Tivoli gecastreerd...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
HocusTivoli

Berichten: 960
Geregistreerd: 18-01-04

Tivoli gecastreerd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-04 13:12

Gisteren is m'n 3,5 jarige hengst Tivoli gecastreerd. Huilen Ik vind het verschrikkelijk maar hij had echt de lente in z'n bol. Het werd gewoon af en toe echt gevaarlijk, dus het is maar beter zo. Ik mocht er van de DA gewoon bij blijven kijken maar moest wel op een stoel gaan zitten want er willen nog wel eens mensen bij flauwvallen. Haha! Het was met 10 minuutjes klaar. Daarna mocht ik hem de uitslaapbox intakelen. Hij was al heel gauw weer wakker. Het opstaan ging gelukkig ook heel rustig. Ik had de zenuwen dat er iets fout zou gaan, maar gelukkig niet dus. Ik had net de DA aan de lijn en die vroeg of ik hem alsjeblieft vandaag weer wilde komen halen. Het gaat zo goed met hem dat hij zijn box af staat te breken, hihi. Haha! Dus ik ga hem vanavond alweer halen. Wie kan er nog tips geven hoe er thuis verder mee om te gaan? Ik moet de wond van de DA de eerste dagen afspuiten en hij mag gewoon bewegen. Maar wanneer kan je er ongeveer weer op gaan zitten?


jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 13:48

heeey Diana, wat fijn dat hij vandaag alweer naar huis mag Lachen
Ik heb geen tips voor je (ik heb alleen maar merrie's Haha! ) maar het komt vast wel goed Lachen
Nou kunnen we alleen de plannen met Tiffany en Tivoli wel laten varen Huilen het had wel gaaf geweest een klein Tifje of Tivje Haha! .
In ieder geval nog heel erg veel succes met je ruintjes en ik zie je wel weer op stal Lachen
groetjes lisette

champie

Berichten: 11
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 14:30

Hoi Diana, Wat fijn dat alles goed is gegaan. Geef h'm maar een dikke knuffel. Zie je op stal. groetjes Sandra

groetjes, van sandra

natasja
Berichten: 237
Geregistreerd: 01-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 18:34

fijn dat het allemaal goed is gegaan met hem!! ik heb eigenlijk ook geen tips voor je want heb alleen maar merrie´s en ruintjes. maar als ik jou was zou ik rustig aan doen voor de zekerheid!! maar het is jou paard dus jij mag het zelf weten.
wens hem maar beterschap haha

Haha! WELLNESS STABLES Haha!
viewtopic.php?f=29&t=368150


Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 13:24

Ik zag hem gisteren al zo rustig staan naast Hocus.
Aan de ene kant erg jammer want hij was erg gaaf als hengst.
Aan de andere kant een goede beslissing.

<3 Galanto <3

_Rijkie_
Berichten: 3431
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Verwegiestan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 14:51

Nou dan zal ik ook nog maar even reageren en dan is heel stal enthoven aan het woord geweest, hihihi!!
Ik vind dat je een goede beslissing genomen hebt, het is voor tivoli zelf ook leuker als hij straks tussen de ruinen in de wei kan, succes ermee, zie je op stal!!

♥...Er is altijd wel iemand voor wie je de hele wereld bent...

Koppig

Berichten: 345
Geregistreerd: 24-05-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 14:58

Ik zou dat ook nog even aan de da vragen. Verschilt een beetje per paard. Meestal 4-6 weken voordat ie weer wat mag doen. Belangrijk is om elke dag naar buiten want door de beweging komt de 'rotzooi' eruit. Afspuiten hoeft alleen de eerste dagen.
Ik zou dus mijn hengst laten castreren vandaar dat ik zoveel ervan weet. heb gewoon de dierenkliniek opgebeld. Succes!

Wie nooit tijd heeft, kan er niet mee omgaan...

HocusTivoli

Berichten: 960
Geregistreerd: 18-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 16:53

Yep, ik heb het nog even aan de DA gevraagd. Die zei dat ik zelf een beetje moet kijken hoe de wond geneest. Hij had het over waarschijnlijk zo'n twee weken. De wond geneest tot nu toe voorspoedig dus hopelijk kunnen we gauw weer een beetje rondhobbelen!

Koppig

Berichten: 345
Geregistreerd: 24-05-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 09:10

Ik hoop het voor je! Mooi dat alles zo goed geneest!

Wie nooit tijd heeft, kan er niet mee omgaan...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boeflover, Cjuan, Freyr, marit34, Stelvio en 137 bezoekers