Mensen met hersenbeschadiging

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Mensen met hersenbeschadiging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-04 14:13

Ik kan zeggen dat ik nogal een chaotische week heb gehad. Omdat ik benieuwd zijn of mensen zich ergens in dit verhaal herkennen zet ik het hier neer.

Mijn zus is al jaren getrouwd met een man die in zijn jeugd hersenbeschadiging heeft opgelopen.
Het is een beschadiging die alsmaar erger wordt.
Het uit zich in heel zijn doen en laten, bijv. vreselijk agressief, egoisme, zichzelf niet verzorgen.
Mijn zus heeft jaren voor hem gezorgt en altijd haar best gedaan om het allemaal zo goed mogelijk te laten lopen.

Maar ja..tegen een degeneratieve hersenbeschadiging doe je haast niks.
Hij kreeg medicijnen om zich rustig te houden.
Alleen slikt hij die dus niet.

Afgelopen zondag kreeg ik een paniekerig telefoontje van mijn nichtje, of ik alsjeblieft snel wil komen want d'r moeder was gevallen en deed ''vreemd''.
Gelukkig woon ik dichtbij dus we zijn erheen gevlogen zowat.
Daar aangekomen bleek mn zus een hyperventilatie aanval te hebben.
Mn vriend ontfermde zich over de kinderen want die waren uiteraard overstuur.
Mn zus kwam weer een beetje bij na het blazen in een zakje en kon me vertellen wat er was gebeurd.
Ze was overstuur geraakt omdat ze haar man aan hoorde komen, was op de grond gevallen en had het vreselijk benauwd.
Na een half uur praten was het toch wel duidelijk dat ze gewoon helemaal op was, ze kon het allemaal niet meer aan.
Ik vroeg nog waar haar man was en die bleek gewoon doodleuk muziek te luisteren in ''zijn'' slaapkamer.
Maar ze wilde thuis blijven slapen met de kinderen en we spraken af dat we de volgende dag naar de huisarts zouden gaan.

Ze liep naar het toilet om zich om te kleden en ondertussen maakte haar oudste dochter de kamer in orde zodat ze allemaal in 1 kamer konden slapen.
Ik stond mn zus op te wachten bij de wc zodat ik zeker wist dat ze geen hyperventilatie aanval kreeg op de wc.
Op dat moment kwam haar man uit de tuin (die was blijkbaar de tuin in gelopen en mn vriend was meegegaan), scheldend op mn zus dat het haar eigen schuld is en dat ze het allemaal zelf doet.
Ze was een *piep* wijf en het was de schuld van die *piep* kinderen.
Ik ben een rustig geduldig mens en ik hoopte dat hij snel weer weg ging want ik hoorde mn zus hyperventileren.
Een kwartier lang blijf hij bij de wc staan schelden en verwijten maken.
Het bijna onmogeleijke gebeurde..ik knapte en zei dat hij weg moest wezen omdat ik hem zat was.

De hel brak op dat moment los en ik pakte kleding waar ik pakken kon en zei tegen mn oudste nichtje dat ze haar spullen moest pakken en ook die van haar zusje.
Mijn zus kwam de wc uit en ik liep met haar mee naar de kamer zodat ze haar schoenen aan kon doen, ik vertelde haar dat ik haar meenam naar mn moeder.
Ondertussen hield mijn vriend haar man tegen want die leek geweld te willen gebruiken.

Mn zus hoorde het allemaal en viel hard op de grond en kreeg een hyperventilate aanval.
Mn jongste nichtje zag het en werdt hysterisch (logisch), mn oudtse nichtje werdt bij ons de kamer in geduwd want ze wilde haar vader aanvallen maar werdt tegen gehouden door mn vriend.
Daar zit je dan... 2 hysterische kinderen, een hyperventilerende zus en je vriend ruziénd met je zwager Scheve mond
Mn oudste nichtje kon ik rustig krijgen en zei haar de spullen te pakken, m'n jongste nichtje vertelde ik dat het goed kwam maar dat ze rustig moest zijn omdat ik anders haar moeder niet kon helpen. Ik stuurde haar naar haar zus.

Mn vriend belde de ambulance want ik kreeg mn zus niet meer nar een normale ademhaling omdat ze constand de kinderen hoorde huilen.
De echtegenoot van mn zus ging maar weer muziek luisteren, het was immers mn zus d'r eigen schuld.

Toen de ambulance kwam ging het beter, mn zus werdt rustiger en we zijn mn mn zus en de kinderen naar mn moeder gegaan.



Dit alles was 6 dagen geleden.
Ondertussen heb ik echt alles op alles gezet om te zorgen dat haar man opgenomen werdt.
En dat is gelukkig gelukt.
helaas zijn we er nog niet.
Mn zus is nog steeds een ''wrak'' en voelt zich schuldig . Ze wil hem niet kwijt en houdt van hem. Gelukkig beseft ze dat het niet meer kan.
Ze heeft het ontzettend moeilijk.
M'n oudste nichtje slaat zich er dapper doorheen maar heeft het echt wel moeilijk. M'n jongste nichtje is wonderbaarlijk vrolijker dat ooit , dit komt omdat ze nu vrolijk mag zijn en niet ''dr bek moet houden''.

Ik zelf ben er ongeschonden uitgekomen en ben blij dat hij opgenomen is.
Alleen hoop ik zo dat ze zich blijft realiseren dat een ''normale'' relatie er niet meer inzit.
En het beeld van mn zus op de grond, mn nichtjes hysterisch en mn vriend ruziend met mn zwager krijg ik moeilijk uit mn hoofd.

Nah dit was mijn week Scheve mond

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 15:34

Jemig meis wat een verhaal... Ik weet niet goed wat ik er op moet zeggen, behalve dat ik het vreselijk vind. En dat ik het heel moedig van je zus vind dat ze toch bij hem is gebleven al die tijd!!

Pas met je nichtjes wel op! Kinderen kunnen heel vrolijk doen, maar van binnen toch ergens mee zitten!

Sterkte en een dikke knuffel voor je zus!!

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 15:36

Jeetje, wat een klote situatie zeg!
Ik herken er wel het een en ander in, hoewel mijn ex geen hersenbeschadiging had (denk ik Haha! ), maar mij wel zo nu en dan op deze manier behandelde.

Het is te hopen dat je zwager nog even blijft zitten waar hij zit, zodat je zus kan nadenken over de situatie. Ik denk dat voor haarzelf en de kinderen toch het beste is om niet meer met hem in één huis te wonen. Hij heeft kennelijk geen controle over zichzelf, nu waren jullie erbij, maar wat als hij de volgende keer een mes pakt oid? Sowieso geen gezonde omgeving voor kinderen lijkt me.

זכור

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 15:40

Get... wat een verhaal zeg :/

Heel veel sterkte voor jou en je zus!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 15:48

Jemig zeg. Dat is allemaal niet niets. Hoe heb je er voor kunnen zorgen dat hij opgenomen werd? Heeft hij dat vrijwillig gedaan? Ik weet namelijk vanwege mijn werk dat het wel heel bont moet worden wil iemand gedwongen opgenomen kunnen worden. Zoiets moet door burgemeester of wethouder getekend worden. Een IBS noemen ze dat.

Laatst ook zoiets gehad:
Een mevrouw belde me om me te vragen of ik wilde zorgen dat haar broer kon worden opgenomen. Hij had haar moeder in elkaar geslagen. Vreselijk verhaal, huilende mevrouw en dan moet je vertellen dat je haar wens niet kan inwilligen omdat in ons land een gedwongen opname alleen kan via politie die vervolgens weer een psychiater in moet schakelen die vervolgens weer de burgemeester / wethouder moet bellen met het verhaal en verzoek om een In Beschikking Stelling af te geven. Niet leuk allemaal.

Heel veel sterkte.

Hoe is het nu me tje zus? en haar kinderen?

'Paint' it 'Black'

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 16:00

poe! goh..wat erg joh! en gelukkig dat hij nu is opgenomen..maar het zal nog wel ff moeilijk zijn nu...echt heel veel sterkte!!!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 16:01

Jeetje meid.. wat erg allemaal! Hoop dat t weer goedkomt met je zus en je nichtjes! Wat gebeurt er nu verder met je zwager?
en wat sorane al zegt: let goe dop je nichtje! het zou best kunnen dat ze lang zo vrolijk niet is als ze lijkt..

Onderschriftloos :Y)

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 12:28

Bedankt voor jullie lieve reacties

Hoe ik ervoor heb gezorgt dat hij opgenomen werdt ?
Tja ik heb de maatschappelijk werker van mn zus gebeld en duidelijk gemaakt hoe ernstig de situatie was.
Die maatschappelijk werkster zou gaan overleggen en bladiebla.
En na een paar keer heen en weer bellen ( ook de familie van mn zwager) had iedereen eindelijk door dat deze situatie niet te houden was.
Z'n familie heeft op hem ingepraat dat het beter voor hem was. Toen wilde mn zwager het wel proberen.

Bovendien wilde mn zus naar huis want alle dieren zaten daar. En aangezien hij niet eens voor zn kinderen kan zorgen waren we nogal bang voor de hond.

Even leek het erop dat hij pas maandag opgenomen kon worden omdat de psychiater en donderdags en vrijdags niet was Scheve mond
Gelukkig vonden ze een oplossing en kon mn zus toch donderdag naar huis Lachen

Er zijn nog zoveel meer dingen gebeurd maar het is gewoon teveel om op te noemen Scheve mond

Met mn zus gaat het matig. Nog steeds heeft ze neiging tot hyperventileren.En ze voelt zich vreselijk schuldig.
De schoonfamilie werkt ook niet bepaald mee. Zij denken te kunnen bepalen wat mn zus wel of niet hoort, ze hebben zich nml opgegeven als enigste contactpersoon.
Want uiteraard is het allemaal de schuld van mn zus...alsof je ervoor kiest Scheve mond
Morgen ga ik die maatschappelijk werker maar weer bellen om te vragen hoe dat zit met contactpersonen.
Het lijkt mij toch, dat als je getrouwd bent, de echtgenoot(te) het eerste contact persoon is Verward

Met mn oudste nichtje praat ik heel veel, met haar gaat het wel aardig.
Mn jongste nichtje blijft vrolijk maar ze werd van de week s'nachts schreeuwend wakker omdat ze haar vader wilde.


ik ben op zoek naar een of andere praatgroep of mensen die een soort gelijke situatie hebben meegemaakt.
Ik denk dat dat mn zus wel zal helpen.
Dus als jullie iets weten Knipoog

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 14:12

Dan is hij dus idd via een IBS (burgemeestersverklaring) opgenomen.

Wat je in de gaten moet houden (als het niet vervelend vind dat ik je dit vertel hoor) is dat de rechter de man van je zus zal moeten bezoeken en moet bepalen of hij de IBS voort zal zetten. Zo ja, dan geeft hij een rechterlijke machtiging af. Die zal dan zo'n 3 weken duren. Als na drie weken nogmaals een RM wordt afgegeven is dit de laatste. Na 7 weken is er niets meer dat de man van je zus kan vasthouden. Zijn recht is om de opnameinstantie te verlaten.

Op dat moment zul je je zus en haar kinderen dus goed in de gaten moeten houden. Gaat hij weer door het lint dan kan men wederom een IBS laten uitschrijven. Maar goed, wees op je hoede want voor bepaald wordt dat hij door het lint is gegaan kan er al heel wat gebeurd zijn.

Sterkte. Je zus boft maar met iemand als jij Knipoog

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 14:13

Voor wat betreft de contactpersonen. Dat zou in eerste instantie je zus moeten zijn. Daarna komen ook andere naasten zoals zijn ouders etc. Maar je zus mogen ze zeker niet buitensluiten.

'Paint' it 'Black'

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 14:18

Lief ! Dank je wel !


Hij is wel ''vrijwillig'' opgenomen. maar ja in hoeverre dat vrijwillig is weet ik niet. Zijn familie is nogal doordouwend.
En hij gelooft alles wat ze zeggen.
In dit geval was dat erg handig.

Ik hoorde vandaag dat hij niks meer met mn zus en de kinderen te maken wil hebben Verdrietig
Lekker hard voor mn nichtjes Verdrietig

Maar volgens zijn schoonzus ziet hij er nu wat beter uit en neemt hij zijn medicijnen weer.

Ik ga morgen eens bellen om te vragen hoe het precies zit met contactpersonen. Want ik vind het maar vreemd Scheve mond

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 14:40

Als hij zelf ingestemd heeft met opname dan is hij inderdaad vrijwillig opgenomen. Dat betekent overigens wel dat hij op elk gewenst moment ook mag verlaten.

Dat hij niets meer met je zus en de kids te maken wil hebben zijn denk ik ook woorden uit boosheid. Zeker als hij al niet bij zijn volle verstand is kan je zoiets wel verwachten. Evengoed keihard.

Ik hoop dat je zus inziet dat zij hier niets aan kan doen en dat blijven ook geen zin heeft. Al zou ze dan maar voor de veiligheid van haar kinderen kiezen.

Als hij vrijwillig is opgenomen kan hij geloof ik (maar dat weet ik niet zeker) aangeven wie hij wil dat er van zijn situatie op de hoogte is. Dan kan hij zelf je zus hebben buitengesloten.

Wat je zus in ieder geval goed moet weten is, mocht hij de instantie verlaten en over de schreef gaan, ze de politie moet bellen en moet zeggen dat hij doorgeslagen is. Ook melden dat hij net uit een inrichting komt. Dat is de grootste kans voor gedwongen opname. De politie zal dan zorgen dat hij meegaat, psychiater inlichten (dat moet een ander zijn dan zijn eigen psych) en die zal de IBS gaan vragen.

Poeh, wat een toestand he. Agressie is niets. Als kind zijnde dit mee moeten maken al helemaal niet. Heb er zelf ook teveel mee te doen gehad vroeger. Gelukkig heb ik een sterke moeder die met ons kilometers ver weg verhuisde.

'Paint' it 'Black'

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 22:41

Jeetje, lees dit nu pas..... wat een rotsituatie zeg Scheve mond

Wat Fasel al zegt, als hij zich vrijwillig heeft laten opnemen, kan hij er ook weer uit als hij dat wil...... en kan hij idd niet zomaar opgenomen worden. Maar goed, zover is het nog niet.

Je zus mag idd blij zijn met alles wat je voor haar doet OK dan!
Het zal voor haar en de kinderen vreselijk moeilijk zijn, en dan is het heel fijn als er iemand is die je daarin steunt.

Sterkte!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 03:13

Sjonge jonge, wat een verhaal zeg! Ontzettend goed dat jij zo kalm bleef en precies de goede beslissingen maakte zeg, petje af hoor!

Wel is het een vreselijke rotsituatie allemaal. Hopelijk kan je je zus nog een beetje verder helpen en komt er snel een einde aan alle ellende.

Fijn dat je je informatie deelt Fasel, zal Jenna vast het een en ander aan hebben! OK dan!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 10:02

Fijn dat je je informatie deelt Fasel, zal Jenna vast het een en ander aan hebben! OK dan![/quote]

Dat wilde ik net schrijven, wel fijn dat er allelei mensen zijn op bokt, met heel veel verschillende werkzaamheden enzo. daar heb je nog eens wat aan. Ik heb het met veel verbazing zitten lezen, dat iemand zo ver moet gaan ,voordat er wat gedaan kan worden, maar gelukkig is er altijd iemand in de buurt die kan helpen, heel veel sterkte met deze moeilijke situatie.

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 10:20

Wat een rotsituatie voor jullie zeg. En goed van je dat je die kinderen zo goed opvangt.

De zus van een vriendin van me had het borderline syndroom, en was daarnaast aan de drugs, en dat liep ook helemaal verkeerd.
Van haar weet ik dat ze, zolang ze daar niet vrijwillig voor koos, niet in een gesloten inrichting hoefde, hoewel het bij hun thuis helemaal uit de hand liep.
Hopelijk ziet je (ex?) zwager in dat hij fout zit, en dat hij je zus en kids met rust laat. Ik hoop ook dat je zus inziet dat er ws. geen verbetering inzit, en het niet opnieuw gaat proberen.

Ik moet zeggen dat ik dit denk met in het achterhoofd eigen ervaringen, met ouders die na maanden uit elkaar zijn geweest weer bij elkaar zijn gekomen (nu wel ok, maar ik vond die maanden slopend, dat wens ik je nichtjes niet toe) en met een scizofrene oom die het leven van mijn tante verziekt, maar die tante vecht door voor het huwelijk, maar of dat kans van slagen heeft? Zij en mijn nichtjes worden er iig niet gelukkiger op....

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 10:27

Wat vreselijk zeg, dat gun je ook niemand. En ook voor die kinderen afschuwelijk om dit mee te maken. Veel sterkte hier mee!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 10:35

Als de situatie steeds weer verslechterd omdat je zwager zijn medicijnen niet neemt, en het in dit geval echt om een degenratieve aandoening gaat, mag je in je handen knijpen dat hij zo snel opgenomen kon worden. Ik zou heel snel zorgen dat je je zus en de kinderen zo ver ogelijk bij hem vandaan komen te zitten als hij wel weer word ontslagen....als hij zo agressief is, dan is de kans groot dat daar onherroepelijk brokken van komen. En dan staat iedereen zich af te vragen waarom niemand eerder heeft ingegrepen en hoe het zover heeft kunnen komen.

Houdt je zus echt van hem, of is het de angst voor het onbekende? De man met wie ze getrouwd is is er iig niet meer, dat moet je haar duidelijk proberen te maken.

Je suis Charlie.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:35

Jemig wat moeilijk.
Ik vind het knap van je dat je zo rustig bent gebleven en iedereen hebt proberen te helpen.

Verschrikkelijk dat dit moet gebeuren. Ik hoop voor jullie allen dat er een oplossing komt.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)


Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:08

Jee wat geweldig van je dat je je zus en de kids zo ontzettend goed geholpen hebt zeg!!! Echt je verdient een pluim!
Ik werk met mensen met een hersenbeschadiging en ik herken wat de man van je zus doet. Hij kan er echt weinig aan doen, het komt door zijn hersenletsel; mensen stellen zichzelf centraal, lijken enorm egoïstisch. Ze hebben gewoon het vermogen niet meer om normaal te kunnen functioneren!
Maar dat praat natuurlijk niets wat hij gedaan heeft goed...
Je zus kan er helemaal niets aan doen, ik vind het erg knap dat ze het nog zolang heeft volgehouden. Wat een bikkel zeg! En jij ook!

Faber quisque fortunae suae

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 17:13

Carlaa schreef:
Fijn dat je je informatie deelt Fasel, zal Jenna vast het een en ander aan hebben! OK dan!


Vanzelfsprekend. Ik weet als geen ander wat het betekent om in angst te zitten voor je vader die je moeder weer iets kan aandoen. In mijn huidige werk voor het college van B en W kom ik dit regelmatig tegen en die info geef ik graag vrij als dat nodig is. Het is allemaal ingewikkeld zat. Maar die angst die je als kind moet dragen, het zwaard van damocles, dat is niet te harden.

Hoe is het er nu mee? En met je zus en de kinderen?

'Paint' it 'Black'

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 17:49

Allereerst even een heel groot compliment voor jou!

Ik vind het heel goed dat je, je zus en je nichtjes zo hebt geholpen en ze goed steunt.
Het is een vreselijke situatie, maar het is goed dat er nu eindelijk iets gebeurt. Heel veel sterkte iig.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 18:32

Fasel, je bent weer super!

Verder: wat een ellende zeg, dit verhaal.... Weet je zus heel zeker dat ze niet van deze man wil scheiden? Dit kan alleen maar erger worden.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 09:17

Hoe is het er nu mee?

'Paint' it 'Black'

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-04 13:47

Citaat:
Houdt je zus echt van hem, of is het de angst voor het onbekende? De man met wie ze getrouwd is is er iig niet meer, dat moet je haar duidelijk proberen te maken.


Dit probeer ik haar ook echt duidelijk te maken. Maar ze is gewoon zo onzeker.
Ze zegt zo af en toe dat ze hem echt wel terug in huis wil. Op die momenten beseft ze gewoon niet dat dat niet mogelijk is.
Op die momenten ben ik weleens bang dat ze alles op alles gaat zetten om hem ''terug te krijgen''.

Op andere momenten beseft ze dat het niet kan en zegt ze dat ze hem alleen af ent oe een dagje thuis wil.
Tja en dat is best reeél.
Dan ben ik weer erg blij en bedenk ik me dat ik het toch niet voor niets heb gedaan.

Mn zus zit ook erg in schulden, mede omdat ze niet kon werken ivm haar man.
Er is nu een kennis van mn moeder die alle financiéle dingen uit zoekt en regelt.
Mn zus heeft ook altijd in de zorg willen werken en aangezien ik in een verpleeghuis werk ken ik genoeg mensen. Ze kan zowiezo bij ons als vrijwilliger starten en als er dan een plekje vrijkomt in de afdelingkeuken, is zij de eerste die mag soliciteren.

Met mn nichtjes gaat het nog steeds goed . Hoewel de jongste van de week half hysterisch werd omdat mn zus zich verslikte. Logisch Scheve mond

Met mn zwager gaat het matig. Hij neemt zn medicijnen nu wel wat beter maar het gaat nog steeds niet goed.
Hij wil mn zus nog steeds niet zien. Eerlijk gezegt ben ik daar wel blij om.


Bedankt weer voor jullie lieve reacties, daar heb ik echt wat aan.
Dus jullie verdienen even hard een pluim OK dan!

En Alet weet jij misschien of er een soort vereniging bestaat voor mensen die te maken hebben met hersenbeschadiging ?

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, amandananana, Amazonbot, Berdien, Cowboy55, Eleeke, IlBuono, Laurora, MarJon, nick_en_ik, Xayah, Yltje en 177 bezoekers