Huisje Boompje Beestje....

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Huisje Boompje Beestje....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 18:22

Voor de mensen die nog meer (al) in deze situatie zitten, hoe voel je je eronder?

Ik zit dus inderdaad naar mijn gevoel al in het burgelijke schema van Huisje Boompje Beestje.... ik woon samen met mijn vriend in een koophuis, we hebben een tuin met boompjes (ahum, een jungle meer) en idd een stuk of wat beestjes. Allebei een baan die we leuk vinden, een auto die het meestal wel doet, we betalen keurig netjes onze rekeningen en belasting, en doen geen rare dingen. Prima zou je zeggen... ja prima vaak wel, maar SOMS...!!!!

Nu ga ik niet in alle details treden, maar soms heb ik het gevoel dat ik hier veeeeeel te vroeg mee begonnen ben. Voel me soms net 40, als ik met mn strijkbout aan de gang ben, de ramen aan het lappen ben (het lijken nu net zebra ramen... Verward ), of de badkamer aan het schrobben ben. Dan denk ik "jeeeee, waar zijn die jaren dat ik lekker onbezonnen mn gang ging en niks MOEST". Dan mis ik het wel. Dan vraag ik me af of ik niet veel te vroeg aan een baan ben begonnen, of ik niet veel te vroeg de grote stap heb genomen om een huis te kopen, of ik me niet veel te vroeg allerhande verplichtingen aan heb gemeten. Scheve mond Scheve mond

Wie herkent dit nog meer?


irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 18:27

Het bekende is-dit-alles- gevoel Knipoog
Doe Maar heeft het ooit zo goed verwoord.

Ik denk dat iedereen wel zo'n periode in zijn leven heeft, waarin het allemaal een beetje gezapig voorthobbelt. De kunst is dan om toch weer nieuwe uitdagingen, nieuwe stippen aan de horizon te vinden zodat je er weer volop voor kunt gaan.
Ik herken het gevoel maar al te goed, ben er nu gelukkig weer overheen, maar een paar jaar terug had ik het ook vrij sterk.
We hadden alles zo'n beetje bereikt waar we vroeger van droomden en dan val je toch een beetje in een gat als het eenmaal zover is.

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 18:34

Wat heb je toen gedaan om het te verbeteren?

En waar kwam het bij jou toen vandaan? Uit jezelf, of waren er ook "elementen" van buitenaf die dat beinvloedden?

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 03:07

Nou Koortje, prepare... (komt een flink verhaal denk ik)

Ik ben nu 21 en woon nu 3,5 jaar samen met mijn vriend. Omdat hij al op zichzelf woonde trok ik vrijwel gelijk bij hem in (eerst een weekend blijven slapen en steeds een nacht meer, je kent het wel). Binnen een paar maanden woonden we dan ook officieel samen. Hij een leuke baan, ik een leuke baan en lang leve de lol. Toen kreeg ik mijn klachten (chronische schouderklachten, geen oorzaak bekend). Ik kreeg een andere functie op mijn werk (van horeca naar administratie) en kon nog maar een paar uur per dag dingen doen. Werken zit er nu ook niet meer in. Anderhalf jaar geleden is deze koopwoning waar we nu in wonen gekocht. Huis staat op zijn naam, omdat het onduidelijk was wanneer ik weer kon werken en hoe het met mijn gezondheid verder zou gaan. Op het moment kan ik nog steeds niet werken en zit ik veel thuis. Mijn vriend is dus verantwoordelijk voor de inkomsten (hij heeft een hele goede baan, dus dat is het niet) en dat is en blijft gewoon vervelend. Hopelijk komt er binnenkort verandering in want na alle therapien, scans en dergelijke komt er een kijkoperatie midden april.

Maar goed, dat terzijde. Het ging voornamelijk om het "burgerlijke" en "vroeg gesettelde" gevoel. Dat heb ik zo af en toe ook wel. Het IS natuurlijk ook wel zo, maar ach, ik voel me er wel lekker bij...
Alle factoren die jij noemt zijn hier ook aanwezig:
- Huisje (idd, koopwoning)
- Boompje (zowel voor als achtertuin Haha!)
- Beestjes (hond en knaagdier)
- Auto (bij ons doet hij het by the way altijd *LOL* )

Mijn vriendinnen zijn over het algemeen allemaal student en leven heel anders. Vraag me dan ook niet hoe vaak ik lachend burgerlijk wordt genoemd omdat ik zaterdagavond thuis blijf...

Het gevoel dat ik er veel te vroeg aan begonnen ben heeft bij mij maar een tijdje gespeeld. Kwam voornamelijk door mensen om mij heen. Maar toen bedacht ik mij dat ik me eigenlijk heel fijn zo voelde. Laat mij maar lekker zekerheid hebben en het hoeft allemaal niet zo heftig meer. (Ik wordt nu ook dermate beperkt natuurlijk, maar dat niet meegerekend)

Zo heel af en toe ga ik nog eens lekker een zaterdagavondje stappen met vriendinen, maar ik vind het net zo gezellig om met een paar mensen gewoon thuis af te spreken.

Ik heb me er al bij neergelegd en voel me er heerlijk bij. Nu nog even gezond en een leuke baan en het is helemaal top!

Één tip: maak je niet te druk om wat anderen zeggen en denken. Ga eens bij jezelf na of je jezelf er inderdaad af en toe wat raar bij voelt of dat je die vastigheid eigenlijk wel heel fijn vind...

En als je denkt dat je een saaie trut wordt (:D), nodig lekker wat vriendinnen uit en stuur je vriend een avondje de hort op en je bent het gevoel zo weer kwijt hoor! Ach gut

Mwa, valt me nog heel erg mee met de lengte van het bericht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 07:39

Ik ben nu 23 en woon nu 3 jaar samen met mijn vriend. Ik herken je gevoel deels. Als ik aan het schoonmaken ben en rekeningen aan het betalen ben, dan denk ik wel eens terug aan de goeie ouwe onbezorgde tijd. Maar ik ben toch heel tevreden met mijn leven zoals het nu is.
Lieve vriend, mooi huis en een auto die het perfect doet Knipoog

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 08:37

Ik ben 23, woon nu zo'n 2,5 jaar samen met mijn vriend.
Ook ik herken een deel van je verhaal,maar zie wel een hoop positieve kanten.

Afgelopen weekend nog lekker met vrienden gekookt en lekker een filmpje zitten kijken.
En dat deed ik 2,5 jaar terug niet, want toen hadden we niets voor ons zelf.
En het is inderdaad wat "eentonig", maar ik vind het nog steeds heerlijk dat ik mijn eigen stekkie heb, kon thuis namelijk niet zo met mijn broer'tje Haha!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 08:59

Je wilt het allemaal het vaste het huisje, beestje en boompje maar zodra je het hebt ben je nog niet tevreden of wil je het niet meer. MEER wil je nog niet maar je blijft onrustig niet tevreden gevoel hebben. Terwijl je alles hebt wat je hartje wil. Is dit een verwend gevoel of is het te snel te vast geworden?. Wilde je eigenlijk nog vrij zijn meer beleven meer doen voordat je voor dit ging. Allemaal vragen die door je hoofd gaan weet ze maar al te goed.

Lang heb ik hiermee ook rond gelopen bleek dus dat ik het wel wilde maar eigenlijk ook niet. Kon me rust niet vinden wil nog zoveel gekke dingen doen en leven. Toen op een geven moment toch maar het roer omgegooit en anders gaan leven. Wel een eigen appartment maar wel alleen veel vrijheid en toch een vriend die heeft zijn eigen leven en huis. Heb toch me huisje en beestje geen boompje en vooral veel vrijheid geen verplichtingen ook naar mijn familie toe doe ik wat ik wil. Heb nu me rust gevonden weet nu wat ik wil. Soms moet je je hoofd een paar keer stoten voordat je weet wat je wil. Maar als je het dan hebt heb je ook je rust.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 09:18

Ik denk ook weleens over dit soort dingen na. Mijn conclusie is dat eigenlijk alles wel een 'sleur' wordt, of je nou nog thuis woont en op school zit, of je werk hebt, het is altijd hetzelfde ritueel; opstaan, verplichte dingen doen (werk, school, huishouden etc.), paardrijden, slapen en de volgende dag is het weer hetzelfde verhaal.

Maar de kunt is om daarbij steeds nieuwe uitdagingen te hebben en afwisselende dingen te doen, maar misschien vooral om een 'doel' te hebben in je leven. Die afwisselende dingen kunnen dingen zijn als een vakantie waar je naar uit kijkt, nieuwe auto, nieuw paard, verhuizen, etc. etc. En uitdagingen en doelen zijn vaak weer wat abstracter. Zo probeer ik het altijd te zien, en van elke dag iets leuks te maken. Wat mij alleen altijd beangstigd is het ouder worden. Het idee dat je nooit meer terug kan naar 'toen'.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 11:22

Goh, toch wel fijn dat ik niet de enigste ben die zo denkt, en dat er mensen zijn die jonger zijn als mij die het ook zo hebben...

Ik denk dat het idd belangrijk is dat er afwisseling is, dingen om naar uit te kijken, en dingen "buiten het huisje boompje beestje" om, zoals uitjes met vrienden en dat soort dingen. Dat is er ook wel, ben in het weekend altijd zo druk als een aap met allerhande dingen, dus het komt wel goed. T is gewoon een gevoel wat me af en toe besluipt...

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:29

Ik ben 24, heb ook huisje, boompje, beestje en ben (zelfs) getrouwd Knipoog
Ik vind het heerlijk!
Lekker op jezelf, zelf weten wat je doet. En ja daar hoort schoonmaken zo af en toe ook bij.
Maarja ik heb dit nu ruim 0,5 jaar dus misschien krijg ik ook nog wel van die gedachten dat ik eens wat anders wil Knipoog.

:evaw:

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:37

Hier ook huisje boompje beestje. Ik heb ook wel eens het gevoel van "is dit het nou?" maar dat slaat meestal op mijn werk. JE werkt vooral om rekeningen te betalen, tenminste, ik wel. Huishouden is een moetje voor me, maar ik doe dat te weinig om daar over te kunnen klagen. Ik denk niet dat er nog een terug is: je moet leven, daarvoor moet je werken. Ik vind het wel eens ooit jammer dat er zo weinig ruimte is voor andere dingen.

De hond is de betere mens

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:58

Hier een ex-huisje, boompje, beestje. Ben na ruim 6 jaar weer sinds een week vrijgezel.
Buiten het feit dat de relatie niet lekker liep, had ik ook deze gevoelens; Is dit alles?
Ik moet zeggen, er is een last van mijn schouders gevallen. Maar wellicht komt dit ook doordat ik in een ongezonde relatie zat.

זכור

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:09

Hier ook een huisje, beestje, balkonnetje. Ik vind het heerlijk. De enige momenten dat ik weleens denk, "is dit het nou?" is wanneer ik met het huishouden bezig ben. Maar eigenlijk wil ik nog veel vaker thuis zijn. Ik heb wel jaren een wild studentenleven geleid, en ik ben blij dat ik eindelijk wat rust en huiselijkheid heb.

Je zegt het zelf al, je doet nooit rare, onbezonnen dingen. Nou, ga dat gewoon eens doen. Ik zou niet zo snel weten wat, maar ga gewoon eens onverwacht uit eten als je een keertje geen zin hebt om te koken, kampeer een nachtje in de tuin, geef een uitgebreid diner met vrienden, verplaats je meubels compleet (whoot! avontuurlijk!). Dat soort dingen.

Veel plezier!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:40

Ik woon nu 2 jaar samen, maar ik heb er eigenlijk helemaal geen last van.
Ik was echt wel toe aan dat samenwonen. Heb mijn "wilde" tijd wel gehad en heb zeker niet het idee dat ik iets heb gemist.
Ik vind het heerlijk, vooral in de zomer, lekker buiten bezig zijn met paardjes of gewoon lekker buiten zitten met een hapje, drankje en wat vrienden. Ik vind het ook niet saai, aangezien ik genoeg dingen doe waar ik zin heb. Ik vind dressuur leuk, dus als ik zin heb pak ik op zondag mijn auto en ga een middagje paarden kijken. Ik ga rustig in mijn eentje, dat boeit me geen zak.
Ja, schoonmaken heb ik een hekel aan, dus als ik echt geen zin heb gaat dat met de Franse slag, maar het hoort erbij. Daar kun je over zeuren, maar dan had je thuis moeten blijven wonen.
Ik doe bijvoorbeeld een halve dag schoonmaken, en daarna vind ik het wel leuk geweest en dan ga ik wat voor mezelf doen.
Op zondag houd ik vaak vrij voor sociale aangelegenheden met familie en/of vrienden.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 13:33

Tja ik herken nu pas dat gevoel! Ik dacht dat ik tevreden was met wat ik vroeger had; vriend, koophuis en mijn beesten, dus huisje boompje beestje, maar nu ik alweer meer dan een 1/2 jaar vrijgezel ben moet ik heel eerlijk zeggen dat dit me meer bevalt dan dat ik ooit had durven dromen

Ik besef nu pas dat dit leven ook heerlijk kan zijn en dat ik helemaal nog geen "huisje, boompje, beestje mens" ben, sterker nog, ik mis het helemaal niet om altijd maar de rotzooi op te moeten ruimen van mezelf maar al helemaal niet dat van een ander, ik mis ook niet het eeuwige thuiskomen en dan nog de was van 2 moeten doen en strijken en koken en mijn paard doen en overal aan moeten denken............ Eerlijk gezegd voel ik me nu ik "alleen" ben echt geweldig en ben ik erachter dat dat huisje boompje beestje verhaal nog even een "ver van mijn bed show" is Knipoog

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 14:11

napoleon schreef:
Tja ik herken nu pas dat gevoel! Ik dacht dat ik tevreden was met wat ik vroeger had; vriend, koophuis en mijn beesten, dus huisje boompje beestje, maar nu ik alweer meer dan een 1/2 jaar vrijgezel ben moet ik heel eerlijk zeggen dat dit me meer bevalt dan dat ik ooit had durven dromen

Ik besef nu pas dat dit leven ook heerlijk kan zijn en dat ik helemaal nog geen "huisje, boompje, beestje mens" ben, sterker nog, ik mis het helemaal niet om altijd maar de rotzooi op te moeten ruimen van mezelf maar al helemaal niet dat van een ander, ik mis ook niet het eeuwige thuiskomen en dan nog de was van 2 moeten doen en strijken en koken en mijn paard doen en overal aan moeten denken............ Eerlijk gezegd voel ik me nu ik "alleen" ben echt geweldig en ben ik erachter dat dat huisje boompje beestje verhaal nog even een "ver van mijn bed show" is Knipoog


Jaaaaaaaaa we kunnen elkaar echt het handje schudden ik ken het gevoel helemaal. Heb nu echt weer het gevoel van IK LEEF lekker spontaan. Is het huis bv zooitje is het lekker mijn zooite. Voor is het ook ver van me bed show en kids al helemaal niet.

Tuurlijk kan je leven als je samenwoont maar het is toch anders. Ik heb het niet zo op familie bezoekjes en op de bank hangen ben liever bezig.
Maar als ik zie hoe lang mensen samenwonen denk ik toch dat jullie het moeilijk moment nog niet gehad hebben. Dat moeilijke moment komt na 3/4 jaar dan valt er even een dood punt. Of de relatie moet verder (trouwen kids) of het houdt op. Zeg niet dat dat bij iedereen komt maar merk wel dat als het stuk gaat het vaak op dat soort moment gaat. Ik heb dit bij mezelf gezien maar ook bij veel mensen om me heen. Pasgeleden weer met een goede vriendin van me 34 jaar 3 samen in een eigen huis totaal 6 jaar samen en opeens is het "op".

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 14:17

gelukkig heb ik dat gevoel na 6.5 jaar nog niet.

tuurlijk is opruimen niet mijn leukste bezigheid, maar dat hoort er nu eenmaal bij, maar ook vaak genoeg is bij ons de boel de boel.
Strijken, wat is dat?

we hebben dan ook geen preciese etenstijden, we doen wat dat betrefd maar wat Lachen

verplichte bezoekjes doen we niet aan, als we zin hebben gaan we naar de thuis basis, niet omdat het zo hoognodig moet.

verder heb k het geluk dat mijn vriend zich wel interreseerd in de paarden, niet dat hij behoefte heeft om zelf te rijden, maar hij gaat wel regelmatig mee.

Zo rijd hij motor en ga ik regelmatig mee.

kinderen willen we niet, omdat we dan wel denken dat er een sleur komt.

Dus we vervelen ons nog niet Lachen
hoop ook niet dat dat gaat komen


essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 14:26

runningkawa schreef:
kinderen willen we niet, omdat we dan wel denken dat er een sleur komt.

Dus we vervelen ons nog niet Lachen
hoop ook niet dat dat gaat komen


Ik wil op den duur wel graag kinderen, maar ik denk dat je dan weleens verlangt naar de tijd dat je kon gaan en staan waar je maar wil (zonder dat je eerst een kind + spullen moet inpakken)
(ik zie ook aan een paar collega's op mijn werk dat die het in mijn ogen niet echt handig aanpakken met kinderen. Een draait over alleen voor op en zit nu dus over de rooie thuis, omdat ze werkelijk 24/7 met de kids bezig is)

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 18:04

Ja hier ook een huisje boompje en beesje.
Ik woon nu drie jaar samen en ik geniet ervan, echt heerlijk vindt ik het.
Ramenlappen, schoonmaken enz enz doe ik echt met plezier elke keer weer.
Ja soms heb je wel eens van die dagen dat je geen zin heb maarja het moet dan toch.
Strijken doe ik echt never nooit, alleen ramon die strijkt zelf zijn overhemden voor zijn werk want dat doe ik dus niet.
En ja kinderen daar wordt aan gewerkt zal ik maar zeggen Haha!
We vervelen ons ook nog zeker niet want daar hebben we het te druk voor.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 18:37

Ik woon nog niet zo heel lang samen, een half jaar ongeveer. Heb wel mijn eigen huis gekocht twee jaar geleden en natuurlijk de bijbehorende tuin en beestjes Haha!
Ik vind het allemaal wel fijn zo! Doen en laten waar ik zin in heb, rijden wanneer ik zin heb, etc.
Het enige nadeel is het huishouden, maar dat deed ik toen ik bij mijn vader woonde ook al veel. Nu probeer ik zo weinig mogelijk te doen.
Ik heb al een half jaar niet gestreken Knipoog

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 09:38

runningkawa schreef:
gelukkig heb ik dat gevoel na 6.5 jaar nog niet.

tuurlijk is opruimen niet mijn leukste bezigheid, maar dat hoort er nu eenmaal bij, maar ook vaak genoeg is bij ons de boel de boel.
Strijken, wat is dat?

we hebben dan ook geen preciese etenstijden, we doen wat dat betrefd maar wat Lachen

verplichte bezoekjes doen we niet aan, als we zin hebben gaan we naar de thuis basis, niet omdat het zo hoognodig moet.

verder heb k het geluk dat mijn vriend zich wel interreseerd in de paarden, niet dat hij behoefte heeft om zelf te rijden, maar hij gaat wel regelmatig mee.

Zo rijd hij motor en ga ik regelmatig mee.

kinderen willen we niet, omdat we dan wel denken dat er een sleur komt.

Dus we vervelen ons nog niet Lachen
hoop ook niet dat dat gaat komen


En zo blijft het ook leuk vind ik, als niet alles van te voren gepland is. Als je spontaan iets leuks bedenkt en je gaat dat doen, al rij je naar de andere kant van Nederland. En je hebt geen vaste etenstijden, je bedenkt het gewoon ter plekke. Of je hebt ineens zin om uitgebreid te koken, loopt even snel naar de supermarkt en haalt wat je nodig hebt, of je rijdt langs een pannenkoekenhuisje en bedenkt ineens dat je daar gaat eten. Daar hoef je niet alleen voor te zijn, dat kan dus ook in relatie, als je allebei zo bent.

Sommige mensen zijn in hun eentje meer huisje boompje beestje dan anderen die een relatie hebben! Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ChanelR, Fair, Foreverkliek, Googlebot, III, jadeken, leintje_, Lisselot, Maaikevdk, Mallow, Mondy, pretty, Sintara, TessaxQuincy, ual_95, xPearl en 72 bezoekers