Wat doe jij als...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Wat doe jij als...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 11:45

er op een wedstrijdterrein echt veel te weinig ruimte is om fatsoenlijk te kunnen losrijden, en er gaat daar ook nog eens iemand zijn paard longeren? (longeren mag niet op het wedstrijdterrein, tenzij daar een ruimte apart voor is afgezet, wat ik overigens nog nooit op een wedstrijd heb gezien).


Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:49

Ik heb dat een keer gehad dat het zo druk was op een wedstrijd en dat je de mogelijkheid niet kreeg om fatsoenlijk nog wat oefeningen te rijden of zo! TOen ben ik een stukje verderop gaan kijken en daar lag toen nog een stukje zand toen ben ik daar gaan rijden!
En van dat longeren betreft; ik zou gewoon naar degene toelopen en vragen of ie dat niet ergens anders kan gaan doen omdat anders de rest niet normaal kan losrijden!

Live,LOve,'ndLaugh

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:52

Wij hebben in onze kring ook een bepaalde stal (ik zal geen namen noemen) die altijd bezig is op het inrijterrein hun hengstjes te longeren. Maarja, ze hebben "naam" en niemand durft er ooit wat van te zeggen..

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:19

Vriendelijk vragen of ze willen stoppen met longeren!

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:39

Ik zou vragen of ze willen stoppen met longeren. Als ze dat niet willen, zou ik proberen een Federatievertegenwoordiger aan zijn jasje te trekken. Het mag niet en jij hebt er last van, dus je staat volkomen in je recht.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:37

ik heb het ook 1 x gedaan omdat hij echt knettergek was maar wel heelmaal aan het eind van het grasveld.. je staat in je recht dus je mag er echt iets van zeggen hoor!

Just Beleve and HOPE

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:47

Ik ken het probleem, maar ik zou er ook vriendelijk doch dringend iets van zeggen (durf ik zelf ook niet altijd hoor!)

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 20:00

Ik zou er iets vna zeggen, als het in het regelement staat dat het niet mag sta je in je recht!


Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 20:16

Ik zou er ook iets van zeggen, je moet immers flink investeren qua tijd en geld om te kunnen starten en dan moet je dat niet door zoiets laten verpesten. Helemaal als je ook nog eens het regelement aan je zijde hebt.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 20:31

net als Fitz.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 20:40

vragen of ze willen stoppen met longeren en even uitlegen waarom.
gaan ze gewoon leuk verder? nou goed,dan ga ik eens leuk verdre met rijden,en ze eens flink in de weg rijden.

vind het ergens ronduit aso als je op een veld waar je ziet dat er al bijna niemand goed kan losrijden nog even leuk je paard gaat longeren.
doe het dan achter de trailers ofzo waar er niemand last van heeft.

verder blijft mijn merrie op concour redelijk rustig en heb ik gelukkig niet zoveel ruimte nodig.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-04 16:13

En als er nou nooit een federatievertegenwoordiger op het losrijterrein aanwezig is?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 16:21

Vriendelijk vragen, minder vriendelijk vragen en daarna naar de ringmeester of wie er net voorhanden is.

Hangt ook van de houding van die persoon af, als iemand netjes vraagt of je er last van hebt en het zo kort mogelijk doet, is het alweer anders dan wanneer iemand doet alsof het losrijterrein zijn/haar eigendom is en op 't gemak het paard laat uitkuren.

Het is niet alleen vervelend omdat het zoveel ruimte inneemt, het is nog gevaarlijk ook!

Nulla tenaci invia est via

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 16:39

Melden bij de ringmeesters of juryleden daar zijn ze namelijk voor om controle op het terrein te houden. Officieel hoort er een jury op het terrein te lopen om te controleren.

Zo ook al een paar keer doorgegeven dat er andere ruiters paarden losrijden ipv de eigenlijke ruiter Boos! Boos! .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 17:22

ik zou even aan degene vragen die aan het longeren is of die dit ergens anders kan gaan doen of er mee wil stoppen ivm ruimtegebrek(als er met deze mensen te praten valt iig.
Is er dan nog te weinig ruimte of gaan ze niet weg met longeren zou ik zelf een ander plek zoeken om los te rijden. Ik wil wel is als er ergens een zandweggetje is daar gaan losrijden, dat is tenminste rustig! Maar ja als dat niet kan... dan maar op het mini stukje los rijden!
Ik meld dit soort dingen overigens altijd wel even bij secretariaat of ringmeester, zodat het de volgende keer hopelijk beter is!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 17:57

ik ga dus expres de wedstrijden af waar ik van te voren eerst kan longeren mocht het nodig zijn.
niet alleen voor mijn veiligheid maar ook vanwege mijn mederuiters.
Soms wil het niet en als ie braaf genoeg is stap ik er wel zo op.zo niet dan vraag ik wel of ik even snel mag longeren.
Bij buitenwedstrijden probeer ik het altijd tussen de trailers te doen heeft ook niemand er last van.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 19:58

Ik heb er echt een verschrikkelijke hekel aan als ze gaan longeren. Ik laat mijn moeder, want van zo'n kleine snotneus nemen ze toch niets aan, vriendelijk doch dringend verzoeken op te hoepelen. Doen ze dat niet, kan ik ook heeeel vervelend zijn.

“Riding a horse is not a gentle hobby, to be picked up and laid down like a game of Solitaire. It is a grand passion.”

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 20:56

ik probeer veel overgangen te rijden dit neemt niet veel plaats in beslag en is toch zeer nutig, ik kan ook op een heel klein stukje mijn paard goed voorberijden omdat hij instaat is de concentratie helemaal bij mij te leggen

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 21:50

Als ik op concours was en het was echt te druk op het losrijterrein (gevaarlijk!) dan mochten bijvoorbeeld 10 combinaties losrijden, en als er dan 1tje aan de beurt was mocht er weer iemand anders in. Wel lastig omdat je dan niet echt zelf kan bepalen wanneer en hoelang je wil losrijden, maar ja.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 12:26

Nimber schreef:
ik ga dus expres de wedstrijden af waar ik van te voren eerst kan longeren mocht het nodig zijn.
niet alleen voor mijn veiligheid maar ook vanwege mijn mederuiters.
Soms wil het niet en als ie braaf genoeg is stap ik er wel zo op.zo niet dan vraag ik wel of ik even snel mag longeren.
Bij buitenwedstrijden probeer ik het altijd tussen de trailers te doen heeft ook niemand er last van.


Dat doe ik dus ook. Ik wil kunnen longeren als het nodig is, dus ik zoek altijd de concoursen op waar genoeg ruimte is. Tussen de trailers lukt bijna altijd wel en vaak is er ook wel ergens een longeerbak te vinden of een vrij hoekje op het losrijterrein. Ik longeer overigens niet langer dan 10 minuten.

Bel straks ff terug mam, ik sta net de cake af te gieten - Loesje
** M2 +4 **

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 12:59

UHm dat is lastig.... Je moet toch losrijden!
Ik zou proberen te kijken waar ik wel los kan rijden!
Mocht er geen andere mogelijkheid zijn dan verzoek ik die gene vriendelijk die aan jhet longeren is dat ergens anders te doen en als ze dat niet willen stap ik naar het wedstrijd secetariaat *LOL* (lekker klikke Tong uitsteken )
Dit heb ik gelukkig nog nooit mee hoeven maken Haha!

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 13:03

in de eerste plaats stap ik niet zo snel op iemand af om te vragen of hij wil stoppen te longeren. Ga me alleen maar irriteren en dat gaat tenkoste van het rijden. Ik zal proberen naar de wedstrijdsecretariaat te gaan, aangezien ik andere mensen nooit kan vinden die er wel over gaan.
ik hoop dat dit helpt, anders moet ik toch proberen zo goed en kwaad als het kan beginnen te losrijden. Een arrogante masker opzetten en misschien dat mensen me dan wel ontwijken...

:){

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 09:24

Ik zou zeker vragen of ze willen stoppen met longeren. Indien ze daar geen gehoor aan geven zou ik toch mooi naar de ringmeester stappen.

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 09:33

Absoluut zeggen!! En anders naar de ringmeester. Het is gewoon heel irritant als er weinig ruimte is.

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 09:47

Ik begrijp wel dat sommige paarden gelongeerd moeten worden van tevoren, maar kan dat dan niet thuis voordat je op wedstrijd gaat?
Erg irritant om op een wedstrijd te gaan longeren; daar gaat het ook om het rijden. Ik zou me kapot schamen als ik daar zou staan te longeren en daarmee mensen belemmer in hun rijden.
Maar het gaat er nu om wat je zou doen als je het tegen komt. Toch eerst vragen aan degene die aan het longeren is of dat nu per se moet. En anders de ringmeester erbij halen. Je staat in je recht toch?
Maar zijn er mensen die zonder het aan mederuiters vragen gaan staan te longeren? Als je gaat longeren kijk je toch ook wel even waar je het kan doen? Als het nu echt nodig is...

www.dressagedirect.com
Ragne eindstand Z1+3 :D --> nu met pensioen *\o/* nieuwe heldin = Wallenka! Nu M1+5


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 bezoekers