Merrie gezocht die bij Gele Rijders zou staan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Merrie gezocht die bij Gele Rijders zou staan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 11:11

Voor een collega en kennis van mij doe ik een oproepje voor een verzorgpaard van haar, officieel genaamd "Sanne", die verkocht is via een paardenhandelaar in Apeldoorn. Deze merrie zou naar de zogenoemde Gele Rijders zijn gegaan, zij dacht zelf in Apeldoorn. Het verhaal ging dat het dier getraind werd om een van de kanonnen te trekken. Natuurlijk is het altijd gissen of deze verhalen waar zijn, maar misschien weet iemand er meer van?

Het paard is trouwens een vos, vrij groot en erg fors voor een merrie. Ze heeft echt een soort hengstenhals. Ze heeft een brede bles en volgens mij wat aftekeningen aan de benen.

Ik zal eventueel aan mijn collega nog een foto vragen, om hier te plaatsen.

Alle tips zijn welkom!
O ja, het paard heette toen ze bij ons stond Lellebel.

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 17:00

Het zou ook kunnen dat de Gele Rijders in Arnhem zitten, weet dit niet zeker!

Niemand tips???

stalbles

Berichten: 454
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 17:21

die hadden een manege op de kemperberger weg in arnhem maar volgens mij zijn die daar nu weg ik weet niet of ze nog bestaan of een andere locatie hebben gevonden.

stalbles

Berichten: 454
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 17:25


Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 18:13

Dank je wel voor de link, ik zal mijn vriendin een mail laten sturen, misschien kunnen ze haar daar verder helpen!

Mocht er nog iemand zijn die het paard misschien kent, hoor ik het alsnog heel graag!

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 14:13

Ik rij op de manege van de Gele Rijders, de manege staat in Schaarsbergen en ze hebben daar alleen maar vossen met blessen en witte voetjes, zodat ze niet misstaan in het span enz.

Maar ik ken geen paard dat Lellebel heet, maar het zou kunnen dat ze een andere naam heeft gekregen.

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 20:20

Het ligt inderdaad in Arnhem. Mijn instructrice heeft daar haar paard staan. Het is een grote vos met witte benen en een brede bles (merrie). Maar als Esmee zegt dat er heel veel vossen staan met witte benen en een brede bles dan is het maar een kleine kans dat het dat paard ook is.
Ik zou donderdag wel kunnen vragen of ze officieel Sanne heet..

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 20:35

Fredt schreef:
Het ligt inderdaad in Arnhem. Mijn instructrice heeft daar haar paard staan. Het is een grote vos met witte benen en een brede bles (merrie). Maar als Esmee zegt dat er heel veel vossen staan met witte benen en een brede bles dan is het maar een kleine kans dat het dat paard ook is.
Ik zou donderdag wel kunnen vragen of ze officieel Sanne heet..


Als je dat doen wilt, heel graag! OK dan!

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 13:26

Ik heb het nog eens nagevraagd bij mijn vriend (die is een Gele Rijder) en hij zegt dat er 1 paard is, een vosmerrie, tamelijk fors met een bles en beenaftekeningen, die Loranda heet. De eigenaar van Loranda is een instructrice op de manege en misschien daarbuiten ook. Hoe lang zij dit paard had, kon mijn vriend niet zeggen. Maar dat was de enige merrie die daarvoor in aanmerking kwam.

Loranda, is in principe van die meid, maar het komt ook wel voor dat ze meedoet met shows, waardoor ze dus ook heeft moeten leren om kanonnen enz. te trekken.

De naam Sanne en Lellebel kwamen mijn vriend niet bekend voor, maar als ze als Lellebel verkocht is, is het goed mogelijk dat de naam in Loranda is veranderd, omdat de ' L' dan wel is blijven hangen. Dat gebeurt wel vaker!

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-04 14:02

Hee, bedankt voor je naspeuringen! OK dan!
Zou je mij (per PB) een telefoonnummer o.i.d., of adres kunnen geven waar die instructrice lesgeeft, zodat mijn kennis er zelf verder achteraan kan gaan.
Zou wel toevallig zijn als het haar is, ik hoop het wel eigenlijk!

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 11:05

ik ga het telefoonnummer achterhalen bij mijn vriend en dan pb ik het wel... Lachen

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 12:24

Je zou ook op www.mansour.nl kunnen kijken en via daar een mail versturen.