Achter zieke pony gaat drama schuil

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Achter zieke pony gaat drama schuil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 18:33

http://www.nhd.nl/Index/0,4731,,00.html ... %2C00.html
Het Noordhollands Dagblad

Een zieke pony in een weiland op Westerland, heeft de tongen van omwonenden, kinderen en passanten los gemaakt. Op straat en in de winkel, wordt er elke dag gepraat over het lijdende beestje dat lag te schudden in zijn vel.

Elke dag wordt er zelfs door mensen naar de dierenbescherming, de politie en de gemeente gebeld, omdat zij het niet meer kunnen aanzien. Al eerder waren de pony's van B. Ooms uit Hippolytushoef onderwerp van gesprek. Vanwege schurft, natte kapotte dekken, onverzorgde hoeven, en omdat pony's op het weiland diep in de prut wegzakten. De dieren werden in beslag genomen door de Algemene Inspectie Dienst (AID), maar kwamen door ingrijpen van een advocaat van de eigenaresse al snel weer terug. Een dierenarts had geconstateerd dat er geen sprake was van verwaarlozing.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 18:38

tja... Wat moet je nou met dit soort gevallen? Het is heel triest, maar er is niets aan te doen. Ik kan me de reactie van de buurtbewoners goed voorstellen in ieder geval!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 18:45

Is dit niet dezelfde persoon als een tijdje geleden hier stond? Wiens pony's in beslag waren genomen en weer teruggegeven :/

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 18:52

ik vindt het erg zielig voor de beesten dat ze zo moeten leven laat die eigenaresse ff een maand of twee zo lope ndan piept ze wel anders!!!

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

Bayan
Berichten: 1598
Geregistreerd: 18-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 18:53

Als je je dieren geen goede verzorging kunt geven moet je ze ook niet houden. Natuurlijk worden zo'n roddels altijd een beetje aangedikt dus kan je hier niet echt mening vormen vind ik. Maar volgens mij is het het beste als die beestjes naar een eigenaar gaan die hen de verzorging kan geven die ze nodig hebben.

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 18:55

ja inderdaad Scheve mond
vind het echt grof wie doet er nou zoiets Verward Boos!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 18:57

De afgelopen keer vond ik het totaal onterecht dat de dieren in beslag werden genomen. Ze stonden in de prut, maar konden ook droog staan en waar in Nederland is het land in voor- en najaar helemaal droog Verward
Ik zie die ponies liever buiten staan dan 23,5 uur per dag in een hok van 3x3...Bloos!

Hoe de situatie nu is kan ik niet zeggen, ben er niet recent langsgereden

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:16

ik vind het een erg vaag verhaal ....
denk , net als gomir, niet dat wij vanachter onze pc hier iets over kunnen beoordelen
misschien is de eigenaresse niet geliefd in het dorp?
er bestaan hier ook mensen met veel dieren die een kluizenaarsleven leiden, die gaan ook over de tong
want als mensen geen contact met zo iemand hebben, en ook geen verhalen over diegene horen, dan gaan ze vaak zelf maar verhalen verzinnen Knipoog
ik neem aan dat als de dierenbescherming een echt zieke pony ziet staan id wei, hij deze zeer zeker wel meeneemt of iig actie onderneemt
en wat er in het artikel stond van kapotte dekens.... mm houd jouw paard zijn deken lang heel op de wei??
ze had ze ook zonder dek buiten kunnen laten staan ( had zowiezo wel gekunt, maar toch , ze neemt de moeite ze een dek op te leggen )
en schurft,ja dat kan er naar uitzien, duurt ook lang eer het weg is
dus ik denk niet dat wij vanaf hier kunnen oordelen wie er nou fout zit ...Scheve mond

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:38

Als er zoveel mensen bellen naar de DB, politie e.d waarom wordt er dan geen actie ondernomen ???
Als de pony echt zo verwaarloosd is vind ik dat echt een schande en zijn die mensen geen dieren waard
Helaas hoor je nog altijd te veel verhalen over dieren die mishandelt of verwaarloosd worden

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 20:15

Ik vind dat een dierenarts die onterecht constateerd dat er geen sprake is van verwaarlozing (kennis, familie Verward ) terwijl dat wel overduidelijk het geval is, direct uit zijn ambt ontheven moet worden! Als buurtbewoner zou ik ook woest zijn geweest als er na alle meldingen e.d. uiteindelijk niks wordt gedaan.. Heel triest

Don't hate me cause you ain't me!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 20:21

Die dierenarts had volledig gelijk missy_m!
Op het moment dat de dieren vorige keer gevorderd werden was er echt niets aan de hand! En over schurft en kapotte dekens heb ik toen ook helemaal niets gehoord/gezien Verward Dat komt er nu ineens bij Clown

Hoe de situatie nu is weet ik niet, maar ik sta er 100% voor in dat er vorige keer niets aan de hand was. Dat was echt zo'n loze paardenredactie van mensen die nog net weten dat een paard vier benen heeft...
Die dierenarts heeft echt niet gelogen en als het je gerust stelt het is geen kennis of vriend van die mensen en ook geen famillie. Gewoon een onpartijdige dierenarts uit een aardig grote maatschappij. Ook voor de eerlijkheid van de betreffende dierenarts(en de rest binnen de maatschappij) durf ik zonder problemen in te staan.

(en voor je het je af gaat vragen: ik heb ook geen enkele band met de eigenaar van die pony's. Ken haar alleen van naam en weet hoe en waar de pony's staan)

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

marahana
Berichten: 85
Geregistreerd: 22-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 21:02

Owh zo ZIEK! daar kan k egt nie over Boos! njah ze zijn nu in goeie hande! Lachen

marahana
Berichten: 85
Geregistreerd: 22-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 21:04

Owhn neej nie goed geleze! ze zijn weer trug owh wat ZIELIG! zulke mensen zijn geen dieren waard Boos!! gewoon ziek!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 22:12

Nou ik weet het niet hoor...
Ik kan niet zien hoe die pony's eruit zien en waar ze staan. Ook weet ik niet hoeveel verstand de omwonenden van paarden hebben. Voor hetzelfde geld zijn t van die 'pennymensen' die alles zielig vinden...
Ik heb ze zelf niet gezien en kan er dus ook niets zinvols over zeggen.

Faber quisque fortunae suae

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 22:31

marahana schreef:
Owhn neej nie goed geleze! ze zijn weer trug owh wat ZIELIG! zulke mensen zijn geen dieren waard Boos!! gewoon ziek!

weer verkeerd gelezen, de dieren zijn eerder in beslag genomen en weer teruggegeven, nu zijn ze voor de 2e keer in beslag genomen.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 08:00

ahhh dat is zielig.....
Als die beesten niet waren verwaarloosd waarom zagen ze er dan zo slecht uit?? Verward:?:?

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:07

ik vind dit nergens. op slaan het hele dorp.. vind de paarden verwaarloosd.. maar de rechter niet... het klopt echt niet..

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:33

crossmonster schreef:
.........ze had ze ook zonder dek buiten kunnen laten staan ( had zowiezo wel gekunt, maar toch , ze neemt de moeite ze een dek op te leggen )


en schurft,ja dat kan er naar uitzien, duurt ook lang eer het weg is
dus ik denk niet dat wij vanaf hier kunnen oordelen wie er nou fout zit ...Scheve mond



Persoonlijk denk ik dat je een pony die de hele winter in het land staat (en ik meen begrepen te hebben dat er niet met die ponies wordt gewerkt) zich beter kan redden zonder deken dan met. Of dan iig minder snel ziek wordt omdat het dier een betere weerstand opbouwd. Maar goed dat is mijn mening.

Verder ben ik het wel met je eens. Wij kunnen van hieruit helemaal niet beoordelen hoe de pony erbij staat. (op de bokkers na die in dezelfde regio wonen)
Ik denk dat iedereen wel weet hoe een verhaal kan worden verdraaid nadat het 6 keer is doorverteld. (eerst loopt de pony kreupel, dan heeft hij rotstraal, dan hoefkanker, dan moet zijn been worden geamputeerd en uiteindelijk gaat het verhaal de ronde dat het dier noem-eens-iets-ergs had)

_MijnTrots

Berichten: 356
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:33

dit klopt zeker niet nee!!! belachelijk, dat je die paarden weer terug in die modderbad laat zetten. Weet die rechter niet wat diervriendelijkheid betekent?!?!?!?!
Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward triest gewoon

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:39

Staat jou paard in het najaar nooit met natte voeten JaimieD Verward
Die van mij staan ook niet altijd droog in het najaar, maar misschien dat het in Langedijk nooit regent Verward

Ik heb de ponies trouwens nog nooit onder dek zien staan, misschien is dat juist van de laatste tijd Verward
Toen ze in beslag werden genomen viel iedereen er namelijk over dat die arme pony's geen deken opkregen met dat slechte weer...Clown

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 11:21

gomir schreef:
Ik heb de ponies trouwens nog nooit onder dek zien staan, misschien is dat juist van de laatste tijd Verward
Toen ze in beslag werden genomen viel iedereen er namelijk over dat die arme pony's geen deken opkregen met dat slechte weer...Clown



Nou dan is nu misschien wel de reden gevonden dat het dier ziek geworden is.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 12:27

Mikkie"]
[quote="gomir schreef:
Ik heb de ponies trouwens nog nooit onder dek zien staan, misschien is dat juist van de laatste tijd Verward
Toen ze in beslag werden genomen viel iedereen er namelijk over dat die arme pony's geen deken opkregen met dat slechte weer...Clown



Nou dan is nu misschien wel de reden gevonden dat het dier ziek geworden is.
[/quote]


das onzin, we doen tegenwoordig allemaal erg trutterig over dat we de beesten onder een dek moeten zetten, die beesten kunnen van Nature zo vreselijk veel hebben! daar heb je echt geen dek voor nodig!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 12:48

JaimieD schreef:
dit klopt zeker niet nee!!! belachelijk, dat je die paarden weer terug in die modderbad laat zetten. Weet die rechter niet wat diervriendelijkheid betekent?!?!?!?!
Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward triest gewoon


dan zou ik ook een paardenmishandelaar zijn, maar mijn 3 jarige varken doet nou inmaal niets liever dan de hele dag in de modder dansen en rollen, ook al zijn er zat droge plekken!! Haha!

Ik ben benieuwd naar foto's en de andere kant van dit verhaal!!

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 12:53

reddytobias"]
[quote="Mikkie"][quote="gomir schreef:
Ik heb de ponies trouwens nog nooit onder dek zien staan, misschien is dat juist van de laatste tijd Verward
Toen ze in beslag werden genomen viel iedereen er namelijk over dat die arme pony's geen deken opkregen met dat slechte weer...Clown



Nou dan is nu misschien wel de reden gevonden dat het dier ziek geworden is.
[/quote]


das onzin, we doen tegenwoordig allemaal erg trutterig over dat we de beesten onder een dek moeten zetten, die beesten kunnen van Nature zo vreselijk veel hebben! daar heb je echt geen dek voor nodig!
[/quote]

vind ik ook, ik bedoel door dat getrut met dekens etc maak je ze zwakker voor verschillende weersomstandigheden dan dat je de natuur met verschillende vachtsoorten etc zijn gang laat gaan.

hoe die mevrouw verder voor haar paardjes is weet ik niet, maar lijkt me niet dat ze ze zomaar terug zou krijgen als ze echt zo bar slecht zou zijn, denk dat er in dit geval van een mug een olifant is gemaakt en zoals zo vaak gebeurt waarschijnlijk aangewakkerd door buitenstaanders die wel even denken alles beter te weten en te kunnen oordelen over een ander, bleeeh

Ubie (Brusvein) Haakon (Hisco) en Indigo (Ismo) onze 3 Fjorden musketiers!!!
http://www.bokt.nl/markt/ad/17225/rober ... o-boek-pre

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 13:17

Mikkie"]
[quote="gomir schreef:
Ik heb de ponies trouwens nog nooit onder dek zien staan, misschien is dat juist van de laatste tijd Verward
Toen ze in beslag werden genomen viel iedereen er namelijk over dat die arme pony's geen deken opkregen met dat slechte weer...Clown



Nou dan is nu misschien wel de reden gevonden dat het dier ziek geworden is.
[/quote]


maar als ik me goed herinner ging het hier toch over shetlanders?!
waarom moeten die in godesnaam een deken op dan? Verward


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 0laura0, AhrefsBot, Basboo, Dammie, Danuah, F_inley, janneke_S, meniekske, PaulineJerry, perdjes, rocky_1995, spookyskippy, vierhoef en 64 bezoekers