Stank voor dank.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Stank voor dank.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 17:52

Mijn buren hebben een pony en een paard staan, van hun kleindochter.
Nu gingen ze pas een weekje op vakantie, kleindochter etc. ging ook mee. De kleindochter (meisje van 14), kwam op een donderdag vragen of ik die week de paarden wilde voeren, en de boel een beetje bij wilde houden, zondag zouden ze weggaan. Nu vond ik dat ze daar ook wel eerder aan hadden kunnen denken, maar goed....
Ze zou de volgende dag langskomen om één en ander uit te leggen w.b.t. voeren etc. Volgende dag, niemand gezien. De dag erna, zaterdag dus was ik niet thuis, en toen kwam ze langs, mijn moeder tegen haar gezegd dat ze later terug moest komen. Weer niemand gezien, maar 's avonds werd er wel een briefje door de brievenbus gestopt. Echt een hele waslijst van dingen die dagelijks moesten gebeuren! Scheve mond De paarden staan in een inloopstal (beide aparte stal) met een betegeld stuk, een flink stuk zand en een weiland.

Een paar voorbeelden;
- iedere dag beide stallen helemaal leeg
- iedere dag alle mest uit het zand
- iedere dag het terrein aanvegen
- 4x per dag voeren
Verder was de lijst nog een keer of 3 zo lang als dit.....

Heel fijn dus, en ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik vond het vrij veel om onder 'de boel bijhouden' te vallen Verward
Toen ik de eerste dag aan het mesten was, vond ik echt een plak stront in die stal, helemaal vastgekoekt, wat er al een hele tijd lag zo te zien. De mest moest in in de GFT containers doen, ze hebben er 5, 2 grote, 3 kleintjes. Van die containers zaten er 3 al helemaal vol.... ging dus nooit passen. Terrein zag er ook niet uit.
De andere buren verzorgden de honden en katten, die ze thuis gelaten hadden. Van hen kreeg ik onder andere te horen, dat ze haar nog nooit met een bezem in haar handen over het terrein hadden zien gaan. En dat het mesten nou ook niet bepaald dagelijks gebeurde..... Scheve mond
Erg fijn dus, lekker makkelijk, kom je terug van vakantie, is ook nog eens alles opgeruimd OK dan! Boos!
Ik heb me dus een week lang helemaal het schompes gelopen, heb bij het voeren een paar flinke trappen van de pony mogen ontvangen, en dan het ergste, ze zijn al een week terug, maar dankjewel heb ik nog niet gehoord Verward Stoom uit je oren
Ik heb ze wel gezien toen ze terug kwamen, het enige wat werd gezegd was 'Hoi'. Toen ik zei dat die pony een kreng was met voeren moesten ze lachen, hadden zij ook altijd zo'n moeite mee.... Kun je ook wel even vertellen dan Boos!

Ik ben dus echt flink pissig, en heb nu echt de neiging er naar toe te gaan, en ze het woord dankjewel in het woordenboek op te laten zoeken Boos!

Sorry voor het lange verhaal, moest het even kwijt Haha!

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 17:56

Ja erg is dat he! Zo heb ik een tijd op iemand haar paard gereden, mocht ik ook geen bedankje of zo voor ontvangen!

shadowfriend
Berichten: 39
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: omgeving joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 17:57

hmmm dit is eigenlijk best wel onbeschoft...
ik denk dat je ze moet vertellen dat ze je voor zoiets niet weer hoeven te vragen:
en dan uitleggen wat jij onder boel bijhouden verstaat...
en dat je het helemaal te gek vind dat er geen eens bedankt af kan...

zei zijn niet echt beleefd tegen jou ik denk dat je dat dan ook niet helemaal tegen hun hoeft te zijn...

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 17:58

ZO hee dat is ook niet leuk. Maar ja voor de volgende keer weet je wel dat je het niet meer doet voor ze .

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 18:01

jeetje,wat een naaie-streek zeg!nou,ik had die pony iig een pak rammel gegeven en verders haden ze het uit kunnen zoeken,stelletje idioten!

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 18:02

Dat zou ik dus niet pikken
De volgende keer als ze het komen vragen zoeken ze maar lekker iemand anders. Als er al geen bedankje of wat dan ook vanaf kan, dan zoeken ze het de volgende keer maar lekker zelf uit toch.

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 18:03

Als ik jouw was zou ik idd langs gaan en zeggen dat ze de volgende keer fijn iemand anders kunnen regelen daarvoor. Echt belachelijk zeg!!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 18:08

wat een idioterie zeg?! Maar je was toch ook op zoek naar een andere stal? Het zou bijna hoog tijd worden zou ik zeggen! Haha!

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 18:19

Ik had al die dingen dus echt niet gedaan he. ik had die paarden eten en water gegeven, buiten/binnen gezet en de stal bijgehouden en voor de rest konden ze het van mij zelf uitzoeken. grote schoonmaak doen ze maar als ze terug komen van vakantie.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 18:20

timilon schreef:
jeetje,wat een naaie-streek zeg!nou,ik had die pony iig een pak rammel gegeven en verders haden ze het uit kunnen zoeken,stelletje idioten!


De pony heeft inderdaad wel wat hippisch verantwoorde schoppen onder zijn kontje gekregen hoor Schijnheilig

Het is trouwens niet bij mij op stal hoor, maar bij de buren. Fijn als je je eigen paard gedaan hebt nog even die van anderen gaan doen.... pffft.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 18:21

Gadverdamme zeg...

Zo ga je toch niet met mensen om zeg?

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 18:25

Jeetje wat een aso's heb je toch he! echt niet te geloven gewoon Boos! Ik zou ook super kwaad zijn hoor!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 18:26

Faktuurtje sturen met alle uren die je daar hebt doorgebracht + gevarengeld eisen vanwege de pony.. Schijnheilig

Wat een lef zeg om dit zo te doen..

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 18:26

Jeetje dan geef je tog een bloemetje ofzo Verward
En zeg je netjes dank je wel en zeg je ook nog eens als je terug bent!!
Heel asociaall hoor!!

tantethee
Berichten: 4110
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 18:27

ik ging naar ze toe, om het er toch eens over te hebben....

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 18:31

Dat is inderdaad stank voor dank, mag jij even voor hun de hele stal op gaan knappen. Ik zou ze er nog wel even op aanspreken. Ze hadden je op z'n minst een bedank(je) mogen geven/sturen!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 18:34

Een briefje typen met alle gewerkte uren x 12,50 euro (uurloon), en als rekening in de brievenbus doen. Als hun zo doen, dan kan jij het ook! Kom op zeg, dit is toch asociaal?
En een volgende keer zeker geen ja zeggen, maar ja, dat had je zelf vast ook al wel bedacht.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 18:34

Ze erop aanspreken ga ik zeker nog doen, maar ik wacht wel even tot ik zelf een beetje 'afgekoeld' ben.....
Youngster, dat is ook een idee Haha!

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:01

Dat is een goeie carool! Recht heb je erop hoor supertje, als je je daar helemaal uit de naad heb gewerkt

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:09

Supertje schreef:
Ze erop aanspreken ga ik zeker nog doen, maar ik wacht wel even tot ik zelf een beetje 'afgekoeld' ben.....


Niet wachten tot je afgekoeld bent, want dan denk je misschien: "Laat maar zitten" Gewoon nu gaan Lachen Dit kan echt niet Ik zou me er echt onwijs voor schamen om iemand zo'n waslijst met klusjes in handen te duwen en nu blijkt het ook nog met dingen te zijn die ze normaal zelf al niet eens doen Boos!

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:09

Ik weet hoe je je voelt. Alleen dan is bij mij net iets anders gebeurd maar oke. Het is en blijft natuurlijk niet leuk

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 20:12

nouwja dat slaat echt helemaal nergesn op Scheve mond aso's!!!

Geen bedankje Boos!? ik zou ze ff de wind van voren geven!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 20:42

ik had et niet eens gedaan met zo'n lange lijst..
wat verwaand om zo te doen zeg !
zou eens mooi even zelf een lange tijd op vakantie gaan en EISEN dat ze hetzelfde bij jou doen..

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 20:49

Super, ik had mijn mond zeker niet dichtgehouden.
Maar ja, wel moeilijk, want het zijn je buren he.......... Frusty

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 20:50

Saskia9 schreef:
ik had et niet eens gedaan met zo'n lange lijst..
wat verwaand om zo te doen zeg !
zou eens mooi even zelf een lange tijd op vakantie gaan en EISEN dat ze hetzelfde bij jou doen..


nouw k denk dat het zulke mensen zijn dat als zij zo'n lange lijst aan hun geeft dat ze NIKS doen