paardje van de slacht gered!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
patriciah

Berichten: 932
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: belgie

paardje van de slacht gered!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 12:20

omdat vanity onze deal had afgelast ben ik op zoek gegaan naar een ander gezelschapspaardje en kwam ik terecht bij een handelaar van slachtpaardjes. hij liet mij een stekelvos merrietje zien van 1.52m van ong. 12 jaar. ze moest bij de mensen weg omdat ze daar toch maar vergeten stond. en natuurlijk kon ik niet aan dat lieve koppie weerstaan! de volgende dag kwam de handelaar haar al brengen en heb ik haar eens goed geborsteld en gevlochten. wat vinden jullie van haar?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ik weet dat ze dringend een hoefsmid kan gebruiken maar dat kon ik niet regelen op zondag.
ze was zo gelukkig met haar poetsbeurt en kwam zo knuffelen, ik denk echt dat ze dankbaar is.
weet iemand trouwens een leuke naam voor haar?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:23

wat een leukerd!!!
en wat goed van je
het blijft natuurlijk wel een risico, want een paard gaat niet zomaar naar de slacht en een handelaar kan een mooi verhaaltje ophangen
maar hij ziet er redelijk gezond uit, en heeft een goede oogopslag!
veel plezier !

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:23

Waarom doen ze zo'm paardje naar de slacht? Ze is niet misvormd, gemeen of een ander gebrek. Ik denk dat ze je heel dankbaar mag zijn en ik vind het geweldig van je dat je haar gered hebt. Veel plezier ermee!

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:24

Leuk beessie zeg!! veel plezier met haaar!! bij google kan je voor leuke namen kijken

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:25

Wat een leuke pony! Onvoorstelbaar dat mensen een pony van 12 jaar naar de slacht brengen......Ik denk dat als haar hoeven bekapt zijn en haar zomervacht krijgt weer helemaal als nieuw is. Ik zal haar toch eerst laten keuren door een dierenarts voor de zekerheid. Is Miracle geen leuke naam , omdat je haar gered hebt hebt?

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:26

idd het is een superleuk paardje en zou zo gezien in de handel meer opbrengen dan als slachtpaard. Ik hoop dat er niks aan mankeerd!
suc6 ermee, ik vind het echt een heel leuk beesie Lachen

patriciah

Berichten: 932
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 12:28

er schilt echt niks mee, ik heb haar volledig nagezien op rare bobbels enzo en mocht overal aankomen, niks te vinden. ze loopt goed recht zwaait niet uit, geen overgevoelige rug, heb er mee gaan buiten rijden en doed niet raar is niet bang en is zeer braaf. ik snap ook niet waarom ze zoiets weg doen. maar ja ik heb er toch weer een vriendinnetje bij! nu nog een mooie naam die bij haar past.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:28

heb je een kenner eik naar de tanden laten kijken ivm de leeftijd?
hij ziet er wel wat ouder uit nl
en wat me nu ook opvalt, is het kleur verschil bij de voorbenen, net alsof de benen geschoren zijn geweest... kan op een peesblessure duiden ?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:30

Jee, dit paard moest naar de slager? Hoe komen ze erbij? Alleen omdat de markt op dit moment zo slecht is? Ik denk dat dit paard een bofkont is dat ze jouw is tegengekomen...en dat jij een bofkont bent met haar...

patriciah

Berichten: 932
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 12:30

miracle zal ik zeker als optie houden! nog iemand een idee?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:32

crossmonster schreef:
en wat me nu ook opvalt, is het kleur verschil bij de voorbenen, net alsof de benen geschoren zijn geweest... kan op een peesblessure duiden ?


Een peesblessure is toch niet meteen een reden om een paard af te laten maken? Maar nu je het zegt...is wel iets om rekening mee te houden...

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:33

miracle?
ik volg je ffies niet

patriciah

Berichten: 932
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 12:33

het is een stekelvosje en heeft dus wel wat kleurverschil met haar witte haren er tussen. misschien ook nog wat misleidend van de foto want in t echt zie je geen kleur verschil. ik heb zelf veel boeken gelezen over paarden tanden en me daar wat in verdiept en ik denk dat ze zo'n 12 a 13 jaar is. de handelaar zei tussen de 10 en de 12

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:34

Mazzel, omdat ze mazzel gehad heeft dat jij langs kwam Haha!
Ik vind het een leuke pony om te zien.

patriciah

Berichten: 932
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 12:34

als naam voor haar. (miracle omdat ze gered is)

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:35

ok, ja dat past wel bij haar Lachen

Chaira

Berichten: 5
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:35

super lief meiske Lachen grrrr idd wrom doen ze zo'n lieverd naar de slacht!!!!!

patriciah

Berichten: 932
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 12:36

haha ja die is ook goed! ja ze is wel mooi en ik denk bij mijn eigen als ze t maar goed heeft nu hoe oud dat ze dan ook is en wat ze dan ook zou mogen mankeren.

Chaira

Berichten: 5
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:37

wat buigt ze lief bij de laatste Lachen Lachen

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:37

dat kleurverschil zie je heel vaak met lang haar....gebleekt door de zon etc.
ik vind het een toppertje!
alleen is haar linkerkogel(witte voorvoetje)aan de binnenkant niet iets vervormd?
ze ziet er wel super uit hor!!!probeer er maar zuinig op te zijn,ik denk dat je er veel plezier van kunt hebben!

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:38

TOF!!!!!!!!!!! PROFICIAT!!!!
ZO goed van jou en ik vindt het een leuk beestje!
Echt veel plezier ermee...en wa de hoeven betrefd, ze zijn GOED!! ze heeft natuurlijke hoeven , ze staan uiteen plat op de grond !

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:39

Ze ziet er inderdaad wat ouder uit.. misschien is het een idee
om de tanden even na te laten kijken ivm leeftijd?
verder vind ik dat dat paard ontzettend blij mag zijn dat jij dr tegen gekomen bent!! en dat jij een bofkont bent met haar natuurlijk!!

www.paardennamen.nl voor heel veel verschillende paardennamen..

succes met je nieuwe paardje OK dan!

patriciah

Berichten: 932
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 12:40

tja ik ben natuurlijk geen dierenarts dus er kan natuurlijk van alles aan zijn zonder dat ik t weet maar ze schijnt van niks last te hebben want ze loopt goed en soepel. volgende week meerdere foto's van hoe ze vorderd!
ivm de buiging, mssn is ze wel leuk voor vrijheidsdressuur!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:42

tanden kijken , kun je niet uit een boek leren....
een handelaar trekt er bij een paard zonder papieren altijd een aantal jaar vanaf!
de streep door de boven-voortanden , kan vaak een goede indicatie zijn , is die streep ( in het midden) net begonnen ( van bovenaan) dan is het paard net 10 geweest, is die streep tot halverwege, dikke kans dat ie 15 is, is die streep helemaal tot onder, dikke kans dat ie 20 is geweest Knipoog
maar dit klopt helaas niet altijd.

en die benen, dat kan idd op de foto zo lijken, maar ik zie duidelijk bij beide benen een streep tussen licht en donker
en als ie iets aan zijn pezen heeft, dan is het beter om de haren daar weg te scheren, om de benen beter te kunnen behandelen, te koelen een evt te scannen .
het mooie verhaal achter het beestje, dat zou ik niet altijd meteen geloven van een handelaar.
een autohandelaar is hetzelfde, er heeft altijd een oud dametje in gereden en de auto heeft altijd netjes binnen gestaan, je kent dat wel!
en zoals cassidy zei, een paard gaat niet meteen naar de slacht voor een peesblessure, nee dat klopt, maar aan het beestje te zien ( lange manen, lange voeten ) liep ie niet zwaar in de sport oid. en spendeerden ze ook niet al teveel geld aan hem. dus dan is slacht wel een optie
vind het overigens wel vreemd dat hij in slachtpaarden handelt!!!
mensen die hun paard naar de slacht doen, doen dit niet voor niets en zien liever niet hun paard jaren erna nog ergens lopen Lips are sealed

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:46

"Lucky Four"........gezien ze bij jou gebracht is op 04-04-04 en vanaf dat moment een nieuw leven kreeg