Hond socialer krijgen met andere honden?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Hond socialer krijgen met andere honden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 21:39

We hebben hier 3 honden, 1 ervan is een grote oude lobbes die alles en iedereen aardig vind, en erg sociaal is naar andere honden toe.
Dan hebben we nog 2 kleinere hondjes, een reutje en een teefje. Het reutje doet wel heel stoer in eerste instantie, maar is niet erg onvriendelijk naar andere honden toe, als ze eenmaal willen spelen is dat best.
Het teefje is echter een ramp met andere honden, ze vliegt ze echt gelijk aan.... Ze kan nergens mee naartoe, als een andere hond per ongeluk te dichtbij komt hangt ze erin, en als ze hem alleen maar kan zien gilt ze de hele boel bij elkaar, terwijl ze er op af probeert te vliegen.
We hebben van alles gprobeerd, maar niets werkt....
Met onze andere honden is het nooit een probleem geweest, ze is juist degene die begint met stoeien en spelen.
Iemand een idee of hier nog iets aan te doen is?

Run free Jordy.... 1997 - 2021


_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 21:57

misschien naar een hondenvereniging/-school gaan, ik denk dat hun jullie het beste advies kunnen geven. wat op de hondencursus, was ook ene hond die naar elke hond blafte en erop af wou enzo, toen is ze dus de cursus gaan volgen en na een aantal lessen was ze al een stuk minder tegen andere honden.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 21:57

Ik had vorige week een logeetje, de hond van mijn vriendin (teefje). Die had dus hetzelfde probleem. Wist ik veel, ik had haar lekker mee naar het strand genomen. Na 1 minuut kwam ik erachter dat ik haar wel heel kort moest houden, om geen bloedspoor achter te laten.
Dus ik ben ook erg geinteresseerd in het antwoord op je vraag.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 22:05

Is het angst? En vloeit er echt bloed als ze die honden aanvliegt?

Mijn JR reu vloog ook alles aan wat groter is dan hij, uit angst. Met mijn andere hond had hij helemaal geen problemen. De laatste tijd gaat het wel weer goed. Ik heb hem een poosje aan de lijn gehouden en alles ontweken wat ik tegenkwam. Ook duidelijk geroepen naar mensen dat ie 'niet lief' is, zodat ze op tijd hun hond aan konden lijnen.

Ik merk dat hij zijn angst een beetje aan het kwijt raken is en ik heb hem nu weer gewoon los lopen. Als er een grote hond aankomt en hij het niet vertrouwt hangt hij er niet meer direct in, maar kijkt mij een keer aan. Als ik het ook niet vertrouw (denk dat hij gaat bijten) zeg ik; 'kom maar' en blijft hij bij me. Als ik denk 'gaat wel goed' doe ik alsof ik zijn vragende blik niet zie en haal ik die grotere hond een keer aan, zodat hij ziet dat het goed is.

Het is niet echt een 'methode' waar je wat aan hebt, wrs. Maar misschien kan je er wat hoop uit halen Knipoog

זכור

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 22:17

Ik denk zelf niet dat het uit angst is, ze komt namelijk niet erg angstig over.... Ook heeft het niet te maken met de grootte van de hond, bij kleintjes is het net zo erg, en haar beste vriendje hier is een Golden Retriever die meer op een geblondeerde St. Bernard lijkt....
En als het aan haar ligt vloeit er bloed ja. Ze doet het ook niet alleen als honden in de buurt zijn, maar om even een voorbeeld te geven: Onze buren hebben 2 duitse herders, die regelmatig door het weiland achter hun huis lopen, op flinke afstand van haar. Ze is toen eens over de schutting geklommen, en erachteraan gegaan. Dat liep af met een paar hechtingen aan haar kant......
Puppycursus hebben we geprobeerd met haar, maar mee moeten stoppen omdat het bijna niet te doen was, los kon ze ook echt niet....

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:11

Je kunt ook een stapje verder gaan als ze je op de hondenschool niet kunnen helpen: een hondenschool voor honden met gedragsproblemen.

Bijvoorbeeld Tinley: 020-2020653 of www.tinley.nl
Of Martin Gaus: www.martingaus.nl


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:29

Ik heb de indruk dat jouw hond onzeker wordt in gezelschap en haar roedelgenoten wil beschermen tegen de boze buitenwereld. Ik geloof niet dat je op een hondenschool haar kunt leren niet onzeker te zijn. Is zij stiekum de leidster dan de drie? Zij moet op jou vertrouwen dat jij in zult grijpen als er gevaar dreigt. Maar blijkbaar verschillen de opvattingen over wanneer er bescherming nodig is, en omdat jij het niet doet voelt zij zich genoodzaakt zo te reageren. Hoe reageert zij als zij alleen met jou is en andere honden ontmoet. Laat je haar los lopen en het zelf uitzoeken of niet? Mijn advies is een beetje controversieel. Zoek een honden kennel pension, verblijf of iets degelijks waar de honden in grote groepen gehouden worden, laat haar maar eens een paar keer een dagje in de groep. De andere hondjes zullen haar vanzelf leren wat haar plaats is en hoe ze zich hoort te gedragen als ze met anderen geconfronteerd wordt. Dat kan wel wat gevechten en beten kosten maar als zij verder een normale hond is is dit niet van lange duur.

Bejaarde bokkers weten meer


Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:34

Citaat:
Laat je haar los lopen en het zelf uitzoeken of niet? Mijn advies is een beetje controversieel. Zoek een honden kennel pension, verblijf of iets degelijks waar de honden in grote groepen gehouden worden, laat haar maar eens een paar keer een dagje in de groep. De andere hondjes zullen haar vanzelf leren wat haar plaats is en hoe ze zich hoort te gedragen als ze met anderen geconfronteerd wordt. Dat kan wel wat gevechten en beten kosten maar als zij verder een normale hond is is dit niet van lange duur.


Beetje erg contrversieel... Ik denk niet dat je vrijwilligers kunt vinden die hun hond hiervoor willen laten vechten Haha! Je hebt als eigenaar de verantwoordelijkheid voor je hond. Datgene wat je hond aanricht zul jij moeten betalen.
Waarom niet naar een professionele hondenschool/ gedragstherapeut. Die kunnen op een goede manier dit probleem helpen oplossen!


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 12:03

Ik denk dat we inderdaad maar eens naar zo'n hondenschool toe moeten gaan.....
Ze is overigens niet de leidster van de groep, ze staat juist het laagste in rang hier.
Haar zomaar in een andere groep gooien doe ik echt niet. Inderdaad denk ik niet dat veel mensen dat met hun hond zullen doen, en bovendien denk ik dat het voor haar slecht af gaat lopen.... Ze is een stuk kleiner dan de gemiddelde hond.
En verder is ze nou ook niet echt een 'normale' hond. Voor mensen die ze kent is ze erg vriendelijk, en heel erg aanhankelijk, maar vreemden zijn een paar vingers kwijt als ze haar gelijk willen aaien (laten ze haar met rust zal ze ook niets doen en zit ze na een half uur op schoot). Kinderen moet ze niets van hebben, ze vliegt ze niet aan, maar ze moeten niet dichtbij komen, dan bijt ze.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:07

éen van mijn reuen doet dit ook.
Alleen hij doet het alleen als hij aan de lijn loopt, en laten wij nou net in de stad wonen waar hij aangelijnd moet.
hij valt echt alle andere honden aan die hij tegenkomt, maar alleen wanneer de andere honden van mij er bij zijn.
Als hij alleen met mij aan de wandel gaat is er niets aan de hand en kan meneer normaal spelen.

Ben ook met hem naar een gedragstherapeut geweest, die man kon het allemaal heel goed met hem, maar ik niet.
En uiteindelijk loopt mijn hond altijd met mij buiten, en niet met die man.

Spike is vorige week een hond tegen gekomen die niet bang voor hem was.
Ze hebben flink gevochten ( spike is een jrt en die andere hond is een duitse dog ).
De eigenaar is een goede kennis van me en vond dat we ze maar eens een keer moesten laten gaan.

En spike heeft niet gewonnen, wel was hij een aantal nietjes in zijn lichaam rijker Knipoog
Vanaf die vechtpartij ( de eerste ) die hij niet gewonnen heeft, is het afgelopen.
Maar voor hoelang? Geen idee

Ik heb dus ook niet echt een goede tip voor je.

Ook het gedrag van je laatste berichtje vertoont mijn hond.

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angelaa2, Antonius, dalena, EsmeeKKK, Eve_Nie, Galja, IASCrawler, Kieffertje, Laibadji, Pluisje1998, sinnekinne, stoer, Telpeva en 58 bezoekers