Proffesionals on Tour - wie is er geweest en wat waren je be

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Proffesionals on Tour - wie is er geweest en wat waren je be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-01 15:35

Ik ben gisteren avond naar Proff on Tour geweest en heb er erg veel van opgestoken. Wel waren vele dingen mij bekend, maar door ze weer even te horen of te zien actueel geworden. Ik heb een 4 jarig paard en er werd besproken hoe een 4 jarige paard te trainen. Tevens hebben ze het gehad over de hoeveelheid galop in de trainingen, het laag diep en rond rijden, enz.

Wat waren zo jullie meningen, als je bent geweest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 16:15

Ik ben er gisteren ook geweest. Heel erg leuk om te zien allemaal. De verhalen waren erg helder en logisch.
Ik vond vooral het kommentaar van Sjef erg interessant tijdens het rijden van Anky. Hij is vreselijk kritisch en durft dat ook te delen met het publiek. Zo heeft hij heel erg duidelijk verteld wat nu de goede en ook de minder goede momenten van KrackC waren en hoe zij toewerken naar het beeld dat ze uiteindelijk willen zien.
Ik vond het erg opvallen dat de 4 jarige merrie, van een van de deelnemens, ernorm opknapte onder de aanwijzingen van Anky. Het paard hield zich in het begin enorm vast maar werd even later een stuk losser en ruimer.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 16:46

Ik vond het ontzettend leerzaam,

die 4 jarige Ferro werd in eerste instantie veel te truttig en inconcequent gered,
doordat Anky haar duidelijke overgangen liet maken en haar basistempo wat hoger liet leggen kwam het paard id al veel beter uit de verf.

Ook de BWP-er met het wisselprobleem kon met een paar kleine instructies al veel beter doorspringen...

Ik vond het wel heel jammer dat ik toch een beetje een probleem had met het verstaan van Ulla en Heike,
dat Duits wat zij brabbelen gaat zo snel dat het heel moeilijk was om te volgen.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 19:55

Jup, ik is ook geweest. Sjuimpje gemeet, Jippie gemeet, (haha, dat je me herkende!)

Heb er veel van geleerd en vond het echt het geld waard! En als er een vervolg op komt ga ik weer maar dan mag het wel goedkoper worden!

Ik vond het heel erg apart dat je die paarden ZAG verbeteren onder aanwijzingen van Anky. En dat commentaar van Sjef bij ankys rijden was ook erg leuk om te horen.

En wat me verschrikkelijk opviel, dat zoals Anky LRD rijd (En zoals het ook hoort) dat dat gewoon met een heel licht contact zonder hangen en wurgen gaat!

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 23:16

jep ik was er ook! gaaf was het Knipoog allemaal wel al zeer bekende kost, een lange zit maar zeker de moeite waard! wat ik erg jammer vond was dat een amazone moeite had met het volgen van de instructies van Ulla! Echt zonde, mag je komen lessen en versta je de Duitse taal niet! Maar wij waren een goed publiek nietwaar Clown "lichtrijden" riep iedereen in koor toen ze even niet begreep wat ze moest doen! erg mooi om toch steeds weer de verbeteringen te zien bij de paarden door de aanwijzingen! En de Duitse vos die begon te "groeien" van het applaus...! als jeniet bent geweest... Huilen jammer zeker een volgende keer doen! een aanrader!

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 09:59

Ik vond het een hele leuke avond, maar heb wel een paar kritische kanttekeningen. Ik was iig blij dat Anky Crack mee had, want die merrie vond ik absoluut niet mooi in de bewegingen. Ten tweede vond ik het triest om te zien dat de vierjarige Fero al met centimeters lange sporen moest worden gereden, geen normale volte kon lopen, maar wel galopwissels (naar zeggen) Verward Als je een vierjarige al met zulke sporen moet rijden, sorry, maar dat vind ik in en in triest. Ook de vierjarige merrie van Anky moest al galopwissels springen en dat is naar mijn mening allemaal een beetje overdreven. Maar goed. Dat Crack niet lang genoeg losgereden was dat zal wel, maar als hij na tien minuten al schuim tussen de billen heeft geloof ik dat niet zo. Verder ben ik blij dat Sjef voorstelde om suggesties te doen om bijvoorbeeld de volgende keer ook een ander die geen aanhanger van de LRD methode is iets te laten vertellen, want het was nu wel een pro LRD avond. Ik heb mij prima vermaakt, maar vond het wel balen dat Isabella Werth niet kwam opdagen!

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 20:22

een 4-jarige hoeft toch nog niet zo fantastisch (zoals bv. Ferro doet, Cocktail deed) te bewegen. Ik vond dat Anky de merrie uiterst sympathiek reed, constant 'braaf' zei etc. en och die wissels het meisje op de 4 jarige dacht te bluffen maar ging daardoor flink 'op haar bek' om het maar netjes te zeggen, Ankie zei dat het paard het kon om het gezicht van het meisje wat te redden. maar iemand zoals Anky weet hoe een wissel aangeleerd moet worden en zal zoiets echt niet doen als het paard er nog niet aan toe is! zij leert ze een wissel zoals een ander een paard wijken etc. leert, niets mis mee, niet overdreven en beslist niet bedoeld om op te vallen of om haast te hebben etc.
Ik ben ook niet in alle gevallen voorstander van hun systeem, het wordt maar al te vaak verkeerd geimiteerd, maar we hebben alle kans gehad om vragen te stellen Haha! waarom heb je geen vragen gesteld dan???Laten we open zijn tegen elkaar!