Ode aan het manegepaard

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Annsel

Berichten: 122
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Zwolle

Ode aan het manegepaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 21:45

Hier dan even, voor iedereen die ooit op een manegepaard heeft neergekeken of iemand kent die er op neerkijkt. Het zijn namelijk kampioenen. Ff een paar verhaaltjes:
Destiny, ijzersterke pony die soms 4 uur moet lopen op zaterdag (andere dagen ong. 2 uur) en tis een topper! Ze is misschien soms een beetje chagarijnig, maar dan mag ze gewoon extra de wei in, om haar ff wat meer vrijheid, blijheid te geven. Des verdient haar bix dubbel en dwars, en als je haar eerlijk rijd is ze zo fijn en goed te rijden
Calypso is een ex wedstrijdpaard (zie profiel en avatar) met een stel papieren en een flinke carriere. Moet haar uurtjes ook lopen, ook af en toe wat springlessen maar dit dier is zo verschrikkelijk recht door zee en fijn! Echt een leerpaard die zo enorm statig is dat je er automatisch tegenop kijkt.
Verder nog even dan Boreas, een paard dat serieus pirouettes draait met een manegeruiter, en met zuh oortjes naar voren en de lol erin. Wil graag werken en ondanks zijn verschrikkelijke lompe boerenknollen uiterlijk kan hij alles. Is het niet geweldig? Ik vind het een voorrecht om op deze te kunnen rijden! Ik rij dan dus op manegepaarden, maar ik ken de woorden "aanleuning" en "achterhand eronder" mede dankzij deze 3 geniale paarden!
Ode aan mijn toppers die me zoveel leren!!!


Flor

Berichten: 1040
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 21:50

Alle manegepaarden zijn tof Lachen. Heb nou zelf een eigen paard, maar ben toch wel blij dat ik het op de manegepaarden heb kunnen leren

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 22:02

Ik heb een zeer diep, innig respect, voor manegepaarden, en idd zoals je onderwerp:
ODE AAN DE MANEGEPAARDEN!!

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 22:34

Natasha schreef:
Ik heb een zeer diep, innig respect, voor manegepaarden, en idd zoals je onderwerp:
ODE AAN DE MANEGEPAARDEN!!


Helemaal mee eens! Ik denk dat de meeste ruiters/amazones begonnen zijn op een manegepaard/pony. Misschien iets voor mensen die ook zo begonnen zijn, maar toch op deze paarden neerkijken, om aan terug te denken.

Ik heb ook hele goede herinneringen aan manegepony's en paarden.

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 23:38

ik rij nog ieder woensdag bij ons op de manege heb echt respect voor die paarden!! ik rij ook altijd op een paard die die dag nog niet gelopen heeft zodat ik niet op een paard rij wat al 1 of 2 uur heef gelopen en kan die dus lekker naar de stal Knipoog
manege paarden zijn echt goud waard wat die allemaal moeten doen en laten doen Lachen

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 07:06


Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 08:12

Idd, manege paarden zijn geweldig Lachen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 08:49

Zonder manegepaarden zou denk ik de helft van alle bokkers niet hebben leren rijden! Wat die beesten doen en toestaan inderdaad... echt petje af hoor! Heb ook alleen maar mooie herinneringen aan manegepaarden. Aan de maneges soms wat minder, maar dat heeft verder niets met dit topic te maken!
Ik zou btw. zo weer bij een manege gaan rijden mocht ik Maus opeens niet meer kunnen doen!

Der Ellmauer Dancing Queen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 09:24

Ik heb zelf les gehad op manegepaarden. WAt hierboven staat, zonder de manege had ik nooit kunnen leren rijden en had ik aan mijn eigen paarden niets gehad. Ik heb inderdaad veel respect voor manegepaarden met hun eindeloos geduld en hun intelligentie om tussen het gebonk en getrek door toch nog wat hulpen te kunnen herkennen.

De hond is de betere mens

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 09:26

Ode aan alle manegepaarden en pony's!

Let love shine so bright

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 09:27

Ik heb jaren op een manege gereden. Inmiddels heb ik een eigen paard jawel: een ex-manegepaard. Hij is nu nog fantastischer dan hij voorheen al was. Het manegeleven heeft hem gemaakt tot wie hij nu is, soms valt dat mee en soms valt dat tgen. Respect voor deze keiharde werkers, brave zielen en knuffels...

...

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 09:33

Ik heb zelf 1 (eigenlijk 2) eigen paarden dus ik heb kansen genoeg om te rijden. Maar ik rij wel nog elke week op een manegeknol(helaas gaat dat waarschijnlijk niet lang meer duren maar daar zijn andere redenen voor). Ik heb er op leren rijden, en mijn vriendinnen daar hebben eenmaal geen eigen paard en ik rij er graag mee, lekker ontspannen, wat lachen en gek doen enzo... Je moet het als manegepaard maar kunnen, ik weet niet hoeveel ruiters op 1 week, met verschillende ervaringen, verschillende rijstijlen, verschillende karakters, rondrijden en dan nog braaf blijven. Ik geloof dat mijn paard een manege als levensgevaarlijk zou bestempeld worden Haha!

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 09:47

Ik heb van mijn 8e tot anderhalf jaar geleden nog op de manege gereden mijn huidige paard zorro heb ik van de manege gekregen. Echt een toppaard heb al bijna 5 jaar plezier van hem en hij word al bijna 32.

Saera

Berichten: 178
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:08

aan de meeste manegepaarden is niks mis, en ze zijn zeker niet minder

miss you
Uneksia

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:13

De meesten zijn zo gek als een deur adt ze dat geklots en gehang zomaar accepteren! en daardoor zijnz e ook helemaal geweldig dat ik het van ze mocht leren

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 14:26

Naast dierendag mag er best een "dag van het manegepaard" uitgeroepen worden.

Haha!

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 15:31

Prisca: eigenlijk wel Lachen
Ik rijd naast mijn eigen paard ook op manegepaarden Lachen
Daar heb ik op leren rijden.
Ik heb groot respect voor manegepaarden en hun eindeloze geduld!

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 16:34

inderdaad ode aan het manegepaard!!

ik rijd nu al 10 jaar op een manege.. echt supergezellig!!
ik zou er echt niet weg willen!!
zonder die paarden had ik nooit kunnen leren rijden..

shadowfriend
Berichten: 39
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: omgeving joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 16:45

manege paarden zijn echt OK dan! als die er niet geweest waren
zouden waarschijnlijk heel veel mensen hier op bokt nog niet zo heel veel ervaring met paarden zouden hebben
(denk ik)

-=_+,.;'Be an Angel, Think i'm Sweet';.,+_=-

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 16:45



Ik denk dat menig ruiter ooit heeft leren rijden op een manege paard.

Zo hebben wij ook een aantal oudjes, die elke dag geweldig hun werk doen! Lovers

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

DinkyToy

Berichten: 251
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In 't hoge noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 16:47

Helemaal mee eens!!!

Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 16:51

Manegepaarden zijn geweldig; geen eigen baasje, altijd andere kinderen die hem allemaal anders en soms helemaal niet goed berijden; echter blijven veel van hen vrolijk en gezellig met streken en alles. Ik rij trouwens, behalve op me verzorgpaard, nog elke week op een manegepony en die is super!

Hallo??

Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 16:52

Annsel schreef:
Hier dan even, voor iedereen die ooit op een manegepaard heeft neergekeken of iemand kent die er op neerkijkt. Het zijn namelijk kampioenen. Ff een paar verhaaltjes:
Destiny, ijzersterke pony die soms 4 uur moet lopen op zaterdag (andere dagen ong. 2 uur) en tis een topper! Ze is misschien soms een beetje chagarijnig, maar dan mag ze gewoon extra de wei in, om haar ff wat meer vrijheid, blijheid te geven. Des verdient haar bix dubbel en dwars, en als je haar eerlijk rijd is ze zo fijn en goed te rijden
Calypso is een ex wedstrijdpaard (zie profiel en avatar) met een stel papieren en een flinke carriere. Moet haar uurtjes ook lopen, ook af en toe wat springlessen maar dit dier is zo verschrikkelijk recht door zee en fijn! Echt een leerpaard die zo enorm statig is dat je er automatisch tegenop kijkt.
Verder nog even dan Boreas, een paard dat serieus pirouettes draait met een manegeruiter, en met zuh oortjes naar voren en de lol erin. Wil graag werken en ondanks zijn verschrikkelijke lompe boerenknollen uiterlijk kan hij alles. Is het niet geweldig? Ik vind het een voorrecht om op deze te kunnen rijden! Ik rij dan dus op manegepaarden, maar ik ken de woorden "aanleuning" en "achterhand eronder" mede dankzij deze 3 geniale paarden!
Ode aan mijn toppers die me zoveel leren!!!


Leuk dat je zo'n topic bedacht hebt! Dat verdienen de trouwe manegepaardjes!

Hallo??

Jokonootje

Berichten: 4830
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 16:58

zo hebben wij een merrie`tje van in de 30 die nog netjes 2 beginners uurtjes per dag mee sloft in de bak... geweldige pony inderdaad ze is soms een beetje chagie maar onder het rijden zal ze nooit chagie doen !! en heeft al menig mens leren rijden hier in leeuwarden en omstreken ...


dus ODE AAN HET MANEGE PAARD .... !!!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 17:06

Op de manege waar ik heb leren rijden heb ik zo ontzettend veel geleerd zowel van de brave paarden als van de koppige !!! Ik ben dol op de manege paarden. Heb onwijs veel respect voor die dieren ( kan mijn paard nog wat van leren ) Haha!

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: estell__, HuyanaJoy, meniekske, Monique1963 en 43 bezoekers