Aan de teugel.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Aan de teugel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-01 16:25

Ik probeer altijd om lyrik goed aan de teugel te krijgen, maar dan gaat ie meestal pas als ik bijna klaar ben met rijden (eindelijk) aan de teugel.
Doe ik dan iets verkeerd ofzo???
en hoe moet ik nou echt goed aan de teugel lopen, ik weet wel een beetje hoe het moet alleen het lukt niet echt Haha! Haha! Haha!
P.S hij heefd het de laatste tijd niet echt meer vaak gedaan omdat de bak te nat was enzo, maar kan het ook daar aan liggen?

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 19:31

ik denk dat je je onder het rijden niet ontspant, en dat moet je wel doen voor een paard aan de teugel te rijden.
misschien denk je van: oh nu ben ik klaar effe ontspannen, maar je moet proberen ook onder het rijden je te ontspannen, en je er niet teveel op richten om hem aan de teugel te gaan rijden.
succes!

groetjes laura

PS: ook veel wendingen maken dan geeft hij sneller na

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 21:51

het kan er zeker ok aan liggen dat je het niet vaak genoeg doet, je paard wordt dan stijf. mijn paard heeft 1 dag in de week rust, en vaak merk ik na die dag al dat hij minder makkelijk nageeft.
zelf heb ik ook het idee ( zeker na een vakantie als anderen hem rijden)
dat je eigen handigheid er een beetje uitgaat als je het al een poosje niet meer gedaan hebt. je moet dan gewoon meer ff aan je paard wennen.

het is opzich helemaal niet erg dat het vrij lang duurt, als jij hem regelmatig traint moet hij makkelijker worden! stop wel altijd pas als hij goed loopt! en ALS hij het dan pas na een uur goed doet, stop dan ook gelijk. de grootste beloning voor je paard is immers : VRIJ!!!!! Schijnheilig

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-01 18:49

Ja maar ik rij niet zo heel vaak en ik weet niet precies wat z'n eigenaar met hem doet namelijk, ik heb het ook al aan haar gevraagd maar zij zegt ook dat ie daar niet meer zo vaak op getraint word, dat vind ik best jammer want een tijdje terug (in de zomer) liep tie hartstikke mooi.

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-01 21:57

Heefd er verder niemand meer tips???

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 17:24

Mag ik nu eens iets héééééééél cliché zeggen??
Probeer iemand te vinden die les wilt geven *LOL* .

We kunnen heel moeilijk dingen zeggen van hieruit en je weet ook nooit echt wie je voor je hebt *LOL* .

(Visje, wat ben je een ouwe tang Misselijk ) Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 07:00

Er staan iedere week ontelbare van dit soort topics op bokt. Je hoeft niet eens te zoeken, je kunt gewoon even naar beneden scrollen en dan kom je er al meerdere tegen. Daarom zet ik dit topic op slot.Veel succes met het rijden. Lachen