Dode kat voor de deur...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Dode kat voor de deur...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 06:45

Ik ben net opgestaan omdat ik moet werken (thuiszorg) en voordat ik ga werken ga ik altijd nog even langs mijn vaders huis om even te computeren Tong uitsteken

Toen ik de deur opendeed lag er een dode kat in mijn voortuintje. Ik heb zelf een kat en die had ik even daarvoor nog gevoerd dus die zat nog binnen anders was ik me misschien helemaal lam geschrokken.
Die kat lag half opgerold zo dood in de voortuin, echt zielig. En het is geen dichte voortuin anders had ik misschien gedacht dat de kat zich daar verstopt zou hebben om te sterven (doen katten wel vaker). Maar deze had zich niet verstopt, hij lag echt zo open en bloot in het tuintje.
Mijn voortuin grenst aan een stoep en dan aan een straat. Nu dacht ik dus die kat is aangereden door een auto. En omdat ik een kattenluikje in mijn voordeur heb zouden die mensen misschien gedacht hebben dat het mijn kat was en daarom dat beestje zo hebben nergelegd.
Belachelijk, ik zou helemaal van slag zijn als het mijn kat geweest was, ik vindt het nu al verschrikkelijk.
Ik ga zo kijken of hij een naamkokertje om heeft en dan die mensen bellen. Anders moet ik eerst gaan werken en dan kan ik pas actie ondernemen.

Het is trouwens zo'n hele mooie gladharige raskat.... Ik heb wel enig idee van wie die kan zijn. Echt zielig hoor...


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 07:51

Jeetje, lekker zo op de zondagochtend Scheve mond Dat wordt dus zeker zoeken van wie de kat is? Anders even het asiel bellen, volgens mij halen ze de kat dan op.

Charaz

Berichten: 24262
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 07:53

Jeetje, maar katten die aangereden zijn liggen toch niet zo rond?

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 08:47

he getver hopelijk kun je de eigenaren inlichten.
Is wel rot om te doen maar dan weten ze teminste wat er met de kat is gebeurd, kan ook zijn dat hij zelf nog bij jou in de tuin is gekropen.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 08:48

Dat is geen leuke start voor de dag.....en heel sneu dat hij dood is, maar wat Nimber zei: weten wat er is gebeurd is soms beter dan dat je maanden naar je kat loopt te zoeken.

Je suis Charlie.

Stekeltje

Berichten: 310
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 08:53

Het kan ook zijn dat ie is aangereden en dat ie nog een "stil plekje"wilde zoeken en dat niet gehaald heeft, dat hoor je ook vaak. Hoop in ieder geval niet dat het een vergiftiging is, want dat heerst nu ook weer......

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 09:35

He bah zeg, wat rot voor dat beestje.

Het is inderdaad beter om te weten wat er is gebeurd dan dat je altijd op zoekt blijft naar je kat.
Evnentjes kijken of hij een adres kokertje heeft en anders misschien wel een chip of een tattoo.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Coolio

Berichten: 353
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: In het mooiste (en waarschijnlijk kleinste) dorp van Nederland :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 11:21

jeetje wat vervelend zeg.... hoop dat je de eigenaren op kunt sporen dan weten zei tenminste ook wat er met hun kat gebeurt is..

Many people will walk in and out your live, but only true friends leave footprints...

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 11:52

wat een naar gezicht, ben je er al achter?

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 12:40

Ik ben er al achter ja... Het was de kat van de buren (adres aan bandje). Ik heb nog aangebeld vanmorgen maar er deed niemand open. Omdat ze 2 kleine kinderen hebben heb ik besloten de kat maar even in mijn schuur te leggen. Het leek me zo vreselijk voor die kinderen als hun als eerste die kat zien liggen.
Toen ik terug kwam van hetw erken (net dus) wou ik aanbellen om het te vertellen. Toen kwamen er 2 mensen aanlopen die op het huis van mijn buren pasten (mijn buren waren dus op vakantie).
Hun hadden vanmorgen een briefje gevonden dat de kat was aangereden en dat die mensen hem voor de deur hadden gelegd. Maar ik wist dus niet dat iemand bij hun een briefje in de brievenbus had gedaan dus ik had die kat maar weg gehaald. Die mensen waren dus de hele morgen op zoek naar de kat.
Gelukkig is de kat nu terecht en wordt hij opgehaald door de dieranambulance.
Echt zielig voor die kinderen.
Wel netjes van de mensen die de kat hadden aangereden dat ze de kat naar het huis brengen en een briefje in de birevenbus deden met telefoonnummer van hun enzo. Alleen hebben ze hem voor de verkeerde deur gelegd....

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 12:56

Tja heel zielig idd voor het beestje, da's dus de reden dat als ik ooit een kat zou hebben hij niet naar buiten de straat op zou gaan......... ik zou niet kunnen slapen met de gedachte dat mijn kat kan worden aangereden en dat ie dan niet meer thuis komt

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 12:59

Lijkt me een vervelende gewaarwording :/

Het is natuurlijk vreslijk dat hij is aangereden, maar op zich vind ik het wel netjes dat die mensen stoppen, de kat van straat halen en een briefje maken.

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 13:02

Dat is dus de reden dat mijn katten niet meer buiten mogen. Mijn maatje hebben ze dood bij mijn deur neergelegd, vergiftigd Boos!
Het is alweer jaren terug gebeurd maar ik kan het nog steeds niet accepteren

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 13:17

Jeetje, dat is ook geen fijne start op zondagochtend zeg .. Scheve mond het zal je kat maar zijn

Wel goed dat ze een briefje in de brievenbus hebben gedaan, maar hoe krijgen ze het voor elkaar om het briefje wel in de goede brievenbus te doen, maar de kat in de verkeere tuin te leggen ? Verward

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 13:30

Yellowfish schreef:
Jeetje, dat is ook geen fijne start op zondagochtend zeg .. Scheve mond het zal je kat maar zijn

Wel goed dat ze een briefje in de brievenbus hebben gedaan, maar hoe krijgen ze het voor elkaar om het briefje wel in de goede brievenbus te doen, maar de kat in de verkeere tuin te leggen ? Verward


Ja dat vraag ik me dus ook af.... Misschien omdat de buren een hekje om hun voortuin hebben en ik niet Verward Snap het ook niet... maar ik schrok me dus wild vanmorgen....

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 03:15

Jeetje, kan me voorstellen dat je flink geschrokken bent zeg! Arm katje...

Wel geweldig van die mensen die hem hebben aangereden. Eigenlijk vind ik het heel normaal, maar toch ook wel heel dapper. Ik zou het ook heel fijn vinden als mijn kat (die ik overigens niet heb) werd aangereden, dat mensen het zo afhandelen. Tuurlijk is het vreselijk, maar dan weet je in elk geval wat er gebeurt is...

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 08:29

Ik zou ook ontzettend schrikken als ik ineens een dode kat voor mijn deur vind. En wat rot voor je buren.

Wij zijn ook ooit een kat verloren doordat hij werd aangereden. We hadden hem zelf gefokt. Maar gelukkig heeft hij wel een fijn leven gehad, lekker elke dag in het bos rennen en spelen met zijn moeder en broertjes en zusjes. Dat is zo'n groot nadeel van katten, dat ze doodgereden kunnen worden. Maar om ze daardoor niet naar buiten te laten vind ik ook niet eerlijk, want katten horen lekker buiten te kunnen. Tenzij je aan een drukke weg woont of wanneer het bepaalde raskatten zijn.

Mijn vader heeft trouwens eens een dode kat gevonden op de weg (dacht hij) en omdat hij niet wilde dat er auto's overheen zouden rijden, is hij gestopt met de auto om die kat van de weg te halen. Maar toen bleek dat die kat nog net leefde! Hij was wel heel erg gewond. Dus mijn vader belt aan bij het eerste beste huis en dat bleken de eigenaren te zijn van die kat! Een week later ging mijn vader weer langs dat huis om te kijken of de kat het had gered. Hij mocht binnen komen en die kat lag lekker in huis, hij had het overleefd. En die mensen waren zo blij dat mijn vader langs was gekomen, want ze wilden hem bedanken maar konden hem natuurlijk nooit meer bereiken.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 08:52

Jura schreef:
Mijn vader heeft trouwens eens een dode kat gevonden op de weg (dacht hij) en omdat hij niet wilde dat er auto's overheen zouden rijden, is hij gestopt met de auto om die kat van de weg te halen. Maar toen bleek dat die kat nog net leefde! Hij was wel heel erg gewond. Dus mijn vader belt aan bij het eerste beste huis en dat bleken de eigenaren te zijn van die kat! Een week later ging mijn vader weer langs dat huis om te kijken of de kat het had gered. Hij mocht binnen komen en die kat lag lekker in huis, hij had het overleefd. En die mensen waren zo blij dat mijn vader langs was gekomen, want ze wilden hem bedanken maar konden hem natuurlijk nooit meer bereiken.

Ik heb al een paar keer een kat van de weg af gehaald. Vind ik heel normaal. Helaas waren ze echt al dood toen ik ze aantrof en kon ik dus niets meer voor ze doen. Omwille van de eigenaars laat ik de kat niet helemaal aan gort rijden door andere auto's, vandaar dat ik ze altijd even aan de kant van de weg leg. Het beste wat je dan eigenlijk ook nog kunt doen is de dierenambulance bellen. Als de kat namelijk als vermist is opgegeven, dan hoeven de eigenaars tenminste niet in onzekerheid te blijven.

De hond is de betere mens

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 09:30

Ik doe zulke dingen ook altijd hoor, heb laatst een grote rat van de weg gehaald. Hij lag midden op de weg en zag er 'onbeschadigd' uit. Het leek zelfs of hij nog leefde, maar het bleek de wind te zijn die door zijn vacht blies. Maar ik heb hem aan de kant van de weg gelegd zodat hij niet plat gereden werd. En heb je mijn verhalen over de dierenambulance niet gelezen, ik zal ieder dier wat in nood is altijd helpen en naar de dierenambulance brengen! Lachen

Een kat heb ik gelukkig nog nooit gevonden, maar als ik die zou vinden zou ik er zeker alles aan doen om de eigenaar te vinden.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 13:24

Jura schreef:
Maar om ze daardoor niet naar buiten te laten vind ik ook niet eerlijk, want katten horen lekker buiten te kunnen. Tenzij je aan een drukke weg woont of wanneer het bepaalde raskatten zijn.


Sommige katten weten niet beter en vinden het buiten zelfs eng, t'ligt er maar net aan wat een kat gewend is en hoeveel vrijheid je hem geeft......

Katten van 2 vriendinnen van mij die komen nooit naar buiten en hun leven is er echt niet minder om, ze tanen er niet naar om de deur uit te lopen en toen het een keer per ongeluk gebeurde waren ze helemaal de kluts kwijt!

Overigens had ik van de week weer de schrik van mijn leven toen er 2 vechtende katten s'nachts om 3 uur in de regen voor mijn auto holden, uiteraard maak ik daardoor een noodstop maar dat was bijna mijn dood geweest aangezien mijn auto door het abrupte remmen behoorlijk ging slingeren en vlakbij een lantaarnpaal tot stilstand kwam Levensgevaarlijk om je kat naast een 80 km weg los te laten lopen.......

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 13:35

Yep, jouw leven werd bijna beeindigd omdat andere mensen vinden dat katten los moeten kunnen rondlopen. zolang katten geen rekening houden met verkeersregels, kan het gewoon niet.

De hond is de betere mens

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 13:40

Desiree schreef:
Yep, jouw leven werd bijna beeindigd omdat andere mensen vinden dat katten los moeten kunnen rondlopen. zolang katten geen rekening houden met verkeersregels, kan het gewoon niet.


Ja idd en weet je wat kattenliefhebbers dan tegen mij zeggen......... dan moet je maar wat langzamer rijden (duh!!! een 80km weg is een 80 km weg, daar ga ik dus geen 50 rijden ) want, en nu komt ie: dan kan de kat niet je snelheid inschatten....

Nou moe Verward Heb me dus vanaf heden voorgenomen dat ik niet meer stop, niet voor een kat, niet voor een eend nergens voor (ok een paard of koe uitgezonderd want denk dat de klap tegen zoiets groot net zo erg is als remmen en tegen een boom aan belanden!)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 13:41

Yep, verantwoordelijkheid afschuiven op een ander, daar zijn sommige mensen erg sterk in.

De hond is de betere mens

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 13:49

vindt het een beetje raar als je een kat heb aangereden en die dood is .
om die kat dan voor de eigenaren de deur te leggen Scheve mond en dan een briefje in de brievenbus te doen,of ben ik de enigste.ik vindt dat erg raar ik weet niet waarom maargoed Verward

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 14:00

sharonaollie schreef:
vindt het een beetje raar als je een kat heb aangereden en die dood is .
om die kat dan voor de eigenaren de deur te leggen Scheve mond en dan een briefje in de brievenbus te doen,of ben ik de enigste.ik vindt dat erg raar ik weet niet waarom maargoed Verward

je weet het niet maar je vindt het raar?
Nou, dat vind ik nou raar!
Jij vindt het wel normaal als ze het dier hadden laten liggen en de eigenaars in ongewisse hadden gelaten?

De hond is de betere mens