Verslag van onze eerste endurance Austerlitz

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Balder

Berichten: 1138
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Aarlanderveen

Verslag van onze eerste endurance Austerlitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 09:05

Hier mijn verslag van de wedstrijd vandaag.

Om 6 uur 's morgens ging de wekker en met toch wel wat moeite wist ik mij om 06:15 uit mijn bed te hijsen.
Ik had om 7:15 afgesproken op stal met Tineke, degene met wie ik samen zou gaan.
Balder keek mij een beetje raar aan, wat doe jij hier zo vroeg???
Snel hem gepoetst en in de beschermers gezet. Daarna de spullen bij elkaar gezocht.
Inmiddels was ook onze chauffeur gearriveerd en konden we inladen. Ook onze groom Monique, was aangekomen.
Eenmaal aangekomen op het terrein moesten we toch wel opschieten. 75 minuten vantevoren keuren dat redde we al niet meer. Dus snel ons startnummer gehaald en daarna de paarden uitgeladen.
Daar begon voor mij dus de ellende. Na van de trailer afgestapt te zijn, wat meneer overigens perfect doet, raakte hij behoorlijk opgefokt bij het zien van vreemd terrein en een hoop bedrijvigheid.
Het dominante duiveltje speelde weer op en hij begon te klieren. Springen en dribbelen naast mij en op een gegeven moment stond hij rechtop. Daar bleef het helaas niet bij. Bij de keuring wilde hij niet stil staan en ook hier kwam hij een paar keer omhoog. We hadden een hoop bekijks maar voor mij was het niet echt een pretje. Uiteindelijk is het toch nog gelukt om hartslag e.d op te nemen en toen moesten we voor het draven en stappen. Daar ging het weer mis. Weer kwam hij omhoog en daarbij sloeg hij zijn voorbeen over de lijn. Daar raakte hij een beetje van in paniek en wilde er vandoor. Dus ik in de rem en op hoop van zegen maar uit volle kracht tegen houden. Na een harde schreeuw van mijn kant met HOOOOOOO!!!! bleef hij staan en kon ik de lijn weer goednemen. Ik was al kapot voor de wedstrijd goed en wel begonnen was. Maar nu, achteraf, weet ik dat ik het ergste had gehad..
Na het zadelen was hij nog wel onrustig omdat Djintha nog niet klaar was maar nadat we om 10:18 waren gestart gedroeg hij zich voorbeeldig. We hadden vanaf het begin aan er een behoorlijk tempo in en na 20 minuten zaten we al op de 5 kilometer. Oeps, als we in dat tempo zouden doorgaan gingen we te hard.
Op een gegeven moment wilde Balder even niet meer en ik wist niet wat er aan de hand was. Toen zei Tineke tegen mij dat hij draafde met zijn piemel naar beneden en toen wist ik het ........hij moest plassen. Dus gestopt, en ik was er nog niet af of hij stond al te plassen. Perfect dus dat hij dat gewoon doet.
De P/A was nog maar 2 km maar Balder wilde niet stappen, iedere keer bleef hij dribbelen. Ik maakte mij dus een beetje zorgen om zijn hartslag maar die was nog net goed , precies 60 . We mochten door. Het was wel fijn dat de P/A controle erg vlot verliep , we hoefden niet te wachten en konden weer door.
Ook de 2e helft ging erg snel. Normaal geproken gaan we met trainen niet zo hard maar Balder en Djintha gaven zelf aan dat ze door wilden. Soms gingen we even stappen maar dan gingen ze vanzelf na een minuut of 2 weer door.
We begonnen op ons klokje te kijken wat onze eindtijd ongeveer zou gaan worden. Precies 2 uur zouden we niet meer halen dachten we maar we gingen erg goed en waren trots op onze paardjes. 2 km voor de fininsh zijn we weer gaan stappen en nu wilde Balder dit wel. Hij was behoorlijk bezweet en ook wel een beetje buiten adem dus wederom vroeg ik mij af wat zijn hartslag zou zijn. Deze was goed gelukkig, 58 en ook die van Djintha was prima. Uiteindelijk zijn we gefinished om 12:21 dus 2 uur en 3 minuten na de start. Hoeveelste we geworden zijn weet ik nog niet maar dat doet er niet toe.
Ik was apetrots op mijn duiveltje.
Hij heeft zich vreselijk misdragen op de voorkeuring maar de wedstrijd en ook de nakeuring heeft hij goed gedaan.
Amal-Balder heeft zijn debuut gemaakt, en hoe!!!! Hij zal bij velen nog op het netvlies gegrift staan met zijn uitspattingen maar heeft het verder voortreffelijk gedaan. Ik ben super tevreden.

Groetjes,

Karina

Geboren op 3 april 2015 DS Amsah bint Marvel (Amilah (Honorrs US) x GR Marvel)
Geboren op 5-6-2013 DS Anouar



Ageeth

Berichten: 91
Geregistreerd: 13-08-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 10:18

He Karina, leuk verslag en fijn dat je zo tevreden bent. Heb je nog foto's kan ik kijken of ik je gezien heb onderweg!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 10:36

leuk verslag!!! t was echt gaaf daar he....

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 10:50

Leuk verslag, en je paardje heeft wel voor genoeg spanning gezorgd zo te lezen Knipoog Haha! Maar goed, jullie hebben alles goed uitgereden Lachen Wanneer is je volgende wedstrijd?

Balder

Berichten: 1138
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Aarlanderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 11:06

Hoi,

Het was zeer zeker een hele leuke dag. ik heb jammer genoeg geen foto's, ik hoop nog op foto's van anderen te staan. Balder is een bruine arabier en ik was samen met Tineke op een schimmel arabier, startnr 96 en 97.

Onze volgende wedstrijd is Kootwijk volgende week zaterdag.

Meneer krijgt dan een hoofdstel in op de voorkeuring.

Groetjes,

Karina

Geboren op 3 april 2015 DS Amsah bint Marvel (Amilah (Honorrs US) x GR Marvel)
Geboren op 5-6-2013 DS Anouar

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:18

Volgens mij heb ik je zien stuiteren in de binnenbak Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 17:46

Volgensmij heb ik je paard zien plassen Haha!. Jullie passeerden mij (idd ong 2 km. voor de finish) en Tjody (Fjord in het oranje Knipoog) en 200 m. verder ging je stilstaan. Toen ik langs die plek reed zag ik een plas liggen Haha!

Balder

Berichten: 1138
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Aarlanderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 18:29

Mayo schreef:
Volgens mij heb ik je zien stuiteren in de binnenbak Haha!


Had je geen medelijden met me?? Verward Wat een draak was het.

Geboren op 3 april 2015 DS Amsah bint Marvel (Amilah (Honorrs US) x GR Marvel)
Geboren op 5-6-2013 DS Anouar

Balder

Berichten: 1138
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Aarlanderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 18:30

YouKnowWho schreef:
Volgensmij heb ik je paard zien plassen Haha!. Jullie passeerden mij (idd ong 2 km. voor de finish) en Tjody (Fjord in het oranje Knipoog) en 200 m. verder ging je stilstaan. Toen ik langs die plek reed zag ik een plas liggen Haha!



Ja volgens mij heb ik jou ook gezien, erg leuk al dat oranje. Je had zelfs oranje chaps, toch?

Geboren op 3 april 2015 DS Amsah bint Marvel (Amilah (Honorrs US) x GR Marvel)
Geboren op 5-6-2013 DS Anouar

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 18:47

Je hebt een supergaaf paardje!
Ik heb je zien finishen. Je hebt zo'n mooie zwarte zweetdeken met glimmend randje en zijn naam erop, toch?

Ik stond daar op dat moment te wachten tot Karin en Ret zouden finishen en even na jou kwamen ze binnen.

Je hebt een mooi debuut gemaakt, goed gereden!

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 21:06

Gefeliciteerd met je debuut!!! En??? Al helemaal verslaaft????

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

Balder

Berichten: 1138
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Aarlanderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 21:29

Ja idd , dat was ik. Ik had nogal ruzie met die zweetdeken en toen werd ik door iemand geholpen.
Of ik verslaafd ben?? Ik heb het reuze naar mijn zin gehad en kijk al uit naar Kootwijk maar heb toch nog wel de schrik erin zitten van zijn geklier bij de voorkeuring. Hij is verschrikkelijk dominant en pikt het niet als je hem op zijn plaats zet. Als hij zo opgefokt is is er dan ook geen land mee te bezeilen ( gekke uitdrukking eigenlijk). Hopelijk word dit minder als we vaker meedoen.
Van de endurance zelf heb ik verschrikkelijk genoten.

Groetjes,

Karina

Geboren op 3 april 2015 DS Amsah bint Marvel (Amilah (Honorrs US) x GR Marvel)
Geboren op 5-6-2013 DS Anouar

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 21:32

Dat wordt zeker minder, paard gaat echt begrijpen wat ie wel en niet mag!! Dus dat komt goed!!!

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 21:37

Latoy is zo nu en dan nog steeds niet te genaken op wedstrijd!!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 22:52

Balder"]
[quote="Mayo schreef:
Volgens mij heb ik je zien stuiteren in de binnenbak Haha!


Had je geen medelijden met me?? Verward Wat een draak was het.
[/quote]

Jawel *LOL* Hij trok je af en toe haast van de grond en vond de VA ook niet zo lief met z'n ogen en mond geprut. Hij sjouwde wel mooi tonend aan de hand mee Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Balder

Berichten: 1138
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Aarlanderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-04 08:39

Ik heb nu dus ook behoorlijke spierpijn in mijn armen, gewoon door het hangen en trekken.
Balder is nog niet zolang geleden ge-ent en ik denk dat ze daarom ook niet aan hem mochten komen,dat lag waarschijnlijk nog vers in zijn geheugen.
En ja showen kan hij erg goed maar alleen als het meneer zelf uitkomt. Stoom uit je oren en niet wanneer ik wil dat hij het doet.

Groetjes,

Karina

Geboren op 3 april 2015 DS Amsah bint Marvel (Amilah (Honorrs US) x GR Marvel)
Geboren op 5-6-2013 DS Anouar


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers