Hannibal gezien?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Hannibal gezien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 11:25

effe een vraagje, ik vroeg me namelijk af of die ene scnene in het laatste deel van die film technisch mogelijk is: Die man zit daar aan de tafel, verdoofd, maar wel bij bewustzijn maar zich onbewust wat er met hem gebeurt. Zijn schedel wordt gelicht en er wordt een stukje hersens uitgesneden en aan hem opgevoerd.
Is dat mogelijk?

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:27

Nou ik gok dat het niet echt is, dus het zal wel Haha! .

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:28

Ja, ik heb het gezien en ik ga het vanavond bij mijn vriend uitvoeren. Haha!:D:D

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:30

Ik vroeg me dus hetzelfde af toen ik die film aan het kijken was..Haha! Waar een mens al niet over kan nadenken..
Iemand die het weet??

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:30

Het kan. Hersenoperaties worden ook op die manier uitgevoerd (verdoofd maar bij bewust zijn), maar dan om na te kunnen gaan (dmv electrodes) of ze het juiste stuk verwijderen/opereren. De patient moet dan ook opdrachten uitvoeren (lezen, spreken, kijken, luisteren, voelen) zodat de plaats van de hersenactiviteit word gemeten.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:33

Desiree vraagt of het filmtechnisch mogelijk is.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:33

In theorie kan dat ja. Er zijn best wat stukjes van je hersens die je kunt missen zonder gelijk dood neer te vallen. Of je daarna nog lekker functioneert is wat anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:35

Kayla schreef:
Desiree vraagt of het filmtechnisch mogelijk is.


Ik denk dat filmtechnisch alles mogelijk is Haha!

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:36

Kayla schreef:
Desiree vraagt of het filmtechnisch mogelijk is.


Volgens mij vraagt ze zich af of dat deel van de film geen fantasie gebeuren is. Of het dus technisch gezien mogelijk is om het uit te voeren.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:36

Tuurlijk is het filmtechnisch mogelijk, gewoon een beetje knippen en plakken op de computer.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 11:37

Kayla schreef:
Desiree vraagt of het filmtechnisch mogelijk is.

Nee, Cathelijne heeft het goed geantwoord. Filmtechnisch is denk ik bijna alles mogelijk. Maar ik wilde weten of dit kon omdat de film anders wat ongeloofwaardig overkomt, snappie?

Ik vroeg me ook af hoe het met die persoon afliep, maar daar werd niet op ingegaan. Hannibal nam hem mee terug naar de keuken en gooide later achteloof een theedoek over zijn hoofd. Op dat moment leefde hij nog. Hij zal dan wel gestorven zijn.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 05-04-04 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:38

Cathelijne"]
[quote="Kayla schreef:
Desiree vraagt of het filmtechnisch mogelijk is.


Volgens mij vraagt ze zich af of dat deel van de film geen fantasie gebeuren is. Of het dus technisch gezien mogelijk is om het uit te voeren.
[/quote]

In dat geval denk ik dat het in theorie ook best kan .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:41

In het boek gebeurt het precies zo.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:52

Citaat:
Ik vroeg me ook af hoe het met die persoon afliep, maar daar werd niet op ingegaan. Hannibal nam hem mee terug naar de keuken en gooide later achteloof een theedoek over zijn hoofd. Op dat moment leefde hij nog. Hij zal dan wel gestorven zijn.


Hij leefde nog lang en gelukkig? Haha!

Sorry, flauw... Het is een poos geleden dat ik deze trilogie heb gezien... Maar bij films moet je niet zo ver gaan nadenken joh... Gewoon "genieten"

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:59

Hij was trouwens wel vrij ranzig, opzich kan ik hier nog net wel tegen, maar weet nog niet of ik Passion of the Christ aan durf Nagelbijten / Gniffelen .

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:59

Probleem is altijd als ik een film niet spannend genoeg vind ik mezelf altijd dit soort dingen ga afvragen..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 12:01

Lovely schreef:
In het boek gebeurt het precies zo.

En in het boek gaan ze er later ook niet meer op in?

De passion of Christ durf ik niet aan. Veel mensen komen in tranen uit de bioscoop, heeft veel meer weerslag op je mentaal welzijn dan Hannibal. ik wil niet naar films die me aan het huilen maken. Geef mij maar een goeie thriller, of iets waarmee ik kan lachen.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:03

Desiree schreef:
De passion of Christ durf ik niet aan. Veel mensen komen in tranen uit de bioscoop, heeft veel meer weerslag op je mentaal welzijn dan Hannibal.


Dat maakt me juist nieuwschierig Bloos . Als het te erg wordt doe ik mijn ogen+oren wel dicht Tong uitsteken .

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:07

In amerika ofzo schijnen een aantal mensen in de bios een hartaanval gehad te hebben.. Weet iemand daar iets van toevallig.. (gaat over de passion of the christ)..

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:08

youngster schreef:
Probleem is altijd als ik een film niet spannend genoeg vind ik mezelf altijd dit soort dingen ga afvragen..


De film Red Dragon (of zoiets) die daarna uitgekomen is, is een stuk spannender. Die heb ik nog maar tot halverwege gekeken, toen vond ik het wel even genoeg. Haha!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:09

youngster schreef:
In amerika ofzo schijnen een aantal mensen in de bios een hartaanval gehad te hebben.. Weet iemand daar iets van toevallig.. (gaat over de passion of the christ)..


Mwah lijkt me nogal overdreven, heb ik wel eens vaker over (andere) films gehoord.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:10

Tessebes"]
[quote="youngster schreef:
Probleem is altijd als ik een film niet spannend genoeg vind ik mezelf altijd dit soort dingen ga afvragen..


De film Red Dragon (of zoiets) die daarna uitgekomen is, is een stuk spannender. Die heb ik nog maar tot halverwege gekeken, toen vond ik het wel even genoeg. Haha!
[/quote]

Ja die hoorde eigenlijk VOOR deel 1. Ik vond silence of the lambs echt de beste van de 3 (uiteraard Haha! ).

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 12:18

Ik vond Hannibal toch ook niet slecht, dat was het 2e deel he. Is er dan nog een 3e deel? Moest wel effe wennen aan Julianne Moore. Ik was gewend aan Jodie foster.

Anthony Hopkins zet een goede Hannibal neer. Je gaat bijna sympathie krijgen voor hannibal. Goed ontwikkeld als hij is, een man van de wereld. En ook gepassioneerd (van kunst, maar ook van Clarice), en welgemanierd, klasse en dignity.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 05-04-04 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:21

Red Dragon is deel 3, maar komt in de verhaallijn eigenlijk voor Silence.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 12:23

Nooit van gehoord Red Dragon. En waar speelt zich dat voornamelijk af? Hannibal speelde zich voor een groot deel af in Florence. DAt was heel mooi gefilmd, die ambiance die er hing, de mix van de renaissance, de geschiedenis die er in verwerkt werd, de beelden, de mensen van nu die er rond liepen....

Vertolkt Julianne Moore ook in REd DRagon weer de hoofdrol?