Stoppen met school??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Stoppen met school??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 22:42

Ik doe nu paardenhouderij en zit in mijn laatste jaar, na heel wat gedoe over stage met fouten van mijn kant dacht ik eindelijk het geregeld te hebben.
Omdat ik van een 4 jarig niveau overgestapt was naar een 3 jarig hoefde ik dit jaar geen stage meer te lopen. Nou oke was ik ook wel blij mee, wsa de paarden gewoon ook een beetje zat.
Nu kwam ik 2 weken geleden op school en hadden ze de medeling dat ik toch moest stage lopen. Nou ja dat kan ik nu allemaal nooit meer inhalen en ben dus mijn kans op een diploma kwijt.
Mijn ouders boos natuurlijk en een brief naar de onderwijsinspectie, weet niet wat er uit gekomen is. Ondertussen ben ik het zo zat en ga ik met tegen zin naar school.
Maar na de zomervakantie ga ik een nieuwe opleiding doen en ik kan er nu al van wakker liggen, ik heb er echt zin in.

Maar nu heb ik ook een baantje in de supermarkt, ikwerk er al 5 jaar en eht gaat goed en het is echt leuk. Nou dacht ik vanavond, misschien moet ik maar niet meer naar school gaan,want waarvoor zit ik er eigenlijk nog. Ik wil dus eigenlijk ook wel gaan werken en mijn rijbewijs gaan halen.

Maar nu weet ik niet of het allemaal wel zo verstandig is enzo. Ik heb het er op mijn werk nog niet over gehad maar ben vastbesloten dat te gaan doen. Mijn baas krijgt straks een baby dus dat komt mooi uit *LOL*

Hoe zouden jullie hier over denken??

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 22:46

Tja, als de kans op een diploma helemaal verkeken is, zit je idd in feite no voor niets op school.
Maar als er nog een mogelijkheid is om je diploma te halen zou ik zeker niet stoppen. Je zit tenslotte al in je laatste jaar, dus het is zonder om het nu op te geven en al het werk dat je eraan gehad hebt weg te gooien.....

Succes met je keuze!

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 22:47

tja...idd een moeilijke keuze. maar als je echt werkelijk met zo'n tegenzin naar school gaat, en toch geen diploma meer kan halen...ja, waarom zou je dan eigenlijk nog gaan, als het iedere dag toch zo tegen op kijkt. dan lijkt me beter, dat je gewoon gaat werken etc. tot je aan de nieuwe opleiding begint.
maar ik zou er iig heel goed over nadenken, en is het ook 100% zeker dat je je diploma niet zal halen?
succes!

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 22:48

Als je telkens met tegenzin naar school gaat, toch iets anders gaat doen straks wat je echt leuk lijkt en niet van plan bent om ooit iets met je huidige opleiding te gaan doen, heb je dan niet eigenlijk je keuze al gemaakt? Als het nog maar een klein poosje is dat je aan je huidige opleiding hoeft te besteden zou het allicht de moeite waard zijn, maar anders.... Probeer in een breder verband te plaatsen wat nu je dilemma is (Hoe denk je over tien jaar over deze beslissing, wat zou je dan achteraf het liefst gedaan hebben als je de keuze had: een dilpoma met tegenzin of geen diploma en wat extra geld?).

Je moet echt zelf kiezen, succes!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 23:00

Nou kijk ik ga niet verder in de paarden. Dat kan ik niet aan lichamelijk gezien, heb snel last van mijn rug en daar heb ik er immers maar 1 van.
Maar het is tch altijd leuk om het papiertje te hebben.
Mij is nadrukkelijk verteld adt als ik dit schooljaar geen 72 dagen nog ga stage lopen ik dan geen diploma krijg.
Ik ben ook niet van plan om de hele zomervakantie te gaan stage lopen, dat kan ook niet want het is alles bij elkaar op geteld 3 maanden stage lopen ongeveer.
Het is dus eigenlij kecht verkeken, tenzij de onderwijsinspectie in mijn voordeel beslist,maar nogmaals ik wete niet zeker of mijn vader ook werkelijk die brief heeft opgestuurd.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 23:10

dat zou ik dan maar eens navragen bij je vader?
en ik zou als ik jou was je schouders er gewoon onder zetten!
papiertje kan je altijd goed van pas komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 23:44

Als je het werken met paarden niet meer ziet zitten, zie ik geen enkele reden waarom je nog een papiertje in die richting nodig zou hebben. En aangezien je toch een andere opleiding gaat volgen, komt er toch wel EEN papiertje (als je die opleiding WEL afmaakt natuurlijk Knipoog).

Ik zou dus gewoon stoppen, werken en mijn rijbewijs halen als ik jou was...

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 23:46

Is het niet mogelijk om naast je werk een thuis studie te gaan volgen?
Kun je toch werken en je geld verdienen en heb je op den duur toch je papiertje.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 08:34

Het lijkt mij niet echt verstandig om {helemaal} te stoppen met werken, ik bedoel wil je de rest van je leven achter de kassa bij Deen gaan zitten? lijkt me over 10 jaar ook niet meer zo leuk.
volgens mij kan je het beste gewoon een andere {leuke} opleiding volgen of anders een avondstudie volgen.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 08:40

Lekker zonde om nu te stoppen probeer iets te regelen met je school over die stage en zet nog even je schouders eronder! Een papiertje is altijd handig ook al doe je er niks meer!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 08:40

Kristie, het is volgens mij ook niet de bedoeling om helemaal te stoppen Knipoog

Maar idd, vraag het even na bij je vader. Mocht de onderwijsinspectie wel in jou voordeel beslissen dan is het zonde om vanwege die twijfel je opleiding op te geven.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 09:47

Ik zou het afmaken....en je diploma krijgen....
je hebt tenslotte niet voor niets die andere jaren gestudeert, gewerkt en BETAALD voor die opleiding!

ik zou idd even het antwoord afwachten van de onderwijsinspectie!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 09:51

ik zalnog even je kiezen op elkaar zetten... Het is nog even! Probeer er zelf wat van te maken. Je hebt er al zoveel energie in gestoken...

Succes en ik ben benieuwd wat je keuze wordt...

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 10:00

in mijn ogen is e makkelijkste weg stoppen.. maar je hoeft nou niet bepaald veel meer.. ik zou jezelf echt een schop onder de kont geven een aan de slag Haha!
ookal ga je niets met dat papiertje doen, het heeft wel waarde, ook als je bij andere organisaties solliciteerd en ze zien dat je een opleiding af hebt gemaakt staat wel goed.

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 10:22

Mag je wel aan je volgende opleiding beginnen zonder dit diploma??

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 10:48

Ik zat ook met zo'n soort dilemma begin 1999. Ik ben toen gestopt met mijn opleiding. Ik deed de HBO opleiding vastgoed management en ik moest nog een paar maanden. Ik zag het gewoon niet meer zitten en ben gestopt. Nou, uiteraard was het commentaar niet bepaald leuk van familie, vrienden en noem maar op. Maar ik zag mijzelf ook helemaal niet werken in die richting. Nu, een paar jaar later: leuke baan, kan mijn paard onderhouden en leuke dingen doen. En ik ben zelf als hobby een internetwinkeltje begonnen. En het tweede paard is onderweg Lachen Oftewel: ik ben prima terecht gekomen en heb geen moment spijt gehad van mijn beslissing. Ik vond het juist een enorme opluchting. Ennuhm, nu hoor ik ook niemand meer over het geen diploma hebben. Dus ik zou zeggen: kies voor jezelf. Als je eraan onderdoor gaat als je wel doorgaat wat heb je er dan aan?

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 10:52

Ik zou het afmaken. Je bent nu al zover, en als het alleen om 72 dagen stage gaat zou ik daar zeker de tijd voor vrij maken. Wat zijn 72 dagen nou voor een papiertje? Het is alleen maar mooi meegenomen, je doet er misschien niets mee, maar kwaad kan het nooit. Doorzetten !!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 11:23

Nou het is dus zo dat ik nu nog tot juni og juli naar school zou moeten. Ik moet dan al die stage dagen in de zomervakantie inhalen. Daar is nooit genoeg tijd voor, omdat ik in september al met die nieuwe opleiding begin. Ik heb dit diploma niet nodig voor mijn volgende opleiding, en krijg door deze opleiding ook geen vrijstellingen.
Voor mijn familie enzo hoef ik niet te vrezen, als ik het allemaal uitleg begrijpen die dat ook wel.
Er is me school niks te regelen, mijn vader heeft ook geprobeerd, ze zeggen steeds maar dat het mijn probleem is en willen me dus ook niet helpen.
De onderwijs inspectie heeft nu daar geen tijd voor en zal er pas tijd voor kunnen maken zo na de zomer vakantie, heb ik dus ook maar weinig aan.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:27

volgens mij heb je zelf al een keuze gemaakt Knipoog

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 11:38

Ja dat misschien ook wel, maar ik moet toch oko de juiste keuze maken, vandaar de vraag. Zo'n keuze maken is moeilijk en je doet het snel verkeerd.
Maar goed ik ga morgen in elk geval met mijn werk praten of het mogelijk is. Donderdag moet ik naar mijn nieuwe school voor een intake gesprek dus zal ik het daar ook nog overleggen, wat hun het beste lijkt en woensdag zelfs nog met een vriendin.
Mijn moeder is echt woedend op de school, kijk ik ben zelf ook niet makkelijk geweest en heb ook veel regels aan mijn laars gelapt, maar ik was nu op een punt gekomen dat ik er voor wou gaan. Ik leerde weer voor toetsen enzo, en de school had mij gezegd dat ik niet meer hoefde te stage lopen omdat ik al genoeg punten had verzameld om mijn diploma te halen, nou mooi meegenomen zou je zeggen.
Nu kwamen ze er dus achter dat ik zobizo moet stage lopen in elk jaar van de opleiding. Je zou dus zeggen dat ze dit eerder ook wel zouden weten.
Het is dus zou dat ik wel een lijst krijg met alle behaalde certificaten alleen de verzegeling van een diploma is er dus niet bij.

Enover me zelf een schop onder mijn kont geven. Dat heb ik meer malen gedaan met deze opleiding maar de maat is gewoon een beetje vol, het lijkt wel of ze het me niet gunnen, zo moeilijk wordt het me af en toe gemaakt. Bij sommige mensen is dat heel erg, sommige mensen bij mij in deklas hebben daar helemaal geen last van.

Kortom, misschien heb ik de keuze al wel gemaakt, maar ben wel bereid naar iemand anders zijn wijze woorden te luisteren en er over na te denken.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:44

ik ken verhalen van die school, dus ik begrijp je volkomen. En er is niet voor niets dat er zoveel mensen stoppen met paardenhouderij???

Wat voor opleiding ga je straks doen?

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 11:48

Secretaresse en direct daarna nog directiesecretaresse, ik weet het heel wat ander maar het trekt me echt enorm. Ik ga 1 dag in de week naar school en de rest werk ik. Heb waarschijnlijk ook al werk,moet me alleen nog even overdenken of ik in het zelfde bedrijf als mijn vriend wil werken.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:11

Nou klaar toch!!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 12:28

hoe bedoel je met nou klaar toch??

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 13:15

Als je na de zomervakantie een nieuwe opleiding wilt gaan doen, en je nu met enorm veel tegenzin naar school gaat, zou je best kunnen stoppen, en die paar maanden gaan werken. Maar dan zou ik na de zomervakantie wel ECHT aan een nieuwe opleiding beginnen. Als je geen diploma hebt kan je alleen maar aan de slag bij de 'mindere' baantjes, houd je dat je hele leven vol terwijl je weet dat je beter kunt? Lijkt mij erg zwaar.
Aan de andere kant... je bent nu wel bijna klaar, en een diploma op zak is toch wel heel belangrijk, ook al ga je niet verder in de paarden. Het kan alleen maar in je voordeel werken, en die paar maandjes extra...

Maar ja, ik heb ook een opleiding gedaan waar ik echt niet met plezier naartoe ging. Ik voelde me echt ongelukkig dus kan me wel enigszins voorstellen hoe jij je voelt, en dan zijn zelfs die 'paar maandjes' al teveel.

Succes ermee in ieder geval, deze beslissing kan alleen jij maken.