vooroordelen alweer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

vooroordelen alweer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-01 10:16

ik weet nu niet meer hoe mensen boos kunnen worden op andere die hun tak van sport belachelijk vinden, en vervolgens zijn er westernruiters, die de westerndansers maar belachelijk vinden in hun outfit,
eerst bij een ander topic brullen over leven en laten leven, en vervolgens mensen die het leuk vinden in HUN stijl naar een evenement te gaan, uitlachen, belachelijk maken, hoe en wat over vooroordelen,weet jij het nog ik niet!

Rinus


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 10:26

Het ligt er helemaal aan met wat voor verwachtingen je naar een evenement gaat. Zijn je verwachtingen anders dan wat je te zien krijgt, zijn de mensen teleurgesteld, en uiten dit door dit soort opmerkingen te plaatsen. Dat is mensen eigen. En daar kun je heel moeilijk wat aan doen.

Een heleboel mensen gaan naar de Western Experience en zien dit als paardenevenement. En dat is het dus niet. Het is een Western Lifestyle beurs met paardenentourage, omdat dat bij het Westerngevoel hoort. Zo zie ik het.

Rest hier nog de vraag: rijdt iemand Western omdat hij van de Lifestyle houdt, of vindt hij de ontspannen rijstijl die het Westernrijden hem biedt wel aantrekkelijk en kan hem de rest eromheen niet zoveel schelen.

Dan is de insteek gewoon heel anders...

Je suis Charlie.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 12:19

Dan kun je ook wel beginnen over andermans hobby. Ik HAAT voetbal bijvoorbeeld, die herrie die er mee gepaard gaat, die nadruk die er op gelegd wordt, dat tuig dat je erbij ziet, dat urenlange napraten.....
Ik vind persoonlijk dat linedancen wat houterig er uit zien maar ieder z'n meug. Die outfit hoort er gewoon bij. Ik vind de outfit van het westernrijden mooier dan dat strakke witte rijbroekie met die stijverijlaarzen en dat jasje met die cap.... ik ben zelf meer een casual persoon.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 13:09

Yep, hier zit nog iemand die anti-voetbal is. Meer zo gegroeid omdat er bij ons thuis alles voor moest wijken. En is het niet de Nederlandse competitie waar voor thuis gebleven werd (!!) dan werd er wel naar Duits, Engels, Belgisch, Frans, en zelf de Zuid Amerikaanse voetbalcompetitie gekeken. Als de bal maar rond was en het gras maar groen.

Intussen is het aanbod van voetbal alleen maar gegroeid. Alles op TV moet er voor wijken, speelfilms worden geschrapt vanwege de verlenging. Voorbeschouwingen, nabeschouwingen, tussenbeschouwingen, gezwam vooraf, en achteraf: gek word je ervan.

En inderdaad, de agressie die ermee gepaard gaat. Hele groepen die op de vuist gaan. En nee, dat zijn niet de voetbalsupporters, maar wel het soort mensen die op zulk soort evenementen afkomen en de sport daardoor wel in een slecht daglicht zetten.

Hetzelfde zie je met de Western ook. Mensen die naar de Western Experience komen omdat ze van de lifestyle houden. Maar daarom kan en mag ik me nog van deze mensen distancieren? En daarom mag ik er nog wat van zeggen? Dat betekend niet dat ik niet vind dat een ander er niet naar mag gaan kijken, maar ik hoop dat degeen wel accepteerd dat ik er ongezouten mijn mening over geef, en niet naar dit soort evenementen ga.

En wat betreft de voetbal: Laat ze alle 22 mensen op dat veld een bal moeten geven, dan is iedereen blij.

En als het aantal voetbalvelden in Nederland nu eens werd gehalveerd, dan zijn er weer meer weides voor de paarden...

Je suis Charlie.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 13:22

haha, leuk gezegd van die voetbalvelden. Mijn hekel aan voetbal is op exact dezelfde manier ontstaan, dus dat behoeft verder geen uitleg. Overigens, voetbal staat qua opbrengst op nr. 1, maar dat wist je vast al. Maar had jij enige idee, dat paardensport op de TWEEDE plaats staat? En zie jij daar ooit iets van terug op tv? Nee he! Lees je er veel over in de krant? Ook niet! De media geeft er geen aandacht aan.
Het klopt overigens dat westernexperience niet alleen voor paardenliefhebbers is, maar dat was het eerst wel! MAar toen had het ook een andere naam, "het Paardenspektakel' en toen vond ik het zelf ook veel leuker dan nu. Ik ga namelijk echt voor de paarden.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 13:36

Ik kijg niet alleen de kriebels om eens lekker ruig over een mooi gladgestreken grasveld te galloperen als ik een voetbalveld zie. Wat zou je zeggen van een mooi verzorgd golfterrein? Yeehaa!

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 14:12


Je suis Charlie.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 20:03

ik voel me nu behoorlijk aangesproken n.a.v. het topic over the western experiance.
Ik ken iemand die heeft zichzelf een volledige levenstijl als indiaan aangemeten. Is een hele leuke gozer.
Ook de mensen die op de western experiance komen, die zich echt een levens stijl aangemeten hebben vindt ik over het algemeen (diegene die ik gesproken heb dan) erg aardige mensen.
Het gaat mij in dat topic om de wannabe's
Die denken een cowboy te zijn als ze een westernhoed en stersporen aan trekken.
Die slag mensen bedoel ik dus

K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 23:36

Ik begrijp wat je bedoeld. Leeft iemand zich helemaal in in een levensstijl, doet ie moeite om alle ins & outs van die stijl onder de knie te krijgen, dan heb ik daar best wel respect voor. Ik begrijp het niet helemaal, maar toch, wel respect. Zo'n weekend-trapper die probeert te leven zoals het begin vorige eeuw er aan toe ging, zelf potje koken op kampvuur, huiden bewerken, ijzer smeden enz. way not. Maar als ik op de western Experience bij een stand sta waar ze sporen verkopen, en er staan dan heel serieus een paar linedancers sporen te kopen, waarvan ze zich af lopen te vragen waar ze voor dienen, en hoe ze in hemelsnaam om hun laars moeten, alleen omdat iedere andere linedancer die dingen ook om heeft, nou dan zakt mijn broek toch werkelijk af. Ik dacht dat het om het dansen ging, wat ik overigens best leuk vind om te zien.

Ik ken trouwens ook iemand die zegt een echte canadese indiaan te zijn, geeft ook shows, banketstaaf iedereen omver met zijn indianen wijsheden, is de arogantie zelve, veroordeelt iedereen die misbruik maakt van deze planeet, is ondertussen zelf zo materialistisch als maar zijn kan, heeft een zonnebank om zijn rode huidje te creeeren en verft zijn rode haartjes regelmatig zwart omdat hij anders als nep-indiaan door de mand valt. Van dat soort hypocrieten krijg ik kots-neigingen, en krijgen de echte liefhebbers en hobbyisten met pure idealen en bedoelingen een slechte naam. Als je iets doet, doe het dan voor de volle 100% en zo authenthiek mogelijk, en weet waar je mee bezig bent, dan krijg je zeker weten respect van ieder ander

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 23:41

Ik heb er op zich nog niets op tegen als ze een hoed opzetten en stersporen aantrekken. Mogen ze helemaal zelf weten. Ze moeten het dan alleen niet in hun hoofd halen met een dronken kop op een paard te kruipen zo onder het mom: "dat is stoer en dat doen we wel effe!"en "het hoort erbij!"

Mensen die een paard kopen en op een stal neerzetten, en de helft van de tijd dan op de barkruk zitten hijsen i.p.v. serieus met de paarden bezig te zijn, daar krijg ik de kriebels van. En die heb je natuurlijk niet alleen in de westernsport. Maar het lijkt wel of het daar meer opvalt.

Het probleem is namelijk, waar legt een buitenstaander de grens, tussen iemand die de lifestyle hier probeert na te leven (wat hier dus al sowieso niet gaat) inclusief hoed en halster met pistolen, en de westernruiter die met zijn sport bezig is.
Voor de buitenstaander zijn wij toch allemaal aan het cowboytje spelen en rodeo rijden? En wie geeft hen dat gevoel? Het is net als met de voetbalfans dat de hooligans het verzieken voor de normale voetballiefhebber, is het overgrote deel van de western-lifestyleliefhebbers die nog nooit in de buurt van een paard zijn geweest, wel bepalend voor ons imago.

Als ik zeg dat ik op de westernmanier rijdt is het eerst wat ze vragen of ik mijn huis ook in westernstijl heb ingericht en of ik ook aan linedansen doe... Frusty Frusty Frusty

Je suis Charlie.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 08:21

o jee.........alweer fout Frusty Frusty Frusty
Ik rijd western, ik heb mijn huis en erf in westernstijl ingericht en ik heb ge "line " danst. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 08:40

Ga in de hoek staan Jos, met je hoed tot over je ogen, je duimen door je riem en je sporen eh... eh..... aan je laarzen Party!!

Sandra_H

Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 08:50

Haha! Haha! Fouter dan fout Jos, zelfs je plee is in westernstijl waar moet dat heen...... }>
Nou zal ik dan ook maar bekennen? Ik ben namelijk van plan om m'n huis wat meer een westernstijltje te geven, ik vind alles eromheen gewoon leuk, alleen linedancen zal nooit wat worden want ik ik heb het maatgevoel van een dooie olifant (georven van m'n vader) dus dansen zit er sowieso niet in... Pling maar ik vind het leuk om te zien.
En toch dacht ik best wel dat ik errug serieus met m'n paardje bezig ben Verward
Maar jee Cassidy, waarom maak je je toch zo druk over wat een buitenstaander denkt?? Het gaat er toch om dat jij weet waar je mee bezig bent? Laat een ander dan maar lekker denken dat je cowboytje aan het spelen bent, mensen die echt geinteresseerd zijn of raken in de sport kijken toch wel verder dan hun neus lang is en zien dan vanzelf dat het niet zo is. Je kan jezelf ook TE serieus nemen hoor.

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

vooroordeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-01 09:47

wauw of this planet men!!!!!!!!!!!!!!!!

dit is zijn reactie`s zeg ,leuk dar er toch zo op gereageerd wordt,

nee stef: dit was niet voor jou bestemd,maar op een veel eerder topic over het western experence,daar waren nog veel meer negativelingen bezig,om allerlei sporten die zij niet beoefenden,naar beneden te halen.

en: ik draag altijd een westernhoed,en elke dag hoor ik wel :waar staat je
paard,die is zijn jeugd aan het inhalen,waar zijn de indianen,carnaval is al voorbij,hoor.

en als ik dan ook op bokt,van mensen lees ,die toch beter weten,dat ze er ook zo over denken,daar zakt mijn broek van af. Schijnheilig }>

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 10:04

Jos, ik heb ook een blauwe maandag ge-linedanced hoor, en ik moet zeggen dat ik het erg leuk vond. Ik ga er alleen niet extra een linedanceoutfit voor aanschaffen. En mijn flatje op drie hoog in Westernstijl ingericht, dat vind ik nou net niet geloofwaardig genoeg.

En Rinus, loop jij behalve die hoed ook met super stersporen en een megabuckle, chaps en halsters met klapperpistolen rond?

Je suis Charlie.

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-01 10:27

nee cassidy.
maar ik draag wel een riem met buckle,elke dag,en als ik ging rijden droeg ik een chap,draag zelfs ook een westernshirt,zowel jeans als fancy omdat ik dat leuk vind,sporen heb ik nooit gedragen,ook niet met rijden.

verkocht ook nooit geen sporen aan linedancers,in heel veel gelegenheden en steden,zoals den haag rotterdam en amsterdam ,is het dragen van sporen in openbare gelegenheden die niet zijn ingericht voor paardrijden verboden.

maar mijn kleding is niet zo opvallend,en ik heb wel zwart kruit geschoten,niet met klapper pistooltjes,die als ze een beetje echt lijken ,ook aanleiding kan geven tot het verkrijgen van bekeuringen ,en in beslagname van al je goederen.

afbeelding op mijn buckle: hoofd van quarter(in Leer) of merknaam Jack Daniels.

( heb er ook 1 gehad met olifantskop,maar de slurf was te lang) *LOL*

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 11:20

Ik ben bang dat we van die vooroordelen nooit meer afkomen. Sinds een paar maanden leg ik niemand meer uit wat westernrijden is en knik instemmend als ze suggereren dat we schietend met klapperpistolen achter elkaar aan galopperen. Vorig jaar ben ik met een vriendin naar de Western Experience geweest. We gingen eigenlijk voor het paardenspektakel, maar daar was zaterdag niks te beleven. Frusty Mijn vriendin moest een fatsoenlijke wedstrijdhoed hebben. Staat ze er een te passen, duikt er een of andere kerel de stand in, die roept tegen haar: "mooie hoed man, moet je straks even langs die stand aan de overkant om er een mooie vossenstaart aan te hangen!" Zij bedenkt zich niet en roept terug: "nou zeg, echt niet! zo'n staart hoort helemaal niet... belachelijk...blablablabla" Die man schrok zich wezenloos en vloog de stand uit Haha! Mensen zien toch wat ze willen zien...maar irritant is het wel!

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 11:23

Och jee, wat moeten de mensen van mij wel niet denken. Als ik daar rekening mee moet gaan houden dan word ik lachend gek. Als ik begin met mijn auto: dat is net een rijdende zadelkamer. Alles wat je nodig heb vind je erin, zelf ehbo voor paarden. Dat is de eerste indruk van mensen als ik ergens aankom. Dan kom ikzelf, altijd mijn bootsen aan. Daar ben ik zelfs in getrouwt. Mensen staan mij altijd aan te kijken omdat zij niet begrijpen wat ik tussen paarden heb te zoeken. Het maakt niet uit in welke tak van de paardensport, want het is overal hetzelfde. Krijg ik om wat voor een rede een paard in mijn handen geduwd dan willen andere hem/haar van mij overnemen. Verder heb ik als het koud is mijn leren broek aan en af en toe mijn chaps. Dan wil jij niet weten hoe de mensen mij aan staan te gapen. Dus mensen, oordeel niet over mensen waar je de achtergrond niet van weet. Maak je druk over jezelf, dat scheeld een hoop denkwerk. Als je rekening moet gaan houden wat een ander denkt dan kan je beter binnen blijven zitten en zelfs dan hebben mensen een oordeel over je. Wat maakt het nu uit of mensen het leuk vinden om in een outfit rond te wandelen en niets met paarden van doen te hebben. Neem mijn schoonvader: vind paarden wel grappig op afstand maar loopt in zijn driedelig kostuum met cashmire jas en westernhoed. Hij gaat mee naar beursen enz. Vind de hele sfeer prachtig. Toppie toch.

Keep your face to the sunshine and you never see the shadow.

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 11:43

Haha. Das wel een leuke combi Chrico! Ik zie het zo voor me! Knipoog

Nou, mijn Rob heeft ook een hoed aangeschaft. Omdat ik nu eenmaal western rijd en hij op wedstrijden (EN in zijn toenmalige cabrio) ook wat op zijn hoofd wil hebben. Hij stond er wel versteld van dat Joe's een hoed voor hem had, want hij heeft nogal een grote maat hoofd..... Haha!
En die hoed had hij dus ook op als hij met zijn nette pak in zijn cabrio reed. Was altijd heel leuk om al die reacties te horen als we over de boulevard reden, want natuurlijk zet ik dan ook mijn hoed op! 8)

Banish-foto's van Gera in mijn profiel!!!

WWW.HUIZERD.NL/KONIJNEN

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 12:50

Cassidy schreef:
En mijn flatje op drie hoog in Westernstijl ingericht, dat vind ik nou
net
niet geloofwaardig genoeg.


Volgens mij past er bij jou ook niks meer bij in jouw flatje! Vanwege die andere (uit de hand gelopen?) hobby van je!! Haha! Haha! Haha!

Maar er is wel heel duidelijk aan af te leiden dat je een paardenfan bent. Knipoog *LOL* Knipoog

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 13:01

Grrrr, waarom wordt je toch zo vaak uitgelogd sinds de nieuwe Bokt? Boos!

Vorig jaar was ik op de Western Experience als groom voor Docs Golden Partner. Toen we de stoppelbodem zagen waar ze op moesten starten, moesten we wel even slikken Huilen .

Toen we de standjes gingen bekijken moesten we nog een keer slikken. Sommige mensen liepen er wel erg bijzonder uitgedosd bij! Maar goed, dat moeten ze zelf weten, dit is waarschijnlijk een van de weinige evenmenten waar ze zich uit kunnen leven zoals dat zij willen, ZONDER commentaar te krijgen.
Waar het om gaat is dat mensen elkaar eens wat meer in hun waarde moeten laten! Als iemand er op een bepaalde manier uit wil zien, wat geeft dan een doorsnee mens het recht om daar commentaar op te geven? Zijn zij zelf perfect?

Wat ik wel gaaf vond was dat er zoveel 'bekende' Western stands stonden, Arthur, Oregon Trail, Mieke Wasser. Erg handig als je toevallig net weer wat nodig hebt, of als je gewoon geld kwijt moet Extreme duivel

Dit jaar ga ik ook weer heen, gewoon omdat het best wel leuk is. Knipoog

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 14:04

Chrico, ook mijn auto ziet er uit als een verlengde zadelkamer. Als je met paarden bezig bent gaat dat automatisch, maar daarvoor hoef je niet western te rijden hoor. En ik betwijfel of iedereen die alleen maar van de westernlifestyle houdt en verder niet met paarden heeft, voor de lol die bende in zijn achterbak laadt.

Persoonlijk vind ik chaps absoluut niet lekker zitten, niet te paard, en ook niet als ik er naast loop. Persoonlijk zie ik het verschil niet tussen een leren broek en nette onopvallende chaps (mits je daar dan wel een spijkerbroek aanhebt, want met een string is het weer een heel ander gezicht, en zend je een heel ander signaal uit Bloos Bloos . Boots draag ik zelf ook dagelijks (lacers) want ze zitten heerlijk.
Wat wel heel erg gaat opvallen is als je met die chaps van zwart-wit gevlekte koeiehuiden (met de haren er nog aan) gaat dragen en dan nog wel dagelijks. Tel daar een lange western stofjas of oilcoat bij, hoed met vossestaart, laarzen met sporen, een megabuckle en het plaatje is compleet. Mag ik daar niet een tweede keer naar kijken? En die tweede blik is beslist niet omdat ik die outfit mooi of stijlvol vind...

Voor de rest mag ieder weten wat hij doet. Of ze zich nu willen toetakelen met piercings of tatoeages, of een outfit dragen waar een ander van gruwt. Het is ieder zijn eigen leven en ieder zijn eigen lijf.

Je suis Charlie.


Smokey

Berichten: 223
Geregistreerd: 31-10-01

Western lifestyle e.a. stijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 19:09

Grappige discussie. Waarom maken zich sommigen druk over de vreemde uitdossingen van mensen b.v. op de western experience. Inderdaad moet je soms niet twee keer maar meerdere keren kijken om dan te denken hoe krijgen ze het voor elkaar en dan stiekem te brullen van het lachen. Zie het gewoon als een leuke bijkomstigheid. Me eraan ergeren doe ik beslist niet, leven en laten leven denk ik maar.
Ik wens jullie allemaal heel fijne feestdagen toe. *LOL*

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 20:26

Nou kijk, dat mensen zich vreemd uitdossen moeten ze helemaal zelf weten, al lopen ze in hun blote k op straat, zal me worst wezen. Waar ik dus helemaal van onder tafel ga zijn die mensen waar het op een kilometer vanaf straalt: IK-DOE-MAAR-ALSOF, en dat soort figuren kwam ik vorig jaar veel tegen daar. Ook het opvallend hoge aantal amerikaanse pick-ups viel gewoon op. Ik heb moeten zoeken om mijn Range Rover terug te vinden, normaal steekt ie met kop en schouders overal bovenuit. Niet dat ze kunnen rijden met die auto's, maar dat is wat anders. Ze lopen ook met opvallend kromme benen en met veel omhaal, ook vaak een beetje krom, waarom weet ik niet, maar het valt me wel op. Ik denk dat ik dit jaar misschien wel even ga kijken, hoewel dat wel weer een vreselijke aanslag zal zijn op mijn lachspieren.
Hopelijk kom ik, net als vorig jaar, ook een paar echte tegen, van die gezellige lieden die je niet raar aankijken als je in Drizabone en australian rondloopt, maar dat wel meteen herkennen en op waarde weten te schatten. Dat zijn de gasten die ik graag ontmoet.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers