 96
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: Benthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-04 13:15

Ik heb idd in de gouden gids gekeken maar dan weet ik niet van tevoren in hoeverre die manege ook daadwerkelijk iets is, dus vandaar dat ik m'n vraag hier stel. Mocht ik ook zo niks te weten komen, kan ik altijd nog bellen naar de maneges die ik in de gouden gids heb gevonden

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 13:20

Dat klopt, misschien eens zelf gaan kijken. Dan krijg je denk ik toch de beste indruk. Iedereen vindt andere dingen belangrijker. Maar het klopt dat de meningen en indrukken van anderen ook kunnen helpen. Succes met je zoektocht iig

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 13:31

Ik vind dat ze op de manegerie hele goed les geven, ook op goede paarden. Maar die staat idd te koop, maar ja dat duurt misschien nog wel heel lang voordat t verkocht is..

Ebony_94

Berichten: 262
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 13:59

eemm op je laatse vraag kan ik denk ik wel antwoord geven.
in Austerlitz is een manege die paarden verhuurd. Deze manege ligt tegen het bos aan dus je kan zo gaan rijden.

een camping dichtbij is RCN Het Grote Bos in Doorn ongever 20 min fietsen.

Dit alles is in de provincie Utrecht.

hoop dat je er wat aan hebt!

Samantha4567
Berichten: 96
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: Benthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-04 20:50

Dank jullie wel allemaal ! Manegerie ken ik wel en vind het ook wel een goede manege maar wel erg duur en aangezien ie ook nog verkocht wordt ...

Myranda

Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 21:17

Wat betreft een camping of iets dergelijks: www.urena.nl
Dit is een campin/herberg waar je ook paarden kan huren, lessen kan nemen en buitenritten kan maken. Je kunt je eigen paard ook meenemen.

Profiel aangepast!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 21:19

Als eerste welkom op bokt! Ik wilde ook op paardrijden, maar in de wijde omtrek geen manege's. Toen ben ik gewoon bij boeren gaan vragen en via via bij iemand terecht gekomen. Ondertussen zijn we jaren verder en ik beleer, bereid en krijg les met zijn paarden! Het is gewoon fantastisch! De portemonee blijft aan beide kanten dicht en ik kan er goed mee leven!

Tassie78

Berichten: 881
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 23:08

welkom Haha!

Trotse mamma van een prachtige dochter Lianna Louisa geboren 2 aug 2010

Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 19:47

Bij manege de Mossel in Otterloo kan je ook paarden huren, maar ik vond het er niet echt super. .... Er was trouwens wel een camping naast, ben de naam vergeten maar kan ik eventueel wel voor je opzoeken .

Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 19:48

Er is trouwens ook nog een topic over paarden huren in Drente, misschien kan je daar eens kijken .

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 20:40

www.fnrs.nl
Hier kan je zien voor goedgekeurde maneges bij jouw in de beurt. Handig, dan weet je al een beetje wat voor 'vlees je in de kuip' hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 21:31

Welkom, kan je verder niet helpen, sorry.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 113 bezoekers