Mijn Endurance debuut in Austerlitz :D

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Mijn Endurance debuut in Austerlitz :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 22:12

Ik ben verschrikkelijk brak, maar vooruit dan maar, ik had een verslagje beloofd Tong uitsteken

Mijn debuut in de kennismakingsklasse Endurance 2004 Haha!

Gisteren kwam mijn groom, Romkabouter (Haaaaai Paul ) al bij mij thuis slapen, zodat we vanmorgen lekker op tijd naar stal konden gaan. Om 08.00 uur stond Kasje mij met een vreemde blik aan te gapen wat ik daar in hemelsnaam kwam doen *LOL*

Rustig aan spulletjes gepakt en in de auto gepropt, samen met de spulletjes van Mariska (BBL). Hup, paardjes op de trailer gesmeten en wegwezen Haha! De moed was ons iets in de schoenen gezakt, gezien het flink regende. Maar eenmaal aangekomen heb ik eigenlijk geen drupje meer meegekregen OK dan!

Ondertussen hadden we Karin al voorbij zien komen in haar klasse 2 start en vriendje Marco bij de parkeerplaats ook, maar die wilde ons niet herkennen Tong uitsteken Kort daarna kwam de 2e supergroom aan Maarten (:wave:).

En toen gingen we naar de voorkeuring, Kasje had netjes 48 hartslag, ademhaling wist ik niet dat het leuk was om die ook te onthouden *LOL* De turgor was niet helemaal 100%, maar dat scheen wel normaal te zijn gezien mijn paardje 12 is Verward Bij de voorkeuring kreeg hij helaas een B-tje voor locomotie, maar hij durfde ook amper normaal z'n benen neer te zetten, gezien er overal gaten met plassen lagen. Maar ik mocht wel gewoon starten.

Eenmaal bij de start stond Kasje op ontploffen en begon dat te uiten in dribbelen en wat omhoog proberen te komen en wat mini-bokjes, hmmm.... minder geslaagd zo bij je eerste rit *LOL* Hij kon ook bij de startlijn haast niet meer stil staan, helaas moest hij nog 30 sec. wachten *LOL*

De rit ben ik samen met Mariska bewust met veel stap begonnen en af en toe wat langere stukken draf, om Kasje te laten weten dat het toch echt de bedoeling was dat hij bij mij zou blijven. Dat werkte super, want al snel kon ik hem met een ontspannen teugel draven en zelfs nog een lekker galopje gedaan Lachen Ook het passeren van andere paarden ging super, behalve 1x toen hij iets te enthousiast uitweek en met z'n bips in een bramenstruik belandde *LOL*

2 km voor de vetgate zijn we gaan stappen en de laatste km ben ik ernaast gaan lopen, want Kasje bleef nogal fanatiek, dus dat was riskant voor het aanbieden ivm hartslag en ademhaling. Eenmaal bij de vetgate was hij heel mooi droog en rustig en had hij een hartslag van 36, dus dat was top En toen de locomotietest nogmaals OK dan! We mochten in 1x door *jeuj* Even snel wat gedronken en huppekee gaaaaaaan Haha!

Het tweede deel hebben we heel veel gedraaft, alleen tussendoor wat gestapt als de hoofdjes nogal heet werden Haha! Ook nog een lekker sprintje getrokken Cool Het was helemaal heerlijk We hadden op een gegeven moment het idee dat we nog minstens een kwart af moesten leggen en verheugden ons al op het volgende galopje... en toen we naar rechts keken was daar ineens het bordje 'Finish 2 km' Verward Oh, dat ging snel... jammer *LOL* Toen er een km naast gelopen en de laatste km in het zadel.

Wat een gevoel dat je als 'dressuurprikker goes endurance' de finish goed bereikt hebt *LOL* De paardjes waren mooi droog en kalm Lachen De finish controle leverde een hartslag op van 58, gezien meneer de VA 3 keer opnieuw moest tellen, met het gevolg dat Kasje het toch echt wel zat was dat stil staan *LOL* Bij de nakeuring had hij netjes hartslag 40 en nogwel een iets afwijkende turgor, maar niet verkeerd. En de locomotie? Een A! OK dan!

Na wat berekeningen en de uitslagenlijst bekeken te hebben kwamen we op de conclusie dat we het eerste deel op +/- 7.9 km p/u zaten en het tweede deel op +/- 9.3, gemiddeld was het +/- 8,5 km p/u OK dan! Kortom helemaal goed

Gut, wat heb ik genoten zeg Dit is absoluut voor herhaling vatbaar en Holten ben ik er verplicht bij geloof ik, samen met Mariska (Haaaaai Maarten Haha!)

Hieronder nog wat foto's die Maarten heeft gemaakt Lachen (Ik ben degene met het gele hesje en met het rode hesje is dus Mariska Haha!)

De eerste keer langs de vetgate, nog geen tussenstop
Afbeelding

Afbeelding

En weer verder 'Daaaaaag '
Afbeelding

En weer terug bij de vetgate *LOL*
Afbeelding

Vage foto Verward
Afbeelding

Jaja, het laatste pad voor de finish!
Afbeelding

En jaaaaaaaa, 3 stapjes voor de finish Haha!
Afbeelding

En dat waren de foto's Tong uitsteken

Ik wil nog even Paul (Romkabouter) heeeeeel erg bedanken voor het chauffen van Mariska en mij en Jut en Jul achterop Haha! Ook voor het groomen, Paul, je bent een super-groom-kabouter Cool *LOL*

Maarten, jij ook geweldig bedankt voor alles OK dan!

Mariska, thanks voor de superrit! We vormen een goed team zo met z'n viertjes

Suus, Marco, Karin en Lautje, bedankt voor de gezelligheid

Tot de volgende keer Haha!
Laatst bijgewerkt door Mayo op 04-04-04 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 22:19

leuke foto's joh!
Mooi verslag! Ik holten ben ik er met Baloe ook bij Lachen

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 22:20

Leuk dat je zo genoten hebt Mayo!!
En nu lid worden he en er voor gaan! Lachen
Leuke foto's!

MiraMar

Berichten: 1131
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Op het randje van de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 22:23

Wat klinkt dat super zeg! Lijkt mij ook heeeel gaaf om te doen. Ik heb vandaag van Baarn naar Hollandsche Rading gewandeld (ja, zonder paard ja... Knipoog ) en kreeg finaal de kriebels van al die fantastische ruiterpaden...
binnenkort op "buitenrittraining" met mijn paardje en dan kan ik ook eeeeeindeloze buitenritten gaan maken

Super dat het zo'n geslaagd debuut was! OK dan!

** We can't all be stars, but we can all twinkle **

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 22:25

Hihi, die eerste foto's zijn gemaakt vlak voordat ik jullie tegemoet reed! *LOL*

Zag er goed uit meiden! Blij dat jullie zo hebben genoten, de paardjes hadden er ook zin in. En nu vaker starten hè, ik reken op jullie in Holten!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 22:28

Wat fijn zeg zeg!! Leuke foto's ook! OK dan!

how sweet can it be to be loved by you

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 22:30

Karin schreef:
Hihi, die eerste foto's zijn gemaakt vlak voordat ik jullie tegemoet reed! *LOL*

Zag er goed uit meiden! Blij dat jullie zo hebben genoten, de paardjes hadden er ook zin in. En nu vaker starten hè, ik reken op jullie in Holten!


Klopt idd *LOL* Ongeveer 20 meter verder konden we irl hallo zeggen Haha!

We moeten wel, anders moeten we bij Maarten over de knie gok ik *LOL*

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 22:33

Wat een leuk verslag
Pas maar op, volgend jaar rijd je meer endurance dan dressuur Tong uitsteken Haha!

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 22:39

Weer zo'n leuk verslag en de foto's zijn ook echt toppie Haha!

Arabendu

Berichten: 641
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 22:51

Hoi Mayo,

Maarten was mee jullie groomen?
Dan heb je mij bij de finish gezien Cool

Jammer dat ik niet wist dat jij het was die Maarten groomde.

RIP Macho, stoere rottweiler[2/12/93-5/3/04]
Word ik vanmorgen wakker, ligt de wereld op de stoep
Jahil is terug! Z2+21

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 22:54

Joh? Wie was je dan? Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Arabendu

Berichten: 641
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 23:10

Ik stond met die iets oudere mevrouw te praten (was Anneke=organisatie A'litz) en mijn dochter stond bij me. (zie profiel? of te wazig?)

RIP Macho, stoere rottweiler[2/12/93-5/3/04]
Word ik vanmorgen wakker, ligt de wereld op de stoep
Jahil is terug! Z2+21

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 23:11

Daar staat me vaag iets van bij, maar helaas niet genoeg voor herkenning *LOL*

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 23:15

Leuk Mayo!
Ga je behalve Holten nog meer wedstrijden rijden?

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 23:18

Geen idee nog, daar ga ik nog even goed voor zitten met Mariska van de week, het is nl wel heel erg leuk Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 00:15

Ik ben jullie ook een keertje voorbij gereden 'ergens' in het bos Lachen
Fijn dat jullie het naar jullie zin hebben gehad!!!!

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij Lovers

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 01:26

Zo dat is een super debuut Mayo, gefeliciteerd.
En tot ziens in holten, waar ik ook van plan ben om te starten.

I will carry you through the hurricane waters, And I'll remember you in the blue skies [Citizen Cope]

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 07:07

Klinkt goed! Net zo'n geslaagde dag als ik dus! Gaaf man! Nu niet over een week je neus breken he Lachen

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 08:25

Mayo, 18 juli is Lage Vuursche. Ook niet zo gek ver weg voor jullie! Lachen

En ik heb Arabendu & dochter wel gezien, bij de start al! Tong uitsteken

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 09:07

heeey volgens mij heb ik jullie ingehaald.... eerst nog een stuk achter jullie aan gegaloppeerd.... dat was bijna bij het einde....

ja.... nu ben ik er ook achter wie tegen mij zei dat ik gracia moest zijn... arabendu..... geweldig!!!

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!


Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 09:13

Oh dat inhalen zou allemaal heel goed kunnen, ik heb er een boel voorbij zien komen *LOL*

Lage Vuursche... Hmm... is die rit een beetje fijn te rijden? (Denk alleen dat ik een schop onder m'n kont krijg, gezien m'n vader die dag jarig is *LOL*)

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 09:16

ik was helemaal in het oranje... met een grote tuiger.....

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 09:17

Volgens mij heb ik je dan idd gezien Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 10:11

Hartstikke leuk verslag Marjolein Lachen En is het voor herhaling vatbaar? Ook lekker dat Kas er zo goed doorheen is gekomen, en dat je het gevoel had, ow? zijn we er al? Clown *LOL* Zonder geinen, leuk joh!

Ageeth

Berichten: 91
Geregistreerd: 13-08-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 10:13

Mayo schreef:
Daar staat me vaag iets van bij, maar helaas niet genoeg voor herkenning *LOL*


Arabendu staat heel herkenbaar op de foto's die ik net geplaatst heb op Horses@Work dus ff kijken, gele fleece kan niet missen Haha! .

Leuk Mayo dat je zo genoten hebt! Ik heb de foto's (erg leuk trouwens) goed bestudeerd maar kan me jullie van onderweg niet herinneren


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers