drachtig

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dianasomers

Berichten: 35
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: antwerpen

drachtig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 23:26

ik heb een vraag ik heb namelijk een ponny gekocht voor mijn dochtertje
toen ik hem kocht zeiden ze dat het kon zijn dat ze drachtig was
nu hebben wij ze al een tijdje en ze word echt dikker en verliert melk
maar hebben haar ook een keer hengstig weten staan toen er iemand met een hengst voorbij kwam nu is mijn vraag heeft er iemand dat nog geweten dat een merrie hengstig staat terwijl ze drachtig is hopelijk kunnen jullie mij informatie geven groetjes Lachen

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 23:54

Niet elke keer dat een merrie haar staart op tilt betekent dat ze hengstig is. Ook niet wanneer er een hengst voorbij komt. Het is dus maar de vraag of dit hengstigheid was wat je gezien hebt.

Wanneer, zoals je vertelt, nu de merrie inmiddels al melk verliest kun je er wel vanuit gaan dat ze drachtig is en zelfs, dat het veulen niet erg lang meer op zich zal laten wachten.

dianasomers

Berichten: 35
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 12:32

dianasomers schreef:
ik heb een vraag ik heb namelijk een ponny gekocht voor mijn dochtertje
toen ik hem kocht zeiden ze dat het kon zijn dat ze drachtig was
nu hebben wij ze al een tijdje en ze word echt dikker en verliert melk
maar hebben haar ook een keer hengstig weten staan toen er iemand met een hengst voorbij kwam nu is mijn vraag heeft er iemand dat nog geweten dat een merrie hengstig staat terwijl ze drachtig is hopelijk kunnen jullie mij informatie geven groetjes Lachen
ze heeft wel nog geen groote uier maar er druppelt wel al melk uit groetjes

Djana

Berichten: 764
Geregistreerd: 15-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:51

Merries kunnen tijdens de dracht toch nog hengstigheid vertonen. Maar ik denk idd dat ze drachtig is omdat er melk uit de uier druppelt. Zal waarschijnlijk dan niet meer lang duren. Succes

illy
Berichten: 161
Geregistreerd: 01-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 21:23

Wij hebben momenteel een merrie die van af de dekking nog steeds elke maand hengstig. En we weten zeker dat er er een veulen op zit. (gescand met 3 mnd en ze heeft al een fiks uier) Ze zal ws een dezer dagen gaan veulenen. Zelfs nu is ze momenteel hengstig.

Caira
Berichten: 26065
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 21:32

Als er echt al melk aan hangt dan duurt het ws niet lang meer!

dianasomers

Berichten: 35
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 22:22

dianasomers schreef:
ik heb een vraag ik heb namelijk een ponny gekocht voor mijn dochtertje
toen ik hem kocht zeiden ze dat het kon zijn dat ze drachtig was
nu hebben wij ze al een tijdje en ze word echt dikker en verliert melk
maar hebben haar ook een keer hengstig weten staan toen er iemand met een hengst voorbij kwam nu is mijn vraag heeft er iemand dat nog geweten dat een merrie hengstig staat terwijl ze drachtig is hopelijk kunnen jullie mij informatie geven groetjes Lachen
ik ben juist nog eens gaan kijken en haar uier is al meer opgezet en er komt nog steeds melk uit zoals jullie zeiden het zal niet lang meer duren denken we nu heb ik nog een vraag ze loopt momenteel op een weide ze heeft wel een stal waar ze in en uit kan , kan dat kwaad groetjes en ik laat iets weten hoor als het veulen er is

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 01:58

Waarom quote jij jezelf steeds?

Als je de merrie buiten hebt staan met een stal erbij zou ik in die stal lekker dik stro gooien zodat ze als ze voor de stal kiest lekker zacht kan liggen.
Let wel op! Ik weet niet of het land is afgebakend met een sloot?
Ik wist het ook niet maar een fokker raade mij laatst af mijn merrie op het land te laten veulenen omdat wij er een sloot langs hebben zitten, het schijnt dat ze vaak een hoekje opzoeken en dan kan het gebeuren dat het veulen in de sloot terecht komt, ik heb hier zelf ook nooit bij door gedacht maar volgens die man komt dat vrij vaak voor..........

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 09:44

T@nj@ schreef:
Waarom quote jij jezelf steeds?

Als je de merrie buiten hebt staan met een stal erbij zou ik in die stal lekker dik stro gooien zodat ze als ze voor de stal kiest lekker zacht kan liggen.
Let wel op! Ik weet niet of het land is afgebakend met een sloot?
Ik wist het ook niet maar een fokker raade mij laatst af mijn merrie op het land te laten veulenen omdat wij er een sloot langs hebben zitten, het schijnt dat ze vaak een hoekje opzoeken en dan kan het gebeuren dat het veulen in de sloot terecht komt, ik heb hier zelf ook nooit bij door gedacht maar volgens die man komt dat vrij vaak voor..........


Dat komt helaas vrij vaak voor inderdaad... wij hadden het een paar weken geleden op de manege weer... merrie brak 's nachts uit, ging de wei op aangrenzend aan de stal, belande in de sloot, veulende te vroeg door de paniek van het niet uit de sloot kunnen komen en het veulen verdronk...

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 12:26

Oei, dat is een heel naar verhaal zeg maar dat is niet helemaal wat ik bedoelde.
Ik bedoelde niet door paniek maar dat de merrie zelf langs de rand gaat liggen en het veulen dus in de sloot terecht kan komen.
Maar goed, beide gevallen zijn natuurlijk vreselijk!

dianasomers

Berichten: 35
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-04 18:42

nog steeds geen veulen ik hoop dat het er in het kort is want ik loop zenuwachtig rond. ze is ook humurig en heeft niet graag meer als je aan haar komt ze heeft vandaag geen hooi willen eten wel haar ander eten en gaat heel veel in haar stal staan ik heb onder tussen wel vernomen dat ze voorig jaar bij de voorige eigenaar in begin mei bij een hengst heeft gestaan van 1 en een half jaar dus zou het toch voor een der dagen moeten zijn he dus nog even volhoeden zeker Scheve mond

animal_love
Berichten: 100
Geregistreerd: 22-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 22:54

onze pony heb dat ook als ze drachig is maar ze doen dat uit nijd tegen over de hengst,want als je met de hengst erbij komt dan worden ze heeeeeel nijdig,dat zei mijn dieren arts OK dan! .