Wie weet er een goede instructiekamp?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Wie weet er een goede instructiekamp?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-01 18:55

Hoi,

Ik ga elk jaar samen met een vriendin op ponykamp. Toen we dit jaar op ponykamp gingen, leerden we echter niet meer zoveel, ook omdat we steeds meer bezig zijn met dressuur.
We willen dus graag op een ''instructiekamp''. Een kamp waar je dus veel leert. Zowel lessen als dressuur en springen.
Wie weet er een goed instructiekamp? Wij hebben helaas geen startkaart, dus we kunnen niet naar Ermelo.

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 20:43

Hoe fanatiek ben je en wat wil je werkelijk leren. Ik denk dat je beter regelmatig les kunt nemen en op ponykamp lekker genieten van de andere omgeving, de paarden en het buiten-zijn. Maar dat is mijn visie maar. Je zou bijvoorbeeld eens in Engeland kunnen rondneuzen, er zijn daar meer mogelijkheden om met specifieke zaken bezig te zijn dan hier. Voorwaarde is natuurlijk dat je vrij vloeiend engels moet spreken.

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-01 20:46

Ik wil liever wel in Nederland blijven...

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 20:54

De Harry's Horse instructieweken in Ermelo, die zijn er ook voor ponies. Dressuur, springen en all-round in diverse klasseringen.....
Staat binnenkort in de P&S...

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 21:00

ja in ermelo, daar leer je echt een heleboel en het is ook best wel gezellig!

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-01 21:18

Maar ik Ermelo heb je toch een startkaart nodig?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 21:24

Geen idee, maar je kan ze natuurlijk gewoon even bellen om het te vragen?

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 22:34

In Ermelo heb je iig wel een eigen pony nodig... Ik weet niet of je die hebt?

En in 1 week veel leren van een vreemde instructeur is ook nogal moeilijk. Daarom sluit ik me ook aan bij Ikke. Maar ik weet misschien nog wel wat leuks en wat heel anders voor je:
Een ponykamp op Texel (ik ben daar begeleidster geweest 2 jaar lang, ik weet nog niet of ik deze zomer weer ga). Max. 12 kinderen, héééle leuke pony's en paarden (echt van fjord tot arab, en van KWPNer tot Bonte Tinker).
Er is 1 x dressuurles, 1x springles en als iedereen wil is er ook carrouselles (vaak wel). Verder natuurlijk heel veel rijden door het bos en lekker crossen over het strand. (maar je wordt wel vies, vooral als ik voorop rijdt, want mijn paard gooit nogal met modderkluiten :lol: )

Het is gewoon erg gezellig omdat het zo'n kleine groep is, voor ons als begeleider is het ook leuk en de meeste kiddies kunnen het prima met ons vinden. We maken er gewoon een groot feest van altijd, en het rijden over het strand blijft gewoon fantastisch!

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 22:40

Idd, ermelo heeft hele goede instructie kampen!
Goede trainingen van instructeurs die per les wisselen. Interresante clinics en het is er idd nog gezellig ook! Tong uitsteken

Je hebt er idd een startkaart voor nodig.
Je hebt:
* All-round kamp = springen,dressuur & cross, moet je B
met winspunten voor hebben
* Spring kamp = zoals het al zegt echt op het springen gericht,
is op verschillende niveau's en ook daar moet
je afhankelijk van welk niveau in een bepaalde
klasse winstpunten hebben.
* Dressuurkamp = (zie springen)alleen dan met dressuur

er komt binnenkort weer info over in de paard en sport en anders kun je zo het federatiecentrum ff bellen!!

Het is een aanradertje!! Pling

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 23:21

hoi,

je kan ook bij ons op ponykamp komen, kijk maar eens op http://www.home.zonnet.nl/stalsintels.

we doen alles, dressuur en springen, enz!!! buitenrijden en er is ook altijd een verrassing!!

Kijk maar ff op de site, of stuur anders ff een mailtje!!:))

gr linda Lachen[/url]

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 11:14

bij ons op stal worden ook wel eens instructiekampen gegeven maar dat is meestal voor de kinderen die normaal ookles hebben van de instructrice maar er was ook een keer een meisje dioe was met haar buurmeisje mee en die wil nu nog steeds les van haar omdat ze in die week zoveel meer geleerd heb.

(je bent dan wel met ze 2-en 3-en of 4-en en het is eigenlijk alleen dressuur)