last van me rug, positief of negatief?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

last van me rug, positief of negatief?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 23:10

De laatste tijd (laat zeggen 1 a 2 maanden) ben ik meer gaan bewegen en sindsdien heb ik meer last van mijn rug gekregen.
Nou zitten rugproblemen wel bij ons in de familie maar het lijkt mij toch wel het zwaarst te treffen (voor mijn leeftijd dan)

Maar nou vraag ik mij af of het volgende positief is:
Ik heb altijd al wel last van me rug gehad, een tijdje lang heeft het ook zo'n tijd vast gezeten dat ik het gewoon niet meer voelde.
Nu lijkt het allemaal los te komen: For example, een paar maanden terug kon ik mijn tenen niet aanraken met mijn handen zonder vaart te maken, nu lukt het me zonder moeite... Maar warom heb ik dan zo'n ontiegelijke last van me rug? waarom kan ik niet meer slapen zonder eerst onder een hete douche te staan? waarom heb ik het gevoel als ik op mijn scooter stap dat ik een lappen pop ben die zo om kan vallen? Waarom heb ik het gevoel alsof ik zo dubbel kan klappen omdat ik geen kracht meer in mijn rug heb?

De kracht zit er nog gewoon wel in hoor, maar het voelt gewoon zo vreemd, alsof alles daar slap is en ik dus zo als een elastiekje om kan vallen ter hoogte van mijn onderrug...

Ik snap het niet en het is erg vervelend, maar is dit nou iets positiefs of iets negatiefs? En hebben mensen hier ervaring mee?

Ik hoor het graag, groetjes tessa.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 23:39

Tessa, ik heb geen idee waarom je pijn hebt, ondanks dat je leniger geworden bent. Maar ik reageer toch even omdat ik ook enorm veel last van mijn rug gehad heb. Nu ga ik 1 keer per 2 weken naar een GOEDE sportmasseur en het is echt bijna helemaal over, voel aan het einde van de 2 weken wel weer wat pijn, maar echt lang niet zo erg!

De massage is echt niet "lekker' eerder zelfs wat pijnlijk, maar het helpt enorm en als ik jou zo hoor denk ik aan spieren, dus wie weet is het een oplossing voor je!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 23:41

thanx voor de tip Lachen ik heb er wel eens over lopen nadenken, maar durf het niet :S ja zit tussen me oren....

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 23:45

ps... zo'n masseur, is dat duur?

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 23:46

Ik vond het de eerste keer ook heel eng en spannend, nu is het inmiddels de normaalste zaak van de wereld geworden, had er vooral moeite mee omdat ik niet de slankste ben en het toch een "vreemde" is die "aan je zit". Nu ben ik wel ERG blij dat ik de drempel toch over gegaan ben, want het scheelt echt enorm veel pijn!

PS hij kost my 15 euro per keer, is ie een 45 minuten bezig...

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 23:53

ah okay, nou, ik durf dus om dezelfde redenen niet te gaan.... en... hij? :s

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 23:58

Het is ook echt even eng de eerste keer, gelukkig stelde hij me meteen goed op mijn gemak en vind ik het nu echt niet meer vervelend, hij ziet ook zoveel mensen, ook veel oudere dames, die ook niet slank zijn (ik zie vaak de volgende klant al in zijn wachtkamer zitten) dat je ook gewoon kan merken dat hij alleen maar met je rug en spieren bezig is, dat is het enige waar hij ook voor heeft, en zo hoort het natuurlijk ook.

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 23:59

mja ok, maaruh Bloos rare vraag mss, maar je hoeft dan toch niet helemaal uit de kleren?

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 00:02

Nee hoor, alleen je bovenkant, de BH doet hij los als je op de bank ligt (op je buik) t-shrt of wat dan ook doe je uit en hang je op de haak.

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 00:16

*slik* ok Haha!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 00:55

Ben je er al mee naar de dokter geweest? Ik heb ook een tijd onwijs veel last van m'n rug gehad. Eindelijk mezelf naar de dokter gesleept en toen bleek dus dat het kwam door een verkeerde houding. Nadat ik mezelf weer een goede houding had aangemeten heb ik er geen last meer van gehad Lachen

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 09:20

Je kan inderdaad beter eerst naar de dokter gaan, masseren is een tijdelijk oplossing maar niet een waar je heel je leven mee kan doorgaan.
Je word waarschijnlijk als het wat ernstiger is naar de fysio gestuurd.

Het ligt er natuurlijk ook aan waardoor het komt, hobby's, werk, zware tas, stres gevoelig, ander kussen of matras kan er ook mee te maken hebben of je tilt misschien verkeerd

22 Januari verwachten we ons kleintje

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 09:24

Misschien heb je wel een been dat korter is dan het andere (hebben heel veel mensen last van zonder dat ze het weten) en is het verhogen van een zool of hak onder je schoen wel de oplossing? Ik zou iig even naar een chiropractor of een orthopeed gaan (chiropractor kan je weer rechtzetten als je op een of andere manier krom staat of krom loopt) Voor de rest helpen alleen spierversterkende oefeningen voor je rug, en paardrijden kan je daar alleen maar bij helpen.

Je suis Charlie.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 10:37

Idd even naar een dokter gaan, als de dokter het niet vertrouwt kunnen er foto's gemaakt worden of kan hij je doorverwijzen naar een fysio.

Bij mij kwam er heel verrassend een vergroeiing ergens in het midden uit op de foto's terwijl ik toen altijd last van de rechterkant van mijn onderrug had. Dat is al jaren terug en toen ben ik wel 3 keer naar de fysio geweest en toen was ik het zat. Nu heb ik sinds kort weer fysio en krijg weer erg verrassende dingen te horen.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 10:39

Maar een fysio kan ook niet in je rug kijken...en ook foto's wijzen niet altijd uit wat er is (hangt heel erg af van de interpretatie van de arts)

Je suis Charlie.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 10:43

Het kan ook zijn dat de arts een scan aanraadt, daar kom je pas achter als je erheen gaat. Het kan ook gewoon een pure spierenkwestie zijn zoals nu vooral het geval is bij mij, als er een spierknoop tegen zenuwen zit kunnen er bepaalde plekken heel slap en lam aanvoelen.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 10:49

jeddah schreef:
Tessa, ik heb geen idee waarom je pijn hebt, ondanks dat je leniger geworden bent. Maar ik reageer toch even omdat ik ook enorm veel last van mijn rug gehad heb. Nu ga ik 1 keer per 2 weken naar een GOEDE sportmasseur en het is echt bijna helemaal over, voel aan het einde van de 2 weken wel weer wat pijn, maar echt lang niet zo erg!

De massage is echt niet "lekker' eerder zelfs wat pijnlijk, maar het helpt enorm en als ik jou zo hoor denk ik aan spieren, dus wie weet is het een oplossing voor je!

Ik heb al een jaartje of 6 rug pijn een het word als maar erger.
Ik ben ook een flinke tijd naar een sportmasseur gegaan.
Dat deed inderdaad meer pijn dan dat het lekker was (Soms lag ik met tranen in mijn ogen op die tafel)

Ik betaalde toen 40 euro per keer en dat was dan voor 2 uur.
Niet bepaald goedkoop dus, maar het hielp wel.

Na een tijdje wilde het niet meer zo baten en toen ben ik opzoek gegaan naar wat andere dingen. Ik heb fysio en ceasar therapie gehad maar dat wilde ook niet helpen.

Daarna maar naar de podotherapie. Een zool in een schoen om mijn rug weer recht te zetten: Gevolg; ik ben nu aan de andere kant weer scheef Haha!

Nog wat rontgenfoto's en een MRI-scan laten maken, laten bloedprikken etc. etc. etc. en het wees op níéts uit.

Nu moet ik naar een revalidatie centrum, kijken of dat het in orde komt.

Ik weet hoe lastig het is, rugpijn. Zelf heb ik 24/7 erg veel pijn, en je word er niet bepaald vrolijker op.

Wacht vooral niet te lang met een passende behandeling zoeken.
Hoelanger je zal wachten, hoe erger de pijn zal worden.

Sterkte hoor! Ach gut

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)


horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 10:50

Ben je wel eens met je klachten naar de huisarts geweest?
Ik zou gewoon langs gaan, eens kijken wat je HA ervan vindt.

En als je naar de fysio gaat... het zijn niet allemaal hij's Knipoog

Nog steeds lief verlegen en onschuldig

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:12

Welleens aan gedacht dat een keer met een rare val je wervels misschien zijn verschoven?

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 13:20

ik zou toch maar snel een afspraak maken met de dokter, dit is niet gezond. En in het geval dat er een redelijk simpele oplossing voor is zit je nu voor niks met die pijn.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 15:23

Cassidy"]
Maar een fysio kan ook niet in je rug kijken...en ook foto's wijzen niet altijd uit wat er is (hangt heel erg af van de interpretatie van de arts)
[/quote]

Fysio kan wel harstikke veel hoor, hij kan allerlei onderzoekjes opstellen waarmee je ook een hoop kunt concluderen. Op foto's zie je geen spieren en zenuwen en dat kan de fysio weer onderzoeken

[quote="Fairie schreef:

Ik heb al een jaartje of 6 rug pijn een het word als maar erger.
Ik ben ook een flinke tijd naar een sportmasseur gegaan.
Dat deed inderdaad meer pijn dan dat het lekker was (Soms lag ik met tranen in mijn ogen op die tafel)


Sportmasseurs en fysio's masseren nooit op de manier hoe wij dat zouden doen om te ontspannen. Ze doen je altijd pijn, maar dat is vaak ook zo als je naar de SEH zou gaan en ze naar je pols of wat dan ook kijken.

22 Januari verwachten we ons kleintje

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 16:10

hmm, ik heb altijd al last van mijn rug gehad, heb er ook fysio voor gekregen, behalve dat het in de familie zit heb ik ook nog eens de eerste 4 jaarvan mijn leven vanaf zodra ik kon lopen altijd op mijn tenen gelopen omdat ik niet op platte voeten kon lopen (iets in me rug of me benen waren me spieren te kort) en ik heb al die tijd met een holle rug gelopen wat ik nu dus nog steeds heb. Mede hierdoor heb ik dus altijd al last van mijn rug gehad, maar inderdaad, een half jaar terug ofzo heb ik een salto van een paard van 1.80 gemaakt en ben plat op me rug terecht gekomen, en sindsdien waren de ups en downs.... maja, ik heb er tussendoor ook een tijdje geen last van gehad en ineens kwam het weer opzetten...

Ik heb sowieso al wel bij een fysio gezeten, maar ik had niet de indruk dat het echt hielp.....

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 16:13

Tja, ik zou toch ff bij de huisarts langsgaan.
Kan je wel je rug plat maken?

Nog steeds lief verlegen en onschuldig

ikkiekikker

Berichten: 896
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 16:18

Misschien is het een idee om bij je huisarts een verwijsbrief te halen naar een cesartherapeut, die helpt je om je rug op de goede manier te bewegen en je rug niet te veel te belasten terwijl je sport.
Al ik je verhaal zo hoor klinkt het alsof het daar aan ligt en bij mij heeft het supergoed geholpen!

nicolientje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 16:33

des tijds heeft een cecar therapeut me goed geholpen om weer op een goede manier te gaan bewegen heeft wel heel lang geduurd 4/5 jaar zelfs (eerst 2x in de week , daarna 1x in de week en later 1x in de 2 weken) dat was omdat ik op me tenen liep en helemaal scheef was/ben (1 been langer dan de andere)

de fysio masseerde me altijd ook altijd, de eerste keer is het even slikken (ik was toen net in de pubertijd Knipoog Clown ) maar het went echt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie