Dagje Dusseldorf en een persoonlijke impressie

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Dagje Dusseldorf en een persoonlijke impressie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:34

Vandaag ging de wekker al heel vroeg af. We zouden naar Dusseldorf gaan om te kijken naar de wereldbeker finale dressuur. Telefonisch kaartjes bestellen lukte niet, daarvoor heb je een creditcard nodig en die heb ik dus niet . Dus vandaar dat we in alle vroegte naar Dusseldorf gingen om er zeker van te zijn dat we nog een kaartje konden kopen.

De heenreis liep lekker. Ik had een tas met broodjes, beleg, gekookte eieren, gesneden tomaat, paasbrood en te drinken meegenomen [we blijven Hollanders Haha!]. Op de reis naar de WB finale heb in de auto het feestelijke ontbijt klaargemaak en dat smaakte prima Vingers aflikken

Tegen 9.00 uur waren we bij de Philipshal en het was er al behoorlijk druk, gelukkig konden we nog prima zitplaatsen bemachtigen. We hebben eerst een rondje door het strodorp gelopen maar veel standjes waren nog dicht. Het strodorp was ook maar heel klein maar had wel veel stands met mooie kwaliteitsproducten. Daarna zijn we doorgelopen naar de hal. De hal zelf is eigenlijk maar klein maar wel heel gezellig. Alles is zeer overzichtelijk en het licht is er erg mooi en de zitplaatsen zijn echt royaal. Wat ik persoonlijk erg jammer vond is dat er geen mogelijkheid is om te kijken bij het losrijden. Wel lekker rustig voor de paarden en ruiters natuurlijk maar dat vind ik zelf altijd erg leuk.


En dan de uistlagen: http://www.duesseldorf-masters.de

Mijn persoonlijk impressie:
Het programma startte met de B-finale met 6 deelnemers. Over het algemeen viel me op dat de deelnemers hele hoge moeilijkheidsgraden in hun proeven hadden zitten met veel ingewikkelde overgangen, galop-passage, piaffe-galop etc. Ik vond dat een beetje jammer omdat dat de proeven vaak onnodig onrustig maakte.
De proef van Sven had wel die rust en was ook fijn om naar te kijken en te luisteren. Alleen miste ik de glans aan deze combinatie het geheel maakte een beetje een matte indruk, ik heb Sven en Barclay vaak beter in actie gezien.

De A-finale:
Marlies zette een hele fijne proef neer! De muziek was mooi en past goed bij Marlies en Idocus. Ik vind dat Marlies en idocus vandaag een fantastische proef hebben neergezet maar ik mis dat stukje extra beweging bij Idocus. Het is allemaal heel erg goed, maar het spetterd niet dat mis ik bij haar.

Tinne Vilhelmson rijdt tegenwoordig op Just Mickey die voorheen door
Leida Streijk in de ZT werd uitgebracht. Een matte proef voor Mickey's doen, maar wel correct gereden. De jury gaf er 72,48% voor en daar was het publiek het niet mee eens want er werd hard BOEH geroepen. Zelf vond ik de jurering ook wel mager en ik vraag me af of het meespeelt dat dezelfde jury Mickey als onder Leida heeft gezien.

Isabell Werth heeft aan Apache een geweldig paard. Het beeld is nog onrustig en daardoor maakten ze fouten. Maar wat heeft Isabell dat paard lekker los door het lijf, ik heb zitten genieten! Absouut een belofte voor de toekomst.

Ik was ook erg onder de indruk van de merrie Wahajama van Ann-Katrin Linsenhof. Ook nog een jonge combinatie die kan groeien. Maar het zag er allemaal swingend, ongedwongen en fijn uit.

Hubertus Schmidt is in Dld een grote favouriet, het publiek ging uit zijn dak bij zijn optreden. Ik ben niet zo gecharmeerd van zijn rijden. Ik vind het allemaal een beetje strak, maar dat is persoonlijk. Wat hij doet is gewoon absoluut goed, duits en grundlich.

De proef van Heike Kemmer verliep ook niet geheel vlekkeloos. De piaffe onderdelen draaiden behoorlijk de soep in doordat Bonaparte steeds verder ging ondertreden en bijna bleef hangen in het piafferen. Verder waren de pirouettes wat weinig subtiel gereden. Nu ben ik niet zo gecharmeerd van deze combi dus daar zal het ook aan gelegen hebben.

Anky reed echt fantastisch. Lieve help, wat heeft haar paard een souplesse en elasticiteit. Ik heb Salinero weer zien passageren en ik heb vandaag geen paard gezien dat dat beter doet. En zeker na al die discussies hier op FA ben ik extra kritisch gaan kijken. Maar heus, ik blijf het fantastisch vinden, van mij geen kritiek! Met 83,45% houdt Anky de concurrentie op grote afstand.

Het klapstuk van de ochtend was voor mij Edward Gal, mijn grote favouriet Ik had in de aanloop van Dusseldorf al wel heel voorzichtig voor mezelf een hoop uitgesproken. Maar vrijdag overtrof Edward echt al mijn dromen met een 3de plek. Vandaag was het extra spannend. Edward en Lingh zijn ijzersterk in het kur-rijden maar het deelnemersveld was natuurlijk niet mis. De kur verliep fantastisch, geen fouten hooguit een slordigheidje. Edward liet Lingh dansen op de maat van de muziek. Ik weetniet hoe bekend Edward in Dld is maar het publiek reageerde echt heel erg enthousiast en was zeer onder de indruk. Met 80,63% en een 2de plek voor Edward en Lingh hebben wij een geweldige ochtend achter de rug.

Voor Athene zijn 2 dingen zeker:
Anky en Edward


Astaloca

Berichten: 8242
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:40

woooooooooooooooooooooooooooow wat een verhaal zeg Lachen
hahahaha heel lek voor je Knipoog

Confide recte agens.

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:44

Wat een leuk verslag!
Lijkt me echt super gaaf om live te zien, zoals jij dat hebt gedaan !
Helaas heb ik het moeten doen met een stukje van Anky's kür tijdens Studio Sport... Knipoog

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:48

Ik heb het ook gezien, het was live op de duitse tv (WDR) en de vriendin van mijn instructeur (die zelf lest bij Edward) belde mij dat ik meteen de tv moest aanzetten... Hardstikke fijn om nou eens een keer zoveel dressuur te zien en dan ook nog dat de nederlanders het zo goed hebben gedaan. Geeft weer wat hoop voor Athene toch?

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:57

Ik heb helaas alleen een samenvattingkje op studio sport gezien (met een hoop gezeur van huisgenoten die het walgelijk/zielig vinden) tussendoor...

maar twee duimen omhoog... Lachen

smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 20:08

ik heb vrijdag en vandaag gekeken. Echt super hoe Edward reed, bewondering voor Anky hoe die de paarden los heeft. Ik heb twee mooie dagen voor de tv gezeten.

leef je droom, droom niet je leven.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9239
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 20:44

(met een hoop gezeur van huisgenoten die het walgelijk/zielig vinden)
wat bedoel je precies zielig dat ze zo moeten werken of wat.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 20:48

Zoooo Nederland heeft het weer goed gedaan Haha!

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 20:49

super verslag OK dan! wat een gigantische prestatie van Edward en Lingh (en ANky natuurlijk Haha!) Ik heb op de WDR eea gezien, was niet zo gecharmeerd zelf van Apache, maar Wahajama is wel een schoonheid!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 21:27

Wat een leuk verslag OK dan!
Voor mij is dit een opsteker omdat ik helemaal niets gezien heb Huilen

Ik heb alle wb finales op band staan,behalve deze en nog wel met zoveel sterke nederlandse deelnemers!

Ik hoop dat paardentv nog beelden op het net zet*hint* Haha!

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 21:37

Heel mooi verslag!! Ik had anky en edward ook graag in actie willen zien. Helaas te laat tv aangezet. Gelukkig hier een mooie beschrijving. En ook ik ben erg onder de indruk van de prestaties van Anky en Edward. OVerigens is wat marlies neerzet ook niet mis. Die komt er ook wel!

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 21:42

Ik zat vanmiddag voor de WDR-fernsehen, en ja, echt waar, die Anky en Edward hebben fantastisch gereden. Ikzelf vond Edward Gal beter gaan dan Anky, maar dat Anky uiteindelijk won zal wel met de moeilijkheidsgraag de maken hebben gehad.

Het is de Duitsers niet onopgemerkt gebleven dat "die Holländer sind zurück gekommen"..... reportages en back-ground info werd door de sprekers uitvoerig geanalyseerd. Lang Leve WDR OK dan!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 22:16

Ik heb echt genoten!! En ik geniet nu nog na

In Amsterdam [januari] vertelde ik Nicole [vriendin van Edward] dat we in april absoluut naar Dusseldorf zouden komen. Ik ging er toen al helemaal vanuit dat Edward daar naartoe zou mogen. Nicole wist dat nog helemaal niet zeker, "eerst maar afwachten of we mogen" zei ze nog.

En zie nu dan: Edward gaat er op deze WB-finale zo maar even vandoor met een 2de plek en zet heel Duitsland op zijn kop *LOL* . Daar kun je toch alleen maar van dromen.



Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 01:16

Super van Edward! En een heel leuke verslag. bedankt OK dan!

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

autodropje

Berichten: 83
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Schoten-Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 03:10

Jippie,

Heel leuk verslag, jammer dat Marlies (op weg naar Griekenland) niet haar Griekse muziek heeft gebruikt, want ik vond haar muziek een beetje oud Boos! bollig
Trouwens die van Sven al helemaal.

DancingQueen

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 07:50

Ik heb gisteren ook gekeken op WDR, anderhalf uur lang! OK dan!

Wahajama vond ik echt een fijn paard die een fijne proef neerzette.
Wansuele Suerte vond ik niet zo sterk in de uitgestrekte draf en verder vond ik daar ook niet zoveel aan.

Edward vond ik echt super, maar wat voor muziek zit er nu onder.
Ik miste een klein stukje van de proef, maar hoorde eerst wat dance muziek en daarna weer violen. Ik vond het echt niks en het werkt wat op mijn zenuwen eerlijk gezegd.

Anky vond ik echt super, maar de piaffe in een voor aanzicht vind ik echt wat te onrustig. Hij word wel erg wijd voor. En bij de series sloeg hij ietsje uit bij de inzet, beetje hoog in het kruis nog. Had het idee dat het vorige week iets bevestigder uitzag. Maar verder een super proef met heerlijke muziek. Echte harmonie en 's avonds in mijn bed hoorde ik nog haar muziek. Lovers

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 08:19

Ik zit gewoon mee te genieten van jouw verslag
Ik moet toch ook ook maar eens tijd vrij maken voor dit soort dingen.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 08:26

Sjuimpje schreef:
Ik zit gewoon mee te genieten van jouw verslag
Ik moet toch ook ook maar eens tijd vrij maken voor dit soort dingen.


Eigenlijk wel ja!! Ik heb het dus ook niet gezien, maar wat ik ervan hoorde was het geweldig en heeft Edward een topprestatie neergezet!!
Echt superdesuper!! *LOL*

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 09:01

mooi verslag misschien ook een idee om daar eens te gaan kijken.
Van de stukken die ik op tv heb gezien vond ik Edward beter rijden dan Anky.maar je weet niet of het op tv er net zouitziet als in het echt

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 09:18

Oliebol wist niet dat dat gisteren op TV was. Balen zeg. De duitsers beginnen hem dus opnieuw te knijpen richting Athene. Haha! Nu maar hopen dat Salienero en Lingh niet geblesseerd raken in de komende perioden.

Koppig

Berichten: 345
Geregistreerd: 24-05-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 09:27

vele zullen jaloers op je zijn dat je er live bij was! Harstikke leuk voor je! En ja dat is echt hollands hoor een proviandtas meenemen waar je u tegen zegt! hahaha doe ik ook altijd!!!!

Wie nooit tijd heeft, kan er niet mee omgaan...

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 09:41

Erg leuk verslag en super van Edward Het gaat helemaal goedkomen in Athene met de Nederlanders Lachen

Helaas heb ik niks ervan op tv gezien, dus ook geen indrukken...

:){

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 09:49

Ik hoop dat de impressies nog via internet bij ons op het netvlies komen te staan.
www.paarden.tv maakt zich er in ieder geval sterk voor.
Weliswaar met enige vertraging maar toch een kleine opsteker voor al diegene die met mij vinden dat er te weinig aandacht is op de nederlandse tv voor paardenevenementen!

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 10:43

Ik heb gisteren op Studio Sport een deel van Anky haar Kur gezien en ook een stukje Edward (en een mini stukje Marlies). Alleen altijd zo jammer dat er dan een commentator is die door de muziek heen zit te zeuren en zo de concentratie wegneemt (bij mij in ieder geval),...

Top dat je er bij was Jippie, lijkt me echt geweldig!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lanoca en 34 bezoekers