tips gevraagd om je paard te verkopen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

tips gevraagd om je paard te verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 15:50

zoals misschien veel van jullie al hebben gezien staat mijn paard te koop(zie mijn onderschrift)
ze staat al op heel veel internetsites waaronder marktplaats, ik zet de advertentie ook geregeld weer bovenaan de lijst. ik krijg wel reacties maar daar blijft het ook bij de meeste bij. heeft iemand nog meer tips waar ik ook buiten het internet mijn paard te koop kan zetten?(een advertentie in hoefslag of paard en sport heb ik al aan gedacht maar dat is mij te duur)
alle tips zijn welkom!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 15:54


Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 15:55

Mijn jonge paard had ik ook overal te koop gezet. Advertenties in de paardenkrant, paard en sport, strengen en marktplaats. Wel wat reacties op gehad, maar niet echt serieus. Uiteindelijk heb ik haar verkocht via een briefje in de plaatselijke supermarkt. Zonde van alle gemaakte kosten Scheve mond
Misschien voor jou ook een idee. Briefjes ophangen in supermarkten, paardensportzaken enz..

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 15:56

briefje bij regionale ruitersportwinkels of divoza ofzo.
staat er wel een prijs bij? de meeste mensen kijken bij een advertentie eerst naar de prijs en daarna naar het paard, en als er geen prijs bijstaat kijken ze verder....

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 15:58

alvast bedankt, ja er staat een prijs bij en fotos
nog meer tips?

TopLadyI

Berichten: 6198
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 16:01

Hang een briefje op in een manege(als dat kan)
Want daar rijden veel mensen en als ze dan dat briefje zien gaan ze mischien wel zeuren bij de ouders of ze toch niet die pony mogen hebben

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 16:10

heb m net in de vondst geplaatst.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 16:13

Ik kan je aanraden om een goed assortiment foto's te (laten) nemen.
'k Heb even in je advertentie gespiekt, en daar heb je al prima springfoto's instaan.
Je zou bijv. nog wel een goede standfoto erbij kunnen plaatsen, en een goede foto onder het zadel en evt. nog een foto van de bewegingen los in de bak.
Uiteraard gaat het uiteindelijk om de kwaliteiten van je paard en niet om de foto's, maar het kan je wel helpen om evt. kopers enthousiast te krijgen zodat ze langskomen.
Veel succes met de verkoop !

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 16:21

Op maneges, ruitersportwinkels en in blaadjes zetten.
Hopelijk is ze snel verkocht. Lachen

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 16:29

oscar:het probleem is dat je op de meeste advertentiesites maar 1 foto kan plaatsen.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 16:52

misschien kun je een soort van collage maken dan, die toch heel duidelijk is? doen wel meer mensen op marktplaats

ankyfan
Berichten: 415
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 17:02


falabellatje
Berichten: 166
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Ergens op een stro baal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 17:23

mag ik vragen waarom je haar eigenlijk verkoopt het is een leuk mooi paardje?? *LOL*

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 17:25

probeer hem/haar op zoveel mogelijk sites te plaatsen dat is het enige wat je kan doen en zo wachten totdat de juiste mensen er op af komen.

De markt is op dit moment wel moeiljijk maar msischien zodra het weer ook weer mooier wordt dat mensen dat weer meer gaan kijken met het kopen van een paardje

succes
gr

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 18:08

Ik zou mijn paard echt nooit via internet te koop zetten. Ik heb mijn paard een maand geleden verkocht aan een vriendin van een vriendin. Ik zou het mezelf nooit vergeven als ik erachter kwam dat mijn paardje bij één of andere beunhaas zou komen te staan die er niet goed voor is...

Vraag dus es na bij vrienden... of op je manege of misschien bij andere mensen die je kent..
veel succes ermee.

groetjes joyce

muiltje

Berichten: 1419
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: nb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 18:19

Waarom benader je niet wat stallen. Stuur ze gewoon wat foto.s of een videoband met je paard. Die kijken vanzelf rond of ze een passend iemand er voor kunnen krijgen. Ze rekenen meestal 10%commissie maar dat geeft toch niet als jij ervoor krijgt wat je wilt hebben. Wat is je vraagprijs, is die redelijk?

Tassie78

Berichten: 881
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 21:51

Oscar schreef:
Ik kan je aanraden om een goed assortiment foto's te (laten) nemen.
'k Heb even in je advertentie gespiekt, en daar heb je al prima springfoto's instaan.
Je zou bijv. nog wel een goede standfoto erbij kunnen plaatsen, en een goede foto onder het zadel en evt. nog een foto van de bewegingen los in de bak.
Uiteraard gaat het uiteindelijk om de kwaliteiten van je paard en niet om de foto's, maar het kan je wel helpen om evt. kopers enthousiast te krijgen zodat ze langskomen.
Veel succes met de verkoop !



mee ens ik kijk zowizo alleen maar naar advertentie,s met foto,s die zonder sla ik over Haha!

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 21:58

Internet kan je best je paard te koop aanbieden hoor alles gaat via internet tegenwoordig. Je bent er altijd bij als er iemand naar je paardje komt kijken en dan kan jezelf je paardje wel of niet verkopen aan de betreffende persoon.

(handelaars gaan vaak op de wat goedkopere paarden af die ze dus met winst willen verkopen dus als je een paardje hebt in de wat hogere prijsklasse dan is dat geen probleem lijkt mij. Ik zelf heb er nog geen slechte ervaring van over gehoord)

succes met de verkoop
gr

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 22:22

Ik was al bijna van plan om ook een topic te openen over dit onderwerp want ik zit met hetzelfde.
Na 9 jaar moet ik helaas ook mijn zelf gefokte paardje verkopen.
Ook ik adverteer overal en antwoord alle emailtjes, helaas echt niemand die komt kijken.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 22:44

Vergeet ook je mondelinge reclame niet! Vertel aan iedereen (de hoefsmid, veerarts, instructeur etc.) die je weer is ziet dat je paard te koop is. Deze mensen komen namelijk ook nog wel is ergens en weten vaak precies wie een paardje zoeken...

bren

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 17:54

hoi,overal briefjes ophangen.had zelf mijn pony te koop staan heb bij veel ruitersportwinkels advertentie opgehangen en bij een manege hier in de buurt.hij heeft 3 en een halve week te koop gestaan en is gisteren verkocht.

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 18:34