Auto of brommer??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Auto of brommer?

Auto
24 (85%)
Brommer
4 (14%)

Totaal aantal stemmen: 28


Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Auto of brommer??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 23:16

Nou, even de opiniepeiling van Bokt bekijken over deze kwestie!

De situatie is zo.... we hadden 2 auto`s. Een dure auto van mijn vriend waar ik liever niet in rijd, het is mijn type niet, veel te lomp en log. Verder heb ik een hekel aan die auto omdat hij om de haverklap naar de garage moet en duur in onderhoud is. Ik had een Mazdaatje van 16 jaar, overgekocht van een kennis, en niet al te duur in gebruik en onderhoud. Nu bleek dus met de APK dat hij compleet afgekeurd werd, want rot van binnen op gevaarlijke plekken. Dus, auto er uit, en Miek op de fiets.

De afstand naar mijn werk is zo`n 6 km, naar stal net zo. Twee van de drie weken kan ik met de auto van mijn vriend naar stal, naar mijn werk fiets ik elke dag (zou me schamen met die bak op mijn werk aan te komen! Bloos ) Met de mooie dagen en de zomer in aantocht, had ik verstandig besloten voornamelijk te gaan fietsen, en eventueel naar een goedkoop brommertje te kijken voor de dagen met minder mooi weer, en met name de dagen met minder zin het Stalen Ros te pakken... Haha! Van de herfst zou het dan weer te overwegen zijn een autootje aan te schaffen, met de regen enzo! Dan heb ik nu mooi de tijd wat geld opzij te leggen, zodat ik van de herfst hopenlijk niets hoef te lenen bij de bank ofzo.

Maargoed, is het eigenlijk niet dubbelop om nu een brommer te kopen, en dalijk ook nog een auto? Kan ik niet net zo goed meteen het autootje kopen, en die dan niet al teveel gebruiken (zover dat me lukt, je went zo snel aan het comfort!!!)? Ik ben er nog niet uit.... brommer is natuurlijk veel goedkoper, maar een auto is zo fijn! En handiger (boodschappen, vrienden bezoeken, stal met regen enzo) !


Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 23:50

Ik ben helemaal gek op mijn auto, kan iedereen oppikken en meenemen, altijd naar mijn paardje, en gewoon lekker makkelijk.

In de zomer wil ik op lekkere dagen weer naar stal fietsen maar verders love ik mijn auto Haha!

En als je wilt sparen kan je toch een klein ukke auto ding kopen voor 250 ofzo....iets duurder dan ene goede brommer en gaat met APK van de garage nog een jaar mee.

Heb ik ook gedaan emt mijn eerste kar, was een ukke Alto ding, €250 euro, heb er een jaar mee gereden, verder gespaart en zit nu aan een Volkswagen Golf, die gaat wel een paar jaar mee en in die tijd heb ik weer gespaart voor wat beters.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 09:40

Als je het kan betalen zou ik zeker voor de auto gaan. Ik zou willen dat ik zou kunnen kiezen. Ik doe nu bijna alles met de scooter en het OV. Naar school is 25 km zonder knappe buslijn, dus dat is altijd scooteren(weer of geen weer, zelfs als het vriest, sneeuwd of regend). Ik kan je vertellen. Dat is geen pretje, maar ik moet wel.

Ik heb wel de luxe positie dat ik regelmatig de auto van een van mijn ouders kan lenen. Een Mercedes A'tje of de Mercedes ML. Al moet ik altijd wel lachen als ik in de ML rijd(een grote grove dure auto en een heel klein ielig grietje wat nog geen jaar haar rijbewijs heeft). Als ik een maar 3 uurtjes school heb dan krijg ik met slecht weer vaak de auto van m'n vader mee, de commentaren zijn altijd wel erg grappig.

Ik zou voor een autootje gaan. Al is het zomers ook best op een brommertje te doen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 09:42

Ik zou gaan voor een auto. Ik zit liever warm en droog Bloos

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 09:49

Dus jij bent ook alweer afgeknapt op het fietsen Haha!

Ik mis m'n auto, er komt snel een andere. Zo veel fijner blij slecht weer, als je veel spullen mee moet nemen, als je eens een keer met meer mensen gaat, als.... Ik wil weer een auto!

Nulla tenaci invia est via

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131986
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:11

Ik kan (gelukkig ? Knipoog) niet in je portemonnee kijken, dus het is een beetje lastig om advies te geven.
Als je het je kunt permitteren dan zou ik een autootje kopen, da's toch wel erg handig hoor.
Mocht je erg krap zitten, dan zou ik een tijdje voor de fiets kiezen.
Een brommertje zou ik dan niet doen.
Je bent er toch weer geld aan kwijt, en een afstand van 6 kilometer is ook prima per fiets te overbruggen.
En als het regent word je op een brommer niet minder nat dan op de fiets (tenzij je natuurlijk een regenpak aantrekt, maar dat kan ook op de fiets Knipoog).
De zomer komt er weer aan, en dat is natuurlijk een ideale gelegenheid om wat te besparen op je vervoermiddel zodat je later in het jaar wat meer ruimte hebt om een betere auto te kopen.
Maar nogmaals: als je het geld hebt, dan zou ik voor de auto kiezen

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:43

Als het financieel kan, koop een auto. Misschien is een brommertje wel goedkoper, maar denk is aan de echte nederlandse weer......HEEL VEEL REGEN bah en dan zit je op je brommer naar je werk of naar stal, kom je zeiknat daar aan.........nee als het kan zou ik lekker kiezen voor een auto

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:47

Beeeeeetje milieuvriendelijk Knipoog

Als je al een auto kan gebruiken voor als het echt niet gaat, zou ik gewoon voor de brommer gaan.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:59

Als je nu het geld niet hebt voor een auto kun je toch een brommer kopen en die dan in de herfst weer verkopen. Als je het een beetje slim aanpakt en je de brommer goed onderhoudt dan krijg je er net zoveel (misschien zelfs ietsje meer) voor terug. Dat geld kun je dan weer in een autootje steken.

Ik weet niet naar wat voor auto je op zoek bent, maar de prijs kan flink verschillen in de verschillende jaargetijden. Wij hebben een eigen auto (van mijn moeder en mij) en mijn vader heeft een lease auto. Vorige zomer hebben we verbouwd en moesten we een trekhaak onder de auto om een aanhangwagen te kunnen trekken. Onder de Fiat Punto hadden we dat liever niet en de lease auto moet aan het einde van dit jaar worden omgeruild omdat er dan teveel km op de teller staan. Dus het loont zich niet om daar dan nog een trekhaak onder te laten zetten. We hebben toen een Suzuki Samurai (cabrio) gekocht. Deze auto is aan het einde van het jaar veel en veel goedkoper dan in het voorjaar, omdat er dan geen vraag naar is. In het voorjaar wil "iedereen" wel een lekker goedkope cabrio rijden en eigenaren die op het punt staan hun "sammie" te verkopen, rijden er het liefst zelf nog de hele zomer in.

Conclusie: je kunt een hoop geld besparen door op het juiste moment naar de juiste auto te zoeken.

jacky11
Berichten: 223
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Almere stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 12:01

auto want je kan veel meer mee nemen en je kan met de auto naar het buitenland

http://www.nvbh.nl

[image]http://www.nbg-hondensport.nl/pics/nbg%20logo%20ovaal.gif[image]

Samantha_

Berichten: 10796
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 12:01

Ik kies voor auto.
Ik heb erst ook een scootertje gereden, omdat ik t onzin vond om een 2e auto erbij te kopen.
De scooter koste me 800 euro, de verzekering 100 euro per jaar. Tanken, 1 keer per 2 weken 3 euro.
Conclusie: heel goedkoop! Haha!
Maar als t regent, koud is enz, ben je niet blij op je scootertje.
Dus, ik heb m verkocht, voor 750 euro. Voor 150 een Suzuki alto uit 86 gekocht. Haha! Dus ik had nog geld over! Tong uitsteken Wegenbelasting kost me 8 euro per maand, verzekering 20 euro. En ik zit lekker warm en droog!


Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-04 12:21

Verdrietig het probleem is idd een beetje de centjes.... ik had overwogen om naar de bank te stappen, heb gisteren een hele leuke auto gezien voor 675 Euro, een Starlet van 14, 100% in orde en met APK tot eind December.
Brommers heb ik natuurlijk ook al naar gekeken, heb er een gezien voor 150 Euro, daar hoef ik niet voor naar de bank!

Maarja, net wat de meesten zeggen, en wat ook zo is, een auto is zoooo veel meer comfortabeler, droger, warm... *zucht* ben er nog niet uit!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 12:38

Maar een auto kost ook maandelijk qua verzekering en wegenbelasting, je verbruikt meer benzine. Aan mijn scooter was ik 5 euro per week aan benzine kwijt en 1 keer per jaar 200 euro verzekering. Aan mijn auto ben ik minimaal 200 euro per maand kwijt...

28-09-2007
Nothing compares too you...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fleurtjeuh, LiDi, Marocje, Pieneappel en 214 bezoekers